Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei, d er mulig jeg ikke bryr meg akkurat da. Har sagt at han ikke får lov, men kan jo hende at jeg ombestemmer meg.

Ang. det med bilder, så lurer jeg på om han vil bli i stand til å ta bilder. Ser for meg at han får den store skjelven. Mulig bildene blir en smule uklare. :fnise:

Det var faktisk barnepleieren som tok de aller fleste bildene på fødestua. Jeg bare ga henne kamera så ordnet det seg. Hun tok blant annet to stykker da mannen klippet navlestrengen.

Men bildene mamma tok på barselbesøk :ler: Der ser det ut som om smurfen har løpt forbi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min mobber meg med at han skal filme hele greia nedi der og zoome skikkelig inn på det som skjer der nede. Jeg vet heldigvis innerst inne at det bare er tull, men han kunne jo bare prøve seg! Da tror jeg han hadde fått seg en midt på trynet.. :fnise:

Og i likhet med deg Elle_liten, er jeg litt i tvil om hva han kommer til å være i stand til. Mistenker at både filming og bilder vil bli litt uklare og ufokuserte her også. :ler:

Skrevet

Her er det ikke lov å filme akkurat når forløsningen skjer.

Skrevet

Får man ikke lov av sykehuset, mener du? Det skjønner jeg egentlig godt, sånn i tilfelle det skulle skje noe. Sikkert ikke særlig ok å ha det på tape etterpå dersom det oppstår komplikasjoner og dramatikk.

Sånn for sikkerhets skyld: Jeg vet jo at mannen ikke hadde filmet det uansett, han er bare en ertekrok som liker å (prøve å) trigge meg på ting han vet jeg forstår er tull. ;)

Skrevet

Sykehuset her tillater det ikke nei. Ikke fotografering akkurat når babyen kommer ut heller.

Skrevet

Enig i at mannen ikke skal ned dit. Det var han ikke sist heller og det var fint for oss begge (han er livredd blod også da :fnise:). Jeg fødte på riksen og vi hadde videokameraet sående på under forløsningen, men ved siden av meg så det ikke fikk med noe gørr ;)

Så nydelig han var som nyfødt, monja. Tenk at du kanskje får en liten T-kopi! :hjerte:

Skrevet
Så nydelig han var som nyfødt, monja. Tenk at du kanskje får en liten T-kopi! :hjerte:

Takk :klemmer:

Ja, det er jo så spennende. Tenk om han blir kopi? Tenk om han blir totalt ulik? Det er så superspennende.

Skrevet
Takk :klemmer:

Ja, det er jo så spennende. Tenk om han blir kopi? Tenk om han blir totalt ulik? Det er så superspennende.

Jeg lurer så innmari på om lillesøster kommer til å ligne storebror... Også lurer jeg på hvor stor hun er siden guttungen var relativt stor.

Er absolutt ikke redd for å føde stort barn for det gikk "smertefritt" :fnise:. Vil bare være utrolig rart å ha et barn som er mindre enn prakteksemplaret mitt. Tør jo ikke holde andres gjennomsnittsbarn (tyngde vel og merke ;)).

Skrevet
Er absolutt ikke redd for å føde stort barn for det gikk "smertefritt" . :fnise:

Så uvanlig fin fødseslopplevelse du må ha hatt, da! :fnise:

----

Ja, det er kjempespennende å tenke på hvordan han kommer til å se ut!

Jeg er faktisk spesielt spent på hvem sine hender han får. Jeg har smale hender med lange fingre, mens mannen har små hender med korte fingre. Sånn ellers regner jeg med at han får brune øyne etter mannen og enten mørk brunt eller rødt hår (min mor hadde rødt hår da hun var ung).

Kjempespennende! :hoppe:

Skrevet

Idag har jeg greid å spise tre marsipanegg :dåne:

Nesten mer egg enn mat det :sjenert:

Skrevet

Jeg har også stappa i meg masse sjokolade i dag, samt sjokoladekake. I tillegg har jeg en ostekake i kjøleskapet som jeg skal prøve å la være å spise noe av i dag.

Huff, jeg regner med at halsbrannen kommer når jeg legger meg i kveld.. :forvirret:

Skrevet

Skal på kontroll i morgen jeg. Blir da sykemeldt de siste 14 dagene før permisjonen starter. Litt ufrivillig, men kroppen sier visst stopp nå.

Skrevet

*Beklager detaljer*

Men jeg lurer meg på om en bit av slimproppen min kan ha gått? :klø:

Det lå i hvertfall en 0,5 cm liten blank/hvitaktig geleklumpsak i trusa når jeg var på do.... :dåne:

Skrevet (endret)

God morgen alle sammen:)

Her ser det ut som det er kjæresten som skal ta bildene, men det blir ingen bilder under selv forløsningen. Da vil vi ha tankene bare på den.

Men jeg skal høre med barnepleier/jordmor om hun kan ta bilde når kjæresten klipper navlestrengen:) tror ikke jeg er så klar at jeg orker å ta bilde av det :fnise:

Skulle gjerne visst litt mer om denne slimproppen jeg også Nicky B...

Endret av LaraCroft
Skrevet

Angående bilder under fødselen, jeg var så i ørska med førstemann, oppdaget først etterpå at min kjære hadde fått tatt noen "fine" blinkskudd av meg på rygg, likblek og med en klut mellom bena som dekket inngangen eller utgangen som det da var i ferd med å bli.

Gjett om de havnet fort i makuleringsmaskinen!

Nå har jeg lest masse om den berømmelige slimproppen og kommet frem til at det må ha vært en del av den som løsnet i går.

Men ny kan lages og proppen kan visst løsne flere ganger før det er noe på gang.

Merker at kroppen forbereder seg hvertfall. De siste dagene har det satt seg en verk i korsryggen og så fort jeg reiser meg opp og går litt, "klyper" det og lugger til oppe i skjeden og det kjennes nesten ut som om ting skal rase ut.

Er forøvrig fullgåtte 37 i dag! :hoppe:

Skrevet

Tror de bildene veldig raskt hadde havnet i søpla her også, Nicky! :fnise:

Spennende med slimpropp og vondter da!

Her skjer det ikke stort. Ingen spesielle vondter, og heller ingenting som har endret seg nevneverdig. Jeg sjekker optimistisk hver gang jeg er på do om det kan være slimpropp på gang her også, men det ser forløpig dårlig ut gitt!

Jaja, fortsatt 2,5 uker igjen..

Skrevet

:hoppe: for 37 uker, Nicky B!

Her skal det heller ikke filmes eller tas bilder under fødselen, uansett om det er lov eller ikke. Kan ikke fordra å bli tatt bilder av, og kan ikke tenke meg jeg liker det noe bedre under en fødsel.

Har ikke kjent noe til babyen siden i natt... Så jeg måtte spise litt sjokolade... Men kjenner ikke noe ennå. Må finne litt mer sjokolade.

Skrevet

God morgen, jenter!

For en nydelig liten gutt, Monja! Gleder meg til vi får se vårt lille vidunder. :rødme:

Jeg er litt roligere i dag ift bevegelser. Kom litt mere bevegelser i løpet av dagen i går og i dag stikker han føttene sine omtrent gjennom mageskinnet.

Jeg har også masse murringer og d klyper innerst i skjeden (kjennes d ut som).

I går kveld begynte jeg nesten å lure på om noe var på gang. Hadde litt vonde tak i magen. Nå får jeg m meg alle små forandringer i kroppen min. Ender vel m at jeg går flere dager på overtid. :dåne:

Skrevet
Har ikke kjent noe til babyen siden i natt... Så jeg måtte spise litt sjokolade... Men kjenner ikke noe ennå. Må finne litt mer sjokolade.

Nugatti funker som fy! :jepp:

Skrevet

Har spist både kokesjokolade og et par skjeer nugatti. Nå får vi vente og se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...