Murmelmy Skrevet 6. mars 2008 #2061 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er såååå trøtt . Har fått gjort endel i dag takket være et uventet besøk . Har nå mer eller mindre pakket ferdig bilen og jeg holder mini hjemme fra bhg i morgen. Drar inn til Oslo (15 min med bil) og besøker oldemor og fillebestemor (min tante) i morgen tidlig. Regner med vi triller en god tur etter at vi frar derfra så mini får sovet. Kl 14 skal mini leveres hos svigers 14.30 skal jeg hente et vennepar i byen 15.30 henter vi mannen på Gardermoen og da bærer det til fjellet. Jeg er hjemme alene i kveld og det er deilig! Mannen er i Danmark, lillegutt har lagt seg og vogg er hos svogers. DEEEEEEILIIIIIIIIG! Nå kjenner jeg det i bekkenet etter en ettermiddag alene med mini. Får kaste meg ned i såffan ;o)
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #2062 Skrevet 6. mars 2008 Sånn føler jeg meg om dagene og. Skikkelig kjipt er det, så her er dørene stengt og nøkkelen gjemt så fort han er vel innenfor etter arbeidstid. Ja, jeg kommer meg liksom ikke noe sted. Og nå har vi så dårlig råd også, at jeg kan vel ikke ta bussen til byen og tilbake engang... I morgen får jeg kanskje besøk av søsteren min. Håper det i alle fall.
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #2063 Skrevet 6. mars 2008 En positiv ting er at jeg kjenner ribbeinsspark! Har kjent masse pressing oppi ribbeina, men nå sitter jeg her og kjenner skikkelige spark også. Nesten vondt. Ribbeinsspark er vel ikke drømmen for de fleste, men jeg har vært litt nervøs for at ungen ligger feil vei, til tross for at JM mener hodet er festet og alt er bra. Men den kan vel ikke drive å sparke ribbeina mine om den ligger i seteleie vel?
monja Skrevet 6. mars 2008 #2064 Skrevet 6. mars 2008 Den sparker neppe i ribbeina dine om den sitter i seteleie nei. Det har vært utrolig masse romstering i magen her i kveld og, men sparkene kommer i navlehøyde og lavere :klø:
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #2065 Skrevet 6. mars 2008 Langt nede kjenner jeg mest sånn nedpress og litt romstering/leamus-aktige bevegelser foran like over skambeinet. Satser på h*n er snill baby og ligger i hodeleie jeg. Skal jo på en UL til, så da får vi se det. Får ikke håpe lillebror har snudd seg da, Monja. Men han har jo bedre tid å snu seg på enn min evnt har.
monja Skrevet 6. mars 2008 #2066 Skrevet 6. mars 2008 Ja, han kan snu seg mange ganger enda. Spent på hva jordmor sier på mandag. Men jeg tar det knusende med ro. Ut skal han uansett, og om han kommer med hodet eller rompa først spiller mindre rolle.
Kykkelikokos Skrevet 6. mars 2008 #2067 Skrevet 6. mars 2008 imli: Hvis hodet er festet er det vel ikke store sjanser for at lillebaby snur seg hos deg. Er ganske ensomhet her om dagen også, men i morgen skal jeg treffe -Ea-! *glede seg til mennesklig kontakt* Kanskje jeg blir sånn monster uten sosiale antenner fordi jeg ikke har vært i nærheten av mennesker
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #2068 Skrevet 6. mars 2008 imli: Hvis hodet er festet er det vel ikke store sjanser for at lillebaby snur seg hos deg. Er ganske ensomhet her om dagen også, men i morgen skal jeg treffe -Ea-! *glede seg til mennesklig kontakt* Kanskje jeg blir sånn monster uten sosiale antenner fordi jeg ikke har vært i nærheten av mennesker H*n har festa seg, så h*n snur seg nok ikke. Men jeg er bare redd JM har kjent feil - at det er rumpa som ligger nedi bekkenet i stedetfor hodet... Har hørt det har skjedd hos andre... Tror mine sosiale antenner ligger i dvale...
Alive Skrevet 7. mars 2008 #2069 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har lovet å komme inn her og si i fra hvis noe er på gang. -Ea- ble lagt inn i går. Jeg var hos henne og fikk smake på boller, og syns hun var litt for hoven. Når det står igjen et søkk i panna etter at jeg satt fingeren der, var det litt mye vann. Hun har begynnende svangerskapsforgiftning og blir muligens satt igang i dag. Til Info Ellers er hun ved godt mot, altså.
Gjest imli Skrevet 7. mars 2008 #2070 Skrevet 7. mars 2008 Oi, så spennende da! Får ikke håpe det er svangerskapsforgiftning, men når hun er på sykehuset, så blir hun vel tatt godt vare på.
Nicky B Skrevet 7. mars 2008 #2071 Skrevet 7. mars 2008 -Ea- ble lagt inn i går. Jeg var hos henne og fikk smake på boller, og syns hun var litt for hoven. Når det står igjen et søkk i panna etter at jeg satt fingeren der, var det litt mye vann. Hun har begynnende svangerskapsforgiftning og blir muligens satt igang i dag. Ellers er hun ved godt mot, altså. Så godt at hun er innlagt da og får medisinsk tilsyn, svangerskapsforgiftning er ikke å kimse av! Spennende, kanskje er baby nummer fire ute før helga da! Her er ikke hodet festet enda. På UL'en forrige fredag mente jordmor at han nok var på vei ned og lå med ryggen på riktig side. Men at han ikke viste tegn til å feste seg enda og det merker jeg jo. Rett etter UL'en sto hodet opp i ribbeina igjen, og ryggen er godt mot "feil" side for det meste så det blir spennende å høre hva jordmor sier til torsdag.. Jeg har en åpen time til ul i uke 36 og den ønsker jeg nok å benytte, bare sånn for å sjekke. Vil ikke at fødselen skal gå i gang også sitter han med rompa ned. Ikke etter alt som gikk skeis forrige gang...
Gjest imli Skrevet 7. mars 2008 #2072 Skrevet 7. mars 2008 Får håpe gutten din snur seg riktig vei, Nicky B! Men det er vel vanlig at de ikke fester seg/fester seg senere hos andregangs er det ikke det?
monja Skrevet 7. mars 2008 #2073 Skrevet 7. mars 2008 Så godt at Ea får tilsyn på sykehuset. Begynnende svangerskapsforgiftning er noe guff *erfart* Snart er nok babyen her. Håper gutten din fester seg rett vei, Nicky. Er spent på om min fester seg og, eller så får jeg vel kjøre ambulanse om vannet går
monja Skrevet 7. mars 2008 #2074 Skrevet 7. mars 2008 Har snakket med NAV....og jammen har de klart å rote bort den delen av sykmeldinga mi som jeg skulle skrive under på Nå skulle de lete etter den idag. Hva som skjer om de ikke finner den aner jeg ikke, men jeg er ikke nådig for å si det sånn. Jeg skal få en epostadresse fra et familemedlem ansatt på NAV så jeg kan KLAGE!!!! til dem og det skal jeg jammen benytte meg av. Opplegget dems er helt uholdbart.
Kykkelikokos Skrevet 7. mars 2008 #2075 Skrevet 7. mars 2008 Er spent på om -Ea- blir satt i gang i dag. Fikk melding fra henne i går jeg også, vi fikk jo ikke dratt på shopping som vi skulle Håper det ordner seg til det beste. Hun har jo vært litt sliten i det siste også, så kanskje det er greit for henne å bli satt i gang nå? --- Har nettopp vært hos legen. Alt så bra ut, og nå var hodet endelig festet Da tenker jeg at i morgen er en fin dag å føde på
Nicky B Skrevet 7. mars 2008 #2076 Skrevet 7. mars 2008 Får håpe gutten din snur seg riktig vei, Nicky B! Men det er vel vanlig at de ikke fester seg/fester seg senere hos andregangs er det ikke det? Veldig vanlig etter som jeg har lest. I mange tilfeller fester de seg ikke før fødselen er i gang heller. Er bare kjekt å vite om han ligger med hodet ned skulle fødselen starte. ambulanse til sykehuset blir det på meg også, skulle vannet finne på å gå. Har snakket med NAV....og jammen har de klart å rote bort den delen av sykmeldinga mi som jeg skulle skrive under på Nå skulle de lete etter den idag. Hva som skjer om de ikke finner den aner jeg ikke, men jeg er ikke nådig for å si det sånn. Jeg skal få en epostadresse fra et familemedlem ansatt på NAV så jeg kan KLAGE!!!! til dem og det skal jeg jammen benytte meg av. Opplegget dems er helt uholdbart. Idiot NAV! De må man holde hardt i øra- ikke søren om de får gjort jobben sin og det de skal. Krysser fingrene for at du føder i morgen, Kykkelikokos! Du får mekke deg en fødepizza og kaffe/te med kanel i kveld etterfulgt av litt action med mannen...
Kykkelikokos Skrevet 7. mars 2008 #2077 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg kan jo ikke det, nå som jeg har sagt til imli at jeg ikke tror på disse kjerringrådene. Jeg var innom apoteket etter legen i dag, og så på sånne ammeskjold. Er det noe man bør ha? De hadde bare str. s og l, men jeg tror kanskje jeg burde ha medium? Jeg aner jo ikke hvor store disse nippelsene mine er i slike mål Endret 7. mars 2008 av Kykkelikokos
monja Skrevet 7. mars 2008 #2078 Skrevet 7. mars 2008 Da har jeg endelig fått skrevet søknaden om fødselsperm helt ferdig. Og nå skal den leveres på NAV. Så får vi se da, hvor lang tid det tar før de har rota vekk den og
Nicky B Skrevet 7. mars 2008 #2079 Skrevet 7. mars 2008 Jeg kan jo ikke det, nå som jeg har sagt til imli at jeg ikke tror på disse kjerringrådene. Jeg var innom apoteket etter legen i dag, og så på sånne ammeskjold. Er det noe man bør ha? De hadde bare str. s og l, men jeg tror kanskje jeg burde ha medium? Jeg aner jo ikke hvor store disse nippelsene mine er i slike mål Uansett om man tror eller ikke, så er det vel alltid hyggelig å kose seg med pizza og en kopp te til kvelds etterfulgt av litt kos? (Det blir leeenge til etter at barnet er ute vet du....) Ammeskjold er ikke noe man må ha. Det er et sånt kjøp man fint kan vente med, skulle behovet dukke opp. (jeg trodde jeg MÅTTE ha dette til førstemann og kjøpte inn. Fikk aldri brukt det.) Det anbefales ikke med ammeskjold heller fordi barnets munn ikke får så god kontakt med brystvorten noe som igjen kan redusere melkeproduksjonen. Fant en link her: Spørsmål om ammeskjold
Kykkelikokos Skrevet 7. mars 2008 #2080 Skrevet 7. mars 2008 Åja, da var det likegreit at jeg ikke kjøpte det da Vi får se hva som skjer med ammingen når det blir aktuelt. Pizza og kos høres greit ut det altså Men jeg føler meg jo som en jomfru. Kan man bli jomfru igjen av å ikke ha sex på evigheter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå