monja Skrevet 12. mars 2008 #2341 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har også vært fri for kirsebæryoghurt leeenge, men i går fant jeg på Kiwi!!!! Skulle sendt til deg Monja, men den pakken blir vel ikke like hel og fin når den kommer frem... Det kunne blitt interessant å åpne den pakken ja Men de skulle visst få inn denne uka så da får jeg slurpe i meg drikkeyoghurt så lenge.
Trampe Skrevet 12. mars 2008 #2342 Skrevet 12. mars 2008 Drikkeyoghurt er ikke nest best engang Jeg måtte også kjøpe drikkeyoghurt, men det tilfredsstilte ikke mitt yoghurtbehov ihvertfall...
monja Skrevet 12. mars 2008 #2343 Skrevet 12. mars 2008 Ikke mitt heller. Så idag skal jeg jakte på to ting - truser og yoghurt
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #2344 Skrevet 12. mars 2008 Gratulerer med 35 uker, Nicky B! Fem uker igjen... Ja, for du kan glemme å føde før tida, du som skal sladre for meg! Hadde blitt snurt om du hadde født først altså... Jeg har også sånne stikkinger noen ganger... Har til slutt begynt å avfeie alle typer stikkinger som normalt, har vært mange av dem dette svangerskapet! Kirsebæryoughurt! Jeg har kirsebær drikkeyoghurt i kjøleskapet. Men det er ikke helt det samme nei.
marsy Skrevet 12. mars 2008 #2345 Skrevet 12. mars 2008 Flere som har fått stikninger i skjeden? Den siste uka har jeg fått så mye stikninger der, særlig når jeg reiser meg fra stolen. Litt uggent. synes det stikker både her og der jeg også.... men tolker alle "vondter" som noe positivt... ---- æsj - jeg er tydeligvis ikke så dreven på baking lenger... Deigen min har ikke hevet seg, siste håp var heving i ovnen - men det gikk heller ikke og nå har jeg spist opp sjokoladen jeg skulle ha i bollene da venter jeg nok med bollene til i morgen
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #2346 Skrevet 12. mars 2008 Kjedelig med deigen, Marsy! Brukte du fersk eller tørr gjær? Er absolutt enklest med fersk... Man må bruke noen triks for å få det til å funke med tørrgjær...
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #2347 Skrevet 12. mars 2008 Nei, nå får dere skravle videre uten meg, skal bare spise litt, så drar jeg og svømmer. Lillebaby "dobbeltsvømmer" hi-hi
marsy Skrevet 12. mars 2008 #2348 Skrevet 12. mars 2008 Kjedelig med deigen, Marsy! Brukte du fersk eller tørr gjær? Er absolutt enklest med fersk... Man må bruke noen triks for å få det til å funke med tørrgjær... Tørrgjær... og jeg mistenker at væsken var litt for kald. Æsj.. der ble lunchen min ødelagt Kos deg på svømming!
monja Skrevet 12. mars 2008 #2349 Skrevet 12. mars 2008 Når jeg bruker tørrgjær (og det gjør jeg hele tiden) freser jeg opp varmen på væsken til ca 40 grader og blander gjæren direkte i litt av væsken sammen med en halv teskje sukker. Sukker er som mat for gjæren og da hever den garantert.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2350 Skrevet 12. mars 2008 Jeg bruker alltid tørrgjær. Bruker bare litt varmere veske. Pleier å gå fint Setter deigen til heving minimum i 30 min, gjerne litt lenger. Elter deigen ekstra, baker ut, etterhever og så steker. Hvis man vil ha ekstra luftig bakst så skal man visst heve etter å ha eltet også.
marsy Skrevet 12. mars 2008 #2351 Skrevet 12. mars 2008 Takk for baketips jenter... Skal slappe litt av på sofaen nå, så prøver jeg meg på en ny deig etterpå!
monja Skrevet 12. mars 2008 #2352 Skrevet 12. mars 2008 Men sjokoladeboller....hvordan lager dere det da?
tatiana Skrevet 12. mars 2008 #2353 Skrevet 12. mars 2008 Da putter du en bit med lys sjokolade i hver bolle før du putter de i ovnen. Sjokoladen har en tendens til å bli fort hard hvis du bruker mørk sjokolade, derfor er det viktig med lys (sjokoladen skal jo være flytende inni). Nå skal jeg også bake boller (jeg ble inspirert av alt snakket deres
monja Skrevet 12. mars 2008 #2354 Skrevet 12. mars 2008 Ah, en bit inni hver bolle altså? Da regner jeg med at vi snakker om en ganske stor bit? Eller små boller? Det må jeg prøve en gang.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2355 Skrevet 12. mars 2008 Bruker kokesjokolade, jeg. En rute i hver bolle
MzS Skrevet 12. mars 2008 #2356 Skrevet 12. mars 2008 Dere er en kilde til inspirasjon altså jenter... En ladning digre skoleboller med masse vaniljekrem står i ovnen nå, og kakaokjelen er satt på! Både jeg og mannen er hjemme med forkjølelse og feber i dag, og da fortjener man litt ekstra, nemlig
Grace Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #2357 Skrevet 12. mars 2008 Hei jenter. Kjapp oppdatering fra meg, her går det litt opp og ned, de siste dagene har vel vært mere ned.. Har muligens fått brystbetennelse, har hvertfall hatt ganske høy feber. Dette har slått meg temmelig rett ut så det går i å amme og sove.. Men skal på sykehuset i dag så får nok hjelp da, håper å være snart tilbake med fødselshistorie og det som er. Lykke til hvis det skjer noe hos noen av dere i mellomtiden. Tenker på dere
MzS Skrevet 12. mars 2008 #2358 Skrevet 12. mars 2008 Huff da Grace, det hørtes slitsomt ut... God bedring, håper de kan hjelpe deg på sykehuset!
Catus Skrevet 12. mars 2008 #2359 Skrevet 12. mars 2008 Bruker kokesjokolade, jeg. En rute i hver bolle Det har jeg også gjort til nå. Men nå syntes jeg det hørtes så godt ut med lys sjokolade inni, at jeg jeg tror jeg må prøve det neste gang. Dere er en kilde til inspirasjon altså jenter... En ladning digre skoleboller med masse vaniljekrem står i ovnen nå, og kakaokjelen er satt på! Både jeg og mannen er hjemme med forkjølelse og feber i dag, og da fortjener man litt ekstra, nemlig Du er her fortsatt ja? Trodde nesten du hadde gått i fødsel i natt, etter den natta du hadde i går. Og med sladrisen din som fortsatt er borte selv, kunne vi jo gått lenge i uvisshet. Godt du fortsatt er her! Åh, skoleboller! Tror jeg må se om jeg har ingrediensene til det! Ellers god bedring! Feber er noe dritt! Hei jenter. Kjapp oppdatering fra meg, her går det litt opp og ned, de siste dagene har vel vært mere ned.. Har muligens fått brystbetennelse, har hvertfall hatt ganske høy feber. Dette har slått meg temmelig rett ut så det går i å amme og sove.. Men skal på sykehuset i dag så får nok hjelp da, håper å være snart tilbake med fødselshistorie og det som er. Lykke til hvis det skjer noe hos noen av dere i mellomtiden. Tenker på dere Koselig å se deg, Grace! Men huff, brystbetennelse med feber hørtes ikke mye godt ut. Forstår at det er slitsomt! Lykke til på sykehuset og riktig god bedring!
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2008 #2360 Skrevet 12. mars 2008 God bedring til dere som er syke. Jeg er bare kvalm, regner ikke det som å være syk, med tanke på at det nesten har biltt normaltilstand for meg i dette svangerskapet Men nå har jeg fått i meg noe mat, og det hjelper veldig på. Har så lyst på makaronigrateng, jeg. Men da måtte jeg hatt poteter og tomatsaus til, for det har jeg nemlig vært vant til hjemmefra.. Og det har jeg ikke ingredienser til Blir vel å varme restene av lasagnen fra i går med nystekte rundstykker til. Duger det også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå