Nicky B Skrevet 15. april 2009 #8141 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vil ikke si så veldig mye om alt her, men en liten del av det er at jeg føler jeg er utbrent i jobben. Jeg angrer rett og slett på den utdannelsen jeg tok, og føler ikke jeg har mer i gi i en sånn type jobb som jeg har. Jeg har hatt det sånn veldig lenge, og det har i grunnen bare blitt verre og verre. Da jeg gikk ut i permisjon grudde jeg meg allerede da til å måtte gå tilbake til jobben ett år etter. Jeg har også følt meg utilpass når jeg har vært innom jobben på høflighetsvisitter i permisjonen. Det har ikke noe med kollegaer å gjøre altså, for de er helt fantastiske! Men det er jobben, arbeidsoppgavene og alt det det fører med seg som er problemet. Jeg prøver å ikke tenke så mye på den dårlige samvittigheten og nederlaget jeg føler over å ikke fikse jobben min lenger. Jeg prøver heller å tenke positivt på tiden fremover, og tenke at jeg nå har startet en prosess som kan gjøre livet mitt SÅ mye bedre. Men det er ikke alltid så lett.. Stooor klem til deg, Bippe! Og GJETT om jeg forstår akkurat det du skriver her- det er som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg er tilbake igjen i jobb, fikk jobbet ei uke før påskeferien og jeg var lettet når ferien var et faktum. Satt nesten med tårene i øyekroken på mandagskveld over at det var ny jobbdag på tirsdag... Nå er det veldig usikkert på min jobb da av mange grunner, så jeg får klarhet forhåpentligvis i løpet av uka. Men innerst inne er det en del av meg som håper at min jobb ryker, ... Der. Nå har jeg sagt det... Dårlig samvittighet har jeg derimot ikke. Hadde det før, men orker ikke det nå. Ingen er statiske og livet består av forandringer. Ta de i mot med åpne armer! Livet er altfor kort til å koke bort i en jobb man ikke trives i. Når en dør lukkes, åpnes en ny. Det høres ut som klisjeer, men når kroppen stritter så i mot som det tyder på at det gjør hos deg er det et klart signal på at du trenger å endre kurs. Skummelt, javisst. Men veldig frigjørende når man klarer å slippe taket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. april 2009 #8142 Del Skrevet 15. april 2009 Takk for det, Nicky! Stor klem tilbake til deg også! Vi er visst like på mange områder i livet, vi. Synd at det er de områdene av livet vi kanskje helst ville unngått, men.. Vet ikke helt hva jeg skal håpe på angående jobben din, da. Skal jeg ønske for deg at du får beholde den eller at den ryker? Hm, det må være frustrerende å kanskje ikke vite det helt sikkert selv.. Men nå har du jo sagt det høyt ja, selv om det "bare" var her inne på KG. Tør du å kjenne litt mer på det du faktisk føler, vil du nok komme frem til svaret på hva som er best for deg. Etter jeg ble sykemeldt (jeg ba ikke om sykemeldingen, men legen insisterte) ble jeg veldig lettet, og jeg torte kjenne litt mer på hva jeg følte rundt det hele. Tidligere hadde jeg bare prøvd å fortrenge følelsene rundt jobben, og tenkte hele tida et det skal nok gå bra - det går over. Men det gjør det jo ikke når man har kommet så langt som meg (og kanskje deg også). Kanskje en oppsigelse ville være det beste for deg dersom du ikke mister jobben? Så kan du kanskje sykemelde deg i oppsigelsestida frem til du får dagpenger? Vet det kan virke som en "kynisk" måte å tenke på, men man skal ikke bli syk av jobben sin. Og dersom man nesten gråter fordi man må på jobb, er det jo noe som ikke stemmer. Og dersom man går sånn lenge nok (sånn som meg), kan man faktisk bli syk av det. Og det kommer jo ingen til gode.. Godt å høre at du ikke har dårlig samvittighet iallfall. Jeg jobber med saken jeg óg, men det er ikke så lett å plutselig endre tenkemåten sin. Men jeg skal komme dit jeg også, at jeg ikke verken har dårlig samvittighet eller føler nederlag for at jeg ikke klarer det samme som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. april 2009 #8143 Del Skrevet 15. april 2009 Så synd med dere som ikke trives i jobben Håper dere finner en løsning begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 15. april 2009 #8144 Del Skrevet 15. april 2009 Bippe: Det duhar skrevet her tidligere, er som jeg skulle ha skrevet selv for noen år tilbake. Og Nicky det du skriver om å gråte før du skal på jobb - det har jeg også gjort. Håper det løser seg for dere begge Det jeg gjorde noen år tilbake, var å slutte i jobben - være arb.ledig i underkant av et år - og jeg måtte gå til psykomotorisk fysioterapi - det funket altså, kan anbefales Idag jobber jeg med det jeg er utdannet som, men på et helt annet område enn tidligere. Men jeg har ikke lyst til å fortsette i yrket da, så jeg skal utdanne meg til noe annet om ett år eller to... Til høsten av har jeg fått en interessant stilling innenfor yrket jeg har lyst til å utdanne meg til - kjempeflaks Det viktigste rådet jeg har å komme med - lytt til kroppen og kjenn dens grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 16. april 2009 #8145 Del Skrevet 16. april 2009 Idag er lillegutt 1 år Rart å tenke på at ifjor i disse tider lå jeg på sykehus og hadde en komplisert fødsel som resulterte i noe fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8146 Del Skrevet 16. april 2009 Gratulerer så mye med 1 åring LaraCroft Tia går så vanvittig fort. Vi har nettopp vært på 1 årskontroll. Har ei frisk og flott jente. Hun veier 11020 g, 76,5 cm lang og en hodeomkrets på 47,6. Fikk vaksine og det gikk kjempeflott, grein omtrent ikke noe. Flinke jenta mi Fikk med en pose med noen hefter og en boks med fluortabletter. Andre som har begynt med det nå eller? Endring i planene her. Vi hadde jo tenkt å starte prøvingen igjen etter sommeren engang, men er blitt enige om at vi starter nå, så vi er i gang med nr.2:danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 16. april 2009 #8147 Del Skrevet 16. april 2009 Gratulerer så mye med 1 åring LaraCroft Tia går så vanvittig fort. Vi har nettopp vært på 1 årskontroll. Har ei frisk og flott jente. Hun veier 11020 g, 76,5 cm lang og en hodeomkrets på 47,6. Fikk vaksine og det gikk kjempeflott, grein omtrent ikke noe. Flinke jenta mi Fikk med en pose med noen hefter og en boks med fluortabletter. Andre som har begynt med det nå eller? Endring i planene her. Vi hadde jo tenkt å starte prøvingen igjen etter sommeren engang, men er blitt enige om at vi starter nå, så vi er i gang med nr.2:danse: De vokser så fort disse gullklumpene våre! Hun er stor da. På ettårskontroll var vi 8750 og 75,6 cm, lang og slank herremann! Men det var jeg også som baby (ikke herremann da men lang og slank) Vi fikk ikke noe fluor, men kanskje det er noe vi også bør begynne med? tillykke med prøvingen, vi starter etter sommeren tror jeg! Gratulerer med 1åring, lara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8148 Del Skrevet 16. april 2009 Ja, hun er stor. Det hadde flatet litt ut, hun er så utrolig aktiv nå enn for en liten stundt tilbake. Ser i heftet vi fikk at de annbefaler fluor rundt 1-2 års alder. Tenker vi starter snart da Takk. Så dere starter prøving etter sommeren, spennendes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. april 2009 #8149 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Vi skal vente minst et år til med prøving, muligens to. Jeg orker ikke tanken på en til nå som vi endelig er begynt å sove om natta... Vi var på ettårskontroll for en måned siden, da var han 78 cm, 10635 g og 46,3 rundt hodet. Stor og flott *stolt* Hvordan går det med gåingen da dere? Her er han begynt å løpe nå, og greier nesten å holde tritt med toåringene i barnehagen. Det har gått innmari fort fra han slapp seg til han ble helt stødig, selv om han faller litt nå og da. Jeg tror det hjelper mye å ha en skokk toåringer rundt seg hele dagen Edit: Fluor nei, det har ikke vi tenkt på - eller hørt om. Det skulle kanskje helsesøster sagt noe om. Skal spørre henne når vi drar neste gang. Da vi var på kontroll sist var lillemann syk, så jeg ville ikke at han skulle få sprøyte. Nå er han frisk, så vi må vel bare bestille time for vaksinen snart... Skal dere ta den 15mnd vaksinen? Jeg veier for og imot her, men er skeptisk altså. Endret 16. april 2009 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8150 Del Skrevet 16. april 2009 Ikke noe gåing her enda, reiser seg etter det meste da. Gleder meg til hun begynner å gå jeg Var heller ikke klar over det med fluor før helsesøster sa det. Fikk jo med oss en pose i dag med tannbørste, tannkrem og flux + noen hefter. Vi skal på 15 mnd gruppe i juli og hun skulle få vaksine da. Hva er det den er mot? Er den ekstra ille? Har ikke satt meg inn i dette vaksinegreiene jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. april 2009 #8151 Del Skrevet 16. april 2009 Det er MMRvaksinen som gis ved 15 mnd, og det er den mest omstridte av alle... Den har vært koblet opp mot autisme faktisk. Jeg påstår ikke at det er hold i de påstandene, men det er nok til at jeg må vurdere om han skal få den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8152 Del Skrevet 16. april 2009 Oi, hørtes skummelt ut. Ble litt skremt jeg. Men det er veldig strenge krav til vaksiner som gis til små unger, så de hadde vel ikke gitt om det kunne være "farlig"? MMR vaksine sier meg heller ikke så veldig mye, hva står det for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8153 Del Skrevet 16. april 2009 Googlet litt og fant ut hva MMR vaskine var for noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. april 2009 #8154 Del Skrevet 16. april 2009 Det er jo skumle sykdommer, så det er nok gode grunner til å ha den vaksinen i programmet. Samtidig er den så omstridt at jeg er nødt til å sjekke og veie for og imot før jeg lar ham ta akkurat den vaksinen. Resten av vaksinene skal han få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8155 Del Skrevet 16. april 2009 Fant denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. april 2009 #8156 Del Skrevet 16. april 2009 738 av 537 000, det er faktisk ganske mange autister det...! Nå sier ikke jeg at det har noen sammenheng med vaksinen, men det slo meg bare. Er det virkelig SÅ vanlig? Takk for link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. april 2009 #8157 Del Skrevet 16. april 2009 Det blir ca. 92 barn pr. år over en 8 års periode av alle barn i Danmark med en befolkning på ca. 5 mill. Så det er vel egentlig ikke så mye. Men uansett, det er skremmende å høre slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 16. april 2009 #8158 Del Skrevet 16. april 2009 Gratulerer så masse med ettåring, LaraCroft! Men du; hva er forresten psykomotorisk fysioterapi, og hva hjelper det for? Ble bare litt nysgjerrig, når du allerede har vært gjennom noe lignende av det jeg går gjennom nå. ------- Så spennende med prøving på nr to da, linky! Og dere til høsten, Blåmeisa. Vi venter nok ett år til før vi setter i gang med prøving igjen. Den situasjonen vi er i for tida gjør sitt til at vi ikke kan planlegge så veldig langt frem enda. Men vi får se hva som skjer! Jeg er iallfall fast bestemt på at jeg vil ha et søsken til Junior. ---------- Den vaksinen høres litt skummel ut, ja. Men jeg synes tanken på sykdommene er enda skumlere, så jeg regner med at Junior vil få vaksinen. Men forløpig er det litt tid igjen å bestemme seg på, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. april 2009 #8159 Del Skrevet 16. april 2009 Gratulerer med ettåring, LaraCroft! Og som prøvere, linky! Vi har ikke begynt med fluor, fikk ikke noe info om det på helsestasjon. Her er det mye gåing, og litt løping. Og en del knall og fall Vi kommer til å la bebisen få alle vaksinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 16. april 2009 #8160 Del Skrevet 16. april 2009 Gratulerer til alle ettåringer!!! Og til alle dere som prøver: tvi tvi!! Spennende! Her er fortsatt ikke veslegutt interessert i å gå noe særlig. Å hoppe er fortsatt morsomst- han skyver stoler etc foran seg og hopper etter på tåspissene. Men han er kjempestødig og står lenge alene og tar knebøy opp og ned, så jeg regner med de første skrittene er rett rundt hjørnet. Han er veldig opptatt av lys om dagen og peker på alt lys og sier yssh. Var og sjekket han før jeg la meg i går kveld, da lå han i søvne og rettet ut pekefingeren og mumlet yssh for seg selv, så da drømte han nok om lys. Frøkna her har enda ikke fått MMR vaksinen. Jeg har mange grunner til det: Hun hadde eggallergi som lita og deler av vaksinen er dyrket frem av eggproteiner. I tillegg ville jeg vente med vaksinen da jeg syns den er en stor coktail av masse rart som er tungt for en liten kropp å takle. Føler de bør være litt eldre enn 15 måneder. Jeg bodde i USA når autismedebatten raste der som verst, debatten blusset opp igjen på nytt da jeg bodde i england, det gjør at jeg er skeptisk. Som journalist opplever jeg å stille spørsmål ved kilder hele tiden (det er MYE korrupsjon og resultater som det har blitt betalt for på mange områder som igjen gjør at jeg ikke svelger det folkehelseinstituttet sier om vaksiner sånn uten videre.) Og til slutt, MMR vaksinen er mot meslinger, kusma og røde hunder. Vanlige barnesykdommer som de fleste som er 30 + i dag hadde som barn. Jeg hadde alle de tre sykdommene som lita. I de fleste tilfellene er de ikke alvorlige, det er først og fremst hos personer med dårlig immunforsvar og gravide som disse sykdommene er farlige for. Her er statistikken blitt hauset veldig opp syns jeg. Jeg har vel landet der hen etter mye research i snart 4 år at frøkna skal få MMRvaksinen nå i sommer og veslegutt skal også få vente til han er 4 før han får den. Før det, syns jeg det er mange antistoffer for en liten kropp å takle. Forresten, et aspekt av det med autisme som kan gjøre at vaksinen blir linket som en mulig årsak er at når autisme hos barn blir oppdaget, er de gjerne rundt 15 måneder. Før den tid er det ikke så lett å se autismetegn visst nok. Jeg syns det er flott at man som forelder setter seg inn i de ulike vaksinene og hva de består av, slik at man selv kan ta et eget valg utfra egne overbevisninger. Jeg mener det er forsket for lite på senskader av vaksiner. Mange av de har kvikksølv og bly i seg som fyllstoffer blant annet. Ingen som vet hva det kan føre til da det ikke har blitt forsket på. Jeg tror (og her er det mange som vil krangle høylytt med meg) at en del av dagens sykdommer som man vet så lite om, slik som autoimmune sykdommer feks kan muligens ha blitt utløst av vaksinekomponenter som har ligget og ulmet i kroppen. Dette ble langt, men jeg merker jeg blir litt engasjert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå