Trampe Skrevet 25. januar 2009 #7921 Skrevet 25. januar 2009 Vi har gått igjennom akkurat det samme, MzS. Vi holdt på i over to uker vi... med hyling flere ganger hver natt. Det vi gjorde var å gå ut av rommet hans og komme inn igjen med en gang. Slik skjønte han etterhvert at vi kom tilbake. Så kunne vi la det gå et minutt, så to minutter osv. Jeg liker ikke å la ham ligge og hyle, men jeg sprang ikke inn med en gang han begynte å gråte. Lot ham gråte littegrann, gikk inn, strøk på ryggen, nynnet og snakket rolig til ham, og gikk ut igjen. Jeg gikk selvfølgelig ikke ut når han var helt hysterisk og gråt, det var mange ganger at jeg måtte ta ham opp og roe ham helt ned før jeg la ham fra meg og gikk ut. Det var hardt da det sto på, men nå sover han stort sett hele natta, og legger seg ned og sovner selv. Jeg tror det er lurt å gå inn selv om han ikke gråter når man vet han er våken. Da blir det ikke slik at han "får det som han vil". Nå legger jeg ham om kvelden, går ut, og så går litt ut og inn selv om han ikke gråter. Han sitter gjerne i senga og leker med bamsen sin helt til han sovner.
Trampe Skrevet 25. januar 2009 #7922 Skrevet 25. januar 2009 Jeg må bare fortelle: Min lille gutt har tatt sine første skritt helt alene! På torsdag gikk han to små ustødige skritt, fra gudmor til meg. Han falt på rompa med en gang, men han gikk helt alene *stolt*
MzS Skrevet 25. januar 2009 #7923 Skrevet 25. januar 2009 Nei men så moro da Trampe! Så flink han er Først ute i terminklubben han da! Min går også som bare det, men bare med et godt tak i hendene til noen foreløpig Godt å høre at det ga seg for dere da, da er det vel håp om at det ikke holder på så lenge her heller. Høres ut som om vi benytter akkurat samme "metode", så da får vi håpe det funker her også.
Gjest imli Skrevet 25. januar 2009 #7924 Skrevet 25. januar 2009 Oi, så flink lillegutten er da Trampe! Han er jo bare litt over 10 mnd. Høres ut som en stri tørn med den separasjonsangsten ja... Her er det mest hyling når jeg går ut av rommet... Alt er greit så lenge han kan se meg - når han blir alene i et rom blir det ofte hyl og skrik. Men sies det ikke at det kun er rundt 9-10 mnd at de er redde for å bli forlatt? Tror jeg har lest at etter det nå er de trygge på at foreldrene ikke går fra dem selv om de går ut av rommet.
Trampe Skrevet 25. januar 2009 #7925 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har lest det samme, Imli Tror ikke han er først, jenta til Capri var vel "furniture-surfing" før jul allerede? Hun har kanskje sluppet seg nå? Men det er veldig moro
~Capricorn~ Skrevet 25. januar 2009 #7926 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har lest det samme, Imli Tror ikke han er først, jenta til Capri var vel "furniture-surfing" før jul allerede? Hun har kanskje sluppet seg nå? Men det er veldig moro Er ikke noe gåing her enda. Kanskje du blander med noen andre her. Hun er riktignok eldst, men er altfor forsiktig til å tørre å sleppe seg enda
Trampe Skrevet 25. januar 2009 #7927 Skrevet 25. januar 2009 Kanskje det var kykkelikokos sin jente da? Ellers er jeg fullstendig på bærtur
Gjest imli Skrevet 25. januar 2009 #7930 Skrevet 25. januar 2009 Her går han når han støtter seg til bord, benker eller veggen, det har han gjort lenge. Men slippe seg gjør han nok ikke på en stund. Han er jo bare 9,5 mnd da, regner ikke med det blir noe gåing helt ennå. Men mannen min gikk da han var 10 mnd, samme med søstra mi. Mens jeg var lat og venta til jeg var 1 år
Kykkelikokos Skrevet 25. januar 2009 #7931 Skrevet 25. januar 2009 Live har enda ikke skjønt at hun skal bevege beina når vi holder henne i henda, og hun reiser seg kun opp på knærne etter ting.
Catus Skrevet 25. januar 2009 #7932 Skrevet 25. januar 2009 Ingen gåing her heller. Men han går veldig bra når vi holder ham. Sistnevnte er visst forresten fryktelig morsomt, for han ler og nærmest løper over golvet. Beina går som trommestikker. Det er så søtt å se på. Ellers har han ikke begynt å reise seg opp selv enda og han krabber fortsatt ikke heller, men han racer over golvet ved å åle seg. Tror ikke han kommer til å gidde å krabbe, for med vårt glatte golv kommer han seg minst like godt frem med den ålinga. Han gjør krabbebevegelsene helt riktig da, men han gidder bare ikke å lette på rompa.
Nicky B Skrevet 25. januar 2009 #7933 Skrevet 25. januar 2009 Trampe: Så flink gutt!!!! Her er det heller ikke noe gåing, bare going. Han krabber som bare det og reiser seg opp overalt, men har ikke begynt med furniture-surfing. Han kan ta et par vakleskritt mens han dytter krakken på badet foran seg, men han syns det er best på alle fire enda. Han går heller ikke når vi holder han i hendene, da skal det nemlig hoppes. Hoppe er stas og da ler han seg fillete. Frøkna gikk når hun var litt over 10 måneder og da hadde hun øvd seg lenge på å gå rundt møbler. Mens veslegutt plutselig bare får til ting- han gidder ikke øve.
Elle_liten Skrevet 26. januar 2009 #7934 Skrevet 26. januar 2009 Så flinke småttiser vi har! Her har lillegutt begynt å reise seg. Det er den store favoritten for tida. Men han har ikke skjønt hvordan han skal sette seg ned igjen, så han står helt til krampa tar han og han begynner å bli sliten. Da sutrer han og vi må komme å redde han. Raringen! Prøver å lære han teknikken, men han skjønner d ikke helt, stakkars liten. Det går mest i åling her fortsatt. Han krabber litt hvis han er naken eller oppå matta. Altfor glatt på parketten. Tror nok d blir en stund til han går enda, ikke spesielt stø i beina. Tar noen vaklende skritt v bordkanten, men veeeeldig få. Han ser ut som en gammel mann i ullstilongsen sin. Sovinga går d bedre med. Nå sover han fra 18.30-19 til 5-6. Han våkner alt fra 0 til 4 ganger ellom der, men da er pappa inne og gir smokk ev. bysser. Ser han meg blir d baluba. Mamma=pupp om natta, og d får han ikke før tidligst kl.5. Men jeg lurer på om d kan være like greit å slutte m puppen. Det er jo ikke så lett for en liten krabat å vite om klokka er 3 eller 6, og m er "lov" m pupp. Hva tror dere?
Kykkelikokos Skrevet 26. januar 2009 #7935 Skrevet 26. januar 2009 Ulempen ved å kutte ut puppen helt nå er jo at man helst bør gi MME, etter hva jeg har hørt. Du kan jo høre med helsestasjonen hva de mener?
Gjest imli Skrevet 26. januar 2009 #7936 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har også tenkt på det, at ungen vet jo ikke hvor mye klokka er, så hvordan skal den skjønne at det ikke er greit å stå opp enda? Skal man gi MME når man kutter ut nattmat? :klø: Har jeg aldri hørt om...
LaraCroft Skrevet 26. januar 2009 #7937 Skrevet 26. januar 2009 Ja her er det blitt krabater så det holder ja, gåing og hopping og krabbing Ungene våres begynner å bli så store atte;) Her har lillegutt blitt flink til å krabbe, selv på parkett, men det har tatt sin tid... Gratulerer Trampe med gutten som kan gå Morsomt:) Tror det blir en stund til det blir noe gåing her...lillegutt reiser seg som bare det, når han får noe å støtte til...men å gå til siden selv om han har noe å holde seg i - det går heller ikke, fremover er det ikke noe tegn til som helst. I natt kan vi si at vi hadde den drømmenatta altså, lillegutt sov fra 1830 til kl 0530, jeg gikk inn puttet i smokken og han sov helt til 0630 - deilig Her prøver vi å få lillegutt til å ta mme, men det ser ikke så lovende ut...bare vrir seg unna...har prøvd når jeg er ute av huset også, men det hjalp heller ikke. Nå har vi holdtpå i halvannen uke, og det skulle vært fint om han tok det før helgen. Jeg skal nemlig på jentetur fra fredag til søndag...men går det ikke så går det ikke - da blir det annen mat og vann:) Eller har dere noen forslag???
Trampe Skrevet 26. januar 2009 #7938 Skrevet 26. januar 2009 Hvorfor stresser du med MME bare for ei helg? Han greier seg helt fint på mat og vann når det er kun ei helg det er snakk om. Du kan jo amme fredag før du drar, og søndag når du kommer hjem, evt mandags morgen når han våkner... Her sover lillemann stort sett mellom 19 og 0530, da får han pupp og sovner forhåpentligvis litt til. Noen ganger slokner han da frem til 07, andre ganger nekter han og vi må stå opp. Jeg synes det er greit å gi pupp på morgenen, men hvis han våkner i tretida får han ikke pupp. Da er det pappan som går inn, og da skjønner han at han ikke får pupp, og legger seg som oftest ned igjen. De skjønner mer enn vi gir de kredit for, disse små
Kykkelikokos Skrevet 26. januar 2009 #7939 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har også tenkt på det, at ungen vet jo ikke hvor mye klokka er, så hvordan skal den skjønne at det ikke er greit å stå opp enda? Skal man gi MME når man kutter ut nattmat? :klø: Har jeg aldri hørt om... Nei, jeg trodde hun mente kutte ut puppen helt
Gjest imli Skrevet 26. januar 2009 #7940 Skrevet 26. januar 2009 Nei, jeg trodde hun mente kutte ut puppen helt Aha - da så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå