Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke fyrstikker i hus....ikke en liten lighter engang :sur: Så da blir det ikke fyr i ovnen. I min desperate leting etter fyrstikker rydda jeg ut alt fra "rotehylla" vår øverst i et kjøkkenskap....og hva finner jeg? Ikke fyrstikker nei, men MUSEBÆSJ :overrasket:

Alt kom ut av det skapet rimelig fort ja....men det var heldigvis begrenset til den øverste hylla....skapet er vasket og ryddet så noe fikk jeg da gjort. Så rydda jeg litt i et annet kjøkkenskap med det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare så det er sagt....de siste nettene før fødsel sov jeg som en stein :mrgreen:

Hurra! Da tar jeg det som et godt tegn :sjarmor:

Skrevet
Nå skal jeg straks til jordmor (sleit fælt med å få tatt urinprøve, magen er i veien!) Er så spent på om hun kan kjenne hvordan veslegutt ligger 100 % eller om det bærer inn til ny UL.

jeg sleit også med urinprøve i morges. Må rekke rundt magen OG i tillegg treffe oppi lille glasset... :fnise:

Skal på kontroll om et par timer. Vi skal snakke om fødsel i dag, så jeg må skrive ned noen spørsmål jeg må huske. Håper blodtrykket er stabilt, er ikke innstilt på fødsel i dag :sjenert:

Skrevet

Da var jordmorbesøket overstått og det ble ny ultralyd allerede til tirsdag. Jordmor mente bestemt at det var hodet hun kjente midt mellom ribbein og rompa nede i bekkenet. (uten at den var festet)

Hun hørte mest hjerteslag mot høyre også, så det stemte med hvor jeg syns jeg føler ryggen.

Sykehuset jeg skal føde på, praktiserer snuing så det er en mulighet da. Vi får se til tirsdag hvordan han ligger da. Men han har i hvertfall ligget slik han gjør nå siden uke 28 + 2 når jeg var på sykehuset med premature rier.

Aner ikke helt hva jeg syns jeg nå.

Skrevet

Huff, Nicky. Håper virkelig han finner ut at han skal ha hodet ned.

Skrevet

Det var da svært så mange uoppdragne setebabyer her da??? Jeg får høre hos "alle" at det er sååå sjeldent, men det er det jo tydeligvis ikke...

Jeg skal på UL i dag, jeg er kjempespent. Halv elleve nå, hvordan skal jeg få klokka til å bli fem i ei rasende fart? :klø:

Skrevet
Det var da svært så mange uoppdragne setebabyer her da??? Jeg får høre hos "alle" at det er sååå sjeldent, men det er det jo tydeligvis ikke...

Hvor mange er vi nå som har fått konstatert stor sannsynlighet for seteleie? Hvertfall tre? Trampe, Monja og meg.

Jordmor mente at statistisk sett skulle det egentlig være umulig for meg å ha baby i seteleie, siden de allerede hadde fylt kvota si med setefødsler for mange år. (sett i forhold til hvor mange fødende det er i området her og hvor mange prosent av alle fødsler som er sete)

Venninna mi sin gutt hadde også seteleie, de fikk keisersnitt på mandag så det må være "in" med sete om dagen. Jeg var og hilste på de i går og gutten hadde

skikkelig artig fasong på bakhodet etter å ha ligget og stanget i ribbeina. :fnise: Det retter seg ut igjen. Han var så herlig så!

Skrevet
Jeg skal på UL i dag, jeg er kjempespent. Halv elleve nå, hvordan skal jeg få klokka til å bli fem i ei rasende fart? :klø:

Sove? :ler:

Skrevet

Jeg synes det er en høy andel av setebabyer i mars/april iallefall. Men jeg har troen på at mange snur seg før de skal i ilden.

Skrevet
Hvor mange er vi nå som har fått konstatert stor sannsynlighet for seteleie? Hvertfall tre? Trampe, Monja og meg.

Jordmor mente at statistisk sett skulle det egentlig være umulig for meg å ha baby i seteleie, siden de allerede hadde fylt kvota si med setefødsler for mange år. (sett i forhold til hvor mange fødende det er i området her og hvor mange prosent av alle fødsler som er sete)

Det er egentlig overfyllt kvote på setefødsler her og. På mandag da jeg var på kontroll trodde nesten ikke jordmor sine egene øyne for de to som hadde vært på kontroll før meg den dagen hadde og setebabyer. De ble derimot sendt rett på sykehuset da for de er 2 - 3 uker lenger på vei enn meg.

Skrevet

Så rart... det skal jo ikke være sånn at såpass mange sitter i sete. Så jeg regner med at enten monja sin eller nicky sin snur seg :tommelsmil:

Merkelig hodeform? Ja, min har vel merker etter ribbein i bakhodet og etter skrivebordet mitt i panna :ler:

Skrevet
Så rart... det skal jo ikke være sånn at såpass mange sitter i sete. Så jeg regner med at enten monja sin eller nicky sin snur seg :tommelsmil:

Merkelig hodeform? Ja, min har vel merker etter ribbein i bakhodet og etter skrivebordet mitt i panna :ler:

Tre striper bak og en stripe foran med andre ord? :ler:

Skrevet

Skru klokka frem, så kan du "late som om det er mandag på søndag" ala IKEA reklamen... :fnise:

De ble derimot sendt rett på sykehuset da for de er 2 - 3 uker lenger på vei enn meg.

Jordmor ringte opp på sykehuset og mente jeg skulle ha time til rett over påske, men sykehuset ville ikke vente så lenge så de gav meg time nå til uka.

...regner med at enten monja sin eller nicky sin snur seg :tommelsmil:

Hadde vært fint!

Jordmora på siste UL var jo så positiv til at det så ut som om han var på vei til å snu seg. Men jeg kjente jo det rett etter ULen at han lå i sitt vanlige leie igjen og bare hadde turnet litt. Han har i hvertfall vært i sete i snart ti uker, blir morro å se til tirsdagen.

Og vi som skulle til Oslo og greier den dagen. :forvirret:

Skrevet

Jeg styrer som bare det hjemme idag for jordmor sa at å være i bevegelse var beste medisin for å få han til å turne såpass at han "tipper rundt". Så idag får jeg la bekken være bekken og ta i et tak her hjemme.

Skrevet

I går fikk jeg tak i kirsebæryoghurt igjen :hoppe:

De hadde 6 bokser, men jeg klarte å styre meg og kjøpte bare 3 :fnise:

Skrevet

Jeg har stått på hender jeg. Jepp, faktisk. Men det funka ikke. :ler: Etter ul sist har han vært så rolig som det er mulig å være. Men nå gjør det lite, jeg bryr meg ikke så hardt lenger, for nå er alt så nært.. om han sitter pent skal jeg faktisk bli mamma i morgen. I morgen på denne tida er alt over og jeg har en liten bylt ved puppen.

Det er en snodig tanke det.

Skrevet

Ja, tenk det Trampe. Blir jo helt rørt bare jeg tenker på det. I morgen har du den lille krabaten på utsiden og livet er totalt snudd på hodet.

Skrevet

Ulempen med å være hjemme på dagtid er at man får så ymse mennesker på døra. Nå har nettopp Jehovas Vitner vært her for å "frelse" meg. :roll:

Skrevet

Oi, ja Trampe tida har gått fort - nå er jo dagen her allerede:)

Skal bli morsomt å høre om din opplevelse...Lykke til så mye i morgen da.

Det har jo vært snakk om seteleie på meg også siden jeg var på sv.kontroll igår.

Ble sendt til UL idag, og har fått avkreftet hele seteleiet. Det var en lettet følelse som fylte meg da jeg fikk vite det:)

Skrevet

Ja, Trampe - i morgen er du faktisk mamma! Det er jo helt fantastisk å tenke på :) Når alt ble som det ble, så har du hvertfall en stor fordel i å vite når det skal skje da... I stedet for å gå å vente og lure slik som jeg driver med om dagen! Nesten så jeg ikke tør å sovne om kvelden, fordi jeg er så spent på om noe skjer i løpet av natten. I tillegg går jeg jo og er redd for å gå på overtid, det slipper du jo også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...