Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #2601 Skrevet 18. mars 2008 Ser MsZ er neste sånn terminmessig sett, med 20. mars, og så Tatiana med 27. Og så er det ikke lenge før det er meg, gitt. Synes fortsatt det er helt vilt å tenke på at jeg skal føde et barn jeg... Helt uvirkelig liksom...
Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #2602 Skrevet 18. mars 2008 Åh, ingen av dere er logga på jo! Kjeder meg! Går og føder jeg... Eller vasker badet...
monja Skrevet 18. mars 2008 #2603 Skrevet 18. mars 2008 Juhu! Har hatt en strevsom dag. Eller, kanskje ikke strevsom, men innholdsrik. Har ikke sovet siden klokka halv 4 i natt så nå er jeg rimelig klar for senga Dro til legen og fornyet sykmeldinga mi kvart på 12 (tenk, den siste sykmeldinga før permisjonen :dåne: ). Dro så på føden og fikk akupunktur. Måtte vente i 45 minutter på å få et ledig rom, men da nålene var satt ble jeg så trøtt at jeg sovna rett og slett. Men jeg våkna før de kom for å ta dem ut etter en halv time da. Så dro vi og kjøpte bursdagsgave til svigermor før jeg var innom på jobben en tur. Så henta jeg mannen på jobb og pjokken på barnehagen før vi dro på bursdag. Svigermor passa på smurfen en stund så vi fikk lagt inn påskehandel innimellom, men klokka 19 dro vi hjem. Smelte bare sammen noen hamburgere før vi sendte smurf i seng klokka 20.30 og nå følger jeg etter. Ha en fin kveld
Kykkelikokos Skrevet 18. mars 2008 #2604 Skrevet 18. mars 2008 Skravledamer Jeg kommer sterkere tilbake når snuppa har fått litt mer soverytme.
MzS Skrevet 18. mars 2008 #2605 Skrevet 18. mars 2008 Hmm... Riene/kynnerne (hvordan vet man egentlig forskjellen? De sitter hvertfall nederst i magen og korsryggen nå, i motsetning til øverst i magen som de var i starten) er vonde nå, men ikke akkurat regelmessige. Noen ganger er det 4 min mellom og så kan det plutselig gå 20 min eller enda lenger. Merkelige greier. De er såpass vonde nå at jeg har problemer med å snakke normalt når de kommer, men det er vel ikke noe vits i å ringe føden før de er ordentlig regelmessige?
Dult Skrevet 18. mars 2008 #2606 Skrevet 18. mars 2008 (endret) Hmm... Riene/kynnerne (hvordan vet man egentlig forskjellen? De sitter hvertfall nederst i magen og korsryggen nå, i motsetning til øverst i magen som de var i starten) er vonde nå, men ikke akkurat regelmessige. Noen ganger er det 4 min mellom og så kan det plutselig gå 20 min eller enda lenger. Merkelige greier. De er såpass vonde nå at jeg har problemer med å snakke normalt når de kommer, men det er vel ikke noe vits i å ringe føden før de er ordentlig regelmessige? Riene er vonde, mens kynnere er mer ubehagelige..... D er d de sier, att d ikke er noe vits ringe før de er regelmessige. Men du kan jo ringe å snakke med dem. Viss du er usikker på hva som skjer. Men d høres ut som rier..... Lykke til Endret 18. mars 2008 av Dult
MzS Skrevet 18. mars 2008 #2607 Skrevet 18. mars 2008 Vannet mitt gikk akkurat!!! I sofaen! Heldigvis hadde jeg nattbind på pga at slimproppen har holdt på å gå, så det ble ikke noe særlig søl.. FOR en merkelig opplevelse! "Poff", sa det inni magen, og så bare flommet det ut Ringte føden, og de sa at jeg bare kunne komme når jeg ville... Har en halvtime å kjøre, så nå skal jeg bare se Frustrerte Fruer først, så kjører vi HURRA!!! Endelig skjer det noe!
Catus Skrevet 18. mars 2008 #2609 Skrevet 18. mars 2008 Å, lykke lykke til MzS! Jeg visste det ikke ville ta lange tiden før det var noe på gang hos deg! Så spennende!! :hoppe:
Nicky B Skrevet 18. mars 2008 #2610 Skrevet 18. mars 2008 Vannet mitt gikk akkurat!!! I sofaen! Heldigvis hadde jeg nattbind på pga at slimproppen har holdt på å gå, så det ble ikke noe særlig søl.. FOR en merkelig opplevelse! "Poff", sa det inni magen, og så bare flommet det ut Oi!!!!!! Lykke til!!! Selv har jeg vært på UL i dag. Og to jordmødre og en lege har alle tatt feil! Veslegutten ligger med hodet ned! Ikke festet, men hodet ligger ned. Den lille steinharde rompa (som alle trodde var hodet) var godt oppunder ribbeina, ryggen til høyre og føttene som kiler på venstre side av magen siden han ligger dobbelt. Derfor jeg aldri har kjent spark under ribbeina. Tror jeg gikk ned 5 kilo bare av lettelse. Ikke noe vending, ikke noe seteleie og fremfor alt, ikke noe keisersnitt! :puh: Så nå skal jeg gå inn i påsken og bare kose meg og ruge. Ellers har vi fått unna litt seriøs shopping i tigerstaden i dag. Ny sofa, ny stol og noe som skal bli verdens kuleste hjemmemekkede bord. Samt en lyslykt, et par tepper og det jeg trodde var to gardiner (men viste seg å bare være en... ) Også en lekker tunikatopp til mor... Og av alle ting frøkna kunne valgt seg ut, plukket hun en polstret kleshenger i rosa og med en blomst på. Vil du ikke heller ha denne myke hesten da sa jeg, men nei, Kleshengeren skulle hun ha...
Gjest imli Skrevet 19. mars 2008 #2611 Skrevet 19. mars 2008 Åh, så spennende MzS! Kanskje du er mamma nå? Så godt at babyen ligger i hodeleie da, Nicky B Han har vel en hard og veltrent rumpe da
monja Skrevet 19. mars 2008 #2612 Skrevet 19. mars 2008 Det er superspennende å komme inn her hver dag nå. Kanskje har du blitt mamma nå, MzS For en lettelse at han ligger med hodet ned, Nicky. Sikker på at jeg kommer til å grine av glede den dagen min legger seg med hodet ned - om det skjer da
monja Skrevet 19. mars 2008 #2613 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har håp da....jeg kjenner nemlig spark i navlehøyde for tiden. Ikke så mye nede i lysken.
Catus Skrevet 19. mars 2008 #2614 Skrevet 19. mars 2008 Men det er jo et godt tegn da, Monja! *tenke positivt nå* Så deilig med hodeleie, Nicky! Forstår godt at du er lettet! Også var det MzS da; kanskje hun er mamma nå? Å, hvor er Ea som er sladris? Er så spent på hva som skjer!
-Ea- Skrevet 19. mars 2008 #2615 Skrevet 19. mars 2008 Da har det skjedd!!!! MzS har FØDT!!!!!!!!!! SMS fra den nybakte moren: "Lille Sindre ble født i dag kl 09:17, etter en lang og slitsom natt - en blond, blåøyd tass på 49 cm og 3250 g. Alt står strålende til med hele familien!" Gratulerer så mye MzS!!!!!
Catus Skrevet 19. mars 2008 #2616 Skrevet 19. mars 2008 (endret) Hurra!! Gratulerer så utrolig masse, MzS! Godt å høre at alt gikk bra, til tross for at det tok lang tid og var slitsomt. Nå må dere bare kose dere sammen alle tre og nyte det nye livet deres! :rødme: Sindre er forresten et kjempefint navn. Jeg kjenner en som heter det, og han er en veldig hyggelig og snill person. Så det lover godt! Endret 19. mars 2008 av Bippe
monja Skrevet 19. mars 2008 #2617 Skrevet 19. mars 2008 Gudameg, dere er jo rene fødemaskinene her jo. De superkjappe fødslene. Gratulerer masse med den lille gutten. MzS!!!!
monja Skrevet 19. mars 2008 #2618 Skrevet 19. mars 2008 Sindre er forresten et kjempefint navn. Det er et nydelig navn. Vi hadde det lenge på førsteplass før vi bestemte oss for Magnus
Catus Skrevet 19. mars 2008 #2619 Skrevet 19. mars 2008 Gudameg, dere er jo rene fødemaskinene her jo. De superkjappe fødslene. Ja, ikke sant? Statistisk sett lover ikke det særlig bra for oss som er igjen. *ser for meg meg selv ligge og vri meg i smerter i to lange døgn* Her tenker vi positivt i dag!
Nicky B Skrevet 19. mars 2008 #2620 Skrevet 19. mars 2008 Gratulerer MzS!!!! Nå venter jeg spent på fødselsopplevelsesberetning! Jeg har håp da....jeg kjenner nemlig spark i navlehøyde for tiden. Ikke så mye nede i lysken. Det kan jo hende han ligger dobbelt slik som min, for jeg kjenner bevegelser som skulle tilsi seteleie. Var derfor to jordmødre, en lege og jeg var overbevist om at det var seteleie. Var festlig å se uttrykket i ansiktet på jordmor før UL i går. Hun undersøkte magen og konstaterte at dessverre, her satt gutten på rompa. Det var det liten tvil om. Men så fikk hun på UL apparatet og overraskelsen var komplett. "Nemmen, slulle du sett! Her er det jo et hode nede i bekkenet!" Har noen hørt fra Trampe enda forresten????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå