Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så effektiv du er imli. Vi har henta materialer til hyller vi skal lage i kjelleren. Eller, vi var nå kanskje å ta i da :fnise: Det blir vel helst mannen den faller på. Vi skal lage hyller som går fra gulv til tak på ett av rommene i kjelleren og jeg gleder meg til å få orden. Alt i alt blir det vel ca 20 meter med hylleplass +/-.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen effektive dere også da. Synes dere styrer fælt i huset om dagen. Får jo et nytt hjem til lillebror kommer til verden nå da ;)

Skrevet

Gleder meg sånn til å få litt kaoskontroll. Herregud, det er helt vanvittig hvor mye rot det er i kjelleren. Hulter til bulter overalt.

Vi får container i slutten av mars og jeg klør i fingrene etter å kaste, kaste, kaste og kaste.

Skrevet

Kjekt å ha kjeller, men det blir mye rot der ja... Man har en tendens til å bare hive alt man ikke trenger ned der.

Skrevet

Vi har en bod som fungerer på samme måte. Slenger ting inn der og prøver å glemme det :P

Skrevet
Kjekt å ha kjeller, men det blir mye rot der ja... Man har en tendens til å bare hive alt man ikke trenger ned der.

:Nikke: Jo mer plass man her, jo mer dritt har man har jeg erfart.

Skrevet
Vi har en bod som fungerer på samme måte. Slenger ting inn der og prøver å glemme det :P

Vi brukte det kommende babyrommet til akkurat det, men nå skal det heldigvis brukes til med fornuftig oppbevaring :fnise:

Skrevet

Guriland, er det enda en fødsel på gang? :dåne:

Heia -Ea-!! Håper du er blitt mamma nå, og at dere koser dere! Gleder meg veldig til å høre om hvordan det går.

Tenker på deg! :klemmer:

Skrevet

Og herreli, som dere har skravlet da! Her kan man tydeligvis ikke være borte en dag uten at det skjer masse! Men det er jo gøy at det er så mye å prate om , da. :-D

---------

I dag hadde mannen fri fra jobb, så vi har faktisk tilbrakt hele dagen sammen (bank i bordet). Vi har blant annet vært og kjøpt lammeskinn som vi kan bruke i kurva og vogna. De hadde tilbud på det på Barnas hus. I samme slengen kjøpte vi en overmadrass til reisesenga. Fikk også hentet madrassen (til sprinkelsenga) vi bestilte for to uker siden. I og med at vi har en gammel seng, måtte vi spesialbestille madrassen. Standardmålene har visst endret seg med årene. :)

Ellers har vi spist pizza sammen, det var koselig. :hjerte:

Da vi kom hjem, fikk vi besøk av to kamerater. De ble et par timers tid, og mannen ble med dem ut etterpå. Det er helt greit, for i dag har jeg faktisk vært sammen med ham. Dessuten er jeg så trøtt og sliten nå, at jeg nok ikke hadde orket stort uansett.

I tillegg krangler bekkenet fælt i dag. Jeg støvsugde 2.etasje i går, og det kjenner jeg at ikke var så lurt.. :forvirret:

Skrevet (endret)

I dag har jeg fått høre et par ganger "graviditet er ikke en sykdom". Mannfolk aner virkelig ikke hva de prater om, gitt. :) (Det var selvfølgelig ikke mannen min som sa det, bare for å ha presisert det)

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Men det er jo faktisk sant, Kykkelikokos. For det ER jo ikke en sykdom.

Men det som er viktig å tenke på er at det ikke er en normaltilstand heller. Man går jo ikke rundt å er gravid hele tiden. Graviditet er noe som medfører en rekke fysiske og psykiske plager og vondter man ikke har til vanlig. Men jeg tror det er veldig vanskelig for menn å se for seg hvordan det faktisk er å være gravid. De tror vel at det ikke er så ille, i og med at det nettopp ikke er noen sykdom. ;)

Men jeg skulle gjerne latt dem få prøve altså, så kan de se hvordan det er! Mulig de hadde ordlagt seg annerledes da? :ler:

Skrevet

Så stille det er her nå; ingen å skravle med jo. Virker som at alle andre enn meg har et liv akkurat i kveld. :sukk:

Men jeg var jo ute lenge tidligere i dag og da hadde dere jo skravlet fælt, så jeg skal vel egentlig ikke klage. :ler:

Skrevet

Jeg er her! :hallo:

Er bare fryktelig trøtt, så jeg har ikke så mye å skravle om :fnise:

Ser på Senkveld... Haha, lo så tårene trillet av gravid-med-lakris-tarmgass-i-bryllup-historien til Vera Michalsen :ler:

Åhhh... HÅPER at jeg kan få sove litt i natt! Begynner å bli veldig sliten av søvnmangelen, får jo ikke sove på dagtid heller...

Skrevet

Jippi, der var det noen! :hoppe:

Jeg er også veldig trøtt, så ikke sikkert jeg heller finner på så mye å skravle om. Følte bare jeg måtte konstatere at jeg ikke var alene her i kveld. :ler:

Du er ikke alene om å være lei av å sove dårlig. Jeg har det også sånn for tiden. Synes det blir tungere og tungere om natta nå, særlig fordi jeg ikke kan ligge som jeg vil. Har faktisk hentet en ekstra pute slik at jeg kan støtte opp magen litt. Ligger jeg halvveis på siden og ikke lener magen mot madrassen, blir det fort veldig ubehagelig. Da er det godt å ha puta å lene den mot i stedet. Det er ikke det samme som å ligge på ryggen, men det hjelper LITT iallfall..

Skrevet

Ja, det fant jeg også ut i natt, at det hjalp litt å legge en pute under magen som støttet opp litt når jeg ligger på siden. Så strekker det ikke sånn... I tillegg har jeg bygget meg opp med et arsenal av puter slik at jeg ligger høyt med overkroppen, da klarer jeg å ligge på ryggen i korte perioder også.

Problemet mitt er at jeg blir svimmel og får hjertebank når jeg ligger på ryggen, verker som besatt i den dumme isjasnerven som er i klem i venstre runpeball når jeg ligger på venstre side, og brenner i ribbeina og magen der knotten har de skarpe føttene sine når jeg ligger på høyre side. Og magen er jo selvfølgelig utelukket, så da er det jo ikke mange alternativer igjen :kjefte:

Skjønner liksom ikke hvorfor jeg ikke er mer trøtt heller, liksom - jeg er LYS våken store deler av natta, også når det ikke er for vondt rundt omkring til å sove... Men det er vel kanskje bare kroppen som forbereder seg på lite søvn?

Skrevet

Jeg er her også. Laster opp bilder til fremkalling jeg.

Skrevet

Da legger jeg meg jeg tenker jeg, og prøver å få litt søvn...

Ha en god natt, jenter - håper dere får sove godt! :søvn:

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å sove, ja.

Jeg merker også ubehag når jeg ligger på ryggen. Jeg kan ligge sånn i noen minutter, men så får jeg pusteproblemer og må bare snu meg. Ikke alltid så lett når mannen i søvne legger armen rundt meg når jeg ligger den lille stunden på ryggen. Da blir det ekstra tungt å puste, og jeg må bare ta bort armen hans og snu meg rundt. Da våkner jo han og grynter, så det går jo ut over ham også. :ler:

For ikke å snakke om hvor stort prosjekt det er å faktisk snu seg rundt for tiden. Det rister jo i hele senga, så han våkner jo nesten uansett. Stakkars mannen min.. :fnise:

Men heldigvis for ham har han et godt sovehjerte, så det tar ikke lange tiden før han snorker videre. Skulle ønske det var like lett for meg å sovne igjen. Nå tar det gjerne ganske lang tid, og jeg blir bare liggende og bli mer og mer frustert.

Men men! Det er heldigvis snart over for vår del!

Ja, ikke søvnløsheten da, men alle vondtene og problemene med sovestillinger. ;)

Skrevet

Fælt som dere styrer på nettene da. :klem:

Er det bare jeg som sover søtt hele natten, uten tissepauser og andre avbrytelser...

Skrevet
Jeg er her også. Laster opp bilder til fremkalling jeg.

å, det skulle vi også vært flinkere til. Vi har masse bilder liggende på PC'en som vi aldri får somlet oss til å fremkalle. Dessuten har jeg MASSE gamle bilderi papirform som aldri fant veien inn i albumet.

Håper jeg/vi blir flinkere til dette når Junior kommer, for det er jo så koselig å ha egne babyalbumer. :)

Da legger jeg meg jeg tenker jeg, og prøver å få litt søvn...

Ha en god natt, jenter - håper dere får sove godt! :søvn:

God natt og sove godt da, MzS! :klem:

Burde vel legge meg snart jeg også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...