Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillegutt holder på å få tenner nå - og det går utover nattesøvnen altså :sleeping:

En del av skylden er jo at jeg ikke får sove når jeg legger meg da, og det er jo bare kjempeirriterende...(og da får jeg jo hvertfall ikke sove)!

Så jeg tar lillegutt om natten - har vært oppe ttre ganger i natt, en av den i et kvarter... kl 0500 ville han ikke sove mer - så da fikk far stå opp så jeg kunne sove halvannen til to timer...ikke lett å være far heller som skal på jobb og står opp så lenge før han trenger. Men hva skal vi gjøre da - jeg orker jo ikke holdepå hele dagen pluss natta.

Gleder meg til lillegutt sover natta igjennom jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på helsestasjonen og veid og målt bebisen. Han er nå 10200 g og 75 cm! 25 g tyngre og 2 cm lengre enn for en mnd siden ;)

Stor, fin gutt! :)

Er spent på veslegutts vitale mål nå jeg også, men vi skal ikke på helsestasjonen igjen før enn 1 april og da er det ett års kontroll! Syns det er lite kontroller nå i forhold til hva jeg var på med frøkna?! Mulig det er bare min nye helsestasjons sine regler, men likevel.

Her er ikke veslegutt noe glad i ordet nei. Da kommer surveleppa frem og han legger seg ned på magen, hodet på armene og sparker med tærne i gulvet. Skikkelig fornærmet. Og så søt at jeg har problemer med å holde minen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ti-mnd kontroll også. Men det virker som om det er litt ulik praksis ute og går...

Jeg har sett på helsekortet til frøkna og vi var på flere kontroller med henne enn hva vi skal på med veslegutt så det er tydelig ulik praksis.

Jeg vet jo at jeg når som helst kan gå på helsestasjonen og få målt og veid han, men det blir liksom ikke til at man gjør det.

OT; jeg ser du får mye pepper i en annen tråd nå. Håper du hever deg over det og vet at du er den beste mamman for barnet ditt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Gratulerer Imli, du er gal og tøff samtidig! :)

Lenge siden jeg har vært innom nå altså.

Takk :)

Jeg har sett på helsekortet til frøkna og vi var på flere kontroller med henne enn hva vi skal på med veslegutt så det er tydelig ulik praksis.

Jeg vet jo at jeg når som helst kan gå på helsestasjonen og få målt og veid han, men det blir liksom ikke til at man gjør det.

OT; jeg ser du får mye pepper i en annen tråd nå. Håper du hever deg over det og vet at du er den beste mamman for barnet ditt! :klemmer:

Virker som om det er veldig ulikt ja. Noen har veldig ofte kontroller, nesten hver mnd har jeg intrykk av. Mens andre har skjeldnere. Vi har hatt 4 uker, 6 uker, 3 mnd, 5 mnd, 6 mnd, 8 mnd og så skal vi ha 10 mnd og 12 mnd.

Prøver å drite i den tråden ja...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Høyre nedre fortann har endelig brutt gjennom!!!!!!!! Kan se og kjenne et bittelite riskorn.

Jammen gikk det stille for seg, ikke noe hyl og grin eller feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tann nummer fire brutt igjennom nå i kveld. Høyre fortann oppe :) Jeg ammer fremdeles, og han er kjempeflink til å ikke bite!

Tida flyr, og i neste uke starter vi tilvenning i barnehagen. Lillemann er blitt stor gutt, og går nå alene med gåbilen sin. Han suser over golvene her, kræsjer i noe, snur bilen, kommer seg opp og suser videre. Går er vel en underdrivelse, han løper i full fart :ler: Snakk om å begynne å løpe før man har lært å gå...

Vi sliter fremdeles med netter og legging, og har vel innfunnet oss med at vi har en svært sta liten tass som nekter å godta at det er natt. Nå er jo pappaen hjemme, så han tar nattestyret, men når vi starter jobbing begge to blir det verre. Han burde sove gjennom natta nå, han blir jo 10 mnd i morgen, men nesjda... Han våkner to-tre ganger hver natt og skriker. Av og til varer det ti minutter, av og til tre timer. Lange kvelder er mangelvare her i huset, her stuper jeg i seng før klokka er ti for å greie å henge i hop på jobb...

Men det går over. Alt går over. Det beste i verden er å komme hjem fra jobb, sliten og lei, henge av seg klærne i gangen og rope på en liten tass, som kommer susende og klatrer opp i armene mine med verdens største smil :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med barnehage da Trampe!

Men så synd dere fortsatt sliter med søvnen. Her driver vi med nattavvenning nå - eller dvs mannen driver med det ;) Første natta i går natt, og det gikk ganske bra. Har jo et håp om at han skal sove natta igjennom en gang... :sjenert:

Her driver han også å går hvis han har noe å holde seg fast i. Går rundt bordet og sånn. Kanksje vi skulle skaffa oss en sånn gåvogn vi også. Blir spennende når de begynner å gå alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: Du er ikke alene om å ha en unge som ikke sover gjennom natten. Tror det er mye vanligere enn man tror. Man hører liksom hele tiden at de skal kunne sove gjennom natten nå, men det er laaangt i fra alle som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei på dere:)

Som nevnt tidligere har er tenner på vei for fullt her også... har til og med kommet en tann som jeg ikke har lagt merke til i det hele tatt - ikke rart lillegutt har vært urolig om nettene, jeg har jo ikke puttet på dentinox på tanna som jeg ikke har sett :gjeiper: Lillegutt har totalt 6 tenner i munnen nå - tre oppe og tre nede...(men er en til på vei oppe da).

Men i natt sov lillegutt helt frem til halv fire før han våknet første gang... det som er kjedelig er jo at han vokner rundt kl fem hver dag - klar for å står opp. Hylgriner helt til vi har tatt han ut av rommet hans, er ikke nok bare å plukke han opp av senga nei :snurt:

Her har lillegutt klart å komme seg opp noen trappetrinn helt alene (vi står selvfølgeig bak da)...men går gjør han ikke enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nattavvenninga faktisk ganske bra. I natt sov han fra 19 til 4, var våken en time, og så sov han til 7 :) Så ser ut til at det går fremover! Har så utrolig lyst på bebis som sover natta igjennom! Håper dere også snart får det da Lara... Men er jo ikke så lett når de holder på med tenner. Synes ikke dentinox har hjulpet i det hele tatt jeg... Og her begynner jekslene og komme. Tar sikkert litt tid før de kommer helt frem da, men tydelig at de presser på. Han har jo fått alle 8 fortenner for lengst.

Og jeg har begynt å bli kvalm :spy:

Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at jeg er bortskjemt som har en baby som natt-avvente seg selv for lenge siden, uten antydning til skrik og skrål.. :sjenert:

Men nå har vi litt urolige kvelder her av og til. Det hender han våkner flere ganger på kvelden og gråter. Jeg vet ikke helt hva det er, for jeg kjenner ingen flere tenner. Men det er jo mulig de er på vei likevel. Han har jo bare de tre tennene nede, så jeg regner med de popper frem i en fart snart. :)

Åh Imli; du er gravid igjen! Hurra! Gratulerer så masse! :hoppe:

Du er tøff altså!

Men jeg må innrømme at tanken på en baby til ikke skremmer meg så veldig heller. Tror mannen er litt vettskremt ved den tanken, så jeg tror vi drøyer prøving på nr to litt til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke vettskremt ved tanken, men jeg vil gjerne kose meg med den jeg har ei stund til før vi setter i gang på nummer to. Og så er det himla deilig å begynne å få kontroll på jobben igjen etter permisjonen, så jeg vil jobbe lenge nå før jeg skal være borte igjen.

Tenk at jeg har 10mnd baby i dag! Store gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg, Trampe. Jeg har også lyst til å kose meg max med Junior en god stund til. Dessuten vil jeg være sikker på at jeg jobber meg opp til fulle permisjonspenger igjen før en eventuell nestemann melder sin ankomst.

På toppen av det hele ønsker jeg i likhet med deg også å få litt kontroll over jobben igjen først, selv om jeg definitivt IKKE gleder meg til å gå tilbake dit. Men har fått ny sjef siden sist, så det er sikkert en del ting som har endret seg. Håper til det bedre. :)

Elers gratulerer så masse med 10 måneders bebis! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 10 måneders baby, Trampe!!

Nå er vi virkelig på tampen av permisjonen skjønner jeg. :(

Bleh. Jobb ja...

Ble nettopp oppringt av en kollega som lurte på om jeg ville ta på meg et lite oppdrag i permisjonen. Et relativt dyptpløyende intervju og jeg kjenner at jeg ble litt irritert.

Lett å intervjue noen med veslegutt krabbende rundt beina- kjenner jeg ikke har lyst i det hele tatt!

Vil ha resten av permisjonen i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 mnd dagen, til Trampebebissen!

Her har vi og urolig baby på natta. Han våkner gjerne en gang eller to mellom klokka 23 og klokka 06. Av og til holder det med smokk, av og til er det pupp som er tingen. Heldigvis har det ikke kommet nye tenner for han biter fælt innimellom. Nesten så jeg vurderer å slutte å amme, men jeg klarer liksom ikke å gi meg heller. Så jeg biter tennene sammen og holder ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte ammer dere nå?

Her har det nå gått over til to ganger, morgen og kveld. Fikk merkbart mindre melk etter jeg var syk midt i desember og veslegutt gidder ikke suge så lenge slik at utdrivningsrefleksen setter i gang (den har blitt treeeeeeeig!)

Han blir bare kjempefrustrert og gråter og speider håpefullt rundt etter flaska. Men på morgenen er han såpass trøtt og det er lenge siden forrige amming slik at jeg har litt å tilby. Det samme på kvelden.

Nå har jo veslegutt fått flaske etter amming siden han var 4-5 uker, men nå som melka er i ferd med å bli helt borte syns jeg dette egentlig er skikkelig trist kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...