monja Skrevet 14. januar 2009 #7881 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg drar på jobb før gutta våkner på morgenen, men det hender de kommer innom i den første pausen min klokka 8. Da ammer jeg. Og når jeg kommer fra jobb, en gang til på ettermiddagen og før han legger seg. Så ammer jeg en til to ganger på natta om han våkner. Jeg har såpass med melk at jeg får spreng etter en dag på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 14. januar 2009 #7882 Del Skrevet 14. januar 2009 Her ammer vi morgen - midt på dagen og kvelden. None ganger jeg har glemt å amme midt på dagen, og da koser lillegutt seg lenge på puppen om kvelden. Nå holder vi på med tilvenning av mme - skal på jentetur en helg om ikk elenge og da trenger han jo en erstatter :gjeiper: Går ikke så bra enda da - lillegutt liker ikke smaken i det hele tatt av mme, men idag er tredje dagen da... har fortsatt halvannen uke på oss. Hva annet kan vi gjøre egentlig - han må jo ha melk og vanlig kumelk skal de jo ikke ha så tidlig...?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7883 Del Skrevet 14. januar 2009 Takk Han greier seg helt fint med bare vann ei helg, Lara! Du må bare ta med deg pumpe, slik at du ikke får trøbbel med melka. Jeg hadde aldri giddet tilvenning på mme nå når de er 10 mnd. Det er jo bare noen uker til man kan begynne med vanlig melk. Min lillemann har funnet ut hvordan man drikker av sugerør Jeg ammer morgen og kveld, har gjort det siden jeg begynte å jobbe. Jeg ammer liggende på soverommet, alle andre steder er han kun opptatt av alt rundt seg. Det funker med amming når han er trøtt, ellers er han ikke så interessert. Men han er veldig flink til å drikke vann, og vi blander også ut juice og gir ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7884 Del Skrevet 14. januar 2009 Helsesøster sa at hvis man slutter med amming mellom 10 og 12 mnd pga biting eller slikt trenger man ikke å venne de på MME. Det er lurt å bruke grøt iblandet MME, og så er det jo MME i grøtpulveret som blandes med vann også. De skal få i seg nok fra det. Så for ei helg skulle det gå veldig bra med bare vann. Forutsett at han liker vann, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. januar 2009 #7885 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg ammer ca fem ganger om dagen jeg... Og intill nylig amma jeg jo en til to ganger hver natt også... Men nå nattavvenner vi, så da blir det "bare" omtrent fem ganger. Det er visst unormalt ofte ser jeg, men han er liksom sulten så ofte Han får grøt, brød, forsøk på middag, og grøt igjen, så han får jo fire faste måltider. Men det er som regel bare grøten han er ivrig på. Denne ungen avvenner seg ikke selv med det første... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7886 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er jo bare bra å amme, da. Men du som er gravid kommer kanskje til å slite med sjalusi hvis du ikke slutter å amme ei god stund før nestemann kommer? Eller har du tenkt å amme begge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. januar 2009 #7887 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Det er jo bare bra å amme, da. Men du som er gravid kommer kanskje til å slite med sjalusi hvis du ikke slutter å amme ei god stund før nestemann kommer? Eller har du tenkt å amme begge? Jeg kommer til å slutte når han er ca 1 år. Da kan han jo begynne å drikke kumelk og jeg GLEDER meg til å få puppene mine for meg selv! En fem måneders tid... Endret 14. januar 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7888 Del Skrevet 14. januar 2009 Her er planen å avvenne i påska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 14. januar 2009 #7889 Del Skrevet 14. januar 2009 Vi har 3 måltider til jenta vår med fast føde, burde vi hatt mer nå kanskje? hun får bare melk til "frokost", burde kanskje fått fast føde til frokost også snart? prøver å gi litt