Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

:danser: For hodene ned på disse podene våre, Monja!

Kykkelikokos, hva slags bæresjal er det dere har kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at hodet er ned Monja!! :)

Får satse på at han blir liggende sånn :jepp:

Skrevet

Håper virkelig det. SF målet mitt har flatet ut og ser jeg nå. I uke 33+3 ble det målt til 33 cm, og idag (35+4) ble det målt til 32,5 cm. Kanskje det tyder på at den lille har gått ned i bekkenet ja. Jordmor sa at det iallefal var mye baby inni der og at han nok begynner å runde 3 kg i disse dager :dåne:

Skrevet

Aller først :danse: for Imlis 39 uker som var igår:)

Så er det :danser: for hodene som ligger riktig vei, det er en så lettet følelse og få det bekreftet riktig vei:)

Er det bare jeg som skal på kontroll senere denne uka da??? Skal på torsdag.

Det blir også spennende ifht om lillegutt fortsat ligger riktig vei, men det tror jeg han gjør da. For jeg kjenner bena hans som han alltid har ligget.

Teite doktoren som ikke hadde peiling på rumpe og hode og lagde unødig bekymring for meg på forrige kontroll :kjefte:

Skrevet

Åh, så godt at lillegutten ligger riktig vei, Monja! :hoppe:

Skrevet

Nå er påska over, og jeg er bækk in bissniss på KG! Mannen har dratt på jobb (han begynte senere i dag men skal til gjengjeld jobbe sent), og jeg får en lang dag alene hjemme både i dag og i morra. Og hva annet enn KG er det som blir prioritert først da? :fnise:

Jeg er forresten fortsatt ikke i form. Men jeg merker at jeg er på bedringens vei, for jeg sov så mye bedre i natt enn tidligere. Fikk en hel natt uten å flytte på stua, og det var deilig. Har til og med fått sovet litt på dagtid. Trengte virkelig det.

Jeg hoster fortsatt masse, hodet er tungt og nesa er tett, men bare det å ha fått sove litt ekstra har hjulpet litt. :)

Skrevet

Hurra for hodet i riktig retning, Monja!! Kan tenke meg du er lettet nå! :hoppe:

-----

Lara, du er ikke den eneste med sen kontroll. Jeg skal ikke før til mandag. Da er det jordmor som står for tur. Men jeg har vel egentlig ikke så mye å bekymre meg for, i og med at Junior hadde festet seg allerede ved forrige kontroll. Dessuten kjenner jeg ham hver dag, selv om det ikke er så mye direkte spark lenger. Så jeg tror alt er i orden hos oss. :)

Skrevet

Nicky B: Vi har kjøpt Tricot slen på babyshop. Det var egentlig meningen at jeg skulle ha Moby Wrap, men så rakk jeg ikke kjøpe det før snuppa kom (jeg utsatte det og utsatte det), så da ble det til at vi kjøpte et sjal på babyshop.

Skrevet

Får håpe at hodet holder seg der nede, Monja. Da hjalp d å krysse fingre.

Måtte ha meg ei skive med nugatti takket være deg, Elle_liten! :ler:

Nam!

Brød m nugatti og iskald melk er undervurdert! :jepp:

Hodet til mageboeren min var ikke festet for en uke siden, men han har ligget med hodet ned stort sett hele tiden den siste mnd. Satser på at han har festet innen mandag. Skal til ny sjekk da. Som dere sikkert har skjønt så er jeg klar for å få baby jeg og. (Tror jeg...eh...)

Skrevet

Jeg begynner å få litt hetta jeg, hver gang jeg ser på tickeren min. Bare 18 dager igjen! Herreli, det er jo ingenting!! :overrasket:

Men jeg begynner jo å bli mer klar for det også, samtidig som jeg er vettskremt for det som skal skje.

Klarer liksom ikke bestemme meg for hva jeg skal føle. Blir jo helt personlighetsforstyrret av dette her. :ler:

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener, Bippe. På den andre siden så vet jeg at hvis jeg blir gående lenge over termin, så kommer jeg til å gå på veggen. Går ut i permisjon i morgen først (har hatt ferie noen dager nå da) og lurer allerede på hva jeg skal fylle dagene med.

Ja, jeg vet at jeg har skrevet her inne før at jeg lengtet etter permisjon, få sove ut, mindre stressende dager osv.

Var d personlighetforstyrrelse du kalte d??

Skrevet

Hei på dere!

I dag er jeg 36+1 og har igjen vært på legekontroll. Har blitt mange av dem de siste to mnd pgs den "ikkevoksende" magen. Hodet er fremdeles ned og begynner å feste seg. Rumpa er laaaaaaaaangt opp og legen sliter fremdeles med å måle livmoren under ribbeina mine.

Som hun sier: "ikke noe baby på (min) venstre side, masse baby på høyre.

Det vil si at sf- målet svirrer under over den røde streken og hun fikk ikke målt livmoren til å være noe større enn for to uker siden. Altså, ny kontroll til tirsdag igjen. Ingenting å si på legen min i hvertfall, hun følger meg opp utrolig godt! Vekten har også stått stille de to siste ukene...

Nå sitter jeg på jobb og har 45 minutter + 1 dag igjen før permisjonsstart

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke på kontroll før onsdag om en uke igjen, var der sist mandag. Men jeg er egentlig ganske bestemt på å ikke rekke den timen :sjarmor::fnise:

:hoppe: for lillegutt som har lagt seg med hodet ned, Monja!!

Vært å kjøpt bitteliten fleecedress i dag jeg, fant ut at våren ikke har tenkt å dukke opp her før lillemann kommer.. Siden dressen var mørkeblå og litt turkis måtte jeg jo ha mørkeblå lue og sokker, siden alt annet jeg har er lyseblått :sjenert: Rart det går penger? Nei, tror ikke det :ler:

Endret av April
Skrevet
Denne må dere bare se!

Dette er første episode av den svenske utgaven av Jordmødrene.

http://www.alltombarn.se/aktuellt/tjuvtitt...korna-%201.8820

Måtte gråte en skvett gitt. Den ene pappa'n var jo bare så søt!

Lurer på hvordan mannen min reagerer på fødselen og første møtet med knøttet...

Herregud, jeg kan ikke se sånt. Jeg griner jo som bare det. Så fantastisk han pappa'n var (rundt 23 - 24 minutter). Minner så om min egen fødsel. Mannen var med og tittet da smurfen kom ut (men han tok imot sønnen sin og da) og han gråt som bare det etterpå. Jeg blir jo så rørt av sånt *tørker en tåre*

Skrevet

Jeg fikk ikke til å se det på denne PC'en. Det er så mye rart med den, og det er skikkelig irriterende!

Jeg hadde også lyst til å se søte fedre.. :sur:

For øvrig håper jeg ikke at mannen har tenkt å se på at babyen kommer ut. Jeg tror jeg hadde følt det en smule ukomfortabelt. Men kanskje man ikke tenker på det når man er i situasjonen? Det hørtes jo iallfall veldig rørende ut at mannen din tok i mot smurfen, Monja. Og at han gråt.. :hjerte:

Skrevet
Herregud, jeg kan ikke se sånt. Jeg griner jo som bare det. Så fantastisk han pappa'n var (rundt 23 - 24 minutter). Minner så om min egen fødsel. Mannen var med og tittet da smurfen kom ut (men han tok imot sønnen sin og da) og han gråt som bare det etterpå. Jeg blir jo så rørt av sånt *tørker en tåre*

Ja, var han ikke skjønn? Satt og humra for meg selv her mens tårene spratt.

Jeg fikk ikke til å se det på denne PC'en. Det er så mye rart med den, og det er skikkelig irriterende!

Jeg hadde også lyst til å se søte fedre.. :sur:

For øvrig håper jeg ikke at mannen har tenkt å se på at babyen kommer ut. Jeg tror jeg hadde følt det en smule ukomfortabelt. Men kanskje man ikke tenker på det når man er i situasjonen? Det hørtes jo iallfall veldig rørende ut at mannen din tok i mot smurfen, Monja. Og at han gråt.. :hjerte:

Kanskje du ikke har sånn videofremviserprogram som siden krever. Skikkelig datakyndig, jeg! Øh...

Mannen har veldig lyst til å ta imot knøttet, men jeg er litt ukomfertabel med at han skal kikke meg oppi der i en sånn situasjon. Tenk om han skulle få helt skrekken for å se den veien senere. Han kan jo bli merket for livet, stakkars. Mulig jeg tar sorgene på forskudd. Men kanskje om jeg føder stående. Da vil man jo ikke få full innsyn. Mange rare tanker man skal ha. Blir litt forundret over meg selv til tider.

Skrevet

Jeg tror ikke du kommer til å tenke over det egentlig. Jeg fikk og tilbud om å kjenne da hodet sto i åpningen, men da var jeg så fokusert på å få han ut at det sto jeg over :ler: Denne gangen skal jeg kjenne jeg og.

Men jeg husker godt da både jordmor og mannen min sto og grasket meg der nede og jordmora sier "ser du håret langt inni der?". Og gubben grein :ler: Jeg måtte jo klaske til han for å få han til å ta bilder av smurfen da han var nyfødt, for han hadde ikke tenkt ut den selv. Men jeg fikk da noen mens han enda hang fast med navlestrengen.

Skrevet
Jeg tror ikke du kommer til å tenke over det egentlig. Jeg fikk og tilbud om å kjenne da hodet sto i åpningen, men da var jeg så fokusert på å få han ut at det sto jeg over :ler: Denne gangen skal jeg kjenne jeg og.

Men jeg husker godt da både jordmor og mannen min sto og grasket meg der nede og jordmora sier "ser du håret langt inni der?". Og gubben grein :ler: Jeg måtte jo klaske til han for å få han til å ta bilder av smurfen da han var nyfødt, for han hadde ikke tenkt ut den selv. Men jeg fikk da noen mens han enda hang fast med navlestrengen.

Nei, d er mulig jeg ikke bryr meg akkurat da. Har sagt at han ikke får lov, men kan jo hende at jeg ombestemmer meg.

Ang. det med bilder, så lurer jeg på om han vil bli i stand til å ta bilder. Ser for meg at han får den store skjelven. Mulig bildene blir en smule uklare. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...