Kykkelikokos Skrevet 28. april 2009 #8201 Del Skrevet 28. april 2009 Vi har også hoppet over potten. Har hørt om flere som har hatt problemer med unger som er redd for å bæsje på do, fordi det er så langt ned + vann nedi der. Har kjøpt et slikt lite toalettsete som vi har tenkt til å bruke etterhvert i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 29. april 2009 #8202 Del Skrevet 29. april 2009 Ja, et slikt toalettsete tror jeg vi skal investere i også, og bare skippe potta...men vi får se hvordan det går. En ting jeg hvertfall skal - er å skifte ut dagens doringer, med slik ring som lukker seg sakte igjen. Så slipper lillegutt å klemme seg Formen til lillegutt er heldigvis stigende. Nå er feberen helt borte, men utslettet er der fortsatt. Ringte HS for å høre om det er mulig å gå ut o.l selv med utslett, og det mente hun var helt greit. For de som går i bhg så er det bare å sende barna i bhg`n igjen selv med utslett, da er det visst ikke farlig lenger... Så da kan vi gå på barseltreff idag da Men lillegutt har fortsatt hosten sin da...den blir han vistt ikke kvitt. Merkelige greier det der - nå har han hatt den siden to uker FØR påske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. april 2009 #8203 Del Skrevet 29. april 2009 Hehe, ja. Kan være lurt med soft close-toalettringer med små guttebasser i hus. Guttungen til mannens kusine hadde nettopp lært seg å gå på do alene, og pleide å legge tissefanten oppå kanten (han rakk akkurat opp). Toalettlokket falt ned og blodet sprutet. Høres mindre behagelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. april 2009 #8204 Del Skrevet 29. april 2009 Dakar ungen som fikk klemt tissefanten! Huff, det hørtes grusomt ut. Tror kanskje vi må få nytt dolokk etterhvert vi også ja. Her elsker også bebisen å gå uten bleie, men han elsker jo også å tisse på gulvet Så det blir som regel rett på med ny bleie så fort vi kan. Blir bedre til sommeren, så kan han gå naken ute, får heller skvette litt på plenen Her er for øvrig tann nummer 15 igjennom, bare en til nå, så har han alle tennene han skal ha i denne omgang. Gleder meg til å bli ferdig med tannvondt for en stund! Hvordan er det med tannstellet hos dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 29. april 2009 #8205 Del Skrevet 29. april 2009 Oi, veslemannen din har virkelig fått tenner i ekspressfart, Imli! Her har veslegutt fått de to nederste fortennene. Den ene fortanna øverst er halvveis ute og den fjerde tanna har nettopp brutt gjennom. Ikke noe ekspressfart her i gården. Ikke har han det travelt med å lære seg å gå heller. På den annen side, nå er det blitt en avklaring vedr jobb. Fikk oppsigelse i går, så da er det bare å kaste seg rundt og tenke ut noe lurt. Selv om det er sårt og kjipt, tror jeg dette er en blessing in disguise. Nå må jeg tenke nytt, finne andre veier. Skummelt, men litt godt. Tror jeg. Ang. dosete, vi brukte et sånt til frøkna til å begynne med: KiddyLoo Men det tok ikke lang tid før hun klarte å sette seg på do selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. april 2009 #8206 Del Skrevet 29. april 2009 Den så smart ut, Nicky_B. Ser ut som de gir god støtte i ryggen! Synd med jobben, men du hadde vel ønsker om å gjøre noe annet uansett? Tror gutten din har fått litt flere tenner enn gjennomsnittet, imli. Heldig dere som snart er ferdig for en stund. Live driver nå på og får litt tenner her og der. Har gitt opp å telle og holde styr på hvor mange hun har, hun biter skikkelig hardt hvis man prøver å stikke fingeren inn i munnen hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. april 2009 #8207 Del Skrevet 29. april 2009 Jøss, 15 tenner?? Det var mye! Lillemannen her har fremdeles bare to nede, men seks oppe. Skeivt fordelt, med andre ord. Jeg synes den kiddylooen så veldig stor ut? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2009 #8208 Del Skrevet 29. april 2009 Herreli, 15 tenner ja? Det var mye! Her har Junior kun seks stk; to oppe og fire nede. Tann nr tre oppe er i ferd med å komme gjennom da, så snart har han syv til sammen. Her har jeg hatt en travel uke; med både Oslotur og langbesøk av mamma. Har hatt det kjempefint, men det har ikke blitt mye tid til KG. Vi var forresten på ettårskontroll for ei uke siden. Målene er nå 9.990 gram, 76 cm lang og 46,5 cm rundt hodet. Junior reagerte på vaksinen med feber denne gangen også. Men det varte bare et døgn og han var i ganske godt humør, så det gikk veldig fint. Ellers er ikke pottetrening noe jeg har tenkt på i det hele tatt enda. Trodde ikke det var vanlig å begynne så tidlig? Jaja, jeg venter uansett litt til med det, jeg. Nicky: Godt du fikk en avklaring med jobben, selv om det endte med at du ble sagt opp. Jeg forstår godt at det er skummelt, men det var sikkert til det beste for deg. Jeg tror ikke du vil ha problemer med å finne en ny jobb ganske raskt. Eller er det kanskje ny utdanning du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. april 2009 #8209 Del Skrevet 30. april 2009 Hehe, vi har visst et lite tanntroll vi da Er bare redd jeg ikke greier å pusse alle tennene skikkelig. Han hater å bli pussa tennene på, hylskriker, dytter meg vekk, nekter å gape osv. Får pussa litt hver morgen og kveld, men tror ikke det blir veldig rent, for å si det sånn Kanskje det hadde vært greit med en med bare to-tre tenner, litt mindre å passe på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. april 2009 #8210 Del Skrevet 30. april 2009 Kan det hjelpe hvis han får en egen tannkost i hånden, imli? Kan jo egentlig skjønne ham litt hvis han har slitt med mange tenner på en gang, er sikkert ganske ømt i munnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. april 2009 #8211 Del Skrevet 30. april 2009 Ja, er jo ikke rart han er litt vrang, det kommer nok helt sikkert av tannvondter. Når han får en egen tannbørste, skal han bare sutte på den, og dermed kommer jeg ikke til... Ikke lett det der! I stad satt jeg ham på potte, men han hadde ikke tålmodighet til å sitte der lenge gitt. Så han gikk av, og stilte seg opp og tissa på gulvet i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 30. april 2009 #8212 Del Skrevet 30. april 2009 He he så herlig da imli sjønnasen Her har jenta vår 6 tenner, to oppe og 4 nede. Pottetrening venter vi en stund til med her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 1. mai 2009 #8213 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes den kiddylooen så veldig stor ut? :klø: Jeg syns ikke den er veldig stor? men det er jo klart, litt plass tar den jo. Men den er enkel å ta av og sette på og er sammenleggbar, så den kan enkelt tas frem ved behov. Fikk låne en annen type sete med stige av kusina mi før vi kjøpte kiddyloo'en og den var større. (Kløyp meg i fingeren med den og når jeg skulle brette den sammen. Grrr.) Nicky: Godt du fikk en avklaring med jobben, selv om det endte med at du ble sagt opp. Jeg forstår godt at det er skummelt, men det var sikkert til det beste for deg. Jeg tror ikke du vil ha problemer med å finne en ny jobb ganske raskt. Eller er det kanskje ny utdanning du tenker på? Takk, Bippe. Snille ord. En ting er i hvertfall sikkert, jeg tenker IKKE på ny utdanning. Har studielån nok og orker ikke sette meg på skolebenken igjen. Da må det i så tilfelle være små kurs ol sponset av jobben f.eks Litt av problemet er at vi bor nå på et veldig lite sted og jobber vokser ikke på trær. Har ikke fått summet meg til å utarbeide en plan B enda, trenger å finne litt fotfeste. Har bare en måneds oppsigelse og har fått arbeidsfritak med lønn ut oppsigelsestida. Får beholde lap top'en min (yey! ) og mobilen. Men jeg har et prosjekt jeg gjerne vil fullføre før jeg tusler fra jobben, så det blir jobb et par dager til uka. Men i dag skinner sola. Jeg har mine fantastiske to små og en flott mann, så i dag skal vi bare slappe av og kose oss. Ingen bekymringer for jobb, fremtid og svineinfluensa tillatt! Ha en super helg damer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 1. mai 2009 #8214 Del Skrevet 1. mai 2009 Æsj, hadde skrevet et langt innlegg men fikk feilmelding. Hvorfor får man det? Når jeg får bukt med dette så kan jeg skrive på nytt. Noen som kan hjelpe meg? Hei, forresten! Drister meg innom etter at kg har drept to av pcene våre med virus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 1. mai 2009 #8215 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, Murmel! Så koselig å se deg!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. mai 2009 #8216 Del Skrevet 2. mai 2009 Koselig å se deg igjen da Murmel! Håper du finner ut av jobbsituasjonen Nicky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. mai 2009 #8217 Del Skrevet 2. mai 2009 Forresten - dere med unger som går, hvordan gjør dere det med sko? Her har jo ungen gått i over to mnd, men er fortsatt ikke noe særlig til å gå med sko. Vi er ikke så flinke til å la ham trene på det heller da. Men han blir så sinna når vi tar på skoene, og nekter ofte og gå med dem, bare krabber. Ute har vi som regel bare på sånne fôra, vanntette "sokker" istedetfor sko... Men burde jo venne ham til sko snart, han er jo snart 13 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 2. mai 2009 #8218 Del Skrevet 2. mai 2009 Her løpes det i både sko og støvler. Det var et par dager med skonekt, men vi tok de på ham inne, og han fant fort ut at de var ok. Det er kjekt å øve inne først. Nå kommer han tassende med skoene hvis han vil gå ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. mai 2009 #8219 Del Skrevet 2. mai 2009 Vi får vel bare øve med sko inne da Han hadde på seg sko i noen minutter i dag i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 2. mai 2009 #8220 Del Skrevet 2. mai 2009 OI OI OI - 15 tenner? det var mye det... her har vi bare ti, synes det er nok jeg Men to til er på vei da - to jeksler nede...stakkar lillegutt, det blir mye sikkel det...(han har allerede fått to jeksler oppe da). Her har lillegutt plutselig helt av seg selv gått over til en dupp om dagen, og så sover han fra ca 1845 til 0700/0800 hver dag, hvor jeg kanskje er innom en gang i løpet av natten/morgenen. Det er bare så deilig da Men lurer virkelig på når han skal begynne å gå - så mye enklere det blir å ta han med ut, nå blir han bare sittende på kalde asfalten her, og det synes jeg ikke noe om, så mye syk som han har vært i det siste. Vi har hatt på lillegutt sko noen ganger, bare for at han skal kjenne hvordan det er, og så holder vi han i hendene da så han får stubbe litt rundt med dem, men han er ikke akkurat storfornøyd når vi driver på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå