Trampe Skrevet 1. februar 2009 #7961 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg måtte nesten le da jeg våknet av babycallen i natt, så på klokka og konstaterte at den var 03:58. Hva i all verden er det som gjør at ungen våkner PÅ MINUTTET?!? Vel, han la seg fint ned da pappan gikk inn og han skjønte at det ikke var morgen. Så våkna han klokka fem, jeg gikk inn, og han ble helt overlykkelig. Helt til jeg la ham ned igjen og han innså at han ikke fikk stå opp. Da ble han illsint... Herremin, den ungen har temperament Jeg brukte vel en halvtime på å roe ham ned og få ham til å forstå at han ikke kom til å få viljen sin... Han sutret og klagde helt til klokka var seks, da sovnet han og sov til halv åtte. Da fikk han stå opp Var det noen som sa sta? Vi har bestemt oss for at om han våkner for tidlig skal han legges ned, og han får da ikke stå opp før han har sovet mer. Han er trøtt, og står vi opp med ham må han legges igjen etter en times tid, og det forstyrrer hele dagsrytmen. Det funker i helgene når vi ikke skal noen steder og han kan få sove til halv åtte-åtte. Det som er så synd er at om han våkner fem og holder på leeenge MÅ vi nesten ta ham opp til slutt når vi skal på jobb og i bhg. Da "vinner" han allikvel da. Og det er så tydelig, hvis han blir tatt opp og får pupp klokka fire om morgenen en dag våkner han klokka fire dagen etter også. Vi har alltid kunnet stille klokka etter den ungen, det er helt rart. Det skal ikke være lett, men jeg ser trasstendensene allerede jeg. Han vet veldig godt hva han får lov til og ikke får lov til, og han prøver alltid å hyle seg til noe. Det er så lett å gjennomskue og se forskjell på ekte gråting og falsk hiksting Han må jo bare lære først som sist at han ikke kommer noen vei med raserianfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 1. februar 2009 #7962 Del Skrevet 1. februar 2009 Næh, GRATULERER så mye, Capri!!! Så gøy! Flott at det gikk fortere denne gangen! Og så morsomt at dere er i samme terminklubb igjen da, Capri og Imli Blir ikke noen 2009-baby på meg - vi går for våren 2010 Prøver igjen til sommeren, tenkte vi. Her er lillegutt friskere både i magen og med forkjølelsen/hosten, men han har vært USANNSYNLIG grinete hele uka. Både i barnehagen og hjemme. Skjønner ikke hva det er... Men noen sier jo at ungene blir mer sutrete og klengete og sånn etter at de har vært sykt. Håper det bare er det. Går litt bedre i dag, forresten... Men han er helt sinnsykt tørst om dagen! Drikker over 1,5 liter hver dag, utenom det som er i maten (spiser som normalt igjen). Hovedsaklig vann med litt barnejuice oppi, og litt rismelk. Magen hans reagerer fortsatt på melk(MME) etter mageinfeksjonen, så det må vi vente enda litt til med. Litt bekymret jeg, han drikker liksom 3-4 ganger så mye som han gjorde før han ble syk. Noen som har vært borti lignende? Ble lite søvn på meg i natt, lillegutt fant ut at han skulle være våken mellom 03.30 og 06.00... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. februar 2009 #7963 Del Skrevet 1. februar 2009 Her sov ungen til 7.30 i dag Våkna 5.30, men fikk ham til å sovne igjen etter litt kos, og jaggu sov han ikke nesten to timer til Vanligvis sover han bare 30-40 min etter at han har våkna for første gang. Men ikke meg i mot Vi har ikke begynt med noe meieriprodukter, bortsett fra at han et par ganger har fått prim eller smøreost på brødskiva. Men her i gården er det kun makrell i tomat og til nøds leverpostei som funker, så det har blitt med det. Har ikke prøvd melk. Tenkte å begynne med det rundt 1 år, og slutte å amme da. Driver å prøver å kutte ned på amminga, han får fire ganger daglig nå, prøver å ta det ned til tre, for å trappe gradvis ned. Men ofte trenger han liksom puppen for å sovne... Ikke at han må sovne ved puppen, men han må liksom ha pupp for å skjønne at han skal legge seg etterpå.... Hvis ikke han får pupp først blir det masse grin når han skal sove på dagtid... Virker som om han trenger å forberede seg på at han skal sove liksom... Ikke lett det der. Vet ikke hva annet jeg kan forberede ham med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 2. februar 2009 #7964 Del Skrevet 2. februar 2009 Gratulerer så mye, Capri!!! Merker jeg blir vemodig... Jeg skal ikke ha flere barn, men husker så godt spenningen ved å prøve, så positiv test og voksende mage. Det er en flott opplevelse, så det er nesten så jeg kjenner et stikk av misunnelse... Men ofte trenger han liksom puppen for å sovne... Ikke at han må sovne ved puppen, men han må liksom ha pupp for å skjønne at han skal legge seg etterpå.... Hvis ikke han får pupp først blir det masse grin når han skal sove på dagtid... Virker som om han trenger å forberede seg på at han skal sove liksom... Ikke lett det der. Vet ikke hva annet jeg kan forberede ham med? Akkurat dette er hodebryet i heimen her og. Veslegutt er veldig avhengig av flaska for å sove, men jeg tenker jo også på tennene (dvs, den ene tannen som stikker opp foreløpig). Det er ikke bra å sovne med munnen full av melk, men det blir så masse grin uten og han sover ikke så tungt uten melka, så da våkner han fortere og da kommer vi helt på utur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. februar 2009 #7965 Del Skrevet 2. februar 2009 Jepp, tenker på tennene her også.... Han har jo 8... Som alle er helt oppe. I dag sovna han faktisk på formiddagen uten pupp, håper ikke det var et blaff. Prøver å få til kun amming morgen og kveld nå, synes det er på tide, slik at vi kan kutte ned til en gang daglig om en måneds tid og derretter avvenne helt rundt 1 år. Hvordan gjør dere det med amminga nå om dagen jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 2. februar 2009 #7966 Del Skrevet 2. februar 2009 4 tenner her, og jeg ammer etter tannpuss på kvelden. Har tenkt på det jeg også. Han sovner ikke ved puppen, men han blir så rolig og klar til å sove av det, så jeg har ikke lyst til å slutte helt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 3. februar 2009 #7967 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Oi, som dere skriver da jenter... Gratulerer så mye Capri med -09 baby Her har jeg vært borte i helgen, og pappa har vært alenepappa for første gang - det gikk strålende . Det ble ingenting ut av tilvenning med MME - det gikk bare i vann i stedet, og det var helt greit for lillegutt. Han sovnet bare en halvtime ca etter vanlig tid på legging om kvelden. (det var den jeg grudde meg mest til, siden det liksom er litt kos med pupp da)...men da jeg hørte at det gikk så bra, slappet jeg også av da jeg var borte. De hadde en skikkelig malebounding her i helgen - det var det beste syntes pappaen ja:) Her går det i pupping tre ganger om dagen, morgen - midt på dagen og kvelden. Om kvelden sitter jeg i stol slik at lillegutt ikke sovner ved puppen (hadde tilvenning på dette, da jeg tidligere hadde han liggende ved siden av meg slik at han sovnet ved puppen), så legger jeg han våken i senga og han sovner der etter bare noen få minutter. Lillegutt har hatt noen tendenser til å våkne tidlig han også (rundt 0400), men da gir vi han bare litt vann og legger han til igjen, så sovner han. Nå er han inne i en god periode og våkner ikke før rundt 0600 - da kan vi stå opp:) Før det synes jeg er altfor tidlig... Har dere på sokker på ungene om natten? er så redd for at lillegutt skal fryse på føttene jeg... Vi skal også på 10mnd`rs kontroll - om 2 uker... Endret 3. februar 2009 av LaraCroft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 3. februar 2009 #7968 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) MzS - vil bare si det jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, og håper det ikke skaper noe store problemer... det jeg tenker på ved mye drikking av vann, uansett alder er sukkersyke... sånn bare for å lufte muligheten hvis du synes babyen drikker usannsynlig mye. Endret 3. februar 2009 av LaraCroft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. februar 2009 #7969 Del Skrevet 3. februar 2009 4 tenner her, og jeg ammer etter tannpuss på kvelden. Har tenkt på det jeg også. Han sovner ikke ved puppen, men han blir så rolig og klar til å sove av det, så jeg har ikke lyst til å slutte helt enda. Akkurat sånn gjør vi det også. Planlegger å slutte med det, men "tør" ikke ennå Han blir så "soveklar" av å få pupp i mørket på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. februar 2009 #7970 Del Skrevet 3. februar 2009 Så flott at helgen gikk bra med far og sønn alene Lara! Gleder meg til å få til noe sånt her også... en gang... Vi bruker sokker på bebisen om natta ja, eller pysj med fot. Vi skal på 10-mnd kontroll på torsdag Jeg tenkte også på sukkersyke ift mye drikking... Her er problemet mer det motsatte. Ikke mange ml med vann han drikker daglig, og nå har jeg kutta ned på amminga til kun morgen og kveld. Synes det var på tide nå som han snart er ti mnd, så han forhåpentlig er klar for avvenning rundt 1 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 3. februar 2009 #7971 Del Skrevet 3. februar 2009 Næh, GRATULERER så mye, Capri!!! Så gøy! Flott at det gikk fortere denne gangen! Og så morsomt at dere er i samme terminklubb igjen da, Capri og Imli Gratulerer så mye, Capri!!! Oi, som dere skriver da jenter... Gratulerer så mye Capri med -09 baby Tusen takk alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 4. februar 2009 #7972 Del Skrevet 4. februar 2009 Får gi livstegn fra meg.... Føler at tiden løper fra meg med en liten gutt som er OVERALT om dagen. Gratulerer til capricorn! Skal si dere er fruktbare, jenter! Har en liten plan om å følge etter, men ikke riktig enda. Her går d unna om dagen. Den store aktiviteten for tiden er å reise seg. Er ikke så flink til å sette seg ned enda, men går sidelengs rundt bordet f.eks. Og så har han oppdaget at d går an å klatre i trappa, så nå må vi kjøpe trappegrind. Vi bruker stort sett å ta på han sokker på beina om natta. Når d gjelder amming, så får han bare pupp om morgenen. Pupper og legger han igjen m en gang, stort sett. Kommer litt an på når han våkner. Begynner å bli fornøyd m nattesøvnen også. Den siste uka har han våknet to netter, 1 g pr. natt. Da har han holdt på en stund, men har roet seg etter litt vann og byssing av pappa'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 4. februar 2009 #7973 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei skravlebøtter!!!! Skal si det er lenge siden jeg har skrevet her inne... Jeg er bare blitt en sånn bissi arbeidsmor, med lite tid til nett prat. Lerser her innimellom da Her er det helt slutt på ammingen og tennene lar vente på deg. Kunn tre her i lillegull's munn, hvor av den ene har kommet før de to i midten oppe. Ellers alt vel! Lillegull legger seg kl 19:30 hver dag, roter litt rundt i ti min og sovner gjerne med stompen opp, opp ned i senga Det krabbes og reises, gåes langsmed og klatres. Det er helt sykt hvor fort tiden går! Vi har vært på ti mnd kontroll vi og, 11575 g og 79 cm! Store gutten min :rødme: BRuker str 80-86 i klær nå, en liten plugg altså! Jeg håper dere har det flott alle sammen og gratulerer til dere med '09 babyer også! Skulle gjerne vært med dere, men nå må jeg jobbe litt først -Ea- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. februar 2009 #7974 Del Skrevet 5. februar 2009 Oi, 11,5 kilo! Jammen en stor bebis. Trodde min var stor med 10,2 Tydelig at han vokser bra gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. februar 2009 #7975 Del Skrevet 5. februar 2009 Min var oppe i 10,9 ei stund, men nå er han 10,2. Han har vært syk og spist lite ei stund, og så flyr han jo rundt fra morgen til kveld, så det tar vel sin del av kalorier det også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 6. februar 2009 #7976 Del Skrevet 6. februar 2009 11kg wow! Her er det stabilt på 7,5kg etter at hun begynte å krype fort. Nå reiser hun seg opp på knærne, og opp med rette bein - bare hun har noe å holde seg fast i. Prøver å være flink å variere med mat, men det er litt vanskelig. Synes fortsatt det er skummelt med store biter Ang melkeprodukter så har hun fått skinkeost på brødskiva, og har spist litago yoghurt en gang i blant. Hun har jo også fått smake sauser og gryteretter med rømme/fløte/melk. Vi fikk beskjed på helsestasjonen at man kan begynne å introdusere litt melkeprodukter nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 8. februar 2009 #7977 Del Skrevet 8. februar 2009 Gratulerer med dagen alle mammaer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 9. februar 2009 #7978 Del Skrevet 9. februar 2009 Oooooooææææææ - lillegutt reiste seg i spisestolen sin idag Nå går det ikke an å snu ryggen til et lite sekund engang... må visst investere i ny stol tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 10. februar 2009 #7979 Del Skrevet 10. februar 2009 Akkurat det gjorde veslegutt i spisestolen vi har stående hos svigers også. Det er en høy trestol som kan klappes sammen på midten og bli til en "bil". Den har et lavt "gjerde" rundt der barnet sitter og er romslig på plass, så der reiste han seg så kjekt opp. Hjemme har vi IKEA stolen antilope med avtakbare bein (som fins på de fleste restauranter etc), så nå tar vi med oss den når vi skal spise borte. Den er dyp og vi har på bordbrettet, så da klarer han ikke reise seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. februar 2009 #7980 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, vi har for lengst begynt med sele i stolen for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå