Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #2241 Skrevet 10. mars 2008 Nå har jeg sovet en time og sjekket om jeg har en mormunn. Det har jeg ikke Fant i alle fall ikke noe tapp da jeg rota oppi der Fødeklar?
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2242 Skrevet 10. mars 2008 Tør ikke grave oppi der, jeg. Tror slimproppen har gått, så vil helst ikke stikke noe opp og irritere snuppa
Elle_liten Skrevet 10. mars 2008 #2243 Skrevet 10. mars 2008 Finner dere ingenting?? Hm... Nå skal d sies at jeg har ganske lange fingre, så d kan jo hende at jeg kommer langt nok inn. :klø: Kanskje den bare er vendt bakover, sånn at den gjemmer seg litt. Det finnes jo en film som heter "Jakten på nyresteinen" og et spill som heter "Jakten på den forsvunnende diamant". Hva med "Jakten på den forsvunnede livmortapp"? Skal vi lage spill eller film da, jenter? (Dårlig humor i dag....)
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2244 Skrevet 10. mars 2008 Spill høres mest spennende ut Den som finner den først og kommer i mål, vinner? Nå må tiden spole seg litt fortere frem så det blir klart for trilleturer her!
Elle_liten Skrevet 10. mars 2008 #2246 Skrevet 10. mars 2008 Nå må tiden spole seg litt fortere frem så det blir klart for trilleturer her! Enig! Jeg vil ut og trille i nydelig vårvær. For ikke å snakke om å bli ferdig m jobbing, sånn at jeg kan sove litt lenger om morgenen. Trøtt i dag... Lurer forresten på om jeg har fått UVI... Enten d eller så driver knøttet å skrur hodet sitt nedover... Er ikke direkte vondt, men nesten. Også kommer det og går litt, er ikke konstant sviing/trykk. Har hatt endel kynnere i dag også. Nei, nå vil jeg gå ut i permisjon!
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2247 Skrevet 10. mars 2008 Høres ut som knøttet skrur hodet nedover og treffer noen nerver. Når skal du til legen neste gang? Får huske å få sjekket urinprøven din. Når er det du går ut i permisjon? Du henger litt etter -Ea- og meg kanskje? *Skru frem tiden*
Elle_liten Skrevet 10. mars 2008 #2248 Skrevet 10. mars 2008 Høres ut som knøttet skrur hodet nedover og treffer noen nerver. Når skal du til legen neste gang? Får huske å få sjekket urinprøven din. Når er det du går ut i permisjon? Du henger litt etter -Ea- og meg kanskje? *Skru frem tiden* Jeg skal til jordmor mandag om en uke. Var der fredag for en og en halv uke siden og da var urinprøven min fin. Litt protein, men hun mente d var ok. Har ikke så mye peiling på sånt. Har hatt endel UVI før jeg ble gravid, og d kjennes ikke helt sånn ut nå. Før har det svidd når jeg har tissa og vært vondt en stund etterpå, men d gjør d ikke nå. Bare sviing/trykk innimellom. Så tror heller på forklaringen om trykk på nerver. (Mange inngående detaljer fra meg i det siste ) Går ut i permisjon 26/3, men i praksis vil det si at jeg jobber ut denne uka. Har påskeferie etter det. Så henger nok litt etter, ja.
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2249 Skrevet 10. mars 2008 Men du kan jo føde 26/3 da Det er jo ikke lenge til. Da ligger vi noelunde likt i løypa
marsy Skrevet 10. mars 2008 #2250 Skrevet 10. mars 2008 Jeg fant heller ingen tapp men nå har jeg små pølsefingre fulle av vann, så jeg rakk kanskje ikke opp men nå fikk jeg bare panikk ved tanken på å få en hel kropp ut der!!! håper jeg slipper å dytte igang bilen også.... stor beundring for deg monja! :fnise
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #2251 Skrevet 10. mars 2008 Jeg skal på UL i morra jeg... Det blir nok den siste hvis alt er bra. Begynner nesten å bli lei. Det er så lite å se nå også, babyen har jo blitt så stor. Forhåpentlig vokser den normalt, så kan jeg senke skuldrene litt Da får jeg se om den virkelig ligger med hodet ned også, som jeg nesten synes er for godt til å være sant
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #2252 Skrevet 10. mars 2008 men nå fikk jeg bare panikk ved tanken på å få en hel kropp ut der!!! DET tenkte jeg på også. Var liksom trangt nok å få en finger opp Tenk at en unge på 3-4 kilo skal ut der da. Det er jo helt sykt, egentlig...