brød, men vet ikke hvor mye jeg kan gi, må vel øke på etterhvert. Tenkte hun kunne få smake litt pålegg på disse brødsmulene sine Hv akan de spise av pålegg når de er 9 mnd? makrell i tomat har jeg hvertfall hørt de kan ha og leverpostei, andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7890 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg gir leverpostei, baconost og prim. Jeg brekker meg av lukta av makrell i tomat, så det er fullstendig utelukket Han har fått smake andre typer pålegg også, skinker og oster, men ikke så mye. Frokost var det andre måltidet vi innførte, han har fått morgengrøt siden han var 6 mnd. Nå får han brødskive innimellom, men jeg må innrømme at det går mye i grøt fremdeles. Det er så mye enklere å gi, og det tar under halvparten av tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2009 #7891 Del Skrevet 14. januar 2009 Forresten spiser han minst ei brødskive når han får brødmat. Ofte ei og ei halv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. januar 2009 #7892 Del Skrevet 15. januar 2009 Her blir det tre eller fire måltider. Bare melk til frokost her også, og grøt før han legges til første lur. På måltid(ene) i midten blir det lite spising da... Middag eller brødskive (eller begge) og han bruker så lang tid på å spise brødskive at det bare blir ei halv som regel. Da vil han spise selv, og det går IKKE... Bare gris... Han får makrell i tomat eller leverpostei, liker best makrell i tomat. Han liker visst fisk For den eneste middagen han har likt, er fiskeboller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 15. januar 2009 #7893 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg er litt kjip mamma sånn... Jeg kan ikke fordra makrell i tomat, leverpostei eller kaviar så det får ikke frøkna på brødskiva si. Veslegutt får ikke brødskive enda, han kaster opp av den minste smule. Skal noen av barna ha ovennevnte pålegg på brødskiva, blir det mannens jobb å smøre på. Veslegutt får pupp og flaske når han våkner mellom 6/7. Da vil han gjerne sove igjen og kan finne på å sove til 10-10:30 hvis hn får sove uforstyrret. Så er det grøt og hjemmelaget fruktmos. Flaske før han sover dagens første dupp. Når han våkner er det middag med dessert. Så litt flaske før han sover igjen rundt 18 tida- da sover han nøyaktig 45 minutt. Og da er det tid for grøt igjen. Det hender seg han er mer sulten, så da blir det litt mer middag i tillegg. Og pupp og flaske før han legger seg som er rundt 22. Da sover han som oftest natta i gjennom. Han spiser veldig bra til alle måltidene. I dag er frøkna syk- tempen ligger på rundt 40 og det er en kamp for å få gitt stikkpiller. Håper mannen kommer hjem før apoteket stenger slik at jeg får kjøpt noe annet febernedsettende som kan gis oralt. Veslegutt er frisk og rask. Krysser fingerene for at han ikke blir syk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. januar 2009 #7894 Del Skrevet 15. januar 2009 Her ammer jeg ca 3-5 ganger per dag. Han har ikke hatt behov for nattmat siden jeg begynte å gi ham fullkornsgrøt til kvelds. Det er sikkert snart to måneder siden. Av fast føde får han havregrøt til frokost med en gang etter morgenstellet. Et halvt beger fruktmos til dessert. Så får han litt brød etter første duppen (holder fortsatt på med tilvenning på det, så han spiser kun en kvart skive enda - da med leverpostei på). Middag får han mellom kl ett og to; da spiser han som regel et helt glass middag (hjemmelaget vil han ikke ha enda). Holder på å tilvenne i forhold til klumper og biter i maten, men han er litt treg på å takle det. Jobber med saken! Til kvelds får han fullkornsgrøt med et halvt beger fruktmos til dessert. Jeg gir frukten etter grøten i stedet for etter middag, siden jeg synes grøt blir så kjedelig i forhold til middag. Ser ut til at han trives med den ordningen også; enn så lenge iallfall. Ellers får han kanskje en halv banan i tillegg i løpet av dagen. Kommer litt an på, og jeg ser an hvor sulten han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. januar 2009 #7895 Del Skrevet 15. januar 2009 Her er heller ikke biter noen slager. Han liker kun fiskeboller til middag - kjørt i blenderen helt finmost. Så får han få det da Brødskiver er ikke så lett altså. Her blir det bare en kvart til en halv skive. Det tar jo kjempelang tid.... Og så godtar han bare å bli mata noen få biter, før han finner ut at han skal spise selv. Og det funker dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. januar 2009 #7896 Del Skrevet 16. januar 2009 Gratulerer Imli. Så koselig! Jeg ammer visst mye enda, for lillemann er ikke overbegeistret for mat. Dagens hans ser vel slik ut ca: Når han våkner på tidligmorran: Pupp i mammas seng Grøt til frokost, så litt pupp når han blir trett. Etter første dupp: Pupp og litt fruktmos. Middagglass og pupp til middag. Etter andre dupp: Pupp Kveldsmat: Grøt og så pupp Dersom han våkner på kvelden/natta får han også pupp. Blir vel noe slikt som 6-8 amminger i døgnet fortsatt. Jeg stresser ikke med noe avvenning, det får han styre selv enda en stund. Har prøvd både brødskive og vanlig middag, men han brekker seg bare. Så da avventer vi det. Han har nå begynt å ta igjen det meste av motorikken han hang etter på, så nå ruller han bevisst fra rygg til mage og tilbake igjen. Vil veldig gjerne åle seg fremover, men det klarer han ikke helt enda. Skyve seg bakover og spinne rundt går greit. Tror jeg bare skal nyte at han ikke er blitt så mobil enda. I morgen skal vi på 8mnd gruppekontroll på helsestasjonen. De skulle visst bare prate om tenner, spent på den timen ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 16. januar 2009 #7897 Del Skrevet 16. januar 2009 Idag er lillegutt 9 mnd - tida flyr avsted lik som utviklingen til lillegutt. Det skjer jo noe nytt nesten hver dag føler jeg... Nå skjønner jeg hva foreldre tidligere har sagt til meg om at ungene vokser så fort - må jo oppleves selv dette her:) Når det gjelder mat m.m her i huset så starter dagen med en brødskive for lillegutt. han våkner så tidlig - gjerne rundt 0500 - og da pleier som regel pappa å stå opp med han så jeg kan sove litt til. Vi har fordelig om at jeg tar lillegutt om natten og pappa tar han når han vil stå opp. Så er det pupp og soving. Når han da våkner er det et grøtmåltid. For lunsj er brødskive og fruktpure. Så er det pupp og soving. Middag er det neste på programmet før det er kveldsgrøt, for så pupp og i seng for kvelden. Skulle bare ønske lillegutt sov litt lenger om morgenen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. januar 2009 #7898 Del Skrevet 17. januar 2009 Her sov lillebebisen hele natta i natt! Femte natta med avvenning. Så da fulgte han jo nesten boka - skal de ikke liksom sove gjennom etter fire netter? Håper det fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. januar 2009 #7899 Del Skrevet 17. januar 2009 Så bra, imli! Her har vi fremdeles mange runder hver eneste natt. Om ei uke er vi tilbake i jobb begge to, så da lurer jeg på hvordan dette skal gå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 17. januar 2009 #7900 Del Skrevet 17. januar 2009 Så bra da, Imli! Håper det fortsetter ja! Her har vi hatt en dårlig natt. Junior har våknet mange ganger og grått hysterisk. Jeg skjønner ikke helt hva som gikk av ham, jeg. Mulig han hadde vondt i magen, for han hadde ganske løs mage i går i forhold til det han pleier å ha. I tillegg luktet produksjonen rimelig sterkt! Ellers kan det jo være tenner på gang da, men jeg har ikke kjent noe. Jaja, jeg får vel bare se an hvordan det utvilker seg. Han var iallfall blid som ei sol da han våknet for å stå opp og han har lekt og kost seg, så han ikke vondt lenger nå. Mye man skal lure på med disse små som ikke kan fortelle hva som er galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå