Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner til den ubehagelige følelsen. Får satse på at det er fordi hun gjør seg klar til å feste seg i bekkenet, monja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke så mye nedpress jeg da, men så bar jeg veldig høyt.

På siste kontroll hos legen fant han ikke babyen på ul da han hadde den greia nederst på magen min... han måtte nesten opp mot navlen før han fant beina til lillemann ;)

Hvem er nestemann ut da? Har fått med meg at marsy og kykkelikokos har fått mens jeg var på barsel. Gratulerer til begge hvis jeg ikke har sagt det :-D

Jeg har fått en skikkelig sovebaby. Han spiser ofte og sover mye innimellom. I ettermiddag har han ikke vært våken i det hele tatt bortsett fra når han har spist, så jeg håper ikke det betyr våkenatt...

Skrevet

Heldig du Trampe, her har de siste to nettene vært våken netter..

Har heldigvis en herlig mann som hjelper til.. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten han...

Ikke for å tråkke noen på tærne, men folk som velger å få barn alene må jo være gale... Jeg hadde ikke fiksa dette på egen hånd jeg tror jeg..

Håper ellers det står bra til med alle her. Skal prøve å få oppdatert terminlista/fødelista snart.. Er bare det at tiden liksom ikke strekker til helt om dagen... ;)

Skrevet

Jeg tenker som deg jeg Grace - folk som bevisst velger å få barn helt alene er gale :ler: Greit nok, nå har jeg en veldig rolig baby som har sovet stort sett hele natta så langt, men det er utrolig deilig å kunne overlate ansvaret til mannen og ta seg en dusj eller sove en time eller to.

Skrevet

Å være alene om baby? Hjelp, det hadde jeg aldri taklet..... Så glad for at mannen var delaktig når smurfen var liten.

Skrevet

Kan bare si hvordan det er å være alene med baby og barn 4 uker i slengen. Det er tungt, men alt går. Jeg har heldigvis det meste av familien i byen også.

Sambo gjør stort sett alt av babystell når han kommer hjem i 4 uker da. Da er jeg så og si bare melke-ku en hel mnd.

Men det er slike små luksusting som å få gå på do alene, spise et helt måltid uten forstyrrelser eller få tatt seg en dusj.

Skrevet

Snill litenputt i natt også :) Vi har vært våkne tre ganger og gitt mat. I tretida var han veldig våken etter matinga, så da trodde jeg at jeg ikke kom til å få sove igjen, men han lå stille og rolig i senga si og lagde små koselyder for seg selv. Jeg sovna igjen jeg da, uten problemer :)

Puppene er ikke såre lenger, og såret begynner å komme seg, så nå går ting mye bedre her hjemme.

Skrevet

Nei, få barn alene - det tror ikke jeg hadde taklet heller. Vet jo fortsatt ikke hvordan det vil være å ha barn da, men det jeg forestiller meg blir jo mye for en person.

Har ei venninne som er tobarnsmor - hun gikk fra mannen mens hun var gravid med nr to (og godt er det for å si det sånn), ser hvor sliten hun er til tider...

Og hun studerer fulltid i tillegg - puh -

Nei, jeg er veldigglad for at kjæresten ønsker å delta så mye som han sier han skal gjøre....Og han gleder seg veldig til det også...

Skrevet

Jeg har utrolig stor respekt for alenemødre med små barn. Også dem som pondusa, som har en mann som jobber i lengre perioder utenfor hjemmet. Jeg hadde neppe taklet det heller, men så er jo jeg botskjemt med en mann som kommer hjem klokka 16 hver ettermiddag og da.

Skrevet

Ja, jeg er kjempeglad for å ha mannen her. Jeg gruer meg til han skal tilbake på jobb.. Jeg har tenkt tanken titt og ofte, at jeg skjønner ikke hvordan alenemødre klarer seg.

Skrevet

siste nytt fra MzS: De er fortsatt på sykehuset, men det er kun pga gulsoten. Tror lille gutt ligger i lyskasse hvis jeg har forstått meldingen riktig. Han sliter litt med å legge på seg også, men det kommer seg nok når gulsoten forsvinner.

Med meg og knøttet er alt vel, fryktelig såre bryster, men ellers ser et ut til at ting begynner å normalisere seg.

Var ikke forbredt på hormonene da.. Selv om jeg visste at det kom barseltårer, er det vanskelig å holde styr på dem. Kan jo ikke se en reklame om barn som lider uten at jeg setter i gang jo.... Ikke filmer heller.... eller serier.....

Knøttet sover og sover, og jeg sover og sover, dytter borti han og sover videre. Mannen disker opp med middag hver kveld! Kunne ikke klart, eller jeg ønsker ikke å klare dette alene... Mannen er et must!!!!! All ære til de som fikser det alene, men det er ingenting jeg ville valgt frivillig....

Skrevet

Barselstårer, ja. De har vært innom på besøk her også ;) Og så UTROLIG deilig det er med kroppskontakt fra mannen. Det eneste som hjelper mot smerten ved ammingen er at mannen ligger bak meg og holder rundt meg. Helt utrolig effekt.

I dag har vi desverre måtte gi første flaske med MME.. Jeg har hatt SÅ vondt. Blødende sår, skorper som henger fast i ammeinnlegg.. AU :( Jeg har gått en del omganger med meg selv før jeg til slutt sendte mannen ut på bensinstasjonen i dag for å kjøpe MME. Skal prøve å få til ammingen, bare sårene blir litt bedre. I natt tømte snuppa begge puppene og ville likevel puppe mer. Hun sovnet til slutt oppå meg. Å legge henne ned i vognen/vuggen eller i sengen vedsiden av oss var dødfødt, da våknet hun med en gang og skrek etter en stund. Tror vi skiftet 3 bæsjebleier på henne også. Mannen var nede ene gangen, og da hadde snuppa bæsjet og tisset ekstra mye over alt etter at han hadde tatt av bleien :fnise:

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle legge inn et livstegn. Jeg har hatt besøk av mamma i noen dager, og har derfor ikke kunnet logge meg inn her på en stund. Men det har ikke skjedd noe spennende her altså. Junior er fortsatt trygt plassert inni magen min, og jeg har ikke kjent noen spennende symptomer på noe. ;)

Jeg har forresten blitt skikkelig syk. :forkjola:

Jeg er veldig forkjølet, nesa er potte tett og jeg hoster og bjeffer som en gammel hund. Det sitter godt nede i brystet og det er fryktelig ubehagelig. Jeg har ikke sovet i hele natt, så jeg er i tillegg helt utslitt. Skal sove litt etterpå.

Dette er kjipt altså. Men skulle jeg først bli syk var det godt det kom nå, slik at jeg er frisk igjen til jeg skal føde.. ;)

Skrevet

Gratulerer så utrolig masse til Marsy forresten! :blomst:

Jeg har jo allerede gratulert deg på FB, men det kan vel ikke sies for mange ganger?

Hurra for lille Hedda! :hoppe:

Skrevet

Driver forresten å oppdatterer fødselsliste inne på sladretråden for de som lurer... Tror jeg har fått med alle ;)

Skrevet

Har ble det også litt våkennatt...

I går kveld var vi på første besøk etter at jenta kom. Var bare like nedi gata til noen naboer, men jeg var veldig spent på hvordan det ville gå. Skiftet på henne før vi gikk dit, ga henne pupp så fort vi kom fram og la henne ned - og da sov hun i bagen sin i 4 timer. Våknet bare fordi jeg tok på henne lua når vi skulle gå hjem igjen.

Men når vi kom hjem og skulle legge oss var hun jo selvfølgelig ikke trøtt. Tror ikke hun sovnet ordentlig før i 4-5 tiden :dåne: Hun gråter heldigvis lite da - men måtte ha mye pupp og nærkontakt... Fikk heldigvis sove noen timer på dagen i dag :)

Skrevet

Ea: har forresten symptomene dine på svangerskapsforgiftning forsvunnet?

Jeg skal på kontroll for blodtrykket på tirsdag. Har gått på medisiner siden onsdagen, og på en sjekk på lørdag hadde det fortsatt ikke gått ned :(

Kjenner at det bekymrer meg, og det gjør jo ikke akkurat målingene bedre... :sjenert:

Skrevet

Så koselig å lese at dere koser dere med deres nyfødte :hjerte:

Selv om det er traveld og en smule strevsomt i begynnelsen. Herlig. Og ja, jeg er fødeklar :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...