Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke så store problemer med å sove, men er så mye våken om natta.

Og skal jo på jobben i morgen. Usj... Er generelt litt misfornøyd i dag, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får telle dagene mot påske. Er ikke mange dagene igjen nå :klem:

Skrevet

Nei, ikke lenge igjen nå. Hjelper med noen trøstende ord da. Tusler meg i seng jeg nå. Natta!

Skrevet

Natta Elle_liten! Sov godt! :)

-----

Du er ikke alene om å bruke lang tid på å sovne, Kykkelikokos. Jeg har det også sånn, og det er utrolig frustrerende! Særlig når jeg våkner ørten ganger i løpet av natta, og har trøbbel med å sovne igjen etter hver gang. :forvirret:

Skrevet

Skal legge meg snart jeg og. Klokka 21 skal jeg være i seng.

Skrevet

Da er huset shinet, jeg har handlet inn det vi trenger og kaker/rundstykker er bakt.

Da skulle vel alt være klart til bursdagsfeiring i morgen ettermiddag. Så rakk jeg å bli ett år eldre før jeg ble 3barnsmamma da.

Skrevet
Trampe: Hvordan tar de egentlig røntgen av bekkenet?

*blond og uvitende* :sjenert:

Det var helt ok. Jeg kledde av meg buksa, men beholdt trusa og sokker på (røde sokker og snoopytruse, dama flirte litt da) ;) Det varierer visst fra lege til lege, noen bruker sånne nettingtruser når de tar røntgen. Så la jeg meg på en benk. De plasserte ei ramme under rumpa mi og ei pute under knærne, så måtte jeg legge fotbladene mot hverandre. Lå liksom som en frosk med knærne langt fra hverandre. Så tegna de litt på meg for å se hvor de skulle stille inn selve røntgenapparatet, styra ei stund før de tok et bilde. Så skulle de ta fra sida, og da måtte jeg stå på gulvet med beina inntil hverandre, og så fikk jeg en slags linjalmålestokkgreie som jeg skulle holde mellom beina. Ikke nedover, men bortover, sånn at den lå vannrett. Den skulle trykkes så godt opp imellom beina som mulig, og så måtte jeg holde den helt i ro. Knips - og så ferdig.

Ikke vondt, ikke ubehagelig, kjapt og greit. Gikk helt fint. :)

Jeg glemte helt at hun hadde tegna på meg, hun tegna oppå venusberget. Og jeg ser jo ikke noe under magen heller, så det var en storøyd mann som fikk meg i seng på kveldingen. Full av svarte streker og prikker etter sprittusjen :ler:

Skrevet

:sur: Får f... ikke sove!!!

Sukk... Har fått tilbake bronkitten, og får ikke puste når jeg ligger. Har prøvd å bygge meg opp med puter, men etter 3 timer med økende irritasjon og ingen søvn ga jeg opp og installerte meg i stua med en bok i sofaen i stedet.

Alt jeg vil er jo bare å få sove godt om natta! Dårlig gjort altså, syns ikke det er så mye å be om...

Skrevet (endret)
Da er huset shinet, jeg har handlet inn det vi trenger og kaker/rundstykker er bakt.

Da skulle vel alt være klart til bursdagsfeiring i morgen ettermiddag. Så rakk jeg å bli ett år eldre før jeg ble 3barnsmamma da.

Har du bursdag i dag, Pondusa? Gratulerer så masse med dagen! :bursdag::gratulerer:

Jeg rekker også å bli ett år eldre før jeg blir mamma. Men det er fortsatt to uker igjen for min del. Haster ikke jeg, altså.. :ler:

:sur: Får f... ikke sove!!!

Sukk... Har fått tilbake bronkitten, og får ikke puste når jeg ligger. Har prøvd å bygge meg opp med puter, men etter 3 timer med økende irritasjon og ingen søvn ga jeg opp og installerte meg i stua med en bok i sofaen i stedet.

Alt jeg vil er jo bare å få sove godt om natta! Dårlig gjort altså, syns ikke det er så mye å be om...

Huff da, vi delte visst samme skjebne i natt. Nok en gang..

Jeg slet med halsbrann og kribling i kroppen. Klarte ikke å sovne da jeg la meg, og i frykt for å holde mannen våken sto jeg like godt opp og satte meg i stua med et blad. Gikk og la meg i halv to-tida. Sovnet til slutt, men våknet igjen kl seks. Etter det har jeg ikke sovet. Håper jeg får til en liten dupp i løpet av dagen i dag, det hadde gjort godt.

Synes også dette er litt urettferdig, altså! Det er jo nå vi burde sove så mye vi kan, for når babyen kommer blir det ikke mye kvalitetssøvn.. :sur:

Endret av Bippe
Skrevet

:bursdag::blomst: Grattis med dagen, Pondusa! (hvis det er dagen i dag da) ;)

Føler med dere som sover så dårlig om natta, det må være slitsomt!

Jeg sover skikkelig godt enda jeg... :sjenert: (Litt av en trøst...)

Men konsentrasjonen på dagtid er det så som så med. Jeg føler meg som en tikkende bombe som kan detonere når som helst. Får ikke ro på meg til å begynne på litt større saker på jobb heller, tenk om jeg ikke skulle bli ferdig?

Skrevet (endret)

Gratulerer med dagen, Pondusa!

:blåse:

Rakk å ha bursdag som gravid jeg også, men det var i høst da.

I dag har vi vært å sett på babyen vår! :hoppe:

Og den har det veldig bra. JM kommenterte t.o.m at den hadde veldig fine pustebevegelser, så den måtte ha det veldig fint inni meg :)

Lillebaby vokser fint. Etter JM's beregninger er h*n ca 3,3 - 3,4 kg nå, og vil være ca 4 kg når h*n er "ferdig". Helt perfekt liten baby :hjerte: Jeg veide 4040g da jeg ble født, så jeg regna med å få en unge på ca 4kg.

Vi fikk t.o.m et 3D-bilde av ansiktet! Jordmoren slo på 3D på UL-apparatet helt uoppfordra (visste ikke at de hadde sånt der en gang jeg) og så tok hun bilde av lillebabys ansikt. H*n lå og sov og så veldig skjønn ut (selvfølgelig ;) ) Jeg synes h*n likna på lillesøsteren min da hun var baby :ler:

Endret av imli
Skrevet

Så koselig å få hilse på den lille igjen, imli. Og vekta høres jo helt perfekt ut. Da er h*n ganske jevn med smurfen min. Han ble født i uke 37+5 og veide 3630 gram. Helt passe :Nikke:

Det er nok det denne lille på ligger på og.

Skrevet
Så koselig å få hilse på den lille igjen, imli. Og vekta høres jo helt perfekt ut. Da er h*n ganske jevn med smurfen min. Han ble født i uke 37+5 og veide 3630 gram. Helt passe :Nikke:

Det er nok det denne lille på ligger på og.

Ja, synes det var en veldig fin størrelse. Tror ikke jeg skal ha noe problem med å få ut denne ;)

Skrevet

Gratulerer med dagen Pondusa! :klem:

Så koselig at dere fikk se lille babyen Imli, også 3D da! Kjempestas!

Jeg snek meg med på et BIM-treff i byen i går. Kjempekoselig å sitte sammen med andre store mager :ler: Der var det flere som viste frem 3D bilder, og da angret jeg meg litt for at vi ikke tok 3D ultralyd.

Men da blir det bare en spennende overraskelse hvordan hun ser ut når hun kommer ut... Gleder meg mer og mer på å se henne! :rødme:

Var innom Lindex i går, og der hadde de masse nydelig babytøy på salg. Klør i fingrene etter å shoppe. Men får ikke lønn før om 2 dager, må nesten vente.... men jeg har jo mastercard....... :sjenert:

Skrevet

Jeg hører ikke til her, men sniker masse ;)

Gratulerer med dagen Pondusa :dagens-rose:

Skrevet

I forhold til mai-juni er vi jammen skravlete :fnise:

Skrevet

Vi er jo de beste på å skravle ;)

Høres gøy ut med BIM-treff da! Hadde vært koselig å møte andre gravide...

Skrevet
Vi er jo de beste på å skravle ;)

Høres gøy ut med BIM-treff da! Hadde vært koselig å møte andre gravide...

Kjenner bare en annen jente som er gravid - og siden jeg er førstemann av alle mine venninner som får barn er det ikke så mange man kan snakke med. Dermed blir man jo hekta på KG :fnise:

Herlig å treffe andre som er i samme situasjon, og som tenker og bekymrer seg over det samme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...