Trampe Skrevet 12. mars 2008 #2361 Skrevet 12. mars 2008 Håper du får hjelp på sykehuset, Grace! For en bakegjeng. Jeg har to sitroner i kjøleskapet, bakte sitronmuffins for ei uke siden eller så - og skulle bare bruke en selv om jeg kjøpte tre. Så nå går jeg og lurer på om det er god nok unnskyldning til å bake dobbel muffinsdeig. Meeen de var ikke sååååå gode da. Mannen elsket de og glefsa de i seg, men han spiser alt som kan spises, så jeg tror ikke jeg stoler helt på ham. Kanskje runde to blir bedre? *sjekke om jeg har alle ingredienser*
marsy Skrevet 12. mars 2008 #2362 Skrevet 12. mars 2008 Takk for oppdatering Grace! Du får nok god hjelp på sykehuset. Bra du kommer deg dit å får noen til å se på deg. mmmm... skolebrød... kanskje jeg skal lage det? Har melis og kokos, men mangler vaniljekrem da... hmmm... må ta en avveining på om jeg gidder å dra på butikken kun for det. Trenger egentlig egg for pensling også. Også har jeg jo spist opp sjokoladen jeg skulle bruke til bollene
LaraCroft Skrevet 12. mars 2008 #2363 Skrevet 12. mars 2008 God bedring til deg Grace - satser på at du får den hjelpen du trenger på sykehuset:) En liten oppdatering fra meg - har skikkelig bekkensmerter nå og var på kontroll idag, med legen denne gang. Kontollen endte med at jeg skal på ultralyd i morgen for sjekke om seteleie eller ei??? Bare tanken på det, så kom tårene på kontoret hans :gråte: men som sagt så kan det være han tar feil da, jeg har jo gått jevnlig og til og med bedt om ekstra kontroller tidligere, hvor da JM gjentatte ganger har sagt han ligger riktig vei... tanken er skummel, synes jeg...skulle ønske jeg hadde vært gjennom en fødsel før jeg fikk tildelt seteleie.... nå er det slapp off i senga og utkobling av tankene...
MzS Skrevet 12. mars 2008 #2364 Skrevet 12. mars 2008 Er her enda ja... Dessverre får man vel nesten si Håper og håper på litt ny action i natt!!! Har bekymret meg litt for at sladrisen min er vekk selv jeg - men jeg får kreke meg inn på pc'en og si i fra før jeg drar på sykehuset i tilfelle, så kan dere heie litt på meg Håper mannen orker litt hanky-panky i kveld igjen, i går kveld var han for syk stakkar... Tror det var det som satte det i gang natt til i går! Skolebollene ble forresten helt utrooolig gode, og jeg ligger som en forspist hval på sofaen enda og klarer nesten ikke røre meg Brukte oppskriften på Tine sine sider, og tilsatte litt kardemomme og ekte vaniljesukker. ANBEFALES!
Elle_liten Skrevet 12. mars 2008 #2366 Skrevet 12. mars 2008 I all verden for en produktivitet på dere da! Flinke husmødre dere er. Håper jeg blir bitt av basillen snart også, sånn at jeg får fyllt fryseren. Sitter her med dårlig samvittighet etter å ha trykka i meg en crispi chicken-meny. Mannen er på noe jobbgreier og jeg orker ikke lage mat bare til meg. Jeg har tenkt å strekke meg til å lage sjokoladekake i langpanne fre Møllerens. Tenkte å ha m på jobb siden det er permisjon nå hvert øyeblikk. Den er faktisk ganske godt. Flere som har fått stikninger i skjeden? Den siste uka har jeg fått så mye stikninger der, særlig når jeg reiser meg fra stolen. Litt uggent. Kanskje d er noe av d samme jeg har kjent på i d siste. Ikke spesielt behagelig. Men trøster meg med at det sikkert er en som driver å legger hodet sitt godt tilrette.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2367 Skrevet 12. mars 2008 Det er fullt lov å bruke halvfabrikat Jeg har klar vaffelrøre, møllerens sjokoladekake, og noen sjokolademuffins i skapet. Kjekt å ha hvis man får besøk og ikke har tid/ork til å lage fra bunnen av. Bare å smelle sammen og hive i ovnen/vaffeljernet!
pondusa Skrevet 12. mars 2008 #2368 Skrevet 12. mars 2008 Stikkinger i skjeden er modning, så det ønsker vi velkommen!!
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2369 Skrevet 12. mars 2008 Her ønsker vi alt som har med fødsel velkommen
Catus Skrevet 12. mars 2008 #2370 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ble inspirert av deg i dag, MzS. Så nå står deigen til skolebollene og hever seg. Gleder meg til å smake på dem, for det er kjempelenge siden jeg har spist skoleboller! Det der med å ha halvfabrikata liggende i skapet var jammen lurt. Det skal sannelig jeg også kjøpe inn. Må kanskje lage ferdig litt vaffelrøre også og fryse den ned i melkekartonger. Veldig praktisk.
Catus Skrevet 12. mars 2008 #2371 Skrevet 12. mars 2008 Hurra! Jeg ser du er her, -Ea-! Velkommen hjem!! Håper alt står bra til og at du koser deg med den lille knotten.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2372 Skrevet 12. mars 2008 Hei -Ea-! Jeg jobber hardt med å overbevise den lille mageboeren om at hun må komme ut snart, så vi kan få dratt på trilleturer Håper at alt står bra til med dere alle tre
Elle_liten Skrevet 12. mars 2008 #2373 Skrevet 12. mars 2008 Det er fullt lov å bruke halvfabrikat Jeg har klar vaffelrøre, møllerens sjokoladekake, og noen sjokolademuffins i skapet. Kjekt å ha hvis man får besøk og ikke har tid/ork til å lage fra bunnen av. Bare å smelle sammen og hive i ovnen/vaffeljernet! Puh! Trodde jeg skulle bli arrestert av bakepolitiet jeg nå. Vi har også vaffelrøre i skapet fra Toro. Sjansen for å få servert vafler av mannen blir ganske mye større på den måten. Utspekulert.... Stikkinger i skjeden er modning, så det ønsker vi velkommen!! Modning er hjertelig velkommen her i gården! Hvor lenge man modnes da, før d blir no' action? (kanskje veldig individuelt d...?) Synes at noen kan komme opp med en formel snart. Der d bare er å fylle ut og så regne seg frem til et svar.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2374 Skrevet 12. mars 2008 Au, kjennes ut som jeg hadde kramper i ene rumpeballen Våknet i dag med krampe i venstre legg. Deilige saker.
Catus Skrevet 12. mars 2008 #2375 Skrevet 12. mars 2008 Puh! Trodde jeg skulle bli arrestert av bakepolitiet jeg nå. Vi har også vaffelrøre i skapet fra Toro. Sjansen for å få servert vafler av mannen blir ganske mye større på den måten. Utspekulert.... Ingen bakepoliti her i gården! Jeg er veldig glad i lettvinte løsninger selv. Så utspekulert du er ja! Her er det dessverre ingen muligheter for å få servert verken vafler eller noe annet av mannen, for han er totalt ubrukelig på kjøkkenet. Men det er forsåvidt bare hans egen feil, for han gidder ikke å lære seg deg heller. Vi hadde i utgangspunktet en gammel avtale på at han skulle lære seg litt matlaging når jeg ble gravid, men det har vi ikke sett mye til.. Men jeg skal nok få prentet inn ett og annet til slutt, enten han vil eller ikke.
Catus Skrevet 12. mars 2008 #2376 Skrevet 12. mars 2008 Au, kjennes ut som jeg hadde kramper i ene rumpeballen Våknet i dag med krampe i venstre legg. Deilige saker. Huff ja, krampe er vondt! Jeg har hatt overraskende lite kramper under svangerskapet. Men jeg sliter mye med kramper i ugravid tilstand, så det måtte vel bare bli på denne måten. Kroppen er visst litt motsatt av hva den pleier å være..
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2377 Skrevet 12. mars 2008 Mannen er halveis brukendes til matlaging Men problemet hans er ikke at han ikke klarer å lage ting.. Problemet er mangelen på engasjement. Han vil helst gjøre andre ting samtidig. Noe som resulterer i at ting svir seg, koker over, blir for godt stekt, at han glemmer deler av maten osv. Mannfolk altså
Elle_liten Skrevet 12. mars 2008 #2378 Skrevet 12. mars 2008 Så utspekulert du er ja! Her er det dessverre ingen muligheter for å få servert verken vafler eller noe annet av mannen, for han er totalt ubrukelig på kjøkkenet. Men det er forsåvidt bare hans egen feil, for han gidder ikke å lære seg deg heller. Vi hadde i utgangspunktet en gammel avtale på at han skulle lære seg litt matlaging når jeg ble gravid, men det har vi ikke sett mye til.. Men jeg skal nok få prentet inn ett og annet til slutt, enten han vil eller ikke. Man lærer seg noen triks etterhvert. Vi hadde en avtale om at han skulle lage middag 1 av dagene i helgen. Har vi sett noe til d? NEI! Hmm.... må finne på noen lure triks der også, kanskje. Mannen er halveis brukendes til matlaging Men problemet hans er ikke at han ikke klarer å lage ting.. Problemet er mangelen på engasjement. Han vil helst gjøre andre ting samtidig. Noe som resulterer i at ting svir seg, koker over, blir for godt stekt, at han glemmer deler av maten osv. Mannfolk altså Min mann har d m å begynne i feil ende som f.eks. koke pastaen før man lager kjøttsaus, eller steke kylling før man koker ris. Hvis han skal lage mat må jeg bare holde meg unna kjøkkenet eventuelt sette teip over munnen. Huff ja, krampe er vondt! Jeg har hatt overraskende lite kramper under svangerskapet. Men jeg sliter mye med kramper i ugravid tilstand, så det måtte vel bare bli på denne måten. Kroppen er visst litt motsatt av hva den pleier å være.. Her er d krampe hver dag. Visste ikke at jeg hadde så mange forskjellige muskler i leggene. For ikke å snakke om tærne. De står i alle retninger.
monja Skrevet 12. mars 2008 #2379 Skrevet 12. mars 2008 LaraCroft: Jeg kjenner fortvilelsen din. Håper han står i hodeleie. Jeg er en smule deprimert med tanke på setefødsel jeg og, selv om jeg veeeeet at han kan snu seg tusen ganger til før en evt fødsel setter igang
MzS Skrevet 12. mars 2008 #2380 Skrevet 12. mars 2008 Dere må gi Ea litt tid da - hun har jo sikkert 20 sider å lese seg gjennom så hun får oppdatert seg siden sist hun var her først
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå