Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen jenter :)

14,5 kilo opp hittil. Det må da være godkjent ;) Nå skal jeg til JM om en time. Er bare glad vekta ikke var verre. Da har jeg bare gått opp en halv kilo siden uke 36 :juhu:

Små barn, store gleder :ler:

Så får vi se når babyen har lyst til å komme ut da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag er jeg 38+0 :juhu: og er så klar for at noe skal skje snart....

Skrevet

Er det den store kontrolldagen idag? :fnise:

Jeg skal til jordmor klokka halv 10. Gruer meg og gleder meg. Gleder meg til å sjekke at alt er greit, for han har vært så stille de siste dagene. Gruer meg til at han faktisk skal sitte i sete. Jeg håper jo at han har snudd seg, men det spørs da. Nå har jeg kjent bevegelser overalt de to siste ukene så jeg er superusikker.....

Skrevet

Håper han har snudd seg, Monja!

Herlighet jeg leser på dagbladet.no her om ei dame på 57 som får unge i dag! :sjokk: Etter div prøverørsbehandlinger i Russland... Huffameg, en ting er å få unge når man er over 40. Men nærmere 60? Stakkars unge... Skulle ikke vært lovlig å gi så gamle kvinner prøverørsbehandling mener nå jeg. Men i Russland er visst alt lovlig på den fronten...

Skrevet
Idag er jeg 38+0 :juhu: og er så klar for at noe skal skje snart....

:hoppe: for 38 uker og innenfor termin!

Skrevet
Håper han har snudd seg, Monja!

Herlighet jeg leser på dagbladet.no her om ei dame på 57 som får unge i dag! :sjokk: Etter div prøverørsbehandlinger i Russland... Huffameg, en ting er å få unge når man er over 40. Men nærmere 60? Stakkars unge... Skulle ikke vært lovlig å gi så gamle kvinner prøverørsbehandling mener nå jeg. Men i Russland er visst alt lovlig på den fronten...

Enig med du. Det er rett og slett tragisk at det er lov.

Skrevet

God morgen!

Skjønner at påsken er over, for i dag var d flere folk her inne.

Sitter og vurderer å ringe føden jeg nå... Har kjent litt lite liv de siste par dagene. Føler meg litt teit egentlig, for vet jo at knøttet har mindre plass enn før. Han har jo vært veldig aktiv i de siste ukene, men nå har han roet seg. Kjenner jo at han strekker på en fot innimellom, men ingen spark i ribbeina lenger.

Jeg håper at d er fordi han har festa seg.

Når jeg sitter her og skriver så er d en fot som stryker langs siden under høyre ribbein. Kanskje jeg kjenner for mye etter.... :sjenert: Æsj! Pleier ikke å være den som blir fortest hysterisk.

Er 37+1 i dag. Kjente dere forandringer rundt den tiden?

Skrevet

Bedre med en telefon for mye enn en for lite uansett, Elle_liten. Om du er bekymret så ring :Nikke:

Skrevet

Nå har jeg smurt meg to brødskiver med nugatti, så nå skal jeg se hva som skjer.

Skrevet (endret)

Skal krysse fingrene for deg Monja! Håper at du får gode nyheter på kontrollen.

--------------------------

Tror han ble glad for å få nugatti, og har tatt en stor sup av fostervannet. Nå hikker han som bare d her!

Endret av Elle_liten
Skrevet

Jeg var også bekymra på slutten, Elle_liten. Det var veldig rolig i magen, og sparkene forsvant helt. Det var bare sånne glidende små bevegelser, og så hikkinga da. Men alt var helt i orden, og det er visst vanlig på grunn av at de får dårligere plass. Men om du er usikker så ring føden!

Den store kontrolldagen? Håper at alle er festa riktig vei og popper ut etter tur de neste ukene :) Det er ei stund siden forrige fødsel nå, så nå synes jeg dere bør få opp farta!

Skrevet
Jeg var også bekymra på slutten, Elle_liten. Det var veldig rolig i magen, og sparkene forsvant helt. Det var bare sånne glidende små bevegelser, og så hikkinga da. Men alt var helt i orden, og det er visst vanlig på grunn av at de får dårligere plass. Men om du er usikker så ring føden!

Den store kontrolldagen? Håper at alle er festa riktig vei og popper ut etter tur de neste ukene :) Det er ei stund siden forrige fødsel nå, så nå synes jeg dere bør få opp farta!

Tror jeg dropper å ringe. Nugatti og en sukkerbombe av en solbærtoddy gjorde susen. Nå har d vært hikking og føtter i siden her en stund. Ikke så enkelt detta. Har ikke gjort d før. :sjenert:

Vet d ikke er min tur til å føde nå, altså, men kan godt være nestemann ut, hvis ingen andre melder seg.

Kjente dere forresten at babyen festa seg eller forskjell på magen før og etter?

Og kanskje et enda dummere spørsmål: kan han snu seg når han er festa (m rumpa fra side til side), eller sitter han fast m hodet og må ligge med rumpa til en side resten av tiden?

Mulig jeg er skikkelig blond nå.... :rodme:

Skrevet

Tilbake fra kontroll - alt bra med oss.

Måtte ha meg ei skive med nugatti takket være deg, Elle_liten! :ler:

Nam!

Kjenner ikke veldig mye liv jeg heller. Kjenner at h*n beveger seg, men sparking har det vært dårlig med den siste tida. H*n har det jo trangt nå. Bekymrer meg ikke over det, så lenge jeg kjenner liv hver dag.

Ang. festing av hode, så festa min seg tidlig - i uke 34. Men jeg husker jeg kjente mye nedpress et par dager, og på kontrollen litt etterpå, hadde h*n festa seg. Jeg vet ikke om de kan snu på ryggen, har ikke tenkt på det før... Men min har i alle fall ligget med ryggen på venstre side, noe som visstnok var det vanligste, helt siden h*n snudde seg med hodet ned. Så de sitter kanskje "fast" nå?

Skrevet

God morgen!

I dag skal jeg også på kontroll. Kommer hun til å sjekke noe spesielt nå som det bare er to dager til termin, eller blir kontrollen som normalt?

Jeg og mannen min har planlagt at min fødsel skal starte nå til fredag kl. fire :fnise: Da er han ferdig på jobb, og har fri hele helga. Det blir også enklere for svigerforeldrene mine å passe bikkja da.

Hadde det bare vært så enkelt at man kunne bestemme fødedatoen selv... drømme...

Jeg kjenner heller ikke mye liv. Jeg kjenner hikking og stryking, men ikke spark. Men så har jeg en lat unge i utgangspunktet så forandringen er ikke så veldig merkbar.

Dere som har født: er barnet deres sånn som hun/han var i magen? Hvis hun var rolig i magen, har hun da vært det etter at hun kom ut også?

Skrevet (endret)

Vært på kontroll her og, men hos legen- ikke jordmor.

Ikke lagt på meg siden sist, så vektoppgang er fortsatt på 9 kg.

Fikk "tilsnakk" pga manglende urinprøve... :sjenert:

Jeg var så sikker på at jeg hadde mange prøveglass stående i skapet, men nei. Så jeg måtte love å stikke innom i morgen tidlig med urinprøve.

høyre og bein som dytter ut midt på venstre side av magen.

Hodet er ikke festet og han ligger veldig høyt, noe jeg merker godt på pusten. Rimelig tungt å puste og blir svimmel i alle stillinger.

Er ferdigåtte 37 i morgen!

Ellers har dette vært en søvnløs natt. Mannen har kastet opp hele natta og frøkna har hostet. Etter å ha holdt meg våken med brekinga si, hadde han faktisk nerver nok til å si at det var snorkinga mi som holdt han våken, hvorpå han tok med seg dyne og pute og la seg på gjesterommet. ;)

(for spyinga han holdt på med hadde liksom ingenting med det at han var våken å gjøre...)

Fikk en stresset og svimete start på dagen. Nøyaktig hvor svimete, fant jeg ut når jeg kom frem til barnehagen og skulle ta av frøkna selene i setet. Der satt hun nemlig uten selene på...

Endret av Nicky B
Skrevet

Ungen likte nugatti, for nå ble det liv her! :ler:

Godt alt er bra med dere også, Nicky B, tross urolig natt... Hadde ikke med urinprøve jeg heller, hadde ikke flere glass igjen. Kjøpte faktisk to nye på apoteket etter undersøkelsen; jeg tenkte at hvis jeg ikke kjøper, kommer jeg garantert til å få bruk for det :ler: Så nå har jeg to liggendes, og sånt man har liggendes får man som regel ikke bruk for ;)

Skrevet

Hjemme fra kontroll.....hun var veldig fornøyde med tallene mine til tross for at det første blodtrykket ble målt til 144/100 :dåne: Det hadde gått ned til 140/94 på slutten av kontrollen og jeg fikk beskjed om å hvile minst to ganger om dagen.

Og lillegutt? Han ligger med hodet ned :mrgreen:

Hun holdt på lenge og vel for å finne ut det, men mens hun målte fosterlyden holdt hun et ganske godt tak i toppen av magen min og pang, der sparka han så det smalt rett oppi hånden hennes :ler: Så her er beina oppe på venstre siden, hodet ligger nede i bekkenet med er ikke festet, og ryggen ligger langs høyre siden. Akkurat som med storebror.

Skrevet

Så bra at han ligger i hodeleie, monja :)

I dag har vi tatt i bruk bæresjal for første gang. Snuppa ligger og sover trygt nedi der nå.

Ble litt lite søvn på oss i natt. Snuppa har blitt forkjølet. Trodde ikke så små babyer ble forkjølet engang, jeg. Hun er jo bare 10 dager gammel. Hun er tett i nesen, men det er ikke sånt rennende snørr, så vi får liksom ikke sugd det ut. Helsesøster kommer på hjemmebesøk nå straks, så vi skal spørre hva vi skal gjøre med det da.

Skrevet

Ja, jeg ble superlettet da hun sa at han nok ligger med hodet ned. Sikker på at det gikk av 15 kilo med en gang :ler:

Men det blir spennende å se om han fortsatt ligger klar om en uke, eller om han har funnet på noen sprell da :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...