Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir jo litt vemodig å bli ferdig og da... Men vi skal jo over i barseldagbok!

:hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vel en hel del flere enn oss på SM?

Skrevet

Jo, jeg vil anta det, Trampe :) Så det er ikke så unaturlig nei.

Skrevet

Jeg har sovet godt i natt. Bare en tissetur og ca. en halvtime våken. Deeeilig!

Den siste uka har jeg hatt mensmurringer om natta. Ikke så veldig sterke, men sånn at jeg har lurt på hva som skjer. Men de går over etter ca 5-10 min.

Nøys på meg en skikkelig kynner her en natt også.

Er ikke veldig aktiv på :humpe:-fronten jeg heller, men får skikkelige kynnere etterpå. Så jeg vet hva jeg skal gjøre når terminen kommer litt nærmere. :fnise: Håper bare mannen er "up for it". Pleier ikke å være vanskelig å overtale.

Skrevet

Hvor lenge etterpå er det man må vente igjen? Seksukerskontrollen? Enn for meg som skal ta KS og dermed ikke har noen sånne plager..?

Skrevet

Sier de ikke at man bør vente til renselsen har gitt seg da? Det er vel ganske individuelt i tilfelle da... Men for mange varer jo den i opp til 6 uker, så da så. Eller, jeg vet om folk som har satt i gang nesten med en gang etterpå, men da må man visst bruke gummi pga infeksjonsfare...

Jeg har tenkt å vente til alt evt. har grodd og jeg har lyst igjen... Så får vi se hvor lang tid det tar :) Lyst pleier ikke akkurat å være noe problem her i gården, så det blir spennende å se. Både jeg og mannen er litt spente på hvor lang tid det vil ta...

Skrevet

Tror du kan prøve igjen så fort du føler deg klar for det, men dere må bruke kondom de 6 første ukene. Det er pga sår i livmoren og infeksjonsfare, mener jeg å ha hørt.

Skrevet

Så flinke dere er til så skravle - alltid koselig å titte innom denne tråden :klem:

-Ea- er satt i gang!!! Oi! Ble nesten misunnelig jeg nå... Var på kontroll igjen i dag, og selv om blodtrykket fortsatt er høyt er alle andre prøver kjempefine (pokker! :fnise:). Er veldig klar for å få baby plutselig.... Kan sikkert vente et par uker til uten å bli lei, men hvis jeg må gå på overtid blir det jo over en måned å vente!!!

Hodet har festet seg her også, eller - det ligger ihvertfall langt nede og babyen er klar i følge jordmor.

Sov dårlig i natt også, men det var på grunn av forkjølelse tror jeg. Lekker melk også, så i dag må det byttes sengetøy.

Må nesten rydde før mannen kommer hjem.... :sjenert:

Skrevet

Gidder ikke gjøre en dritt i huset i dag heller. Skal lage middag etterpå, det får være nok :P

Skrevet

Jeg har lagt sammen klær til knøttet og lagt det i kommoden, så har jeg satt på en vask. Skal også lage middag i dag (håper på litt hjelp). That's it! Blir ikke vaska til helga her i gården.

5 arbeidsdager igjen!! :hoppe:

*telle etter*

OG: :danser: 40 dager igjen til termin! :danser:

Skrevet

Jeg er helt utslitt. Har laget hjemmelaget pizza som står til heving. Nå er neste mål å holde seg våken til å hente mannen på togstasjonen om 20 min..

Skrevet

Jeg har pusset vinduer i 1. etg, ryddet og vasket kjøkkenet, satt over vaskemaskin og oppvaskmaskin, og er i gang med å lage middag... Mer enn nok for en dag! *stolt*

I tillegg har jeg tatt et laaaangt varmt bad med eksklusivt badesalt, hårkur og ansiktsmaske, skrubbet hele meg med hampvott, barbert der jeg kom til :fnise: og smurt meg inn med god bodylotion med selvbruner etterpå. Sminket meg litt fint og ordnet håret, og føler meg SUPERFRESH! Deilig altså! :)

Godt med litt ekstra 'pampering' om dagen kjenner jeg... Når alt er overstått skal jeg jammen meg unne meg en spadag med massasje, ansiktsbehandling og fotbehandling. Det syns jeg at jeg fortjener :Nikke:

Skrevet

Så flink du er MzS! Selv tør jeg ikke barbere særlig mye nå i tilfelle det skulle bli fødsel. Har hørt at man ikke skal være glattbarbert pga hårene vokser ut, i tilfelle sting og sånn. Det kan visst bli ubehageilg. Men jeg stusser så godt jeg kan da :P

Skrevet

Jeg har fått tips om at glattbarbering er smart, fordi det er så mye lettere å holde rent under renselsen? Ikke nødvendigvis oppå venusberget, men under?

Må spørre jordmor om sex tror jeg... hvor lenge det er anbefalt å vente og sånt.

Skrevet

Føler hvertfall at det er greit å "holde det nede" så godt som mulig, med tanke på renhold osv etterpå (renselse osv) som du sier Trampe. Men du har et poeng, Kykkelikokos - det kan jo bli sårt og sånn kanskje hvis man har barbert seg veldig nært fødselen. Vi får satse på at det går noen dager enda da :)

Deilig å føle seg fresh nå hvertfall!

Skrevet
Jeg har fått tips om at glattbarbering er smart, fordi det er så mye lettere å holde rent under renselsen? Ikke nødvendigvis oppå venusberget, men under?

Må spørre jordmor om sex tror jeg... hvor lenge det er anbefalt å vente og sånt.

ja, da må jeg ihvertfall ha en hjelpende hånd av mannen...... :fnise:

her blir det frossenpizza i dag. Har ikke gjort en døyt hjemme i dag, men har vært på sykehuset på kontroll da.... skal rydde sammen klær, bytte på senga, rydde på kjøkkenet og rydde ut av oppvaskmaskinen...

vi får besøk i morgen, så da får vi ta en fellesvask på dagen....

fikk beskjed av jordmor om å ta det med ro da, så da har jeg jo unnskyldning til å dytte over ting på mannen - selv om jeg får dårlig samvittighet. Han jobber jo hver dag. Men tunge ting, og ting som må bæres opp og ned trappa, må han nesten ta seg av.

Skrevet

Min mann bærer også ting for meg, det skulle da bare mangle. Jeg bærer nok i meg selv jeg ;)

Jeg får også en hjelpende hånd av mannen mtp barbering. Jeg ser jo ikke noe som helst nedi der. Og det er helt ok å ligge på gulvet og lese bok mens han jobber :ler:

Jeg har skjønt at vi får et problem med kattene og barnesenga. Monsen min benytter enhver ledig anledning til å krølle seg sammen oppi der hvis døra står på gløtt. Jeg er litt redd for at det blir for kaldt på soverommet hvis døra er igjen hele tida, så jeg vil ha den åpen av og til ,men da får lillemann besøk av pus i senga...

Skrevet

Har samme problem med katten og lekegrinden. Men jeg leste et tips om å legge folie/plast over dynen, for da mister katten interessen for å ligge der. Så det er mulig jeg kommer til å prøve det.

Skrevet

Hellu skravledamer :vinke:

Så spennende at Ea er satt igang :hoppe: Mange varme tanker til henne (kjenner jeg blir litt misunnelig for jeg og vil føde)

Sist fikk vi høre at det beste var å vente med sex til etter renselsen - som tok 6 uker her. Mannen var ikke så veldig klar for sånt før etter det heller. Men vondt som det var ble det til at vi venta i 8 mnd etter fødsel :dåne:

Skrevet

Har vaska hele 1.etg. i dag jeg :jepp:

Og er man borte fra mars/april-klubben et par timer, blir det my å ta igjen på lesefronten! :ler:

Lurer på hvordan det går med Ea, altså. Spennende!

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...