Catus Skrevet 7. mars 2008 #2141 Skrevet 7. mars 2008 Fælt som dere styrer på nettene da. Er det bare jeg som sover søtt hele natten, uten tissepauser og andre avbrytelser... Åh, heldiggris som har det sånn! Jeg kunne sikkert gått gjennom en hel natt uten å tisse jeg også, dersom jeg bare hadde sovet godt. Jeg våkner nemlig ikke av at jeg må på do. Men når jeg først våkner, kan jeg likegodt gå på do for da merker jeg jo at blæra har fylt seg. Men hvorfor jeg faktisk våkner så mye, vet jeg ikke sikkert. Mulig det er fordi det er vanskelig å snu seg? Aner egentlig ikke.. :klø:
Catus Skrevet 7. mars 2008 #2142 Skrevet 7. mars 2008 Nei, da legger jeg meg også. Satser på at det blir en god natts søvn denne gangen. *optimist* God natt jenter!
Nicky B Skrevet 8. mars 2008 #2143 Skrevet 8. mars 2008 Er det bare jeg som sover søtt hele natten, uten tissepauser og andre avbrytelser... Nei, det er ikke bare du. Jeg våkner som regel bare hvis frøkna våkner og roper på meg og da kjenner jeg gjerne at jeg trenger en tissepause, men jevnt over sover jeg som en stein. Foreløpig. Ha en flott dag, jenter!
monja Skrevet 8. mars 2008 #2144 Skrevet 8. mars 2008 God morgen! Ikke vært oppe i natt, men ikke sovet supergodt heller Uansett, 33 uker idag, bare 7 uker til termin Vurderer å kjøre til Trondheim i dag, men kommer ikke til å være der for i 13 tiden. Pytt pytt, jeg SKAL på IKEA
Gjest imli Skrevet 8. mars 2008 #2145 Skrevet 8. mars 2008 Sov ganske godt i natt jeg også. Var bare oppe en gang! Men jeg klarer bare å sove på høyre side... Får litt vondt i hofter og skuldre da ja... Turde å gå på vekta i morges. Skulle jeg egentlig aldri gjort, det ødelegger jo hele dagen... Da var jeg på +14 kilo... Dvs at jeg har gått opp nesten 1 kilo i uka... Og kommer til å ende opp på +18 kilo om det fortsetter sånn. :gråte:
pondusa Skrevet 8. mars 2008 #2146 Skrevet 8. mars 2008 Fikk sove til kl 9 i morges jeg, deilig! Nå er sambo kjørt på jegerprøvekurs, dvs at vi ikke har bil frem til kl 13. Og da blir det med andre ord ingen bytur på oss i dag. Har satt ungene ved kjøkkenbordet og gitt dem tegnesakene, så får vi se hvor lenge de klarer å være vel forlikt der...
Kykkelikokos Skrevet 8. mars 2008 #2147 Skrevet 8. mars 2008 Men det er jo faktisk sant, Kykkelikokos. For det ER jo ikke en sykdom. Men det som er viktig å tenke på er at det ikke er en normaltilstand heller. Man går jo ikke rundt å er gravid hele tiden. Graviditet er noe som medfører en rekke fysiske og psykiske plager og vondter man ikke har til vanlig. Men jeg tror det er veldig vanskelig for menn å se for seg hvordan det faktisk er å være gravid. De tror vel at det ikke er så ille, i og med at det nettopp ikke er noen sykdom. Men jeg skulle gjerne latt dem få prøve altså, så kan de se hvordan det er! Mulig de hadde ordlagt seg annerledes da? Nei, det er i såfall en selvpådratt sykdom Jeg har overhørt det støtt og stadig at folk sier det, og det er i og for seg greit. Noen trenger faktisk å høre det i starten av svangerskapet. Jeg synes bare det er litt teit å si det til en høygravid kvinne fordi hun har problemer med å komme seg opp av sengen eller sofaen Har ingenting med at jeg er syk å gjøre, såklart. Har mer med at jeg er som en strandet hval
Murmelmy Skrevet 8. mars 2008 #2148 Skrevet 8. mars 2008 Hei på dere! Jeg er på hyttetur og nå er alle ute i bakken. Jeg blir inne og koser meg. Langrennsskiene mine er på vår hytte, så de er ikke med. Nedoverski gidder jeg ikke engang å prøve meg på. Har sove greit i natt. Mini er jo hos farmor og farfar i helgen så han har ikke holdt meg våken. Sengen på denne hytta er smal og litt i mykeste laget for meg. Da mannen la seg i natt så følte jeg at jeg skulle dette ut av den. En tissetur og opp kl 08. Klarer jo ikke sove lenge lengre... Ha en super dag!
Kykkelikokos Skrevet 8. mars 2008 #2149 Skrevet 8. mars 2008 Synes jeg ser oss høygravide damer på slalåmski Kos deg på hyttetur, Murmelmy!
Murmelmy Skrevet 8. mars 2008 #2150 Skrevet 8. mars 2008 Tror faktisk ingen hadde reagert noe særlig på at jeg var i bakken....ser jo ikke såååå gravid ut...
MzS Skrevet 8. mars 2008 #2151 Skrevet 8. mars 2008 O LYKKE! Jeg har fått sove forholdsvis godt i natt! Våknet bare 3-4 ganger og sovnet igjen ganske fort. Sov tungt når jeg sov også. Det er første gang på maaaaange dager! Nå koser jeg meg i sofaen med Kollenhelg på TV, og livet er egentlig ikke så verst likevel Ikke noe nytt fra Ea enda?.... Huff, håper ikke det betyr at hun har en lang og vanskelig fødsel! Hyttetur hørtes veldig kos ut, Murmelmy! Tror ikke jeg tør å reise til noe avsidesliggende strøk før fødselen er overstått, så det ser stygt ut for noen tradisjonell hyttepåske for oss i år Kos deg videre inne i varmen du da! Varm kakao og en god bok i sofakroken er ikke å forakte framfor skitur det, syns jeg
Kykkelikokos Skrevet 8. mars 2008 #2152 Skrevet 8. mars 2008 Hadde håpt å lese at hun hadde født når jeg logget meg på her i sted. Håper alt er bra med dem.
marsy Skrevet 8. mars 2008 #2153 Skrevet 8. mars 2008 Jeg logget meg også på i håp om å høre noe nytt...... Ang. bilder til fremkalling. Et tips er å fremkalle bildene som fotobok (JapanPhoto, FotoKnudsen m.fl). Da laster man ned et gratis program på PC'en. Bestemmer selv hvor og hvordan bildene skal stå på de forskjellige sidene (og om man vil ha bakgrunnsbilde osv.) sender inn over nettet, også kan man hente boken (eller få i posten) etter 1-2 uker. Ferdig innbundet og alt. Og man kan selvfølgelig legge inn tekst der man vil og alt. Blir alltid ork med å først fremkalle, så lime inn i album. Her ble det bare en dotur i natt. Skulle opp en gang for å slippe ut pus som mjauet også- men kom meg nesten ikke opp av senga (må nemlig gå ut av senga i fotenden) og måtte vekke mannen. Har klaget fælt til han i dag da.... huff... har hovne bein og hender som det prikker og klør i. I tillegg er jeg konstant sliten og anpusten og har fått tidenes kviseutbrudd i ansiktet :dåne: Ga han beskjed om at neste gang får han gå gravid, og det var greit sa han... jaja... hvis jeg bare kunne ha fått gjennomført det i virkeligheten! Vi har forresten fullstendig byttet søvnmønster. Han sov alltid lett og jeg tungt - nå er det omvendt. Hmmm... føler at jeg fort kan komme litt dårlig ut av dette når baby blir født
Trampe Skrevet 8. mars 2008 #2154 Skrevet 8. mars 2008 Min har også fått klar beskjed om at neste gang er det han som skal gå gravid. Jeg kjeder meg. Og jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst. Det er en veldig veldig dårlig kombinasjon... Mannen er selvsagt ute igjen, og jeg sitter her og er fanget. Men han har lovet å være hjemme sammen med meg i kveld, så får jeg håpe at han holder det løftet. Ellers blir jeg muggen. Vekt ja, jeg tør ikke gå på min før på torsdag når jeg skal skrives inn. Den viser nok 80+ nå. Meeeeen vi er snart ferdige dere!
tatiana Skrevet 8. mars 2008 #2155 Skrevet 8. mars 2008 Nå håper jeg at fødselen til Ea er overstått. Jeg forstår veldig godt at hun ikke løper til PC'en med en gang hun har født, men håper at noen forteller noe nytt om henne snart... Jeg har sovet dårlig i natt. Ble plutselig bekymret for hvordan det går med babyen. Jeg får det for meg noen ganger at noe kan være galt. Det har sikkert sammenheng med at hun sparker så lite til vanlig, og i går kjente jeg bare noen få spark. Kanskje hun har snudd seg slik at hun sparker innover... I tillegg hører jeg jo hele tiden om folk som har mistet babyen sin, og det hjelper jo ikke akkurat... Jeg skal være glad når hun er ute! Da har jeg ihvertfall mulighet for å sjekke hvordan det går med henne!
Kykkelikokos Skrevet 8. mars 2008 #2156 Skrevet 8. mars 2008 Tror nok -Ea- uansett er på barsel hvis hun har født, men hun har jo en sladris som kan oppdatere oss hvis det skjer noe Det blir "desverre" ikke noe jomfrufødsel på meg likevel Fikk sneket inn litt sengekos i går kveld I dag morges var det litt blod på papiret da jeg var og tisset. Antar at det ikke har noe å si, er nok bare skjøre slimhinner. Men kunne ønske fødselen startet i helgen så jeg slipper å tenke på at mannen er/skal på jobb.
Gjest imli Skrevet 8. mars 2008 #2157 Skrevet 8. mars 2008 Babyen min sparker også ganske lite. Er nok individuelt hvor aktive de er. Trøster meg med at h*n sikkert kommer til å være like rolig når h*n kommer ut (er jo lov å håpe? )
Gjest imli Skrevet 8. mars 2008 #2158 Skrevet 8. mars 2008 Lurer på hvordan det går med Ea. Håper hun har født i alle fall....
tatiana Skrevet 8. mars 2008 #2159 Skrevet 8. mars 2008 Babyen min sparker også ganske lite. Er nok individuelt hvor aktive de er. Trøster meg med at h*n sikkert kommer til å være like rolig når h*n kommer ut (er jo lov å håpe? ) Det håper jeg også!!!
Murmelmy Skrevet 8. mars 2008 #2160 Skrevet 8. mars 2008 Jasså, så Ea er i gang! Lykke til!!! Her har det vært litt mindre aktivitet de to siste dagene, men hun lader vel bare opp til å ta den helt ut igjen. Dette er virkelig en aktiv unge - døgnet rundt. Storebror var ikke så aktiv og han kom ut med kolikk og låsninger i nakken (KISS). Liten plass har hun hatt lenge, for sparkene er det lenge mellom hver gang jeg kjenner. Mye trykking, dulting, draing og knaing. Kjennes i hvertfall slik ut 33+5 i dag, 44 dager igjen til termin og 4 dager til betegnelsen høygravid kan brukes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå