Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink du er Monja! Jeg veide meg ikke de siste dagene, men jeg regner med at jeg endte på rundt 16 kilo.

Lillemann sover og sover. Han har sovet seg gjennom besøk og middag, jeg fikk faktisk spist en hel middag uten at han avbrøt meg :ler: Men nå skulle han vært våken sånn at vi fikk kose litt før leggetid...det er så deilig å ligge på sofaen med baby på magen :hjerte: Han kommer sikkert til å være lysvåken klokka tre i natt i stedet for nå. :sprettoy:

Skrevet

Det er jo enda noen uker igjen til fødsel så jeg kan nok pådra meg noen kilo til, Trampe. Jeg har ikke akkurat vært sunn den siste tiden.

Du får prøve å vekke lillemannen din litt før sengetid.

Skrevet

Åtte kilo? :overrasket:

Det kan jeg bare drømme om...

Skrevet
Opp 8 kilo så langt i svangerskapet :mrgreen:

Jeg ser dine 8 og høyner med 1... ;)

9 kg så langt her i gården.

Nå har jeg fått litt fødepanikk. Det er som når man faller. Man vet at man faller og at det kommer til å gjøre vondt, men man klarer ikke å forhindre fallet, man må bare la seg følge med og håpe at det ikke blir for ille i det man treffer gulvet. Sånn panikk har jeg litt av nå. Jeg ser stupet nærmer seg og jeg må bare følge med. Er ingen annen utvei..... :(

Skrevet

:vinke:

Jeg har hatt tidligvakt med mini i dag og her var det først morgen kl 05.28. Klarte å drøye den til 06.08 :Gjesp:

Mannen sov til 09, da vekket vi ham :sjenert:

Operasjon "kjole til nurket" er i ferd med å komme til sin slutt. Nå har jeg bare bittelitt strikking igjen før trådene kan festes og knapper monteres.

Skrevet

Jeg hadde en ekstra "Hormonella De Vil" morgen i dag så når frøkna insisterte på å stå opp før kaninen på klokka hennes, "tvang" jeg mannen opp også...

Vi har byttet på og tatt hver vår dag i påsken slik vi gjør i helgene, men i dag var jeg bare sur og grinete.

(Dessuten skulle han fått sovet lengre i dag ville han fått en dag mer enn meg og det er vel ikke helt rettferdig... ) :sjenert:

Kjolen til nurket høres kjempefin ut, Murmelmy! Misunner alle som er så fingernemme.

Skrevet
Ea: har forresten symptomene dine på svangerskapsforgiftning forsvunnet?

Jeg skal på kontroll for blodtrykket på tirsdag. Har gått på medisiner siden onsdagen, og på en sjekk på lørdag hadde det fortsatt ikke gått ned :(

Kjenner at det bekymrer meg, og det gjør jo ikke akkurat målingene bedre... :sjenert:

Du, mine symptomer forsvant like fort som e kom her i gården. Blodtrykket normaliserte seg etter to dager, og hevelsene forsvant etter fem.

Du får vente med å bekymre deg til etter tirsdag marcy, det er ingen ting å tjene på å bekymre seg før etter neste måling....

Lille gull har nettopp bæsja i hånda mi! Sklle legge han i voga til litt rompelufting, men det gikk gæli gitt!

Skrevet

Jeg både gleder og gruer meg litt når jeg leser om dere andre som har fått baby. Det høres kjempekoselig ut, men hvordan i all verden klarer mennene deres å være opplagte nok til å gå på jobb?!? Jeg regner med at de ikke klarer å sove gjennom all skrikingen på natta?

Dessuten høres det fælt ut å få så vondt når man ammer. Hjelper det ikke å pumpe heller? Jeg har kjøpt inn en Avent manuell pumpe, og satser på å bruke den minst 1-2 ganger i uka slik at mannen min kan ta del i matingen.

I dag er det 3 dager til termin, og babyen har fortsatt ikke vist tegn til å ville ut. Jeg håper at det hjelper litt på at vi gikk tur i dag. Vi gikk 45 minutter i det fine påskeværet.

Skrevet
Opp 8 kilo så langt i svangerskapet :mrgreen:

Ja, dette slår jeg som bare det...heldiggris Monja som ikke har mer å "drasse" på...

kjenner kroppen min er tung - legger på meg ca to kg i uka de siste ukene her...skal på kontroll igjen til torsdagen så da får jeg se enda en gang hvor mye jeg har lagt på meg - men sant skal sies, det er MYE vann i kroppen min:)

Skrevet

Lillemann skriker ikke om natta i det hele tatt, så her får ikke mannen problemer med å gå på jobb. Når vi våkner av at lillemann er våken tar jeg ham med meg i stua og mannen sover videre. Såklart blir det ikke like mye søvn som før, og ikke like sammenhengende, men det går helt fint.

Om lillemann begynner å skrike om natta og vi må dele på å være våken med ham blir det nok tyngre å stå opp og dra på jobb ja.

Skrevet
Lillemann skriker ikke om natta i det hele tatt, så her får ikke mannen problemer med å gå på jobb. Når vi våkner av at lillemann er våken tar jeg ham med meg i stua og mannen sover videre. Såklart blir det ikke like mye søvn som før, og ikke like sammenhengende, men det går helt fint.

Om lillemann begynner å skrike om natta og vi må dele på å være våken med ham blir det nok tyngre å stå opp og dra på jobb ja.

*signerer*

Skrevet

Vært ute på skitur i dag også - kanskje det hjelper på fødinga? Tross alt 39 uker i dag, nå synes jeg det kan skje noe snart...

Skrevet

Er spent på hvordan det blir når mannen skal tilbake på jobb. Han sover litt dårlig om natten, selv om ikke snuppa nødvendigvis skriker så mye om natten.

Ang. amming og pumping, tror jeg det kan være lurt å ikke sette seg for høye mål og forventninger til seg selv. Det er ikke alltid like lett å få til pumpingen. Jeg pumper meg nå og da, men får ikke ut store greiene. Har elektrisk pumpe.

Skrevet (endret)

:hallo:

*oppdatert*

---

Aller først: Kjempeklem til Eeyore :troest: Så trist å høre - krysser fingrene for ny terminklubb på deg om ikke så lenge! Tårene spratt fram når jeg leste innlegget ditt gitt - litt hormonell om dagen også ja...

---

Hjemme igjen! Litt blandede følelser, veldig deilig å være hjemme, men litt tilløp til panikk også :)

Lillegutt er fortsatt fin og gyllen, men godt under grensen så vi fikk dra hjem. Ellers har egentlig hovedproblemet vårt vært at jeg ikke har melk nok, så han ikke la på seg i det hele tatt. De siste to døgnene har han derfor måttet få MME i tillegg etter at jeg har ammet, pluss at jeg må pumpe meg etter hver amming for å få opp produksjonen. Akupunktur og nesespray er også tatt i bruk. Men det ser ikke lovende ut enda dessverre... Er veldig lei meg for det, for jeg var SÅ innstilt på at jeg skulle amme! Det verste er at enda så mye han henger i puppene mine så er jeg ikke sår eller noenting, så det hadde funket så fint hvis bare jeg hadde hatt nok melk!!! :kjefte:

Nå har vi også kommet inn i en ond sirkel ved at han er blitt så uinteressert i puppen, han har tydeligvis skjønt at det ikke er noe å hente der så nå gidder han ikke suge ordentlig lenger heller. Dritt altså!!!

Ellers er han veldig snill så langt, ca 3 timers intervaller med mating på dagtid og stort sett bare en gang opp om natta. Mater i 11-12 tiden på kvelden, opp en gang mellom 3 og 5, og så utpå morgenen igjen. Håper det fortsetter sånn!

Og gratulerer så mye til deg også, Marsy!!! :klemmer:

Endret av MzS
Skrevet

Opp 1 kg jeg da :sjarmor:

Gratulerer så mye til alle som har født :hoppe: Jeg gleder meg masse til lillemann kommer. Merker jeg er mer utålmodig denne gangen!! Håper jeg slipper å vente så altfor lenge.. :sjenert:

Skrevet
Opp 1 kg jeg da :sjarmor:

Gratulerer så mye til alle som har født :hoppe: Jeg gleder meg masse til lillemann kommer. Merker jeg er mer utålmodig denne gangen!! Håper jeg slipper å vente så altfor lenge.. :sjenert:

1 kilo :sjokkert:

Er du normalvektig fra før av da? Man "skal" jo liksom legge på seg om man er det...

Skrevet

Nei, jeg er nok dessverre ikke det. Veier 35kg for mye i utgangspunket.. Men legen sa at så lenge han så magen og baby`n vokse var det greit at jeg ikke gikk opp mer, men hadde han ikke sett det hadde han ikke vært fornøyd.

Med Victoria la jeg også bare på meg bittelitt og gikk ned 13kg i løpet av kort tid. Håper jeg er like heldig denne gangen. Om jeg nå er det, så skal jeg ikke opp igjen 20kg sånn som jeg gjorde i sist permisjon :dåne:

Skrevet

14 kg her... Forelpig. Må på vekta i morgen da jeg skal til JM... Gruer meg!

Skrevet

Har klart å holde meg på 10+ men er ikke ferdig ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...