Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da vi reiste hjem med smurfen hadde han en tynn hvit hjelmlue på seg under strikkaluen.

Ellers hadde han på seg body og strømpebukse av bomull, en tynn jakke og bukse og et strikkasett og et teppe over.

Blir nok noe sånt vi satser på også. Det er vel ikke såå kaldt... Har jo vært mildt i det siste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også d hørtes mye ut, men jeg har jo ikke peiling på sånt.

Jeg lurer på om man må ha med klær for å ha på knøttet på sykehuset, eller man får låne der. Tenkte jeg skulle ringe og høre når det nærmet seg. Skal du føde i Fredrikstad, Kykkelikokos?

Jeg tenkte å ha på ull innerst og så en hel, fleecedress utenpå, lue og et teppe over. Ikke noe hentesett på lillemann her. (Dårlig mor...) Regner med at far varmer opp bilen før dronninga og prinsen stiger ut. :fnise: Så skal vi jo bare rett hjem.

OG HVIS DERE LURTE PÅ DET, SÅ: ja, jeg har funnet frem restene av smågodtet fra helgen.

Skrevet

Trampe: Hvordan tar de egentlig røntgen av bekkenet?

*blond og uvitende* :sjenert:

Skrevet

På føden her anbefaler de å bruke av sykehusets klær. Syntes det var veldig greit, men hadde med noen private bodyer og sånn for å gjøre han litt mer "vår" på en måte.

Skrevet

Har pakket ned noen bodyer, og et par bukser til knøttet. Har ikke kjøpt sokker ennå, så det må jeg få gjort snart.

Har med 2 luer (forskjellige størrelser) og en tynn dress med lue (med bamseører :fnise:) hun skal ha utenpå når vi drar hjem. Hun skal reise hjem i vognbagen, så da ligger hun nok i en vårpose. Burde være mer enn nok. Vi har bare 15 minutters kjøretur hjem - så det går nok fint.

Skrevet

Dessuten mente jordmor idag at jeg er 33+3 og ikke 33+2 (som følge av skuddårsdagen), så da skal jeg forandre tickeren min ja *et steg nærmere mål* :mrgreen:

Skrevet

På sykehuset her vil de helst at ungen skal gå med sykehus-klær.

Skrevet

Mener å huske at man får låne det man trenger på Fredrikstad. Men om man vil kan man ha med private klær. Det er bare viktig å passe på at det ikke går sammen med det andre skittentøyet, for da blir det borte. Det var det vi fikk beskjed om. Derfor har vi med egne bodyer. De andre klærne kommer nok bare til å bli brukt på hjemreisen. Hvis hun skal ha hentesettet på seg så skal vi ikke ha kjøredress. Det blir nok litt vel varmt. Det er en sånn tynn lue inni ull-luen forresten :)

Skrevet

Ps. Mannen hadde med seg sjokolade hjem.

:spise::danse:

Skrevet

Skal man virkelig legge på en dag? Logisk er jo det riktig, men gjør helsestanden det?

Vi kjører heller ikke noe hjemmestrikket hentesett... Vi får se hvor stor hun er, først da blir det bestemt. Liker når de små har klær som passer ;)

Skrevet
Men til de erfarne: Kan babyen ha ull-lue rett på hodet, eller må de ha en sånn tynn lue under? Vi har også sånn strikka-sett med lue, jakke og sparkebukse som vi skal ha som hentesett.
Ja det kan de. Ull er supert rett mot huden ;)

Jeg skal på nøstebarn i morgen og kjøpe et par sokker og en lue. Elsker ull og ingen her er allergiske :)

Skrevet
Ps. Mannen hadde med seg sjokolade hjem.

:spise::danse:

Det er alltid bra, men jeg skal veies i morgen mtp legetime... :sjenert:

*murmel koser seg med en deilig smoothie*

Skrevet

Nå har jeg spist en håndfull av helgens godteskål + potetskruer. Fant ut at d var bedre å gå løs på en appelsin, så nå sitter jeg her og gomler igjen.

Fyttirakkern, jeg kjeder meg!

Jeg vil også på Nøstebarn! De har så mye fint der. Nesten syns vi venter vår-barn.

Skrevet
Skal man virkelig legge på en dag? Logisk er jo det riktig, men gjør helsestanden det?

Regner med at den var til meg? Jeg har jo lurt hele tiden på hvorfor "alle" er en dag lenger enn meg og da var jo svaret at antall dager der det samme og siden det snek seg inn en ekstra dag pga skuddåret regna de sånn. Mulig det er bare her det gjøres? Jeg har hittil truffet bare en jordmor som regner sånn som meg (og jeg har truffet noen, for de skriver på helsekortet mitt hver gang jeg er på akupunktur) så da er vel egentlig terminen 27. april da? :klø:

Skrevet

Murmel: Nå frista du meg.....smoothie :sikle: Det må jeg ha når mannen har lest ferdig for smurfen.

I skapet roper en Stratos kosepose på meg *vil ikke høre*

Skrevet

Jeg kjeder meg også. Mannen kom hjem fra jobb, spiste middag og dro rett ut igjen. :sukk:

---------------

Vi har fått et hentesett i babyull fra en av mammas venninner (hjemmestrikket). Det er i blått og består av jakke, sparkebukse og sokker. Tenkte å ha en body og vanlige strømpebukser under, pluss en bomullslue på hodet. Har en kjørepose som vi kanskje skal ha utenpå, men vi får se hvordan tempen er den dagen vi skal hjem. Mulig det heller bare blir et teppe. Uansett blir det jo varm bil og det tar ikke mer enn 20 minutter å kjøre hjem. :)

Skrevet
Murmel: Nå frista du meg.....smoothie :sikle: Det må jeg ha når mannen har lest ferdig for smurfen.

I skapet roper en Stratos kosepose på meg *vil ikke høre*

Heldiggris! Jeg har ikke noen ting som roper på meg i skapet jeg.. :grine:

Kanskje jeg må lage meg en kakao etter hvert? Bare for å få i meg litt søtt..

Men vent litt! Jeg har jo faktisk litt is igjen i frysen! Kanskje jeg rett og slett skal lage meg en sjokolademilkshake etterpå? :sjarmor:

Skrevet

Regner ikke med at snuppa vil fryse i bilen på vei hjem. Tenker mer på det at vi kanskje må bære henne et stykke til bilen, fordi det er så dårlig med parkeringsplasser ved sykehuset.

Ang. termindato så har jeg ikke spurt hverken lege eller jordmor om jeg egentlig skulle hatt termin 20. mars, men jeg antar det. De har nemlig regnet med det hjulet sitt og kommet frem til 21. mars. Men i starten sa en lege og en jordmor at jeg var f.eks 20 + 1 uker på vei, og det stemte overens med kalkulatoren til babyverden. Men etter hvert så har jeg skiftet jordmor og lege, og de bruker et datasystem for å regne ut hvilken uke jeg er i. Tror dette systemet tar utgangspunkt i termindatoen og regner tilbake for å finne ut hvilken uke man er i. Så nå er jeg plutselig en dag kortere på vei enn jeg har regnet hele tiden.

Babyverden sier i hvert fall at termindato er 20. mars og at jeg skifter uke på tirsdager. Så jeg tar utangspunkt i det når jeg teller ukene. Men termindato er jo fastsatt til 21. mars på papirene, så da sier jeg det.

Skrevet

Nå har jeg spist 2 knekkebrød med brunost. Klarte ikke å motstå fristelsen, så nå venter jeg bare på halsbrannen.

Mannen min er ute på middag med jobben, og jeg gidder ikke finne på noe. Sitter bare og sløver foran tv'n. Vurderer å gå og legge meg. Litt tidlig kanskje... Har begynt på ny bok, så kan jo ta med den som selskap.

Skrevet

Tror det blir tidlig kveld på meg også i dag. Er trøtt nå. Men jeg klarer jo nesten aldri å sovne før etter flere timer våken i sengen. Irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...