Elle_liten Skrevet 10. mars 2008 #2253 Skrevet 10. mars 2008 Så lenge han i magen er klar da, så skal ikke jeg sette meg på bakbeina. For min egen del så klarer jeg meg nok uten de 3 siste ukene. Har det meste på plass her hjemme så d skal gå greit.
monja Skrevet 10. mars 2008 #2254 Skrevet 10. mars 2008 P er proteiner ja. Det er ikke uvanlig å finne proteiner i urinen for om utflod forurenser er det ofte man får proteiner i urinprøven. L er leuco et eller annet - hvite blodlegemer iallefall og da kan det være tegn på UVI. Eller så kan jeg jo si at jeg har vært på kontroll idag da. Og det glade budskap er bare å lese her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=5388936
marsy Skrevet 10. mars 2008 #2255 Skrevet 10. mars 2008 DET tenkte jeg på også. Var liksom trangt nok å få en finger opp Tenk at en unge på 3-4 kilo skal ut der da. Det er jo helt sykt, egentlig... hihi... på siste ultralyd viste legen meg hodet (som hadde størrelse med en appelsin) og så viste hun meg fødselskanalen (som hadde samme tykkelse som en ulltråd).... følte meg ikke høy i hatten etterpå da. Er jo helt freakshow at det går an egentlig! :dåne:
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2256 Skrevet 10. mars 2008 I går gikk jeg igjennom babybagen som skal være med på føden. Pakket den for en måned siden, om ikke før Fant flere ting jeg kunne ta utav. Men nå skal den være klar: Tre bodyer En strikket jakke, lue og sokker til hentesett (babyull) En sparkebukse En strømpebukse Et strikke henteteppe i babyull som matcher hentesettet En kjøredress str sikkert-alt-for-stor (56 ) Noen bleier (tilfelle vi stopper på hjemveien f.eks og må skifte) Purelan brystvortesalve Ammebh Chicco ammeinnlegg Lambi toalettpapir To tannbørster (en til mannen og en til meg) Tannkrem Redkenshampo Det har visst havnet litt ting til mor og far oppi der også. Det kommer av at det var denne bagen jeg pakket først. Det jeg lurer litt på er hvordan det blir til hjemreisen.. For kjøredressen er nok altfor stor, vil jeg tippe. Har fått estimert snuppa til rundt 2900-3000g ved termin. Men er det nok med body, strømpebukse, sparkebukse, ulljakke, ull-lue, ullsokker og ullteppe over? Eller bør man ha kjøredress eller kjørepose?
Kykkelikokos Skrevet 10. mars 2008 #2257 Skrevet 10. mars 2008 Kjedelig med seteleie, monja. Får håpe han finner det for godt å snu seg innen de 2 ukene er omme da, så slipper du å bekymre deg for setefødsel eller KS..
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #2258 Skrevet 10. mars 2008 Synes du hadde med mye jeg, Kykelikokos. Tror det skulle holde. Jeg har ikke kjøredress til babyen... Regner med at den blir så lite brukt at det lønner seg dårlig... Skulle tro det holdt med strikkaklær og teppe utenpå? :klø: Uten at jeg gentlig har så veldig peiling... Men til de erfarne: Kan babyen ha ull-lue rett på hodet, eller må de ha en sånn tynn lue under? Vi har også sånn strikka-sett med lue, jakke og sparkebukse som vi skal ha som hentesett.
Trampe Skrevet 10. mars 2008 #2259 Skrevet 10. mars 2008 Jeg lurer også fælt på hva jeg skal kle på småtten på tur hjem. Men jeg har en veldig kjekk pose som hører til bilstolen, en slags minivoksipose, og så har jeg bestilt fint vær Så jeg tror ikke han trenger all verdens klær. Det er nok med body, strømpebukse, dress eller bukse+jakke og så den posen. Vil jo ikke koke ungen heller... Seteleie er noe møkk, det vet jeg alt om. Men siden min ikke snur seg kan vi jo satse på at din gjør det
monja Skrevet 10. mars 2008 #2260 Skrevet 10. mars 2008 Da vi reiste hjem med smurfen hadde han en tynn hvit hjelmlue på seg under strikkaluen. Ellers hadde han på seg body og strømpebukse av bomull, en tynn jakke og bukse og et strikkasett og et teppe over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå