Nicky B Skrevet 30. desember 2008 #7801 Skrevet 30. desember 2008 Vår bebis har vært forkjøla i to uker nå, noen dager verre enn andre, men stort sett bare snørrete og hoster litt, og sutrete. Noe man kan gjøre for at det skal gå over, eller må det bare gå sin gang? :klø: Amme slik at han får i seg anti stoffer og det gjør du jo alt. Immunforsvaret skal bygge seg opp, det må nok bare gå sin gang og heller lette plagene ved hjelp av paracet, saltvann/nesespray når det trengs.
Nicky B Skrevet 30. desember 2008 #7802 Skrevet 30. desember 2008 Kjipt med bhgplass, Grace. Da vi fikk storebror bodde vi i bydel Bjerke=0 sjanse for plass. Var nr 89 i køen . Ringte rundt og skaffet plass i en liten familiebhg med ei supersøt thaijente. Det var litt av grunnen til at vi flyttet... Vi bodde i bydel Bjerke når frøkna ble født og var på plass 211 i bhgkøen. Vi anså det som helt håpløst at vi skulle få plass. Men den dagen vi vant budrunden på huset, ploppet et brev ned i postkassa om at vi hadde fått plass i en av de midlertidige brakkebarnehagene som vi hadde satt opp på lista vår. Vi var faktisk heldige alle sammen i barselgruppa mi. Tre av oss fikk plass i den midlertidige brakkebarnehagen (som for øvrig var den som raste sammen en helg) og de andre to fikk i familiebarnehager. Ikke gi opp, Grace! Ta deg en ringerunde og mas!
blåmeisa Skrevet 31. desember 2008 #7803 Skrevet 31. desember 2008 Noen som vet noe om bronkitt er smittsomt?? Fikk nettopp telefon av en tante som skal komme i kveld med sin datter - tante har bronkitt og datteren hoster også. Jeg fikk tilbud om å avlyse hvis jeg var redd for smitte. Lillemann er forkjolet fra før!! Trenger sårt gode råd
monja Skrevet 31. desember 2008 #7804 Skrevet 31. desember 2008 Akutt bronkitt er smittsomt, blåmeisa.
monja Skrevet 31. desember 2008 #7805 Skrevet 31. desember 2008 Da står vi på farten til å dra til svigermor. Skal spise middag der og så tenker jeg vi blir der til midnatt. Da skal vi sette barna i bilen og se på rakettene før vi kjører hjem. Tar med pysj til lillemann og legger han til svigermor når han blir trøtt.
Grace Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #7807 Skrevet 1. januar 2009 Noen som vet hvordan det er å søke bhg i annen bydel enn man bor i? F eks om jeg hadde søkt i Bjerke?
monja Skrevet 1. januar 2009 #7809 Skrevet 1. januar 2009 Godt nytt år! Her er det bare vi tre største som er våkne. Lillemann har sovet en bra dupp nå. Han la seg i 21 tiden i går kveld og sov til klokka var halv ett på natta. Da vekte vi han, satte han i bilen og kjørte hjem. Klokka 01.30 sov han igjen, men har vært en del våken i natt pga tenner.
Gjest imli Skrevet 1. januar 2009 #7810 Skrevet 1. januar 2009 Amme slik at han får i seg anti stoffer og det gjør du jo alt. Immunforsvaret skal bygge seg opp, det må nok bare gå sin gang og heller lette plagene ved hjelp av paracet, saltvann/nesespray når det trengs. Må nok bare gå sin gang ja. De siste par dagene har han vært ganske dårlig, med feber, hosting og snørring. Masse grining om natta, og han spiser dårlig. Har full-ammet de siste dagene Det eneste han vil ha utenom, er vann. Men men, han kommer seg forhåpentlig snart. Tror faktisk jekslene er på vei også Jeg som hadde håpa på en lang pause før mer tann-styr. Men tydeligvis ikke
Murmelmy Skrevet 2. januar 2009 #7813 Skrevet 2. januar 2009 Noen som vet hvordan det er å søke bhg i annen bydel enn man bor i? F eks om jeg hadde søkt i Bjerke? Bestevenninnen min søkte i samme fam.bhg som oss uten å bo i vår bydel og fikk plass. Tror det er litt annerledes med disse småbhg da
Catus Skrevet 2. januar 2009 #7814 Skrevet 2. januar 2009 Godt nyttår jenter! Hvordan gikk det med deres små og rakettene? Jeg hadde trodd at Junior skulle bli redd for dem, for han er så redd for lyder generelt. Men akkurat det gikk veldig bra. Derimot fikk han ikke sove. Han ble lagt kl halv åtte-åtte og sov godt frem til halv ti. Da begynte naboen å skyte raketter og Junior ble bare liggende i senga og gråte. Ingenting nyttet, så jeg måtte ta ham opp til slutt. Da var han så fornøyd atte. Ellers så vi på rakettene sammen gjennom vinduet. Det likte han, han var helt facinert av de blinkende lysene. Men stakkaren ble jo helt overtrøtt til slutt, men han klarte bare ikke å sove før det var blitt nesten stille ute. Da han ble lagt i halv ett-tida sovnet han rimelig kjapt. Men han sov veldig urolig, han våknet veldig mange ganger og gråt. Sånn var det i natt også. Jeg merker jeg har sovet dårlig noen netter på rad nå..
Catus Skrevet 2. januar 2009 #7815 Skrevet 2. januar 2009 Det var forresten noen av dere som snakket om den femte barnesykdommen for ei tid siden.. Junior hadde feber på søndag og mandag, samt at han nå har fått litt rødt utslett på kroppen. Han er ekstremt klengete på meg, og selv ikke pappan er god nok å sitte hos lenger. Han skal helst sitte hos meg hele tida. Men utover det virker han å være i god form. Tror ikke han plages med kløe eller noe sånt.. Kan dette høres ut som den femte barnesykdommen, eller er det mest trolig noe annet? Jeg er en nokså avbalansert person som ikke gidder å løpe til legen med den miste ting. Selvsagt hadde jeg gjort det for lengst dersom han fortsatt hadde hatt feber eller han hadde hatt plager av andre varianter. Men siden han ikke virker å være i dårlig form, så har jeg ikke tenkt på at det kan være noe skumle saker. Noen som har noen tanker om det?
pondusa Skrevet 2. januar 2009 #7816 Skrevet 2. januar 2009 4.barnesykdom kan det høres ut som. Kalles også "3-dagersfeber". Feber i to-tre dager og så lett rødt utslett over kroppen. Helt ufarlig, bare ubehagelig med den feberen. Gubben reiste på jobb i går, så her er stille og rolig. Ungene er ute i snøen, Pondus var veldig ivrig etter å prøve rattkjelken han fikk til jul. Lillemann driver og får sine første tenner tror jeg, og det er ikke bare bare. På nyttårsaften fikk han feber, lå rundt 39, og holdt det vel gående fra ca 20 om kvelden til han tok kveld rundt 01.30. I går steg feberen enda mer og han lå på 39,8-39,9 stort sett hele dagen. Gråt og sutret fra ca 20 i går kveld og til han omsider sovnet kl 1. Våken igjen kl 3, fikk komme i min seng. Våken kl 5 igjen med 40,1 i feber. Sutring og klaging til kl 6, da sto vi opp og gikk på stuen. Sov der i godstolen under et pledd til kl var ca 10. Heldigvis sov storungene også til litt over 10. Nå ligger han på soverommet og klager, feberen er på tur opp igjen, så vi må vel frem med mer paracet.
Catus Skrevet 2. januar 2009 #7817 Skrevet 2. januar 2009 4.barnesykdom kan det høres ut som. Kalles også "3-dagersfeber". Feber i to-tre dager og så lett rødt utslett over kroppen. Helt ufarlig, bare ubehagelig med den feberen. Ja, det var den jeg tenkte på (tok feil av fjerde og femte der, gitt). Utslettet er ganske lett ja, ikke så veldig rødt og ikke hovent heller. Så i og med at han ikke plages med noe annet, dropper jeg legen forløpig. Jeg ser heller litt an formen. Får han verre symptomer av noe slag, skal jeg heller ta en tur. Tusen takk for svar! Og god bedring til lillemannen! Det er ikke noe gøy når de små er syke, selv om det "bare" er pga tennene..
Gjest imli Skrevet 2. januar 2009 #7818 Skrevet 2. januar 2009 God bedring til alle syke bebiser! Her tror jeg heldigvis ungen er på bedringens vei. Vært ganske "normal" i dag, sovet som normalt (de siste dagene har han sovet kjempemasse på dagtid - men helst oppå meg eller mannen) og bare vært litt sutrete. Håper han sover bra i natt.
pondusa Skrevet 2. januar 2009 #7819 Skrevet 2. januar 2009 Lillemann toppet feberen med 40,6 i 18-tiden i kveld. Fikk paracet og pupp, og nå har han *bank i bordet* sovet siden kl 20. Håper det blir en litt roligere natt i natt.
monja Skrevet 3. januar 2009 #7820 Skrevet 3. januar 2009 (endret) God bedring alle syke. Her er det jeg som hangler. Sov til 12.30 idag så jeg er nok ikke meg selv nei. Kaldt er det og. Rundt minus 10 grader Lillemannen min er 9 mnd idag :hjerte: Endret 3. januar 2009 av monja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå