monja Skrevet 17. mars 2008 #2581 Skrevet 17. mars 2008 Velkommen hjem, Kykkelikokos Håper du koser deg masse med det lille nurket.
Nicky B Skrevet 17. mars 2008 #2584 Skrevet 17. mars 2008 Alt står bra til. Amming er au Uff ja, husker den godt! Jeg fikk jo ikke før pakket bort puppen før den skulle frem igjen den første tida...Gruer meg til det nå og, men i følge en venninne av meg som venter tredjemann så er visst ammevondt unnagjort på halve tiden den andre gangen... Velkommen hjem!!! Gleder meg til å lese alt om fødselsopplevelsen i fødetråden!!!
Kykkelikokos Skrevet 17. mars 2008 #2585 Skrevet 17. mars 2008 Nå spiser vi barselsmat: Grandis. Vi var så skeptisk til å stoppe opp på veien hjem i frykt for at hun skulle begynne å skrike. Så her bar det rett hjem, og redningen ble grandis fra frysen.
Elle_liten Skrevet 17. mars 2008 #2586 Skrevet 17. mars 2008 Hei på dere. Da er vi hjemme. Er du hjemme allerede?? Det gikk fort. Når jeg tenker meg om så har du kanskje vært på sykehuset i 2 døgn, og d er vel d som er vanlig. Velkommen tilbake til skravledamene! Venter spent på å høre hvordan d var.
Elle_liten Skrevet 17. mars 2008 #2587 Skrevet 17. mars 2008 Alt sto forresten bra til m lillemann i magen ifølge jordmor. Han lå fortsatt med hodet ned, heldigvis. Men hadde ikke festet seg enda. Var over den røde streken for første gang, men d er vel normalt nå som den er på sitt høyeste. Jeg er jo ganske høy også. Skal tilbake om 14 dager. Har vært å shoppa litt i dag også. Fikk endelig tak i stellematte, som jeg synes var fin (synes d er så mange stygge farger og print...kanskje litt sær). Har også fiksa gratis bleiebøtte og sånne refillposer. Nå er kosedressen til siste del av svangerskapet og sykehusoppholdet også i boks, tror jeg. Har ikke prøvd den enda. Hade tenkt å kjøpe svart, i tilfelle lekkasjer, Men endte opp m grå. Mannen mente at jeg kunne sende han ut på shopping, hvis d skulle gå galt. Han er søt, da! Oi, nå er d skikkelig hurlumhei i magen! Blir forresten grandis her i huset også i dag. Shopping går foran middag!
Gjest imli Skrevet 17. mars 2008 #2588 Skrevet 17. mars 2008 Velkommen hjem, Kykelikokos! Vi fikk til romantikk i dusjen vi, før en liten bytur. Prøvde å finne en sånn kosedress til meg, men det er jo klin umulig å finne gensere! Herregud, enten er det t-sjorte med lange armer, eller så er det både glidlås og hette på. Er det ikke mulig å få normale gensere her i verden??? Hater både glidlåser og hetter, og sånne tynne langerma t-sjorter er så ettersittende... Tror ikke jeg kommer til å se så lekker ut etterpå at det er å foretrekke. Hjemme har jeg kun to hettegensere og tre langerma t-sjorter. Det er alt jeg har av gensere. Helt sykt. Må ta noe av det da, eller låne en genser av mannen... Æsj Ellers har jeg hatt utrolig masse kynnere i dag, ganske slitsomt og nesten litt vondt.
monja Skrevet 17. mars 2008 #2589 Skrevet 17. mars 2008 Nå er smurfen på vei til senga. Sliten og trøtt han stakkars. Jeg og han har hatt påskeverksted. Vi ha laget kyllinger og de ble så fine atte. Smurfen satte dem sammen, limte på nebb og fjær til "hale". Så tegna han øyne på noen og jeg tegna på noen. Besteforeldrene skal få noen og vi skal ha noen. Koselig, selv om jeg ikke har noe forhold til påskepynt.
pondusa Skrevet 17. mars 2008 #2590 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Vært i Bodø på jentetur sammen med lillemor siden lørdag. Kom hjem nå for en time siden. Vært i badeland, på lekeland og litt shopping. Og bodd på hotell. Kost oss masse bare vi jentene. Etter boka skal jeg være høygravid om et par dager, føler meg slett ikke så. Føding er ikke planlagt før ca 25.april, da mannen skal jobbe de tre første ukene av april. Endret 17. mars 2008 av pondusa
Elle_liten Skrevet 18. mars 2008 #2591 Skrevet 18. mars 2008 God morgen! Hmm... ingen som har vært her inne enda i dag... Regnet m at d hadde d, siden jeg har sovet lenge. Vel, nå er d havregrøt, appelsin og surfing på nettet som står på menyen her.
tatiana Skrevet 18. mars 2008 #2592 Skrevet 18. mars 2008 god morgen! I dag skal jeg til jordmor. Håper at babyen har festet seg denne gangen. Nå er det bare 9 dager til termin... Jeg har nok litt lite med klær å ha på meg til etter fødselen jeg også, men jeg vet jo ikke hvor stor magen kommer til å bli. Jeg syntes det er vanskelig å skulle bruke penger på klær som kanskje ikke vil passe... Men noen t-skjorter kunne jeg kanskje ha kjøpt inn (eller singletter, så kan jeg ha det under cardigan o.l. )
LaraCroft Skrevet 18. mars 2008 #2593 Skrevet 18. mars 2008 Klær til etter fødselen ja, det er et stort spm her også. Har gått inn for å bruke svangeskapsklærne inntil jeg vet hvordan jeg blir seendes ut...satser på at jeg vil gå ned en del kilo på en til to uker Så får jeg heller bare kjøpe inn noe da... har handlet inn ammetopper da, det er vel det eneste til etter fødselen, det spennende blir bukser:) Når skal jeg få en god natts søvn igjen??? Er jo kjempetrøtt etter jeg har spist frokost jeg - og jeg kan jo ikke bare sløve hele tiden heller da? har snakket så lenge på å pakke sykehusbagen, men det har ikke skjedd enda:) Forresten i dag er jeg 37 + 0 og det nærmer seg med stormskritt - jeg er så klar for fødsel altså...Har kjente en del nedpress i det siste også, så satser på at han har festet seg når jeg skal på konroll igjen over påske:)
cilipili Skrevet 18. mars 2008 #2594 Skrevet 18. mars 2008 Gratulerer så mye med 37 uker, LaraCroft :smile:
Murmelmy Skrevet 18. mars 2008 #2595 Skrevet 18. mars 2008 Hei jenter! Grattis med 37 uker, Lara og grattis til dere med hodefestede unger Jeg har vært på modningsakupunktur i dag og hun satte flere nåler enn man pleier når man er 35 uker. Min menstermin er jo 2. april og mini veide 4.640g da han ble født. Jeg får altså store barn og kan fint føde litt før tiden Var innom apoteket og kjøpte med 5 nettingtruser og en stor pakke med bleier/bind til etter fødsel. Man får jo ingenting på Ullevål Hos oss er det skikkelig vårvær og jeg koser meg!
pondusa Skrevet 18. mars 2008 #2596 Skrevet 18. mars 2008 Var innom apoteket og kjøpte med 5 nettingtruser og en stor pakke med bleier/bind til etter fødsel. Man får jo ingenting på Ullevål Er det sant? Her får vi forsyne oss av det vi trenger, både engangstruser og bind. Trodde det var en selvfølge på alle fødeavdelinger jeg.
MzS Skrevet 18. mars 2008 #2597 Skrevet 18. mars 2008 Æsj... Slitsom natt og dag Våknet litt over kl 3 i natt av at noe rant nedover låret mitt, sprang ut på badet med det var hvertfall ikke vannet som gikk for det kom ikke noe særlig mer. Har fortsatt å "lekke" litt nå og da siden det, tror ganske sikkert det er slimproppen som går. La meg igjen og prøvde å sove, men begynte å få kynnere/rier. Svake først, så sterkere og sterkere med ned til 4 min mellom. Så roet det seg igjen i 7-tiden, men har kommet og gått med jevne mellomrom hele dagen. Men det vil liksom ikke sette i gang for fullt da!!! Bare går her med nedpress og en del kynnere, knallhard og øm mage og generelt utilpasshet... Blir uvel av å spise, så det prøver jeg å la være å gjøre så mye av. Kan det ikke bare sette i gang på ordentlig og bli ferdig da!!!!!!!!!! Grrr!
Catus Skrevet 18. mars 2008 #2598 Skrevet 18. mars 2008 Her har det sannelig skjedd ting mens jeg har vært borte! Gratulerer så utrolig masse til Kykkelikokos! Godt å høre at alt har gått bra. Nå gleder jeg meg til å høre mer om hvordan det står till med dere etter hvert. Og du MzS; det kan ikke være lenge til du er skikkelig i gang nå! Spennende!!
Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #2599 Skrevet 18. mars 2008 Ikke noe tegn til føding her i gården Men spennende for deg da, MzS! Du er jo bare et par dager unna termin, så spørs om ikke det er noe på gang nå! Håper virkelig vi får engangstruser og bind og sånt på sykehuset! Tror de sa det på sv.skapskurset, at det fikk vi. Skulle da bare mangle... Skal føde på sykehuset i vestfold, det er jeg vel alene om her. Jeg tar bare med noen gamle treningsbukser, et par gensere og et par singleter på sykehuset. Kommer ikke til å kjøpe noe. Satser jo på å gå ned noen kilo kjapt jeg også... Har gått opp 14 kg, håper i alle fall 10 av dem er av ganske raskt. Jeg har i alle fall hodefestet baby, og er veldig glad for det! Festa seg i uke 34 her.
Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #2600 Skrevet 18. mars 2008 Åh, det er så spennende her nå med føding og greier! Er skikkelig spent hver dag før jeg stikker innom KG og sjekker ståa. Har noen feks sett marsy på noen dager? Var innom dagboka hennes da hun skulle på kontroll for noen dager siden og det var mulig hun ble satt i gang pga høyt BT. Tror ikke hun har vært her siden, kanskje hun har fått alt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå