Trampe Skrevet 12. mars 2008 #2381 Skrevet 12. mars 2008 Min mann er også helt ubrukelig på kjøkkenet - med mindre jeg setter frem ingrediensene og forteller nøyaktig hva han skal gjøre. Da går det fint. Men han er veldig flink til å ta oppvasken etterpå
monja Skrevet 12. mars 2008 #2382 Skrevet 12. mars 2008 Min mann er også helt ubrukelig på kjøkkenet - med mindre jeg setter frem ingrediensene og forteller nøyaktig hva han skal gjøre. Da går det fint. Men han er veldig flink til å ta oppvasken etterpå Sånn bortsett fra det med oppvasken er jeg akkurat som mannen din
monja Skrevet 12. mars 2008 #2383 Skrevet 12. mars 2008 Vi er litt treige med middagen idag. Ble ikke middag før nå gitt. Jeg og mannen har vært på månedshandling idag, og smurfen var til mormor mens vi svidde av et par tusen på Rema..... Nå har vi iallefall alt av basisvarer til den neste mnd.
Murmelmy Skrevet 12. mars 2008 #2384 Skrevet 12. mars 2008 Vet dere hva jenter? Jeg har sovet første natt uten tissepause på så lenge jeg husker!!! . Herregud som dere baker! Jeg bakte eplemuffins i går etter oppskrift fra Mamma-bladet. Veldig gode. Når det kommer til boller så er jeg verdensmester i bollebaking (ikke beskjeden jeg, nei ). Bare synd jeg får halsbrann av gjærbakst nå... Også må man ha minimum to -2- sjokoladeruter i hver bolle
MzS Skrevet 12. mars 2008 #2385 Skrevet 12. mars 2008 Min mann er veldig flink til å si hvor god han syns maten min er, han Og så kan han steke egg og lage pølse i brød.... Heldigvis er jeg veldig glad i å lage mat, så jeg liker best å gjøre det selv Han er med og rydder etterpå da.
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #2386 Skrevet 12. mars 2008 Åh, nå må jeg snart bake! Her var det mye bake-skravling! Boller med sjokolade eller vanlijekrem er tingen. Får bake noen brød også. Må bare få lønning så vi har råd til gjær Stikkinger i skjeden - når man snakker om sola altså... Fikk noe sinnsykt med stikkinger da jeg gikk hjem fra svømmehallen i stad. Kjente slags nedpress, litt menssmerter i ryggen og masse stikkinger fra foran til bak, for å si det sånn... Skikkelig fælt. Gav seg heldigvis etter ca ti minutter. Men var jammen vondt å gå samtidig. Kanskje det ble skikkelig modning? Har planlagt føding om ca to uker Kjedelig med dere som har seteleie. Håper din ligger riktig vei Lara! Og at lillegutten til Monja er snill baby og snur seg. De kan jo snu seg hundre ganger frem til fødsel. Men jeg skjønner godt at det er fælt å gå sånn å vente. Iflg moren min snudde jeg meg til hodeleie ca to dager før fødsel. Så det er mulig... Stå masse på alle fire og bruke streng-mamma-stemme Jeg har vondt i ribbeina... Denne ungen må ligge godt innunder ribbeina. Kjenner ikke mye sparking, men masse press mot ribbeina. Føles som om h*n har tenkt å flytte på et par ribbein på høyre side her.
pondusa Skrevet 12. mars 2008 #2387 Skrevet 12. mars 2008 Vært på kontroll i dag jeg. Babyen har det supert i magen, ligger høyt oppe enda, men med hodet vendt nedover. Smule var dessuten veldig lite blyg i dag... Jeg hadde litt høyt blodtrykk, lå på 137/87 etter 3 gjentatte målinger. Siden jeg har ordnet meg fri hele neste uke sykemeldte ikke legen meg nå. Men han var enig i at det kanskje kunne være lurt at jeg fikk tatt det litt med ro nå da jeg i tillegg sa at det var litt tungt på jobb og jeg hadde mer eller mindre kynnere hele tiden. Så jeg skulle ringe første dag etter påske til jm og få en time, så skulle vi ordne en sm for de to siste ukene før permisjonsstart. Hadde jo håpet å slippe sykemelding, men jeg kjenner nok at det er det beste å gjøre nå.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2388 Skrevet 12. mars 2008 Stakkars -Ea-, tror vi skremte henne bort med all skravlingen, gitt..
marsy Skrevet 12. mars 2008 #2389 Skrevet 12. mars 2008 Vært på kontroll i dag jeg. Babyen har det supert i magen, ligger høyt oppe enda, men med hodet vendt nedover. Smule var dessuten veldig lite blyg i dag... Jeg hadde litt høyt blodtrykk, lå på 137/87 etter 3 gjentatte målinger. Siden jeg har ordnet meg fri hele neste uke sykemeldte ikke legen meg nå. Men han var enig i at det kanskje kunne være lurt at jeg fikk tatt det litt med ro nå da jeg i tillegg sa at det var litt tungt på jobb og jeg hadde mer eller mindre kynnere hele tiden. Så jeg skulle ringe første dag etter påske til jm og få en time, så skulle vi ordne en sm for de to siste ukene før permisjonsstart. Hadde jo håpet å slippe sykemelding, men jeg kjenner nok at det er det beste å gjøre nå. Jeg ligger på 160/110 :dåne: så da skjønner jeg godt at jeg er sykemeldt!! Sjokoladebollene ble gode. Kjøpte en melkerull og dyttet en bit i hver, men kunne godt ha brukt to ja. Fikk endelig deigen til å heve også. Tror jeg eltet den alt for lite første gangen. Nå ligger de ihvertfall i fryseren (jeg fikk halsbrann etter å ha spist to ), klar til å tines ved besøk. Jeg har også planlagt å kjøpe inn halvfabrikata til barselbesøk. Toro sine (de gule pakkene) er veldig gode! Browniecookies og ostekake, skal jeg garantert kjøpe inn Tror ikke jeg orker å fryse ned middagsmat, men satser nok heller på å kjøpe inn en del basisvarer, hermetikk og frossenvarer. Ting som lager seg selv i stekeovnen, eller som bare skal varmes i en kjele blir redningen her i heimen. Så Findus og Toro vil vel se en oppsving i omsetning takket være meg!
-Ea- Skrevet 12. mars 2008 #2390 Skrevet 12. mars 2008 Stakkars -Ea-, tror vi skremte henne bort med all skravlingen, gitt.. Nei da, her er jeg Kom hjem i dag, så jeg benytter all min tid til å glane på mitt lille vidunder! Er over-the-head lykkelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kommer sterkt tilbake når jeg fåt tørket sikkelet og lært knøttet å kjenne
Nicky B Skrevet 12. mars 2008 #2391 Skrevet 12. mars 2008 Min mann er også helt ubrukelig på kjøkkenet - med mindre jeg setter frem ingrediensene og forteller nøyaktig hva han skal gjøre. Da går det fint. Men han er veldig flink til å ta oppvasken etterpå Her må jeg få skryte vilt og uhemmet av min kjære. Han er ekstremt dyktig på kjøkkenet, både hva matlaging, baking og oppvask angår. Jeg kan overhodet ikke si at jeg har slike egenskaper... Er et par ting jeg kan bake bra, men utover det syns jeg matlaging er drepende kjedelig.. Vi er litt treige med middagen idag. Ble ikke middag før nå gitt. Ikke så treige som oss. Vi er nettopp ferdig med middagen nå vi. Nei da, her er jeg Kom hjem i dag, så jeg benytter all min tid til å glane på mitt lille vidunder! Er over-the-head lykkelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kommer sterkt tilbake når jeg fåt tørket sikkelet og lært knøttet å kjenne Velkommen hjem, EA! Gleder meg til å høre mer om fødselen og alt!!!
Kykkelikokos Skrevet 13. mars 2008 #2392 Skrevet 13. mars 2008 marsy: Er jo masse godt å få som er så og si ferdig, ja Grunnen til at jeg har laget litt mat og fryst ned, har vel kanskje litt med at jeg må ha noe å fylle dagene med også Men vi/jeg er jo ekspert til å spise det opp før barselstiden uansett, så det utgjør ikke så stor forskjell. Hehe. -Ea-: Godt å høre Dere får bare kos dere MASSE nå, vi venter tålmodig på fødselshistorier, vi. Trampe: Oj, oj. I morgen blir du mamma! (Som om du hadde greid å glemme det ) Nicky B: Heldiggrisen da Kan jeg sende mannen min på kurs hos deg eller? Hehe. Han er veldig flink til å steke grandis da, det skal han ha I dag er det 7 dager til termin for meg *proklamere* Hadde håpt det skulle skje før påske, men det ser mørkt ut gitt. Våknet kl 04:30 av noe jeg trodde var en rie, men det kom ingen flere, gitt. Så nå har jeg servert mannen eggerøre og nystekte rundstykker til frokost på sengen. Han er i dusjen nå, og skal straks dra på jobb desverre. Hadde vært godt å ha litt selskap, kjenner jeg. Menmen. Jeg sitter nå her i stedet jeg da..
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #2393 Skrevet 13. mars 2008 Nå må ikke dere høyt BT-damene stresse! Det kan jo være litt skummelt, om det blir veldig høyt. Ea: Vi gleder oss til fødselshistorie Jeg hadde en del menssmerter i natt. Både i magen og ryggen. Modning? :klø: Begynner å bli spennende nå...
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #2394 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har skrevet 5.500 innlegg Dagbøker og mars/april-klubben står nok for mye av det
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #2395 Skrevet 13. mars 2008 OG tickeren min er feil i dag! Var vel bare å forvente, den har vært riktig i to dager...
Nicky B Skrevet 13. mars 2008 #2396 Skrevet 13. mars 2008 Nicky B: Heldiggrisen da Kan jeg sende mannen min på kurs hos deg eller? Hehe. Han er veldig flink til å steke grandis da, det skal han ha Tviler på at du vil sende han på noe kurs hos meg (mine første poteter kokte jeg i den modne alder av 28 år...), men til mannen min derimot kan du gjerne sende han. Min kjære har havnet på feil hylle, han skulle egentlig vært kokk eller baker. Så ja, jeg er veldig heldiggris! Innrømmer at jeg er bortskjemt. Nå skal jeg straks til jordmor (sleit fælt med å få tatt urinprøve, magen er i veien!) Er så spent på om hun kan kjenne hvordan veslegutt ligger 100 % eller om det bærer inn til ny UL.
monja Skrevet 13. mars 2008 #2397 Skrevet 13. mars 2008 OG tickeren min er feil i dag! Var vel bare å forvente, den har vært riktig i to dager... Men hos meg viser de riktig idag. Tror de lever litt sånn om hverandre Idag skal jeg bake brød. Og så må jeg skryte av mannen min og. Han burde vært kokk eller baker. Han er helt utrolig på både matlaging og baking og uten han hadde det nok gått en del speilegg tror jeg Men brød klarer jeg da. Smeller sammen to poser med brødblanding og litt gjær og vann
MzS Skrevet 13. mars 2008 #2399 Skrevet 13. mars 2008 I natt har jeg sovet mer enn jeg har vært våken!!! *kryss i taket* I følge mannen snorket jeg visst som et sagbruk (stakkar, og jeg som dytter i han så fort han kommer med et lite grynt om natta) men han hadde ikke hjerte til å vekke meg når jeg først sov Var så utslitt nå av søvnmangelen at jordmor faktisk vurderte å gi meg sovemedisin så jeg kunne få litt krefter til fødselen, hun syns jeg så skikkelig sliten og pjusk ut... Ålreit å høre liksom, føler meg jo ikke akkurat lekker fra før, trengte ikke egentlig å få bekreftelse på at andre syns det samme Heeeeelt rolig på fødselsfronten da, enda det ble action i går kveld også...
monja Skrevet 13. mars 2008 #2400 Skrevet 13. mars 2008 Bare så det er sagt....de siste nettene før fødsel sov jeg som en stein
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå