Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sover dere ENNÅ?? Syvsovere hele gjengen. Jeg har vært våken siden tre, vandra rundt her og kikka litt på TV og lekt med kattene.. mens alle andre sover.

Nå stikker jeg og blir mamma, ha en fin dag alle :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig spennende, Trampe!!! Masse masse lykke til :klemmer:

Tenk, idag skal du få se mageboeren din :legrine:

Skrevet

LYKKE TIL, Trampe!!! Håper alt går bra i dag!

Gleder meg skikkelig på dine vegne altså :)

Skrevet

Nå har sikkert Trampe blitt mamma. Heldiggrisen :hjerte:

Skrevet

Nå er det flere og flere her inne som blir mamma. Nå er det ikke lenge før vi andre kommer etter! Jeg kjenner at jeg for første gang ble litt stressa og spent her...

I natt var jeg mye våken fordi bikkja ikke er helt frisk. Men overraskende nok er jeg ikke noe særlig trøtt i dag! Denne natta er jo bare barnematen sammenlignet med hva jeg skal gjennom de neste månedene, så det er jo bra om det viser seg at jeg ikke trenger så mye søvn som jeg trodde (ønsketenkning..)

I dag har jeg kjøpt inn et lass med appelsiner. Jeg håper de tar knekken på forkjølelsen min (jeg vil ikke være forkjølet når fødselen starter. Fødselen kommer til å være slitsom nok i seg selv!) Så i dag kommer jeg til å sitte i sofaen, spise appelsiner og strikke babytøfler. Men først må jeg ta ut bikkja.

Ha en fin dag alle sammen (spesielt du, Trampe!)

Skrevet

Masse lykke til, Trampe!!!!!! Gleder meg til en oppdatering fra sladrisen hennes. :danser:

Jeg sitter alene på kontoret i dag. Satt i stolen og lente meg litt tilbake. Må ha duppet litt av, for plutselig skvetter jeg til av et snork som kom fra meg...

:flau:

Jordmor var nok litt hardhendt under undersøkelsen i går, for i går kveld/natt hadde jeg kynnere og mensenverking som ikke lignet grisen...

Skrevet

Synes ikke jeg har sovet i hele natt. Snuppa i magen har drevet og turnet og styrt så jeg har hatt skikkelig nedpressfølelse i underlivet, i tillegg til at magen min var/er øm. Så har jeg hatt krampe i leggen og vondt i resten av kroppen *syte* I dag er jeg trøtt som ei fele. Har vært på min siste legekontroll i dag. Alt så fint ut. Neste sjekk er hos jordmor 18. mars. Håper jeg slipper å gå dit. Hvis jeg fremdeles ikke har født da så tar jeg heller en kontroll til hos jordmor. Er så lei av å sitte og vente på legekontoret.

Har hatt masse mensmurringer og kynnere i dag. Hadde det ikke vært for at jeg var gravid, så hadde jeg vært helt overbevist om at jeg hadde mensen. Var skikkelig rart, akkurat samme følelsen.

Gleder meg til mannen kommer hjem. Har vært og kjøpt inn godteri til påske-eggene våre, påskelys og påskeservietter. I går satt jeg frem det lille vi har av påskepynt. Skal bli godt å ha mannen hjemme en hel uke!! Og forhåpentligvis så blir det to uker til etter det igjen i pappaperm.

Heldige Trampe som bare kan "dra å bli mamma" ;) Men jeg misunner henne ikke keisersnittet altså. Høres ikke noe godt ut. I natt drev jeg og funderte på fødselen. Jeg lurer på om jeg kanskje burde la være å velge B7, som er fødestuen på Fredrikstad. Da må jeg flytte over til en annen enhet underveis hvis jeg skal ha epidural. Har en følelse av at jeg må ha epidural.. :sjenert:

Skrevet

Jeg har også tenkt på Trampe i dag. Gleder meg til å høre det glade budskap fra sladrisen! :hoppe:

I dag har jeg kjøpt inn et lass med appelsiner. Jeg håper de tar knekken på forkjølelsen min (jeg vil ikke være forkjølet når fødselen starter. Fødselen kommer til å være slitsom nok i seg selv!) Så i dag kommer jeg til å sitte i sofaen, spise appelsiner og strikke babytøfler. Men først må jeg ta ut bikkja.

God bedring! Forkjølelse og fødsel hørtes ikke ut som ønsketenkning, nei. Satser på at appelsinene gjør jobben sin. Jeg har også spist mye appelsin for tiden. Det er jo så godt!

Ellers høres det ut som en god dagsplan du har. Jeg er også veldig god på sofasitting.. :ler:

Jeg sitter alene på kontoret i dag. Satt i stolen og lente meg litt tilbake. Må ha duppet litt av, for plutselig skvetter jeg til av et snork som kom fra meg...

:flau:

:fnise:

Det skal ikke være lett!

Men nå har du vel ikke så lenge igjen på jobb før permisjonen setter inn?

Har en følelse av at jeg må ha epidural.. :sjenert:

Jeg også! :ler:

Ja til meg selv, altså. ;)

Ellers satser vi på at mensmurring og kynnere er gode tegn for både deg og Nicky! Spennende!

Skrevet

I dag har jeg vært til siste legekontroll, og alt står bra til med både meg og babyen. Jeg fikk en liten sniktitt på UL i dag også. :hjerte:

Og han er visst en veloppdragen liten gutt, for han har festet seg allerede! Hurra! :hoppe:

Da blir det ialllfall ingen setebaby på meg! *puh*

Skrevet

Nå står siste porsjon med boller i ovnen her. Har vært flink og bakt i dag :)

Skrevet

Titter bare litt innom, jeg!

Så spennende for Trampe!

Blir litt rørt her :)

Masse lykke til!!!

Skrevet
Har hatt masse mensmurringer og kynnere i dag. Hadde det ikke vært for at jeg var gravid, så hadde jeg vært helt overbevist om at jeg hadde mensen. Var skikkelig rart, akkurat samme følelsen.

Det tenkte jeg på også når det sto på som verst i går/natt. Jeg savner virkelig ikke mensen i det hele tatt. Fikk samtidig en god påminnelse om hvordan de første riene kjennes ut og kan ikke si jeg gleder meg til de heller. Men, det kan jo hende jeg "slipper" de da, kommer seg an på hva veslegutt bestemmer seg for.

Men nå har du vel ikke så lenge igjen på jobb før permisjonen setter inn?

Får med meg ei uke til etter påske. Egentlig skal jeg ut i permisjon i midten av den uka, men syns det var så teit å slutte midt i, så jeg tar med hele. Den uka blir så oppdelt uansett, med mandagen som er siste fridag i påsken og en sykemeldingsdag, så det er ikke mange dagene til effektiv jobbing. :danser: Gleder meg til å ha fri uten dårlig samvittighet!

Titter bare litt innom, jeg!

Velkommen! :)

Skrevet
I dag har jeg vært til siste legekontroll, og alt står bra til med både meg og babyen. Jeg fikk en liten sniktitt på UL i dag også. :hjerte:

Og han er visst en veloppdragen liten gutt, for han har festet seg allerede! Hurra! :hoppe:

Da blir det ialllfall ingen setebaby på meg! *puh*

Så godt å få det avklart!!!

Grugleder meg til tirsdag, er så kjedelig å gå å lure sånn. På siste UL mente jordmor så bestemt at det så ut som han var i ferd med å snu seg, men jeg kjente jo det rett etter UL'en at han satt i sitt vanlige leie igjen og slik har han sittet i hvertfall 10 uker. Vet ikke om jeg syns det høres så fint ut med vending eller. Men, jeg må bare ta det som det kommer. Det blir som det blir.

Skrevet

Sånne mensmurringer har jeg også, spesielt om nettene. I dag drev jeg og rydda litt i skapet på badet der jeg har bind og sånt, og plutselig tok jeg meg selv i å glede meg til å få mensen igjen :ler: Men jeg gjør ikke det altså. Var bare en sånn rar tanke tror jeg.

Skrevet

Jeg synes egentlig det er litt juks. Først må vi gjennomgå 9 mnd med svangerskap, for så å gjerne blø 6 uker i strekk! Synes kroppen kunne spart seg for den renselsen i hvert fall :P

Skrevet

:hoppe: Da er jeg ferdig med siste dag på jobben! :hoppe:

Nå skal jeg ha ferie og så gå rett ut i permisjon. Skal innom en tur iløpet av ferien, men d er fordi jeg ikke orker å rydde ferdig plassen min i dag.

Tida har jo gått sååå fort!

I natt drev jeg og funderte på fødselen. Jeg lurer på om jeg kanskje burde la være å velge B7, som er fødestuen på Fredrikstad. Da må jeg flytte over til en annen enhet underveis hvis jeg skal ha epidural. Har en følelse av at jeg må ha epidural.. :sjenert:

Vet du, jeg synes d er så vanskelig å bestemme seg for hva jeg vil. D er jo ikke sånn at jeg har gjort det så veldig mange ganger før. Tror jeg må se an formen når jeg kommer inn på sykehuset. Er jeg veldig sliten, så tror jeg at jeg velger normalenheten. Har litt lyst å føde på fødestua, men vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere på smertene.

Har funnet ut at det er 2 alternativer:

Enten så blir jeg superfokusert. Litt sånn: "Ikke ta på meg, og ikke snakk til meg". Og bare hente frem alle skjulte krefter.

Eller så kommer jeg til å tippe over, ligge i et hjørne og bare jamre etter hjelp.

Her er d ikke rom for noen mellomting. :fnise:

Skrevet

:ler: Synes jeg ser deg ligge der og jamre etter hjelp. Huff.. Vi skal FØDE!! Hjelp!! Kan jeg ombestemme meg? :fnise:

Er litt redd for å skrike og kjefte for mye. Håper jeg klarer å la være..

Skrevet

Huff, et lite snev av kalde føtter innimellom.

God helg, jenter!

Reiser til foreldrene mine nå og blir borte til søndag.

Regner med å ha nok lesestoff når jeg kommer tilbake, så flinke som vi er å skravle her inne.

:goodbye: Ha en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...