Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7521 Skrevet 18. november 2008 Jeg er veldig for barnehage, selv om jeg mener ungene bør være over året før man sender de dit. Unger har utrolig godt av å være sammen med andre unger, lære å dele og leke sammen. Det er ingen tvil om at barn har godt av å være i barnehage, vi som jobber med barn ser det veldig godt Men jeg skjønner argumentet om å ville oppdra ungene selv. Når jeg jobber fullt vil jeg faktisk være mer sammen med andres unger i løpet av dagen enn min egen. Er ikke det sykt, så vet ikke jeg... Det ultimate for meg hadde vært å jobbe tre dager pr uke, og være hjemme med ungene to dager. Men på grunn av jobben min og økonomien går ikke det. Men seriøst, imli, skal du ha fem barn og aldri ha de i barnehage? Så i en annen tråd at du vurderer å få fem barn... Det er ikke vondt ment, men jeg skjønner ikke at du har pågangsmot til det Vurderer å få fem barn ja Men får jo se hvordan det blir å ha flere. Vil i alle fall ha tre. Moren min var i alle fall hjemme med tre, og det gikk da bra. Og andre har da vært hjemme med mange flere unger enn det... Har alltid drømt om å ha mange barn jeg... Selv om det vel ikke er helt "normalt".
Trampe Skrevet 18. november 2008 #7522 Skrevet 18. november 2008 Jeg håper du ikke tolka meg negativt Det kunne ikke falle meg inn å få så mange barn selv, men det er jo bra at noen vil det Lillemannen har lært seg å sette seg opp selv i dag Han er så flink! Han ligger på magen, kommer seg opp i krabbestilling, skyver seg bakover med hendene og setter seg opp på rumpa. *stolt*
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7523 Skrevet 18. november 2008 Jeg håper du ikke tolka meg negativt Det kunne ikke falle meg inn å få så mange barn selv, men det er jo bra at noen vil det Lillemannen har lært seg å sette seg opp selv i dag Han er så flink! Han ligger på magen, kommer seg opp i krabbestilling, skyver seg bakover med hendene og setter seg opp på rumpa. *stolt* Neida, gjorde ikke det Vi velger jo alle forskjellige ting. Jeg for min del synes det ser "trist" ut å bare ha en eller to Så flink lillemannen er da!
Trampe Skrevet 18. november 2008 #7524 Skrevet 18. november 2008 Jeg skjønner ikke de som bare vil ha en. Da må de i så tilfelle ha hatt en grusom fødsel eller et forferdelig svangerskap, og ønsker ikke å gjennomgå det en gang til. Ei tante av meg har bare en, selv om hun ønsket seg flere. Hun hadde en forferdelig fødsel, og ble livredd. Jeg skal ha to, og det er nok for meg... vil gjerne gjøre andre ting enn å være mamma, selv om jeg elsker å være mamma Mannen vil ikke ha flere enn to han heller, så det er jo kjekt å være enig. Jaaa, lillemannen er så flink
~Capricorn~ Skrevet 18. november 2008 #7525 Skrevet 18. november 2008 Vurderer å få fem barn ja Men får jo se hvordan det blir å ha flere. Vil i alle fall ha tre. Moren min var i alle fall hjemme med tre, og det gikk da bra. Og andre har da vært hjemme med mange flere unger enn det... Har alltid drømt om å ha mange barn jeg... Selv om det vel ikke er helt "normalt". Det vil jeg og. Har alltid ønsket meg mange barn, og vil ihvertfall ha fire, helst fem. Men det ser ut til å bli litt vanskelig å få oppfylt den drømmen. Brukte fire år på førstemann, og har prøvd ca et halvt år på neste. Men vi får ta så mange vi får. Men vi håper på barnehage da. Har ikke råd til noe annet. Så flink lillemannen er Trampe. Snuppa mi ruller, drar seg litt fremover og kommer seg litt opp på knærne innimellom. Så er nok ikke så altfor lenge til hun skjønner poenget tenker jeg. De siste dagene har hun fått knærne veldig godt under seg. Men ender med å legge seg ned og rulle videre. Hun kommer seg hverfall veldig fort fremover.
LaraCroft Skrevet 18. november 2008 #7526 Skrevet 18. november 2008 (endret) Hei på dere alle sammen - nå er det en evighet siden siste jeg var innom. Har vært på familietur og det tar jo sin tid det...Og så flyr jo bare dagene av sted. Lillegutt har jo blitt 7 mnd også, og han åler seg rundt som bare det. Han putter knærne godt inn under seg og noen ganger jobber litt med å få hendene fremover, men da faller han pladask ned på magen, har ikke helt skjønt hvordan han skal få med seg bena gitt tar nok ikk så altfor lang tid vil jeg tro... Nå holder han på å få tennene oppe, er nå veldig hardt der og tannkjøttet blir bare lysere og lysere, gruer meg til å amme da jeg Her i huset går vi for to barn...kommer fra en familie som er veldig stor, så da har det liksom bare blitt til at jeg ønsker meg to - slik er det med mannen også Men får vi to av samme kjønn - kan det jo være større sjanse for en til da i håp om at det blir av det andre kjønn... er det ikke sånn det er da? Endret 18. november 2008 av LaraCroft
Kykkelikokos Skrevet 18. november 2008 #7527 Skrevet 18. november 2008 Svigermor har en teori om at hvis man først får to av samme kjønn så er det stor sjanse for at man får enda en av samme kjønn som nr 3 Kanskje dere må ha fire, Lara?
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7528 Skrevet 18. november 2008 Svigermor har en teori om at hvis man først får to av samme kjønn så er det stor sjanse for at man får enda en av samme kjønn som nr 3 Kanskje dere må ha fire, Lara? Den teorien er visst forska på og avkrefta Det er like stor sjangs for hvert kjønn hver gang Ser for meg to av hver jeg... Og så kan nummer fem velge selv
monja Skrevet 18. november 2008 #7529 Skrevet 18. november 2008 Svigermor har en teori om at hvis man først får to av samme kjønn så er det stor sjanse for at man får enda en av samme kjønn som nr 3 Kanskje dere må ha fire, Lara? Den teorien stemmer godt den. Har lest at flere eksperter sier akkurat det og. Så blir det en til på meg blir det nok en gutt det og. Men det gjør jo ikke noe, for jeg er mot strømmen og ønsker meg ikke jenter Lillegutt åler som en helt nå. Drar seg framover med armene og kravler etter. Det går bare fortere og fortere for hver dag. Litt artig at han er så tidlig, for storebror var 9,5 mnd da han begynte med det. Jeg kunne godt tenkt meg tre barn, men mannen sier nei, så da må jeg nok høre på han
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7530 Skrevet 18. november 2008 Det vil jeg og. Har alltid ønsket meg mange barn, og vil ihvertfall ha fire, helst fem. Men det ser ut til å bli litt vanskelig å få oppfylt den drømmen. Brukte fire år på førstemann, og har prøvd ca et halvt år på neste. Men vi får ta så mange vi får. Men vi håper på barnehage da. Har ikke råd til noe annet. Godt det er flere av oss da! Brukte ikke dere noe hormonkur eller noe for å få til førstemann? Har dere brukt noe liknende nå? Vi er sånn offisielt i gang med nummer to nå, fikk mensen i dag Tror det blir fint med mange barn jeg! Jeg vil ha 3-5, mannen sier 3-4. Så får vi se hvem som vinner Vi har heller ikke råd til at jeg skal være 100% hjemmeværende. Må ha en kvelds/helgjobb. Men når man har mange barn (3 eller flere) lønner det seg faktisk å være hjemmeværende hvis man har lav til normal inntekt (har man mange barn ville hele lønna gått med til å betale barnehage).
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7531 Skrevet 18. november 2008 Den teorien stemmer godt den. Har lest at flere eksperter sier akkurat det og. Så blir det en til på meg blir det nok en gutt det og. Men det gjør jo ikke noe, for jeg er mot strømmen og ønsker meg ikke jenter Lillegutt åler som en helt nå. Drar seg framover med armene og kravler etter. Det går bare fortere og fortere for hver dag. Litt artig at han er så tidlig, for storebror var 9,5 mnd da han begynte med det. Jeg kunne godt tenkt meg tre barn, men mannen sier nei, så da må jeg nok høre på han Jeg har hørt at det ikke stemmer jeg Forskere mente nemlig at de som hadde to av samme kjønn, oftere prøvde på nummer tre enn de med en av hver. Derfor måtte jo nødvendigvis noen få enda en av samme kjønn... Uten at det betyr at man har noen større sjangs for samme kjønn tredje gang. Men hva vet jeg Håper i alle fall på jente neste gang...
monja Skrevet 18. november 2008 #7532 Skrevet 18. november 2008 Da skal jeg finne senga. Klokka ringer 04.30
Gjest imli Skrevet 18. november 2008 #7533 Skrevet 18. november 2008 Da skal jeg finne senga. Klokka ringer 04.30 Føler med deg...
monja Skrevet 18. november 2008 #7534 Skrevet 18. november 2008 Man blir vant til det - tror jeg. Regner med at lillemann våkner i den tiden og vil ha pupp og. Håper iallefall det så jeg får ammet han før jeg drar på jobb.
Kykkelikokos Skrevet 18. november 2008 #7535 Skrevet 18. november 2008 Hva er lav til normal inntekt da? Man får jo barnetrygd for hver av ungene i tillegg til at man får skattelette?
~Capricorn~ Skrevet 18. november 2008 #7536 Skrevet 18. november 2008 Godt det er flere av oss da! Brukte ikke dere noe hormonkur eller noe for å få til førstemann? Har dere brukt noe liknende nå? Vi er sånn offisielt i gang med nummer to nå, fikk mensen i dag Joda, vi brukte dobbel pergo den mnd testen ble positiv. Hadde før det prøvd 6 mnd med enkel pergo som ikke funka. Har ikke brukt noe enda. Ammer fremdeles litt, og kan ikke bruke pergo mens man ammer. Men håper jeg får mer pergo etterhvert. For det ser ikke ut som vi får det til uten. Men må jo prøve likevel da.. Masse lykke til med prøvingen
Trampe Skrevet 19. november 2008 #7537 Skrevet 19. november 2008 Svigermor har en teori om at hvis man først får to av samme kjønn så er det stor sjanse for at man får enda en av samme kjønn som nr 3 Kanskje dere må ha fire, Lara? Jeg tror også den teorien stemmer. Noen i familien vår har fem gutter, de prøvde stadig vekk å få jente, men det gikk ikke. I to andre familier i slekta vår er det tre gutter. Ei venninne av meg er fra en søskenflokk på fire jenter. Foreldrene hennes fikk to jenter med to års mellomrom, og bestemte seg for å prøve eeen gang til for å få gutt. Det ble tvillingjenter det gitt. Jeg håper også på jente neste gang, men jeg tror nok jeg blir sittende til slutt med to gutter ja
Elle_liten Skrevet 19. november 2008 #7538 Skrevet 19. november 2008 (endret) Mannen min var klar til å prøve på nr 2 etter 3 mnd. Det var IKKE jeg. Det var ikke sååå lenge siden fødselen, og en fødsel til fristet ikke veldig mye. Og så må jo syklusen komme igang også da. Nå begynner lysten på et barn til å komme snikende. Har alltid hatt lyst på flere barn (3-4-5), fordi vi bare er to søsken med mange år mellom, men er usikker på om jeg orker 5 nå altså. Er jo ikke veeeldig ung lenger, så spør om jeg rekker det før tiden er ute. Så skal jeg jo ha overskudd til alle barna også. Med en mann som jobber mye, så blir man tildels alene med det daglige, og det vet jeg ikke om jeg orker. Er forresten lett for han å ønske seg flere barn. Han skal jo hverken gå gravid, føde og er mye på jobb. Er forresten fornøyd m sovingen til lillegutt de to siste nettene. Natt til i går sov han fra 19 til 23.30, fikk mat og sov til 04.30, fikk mat og sov til 08.30. I natt sov han fra 19.30 til 04.30 , fikk mat og sov til 07.30. Åtte timer i strekk! Det er ny rekord! Kan godt fortsette sånn, kjenner jeg. (Ja, jeg er klar over at dette var veeeldig dårlig norsk m mange skriveleifer. Huff!) Endret 19. november 2008 av Elle_liten
Gjest imli Skrevet 19. november 2008 #7539 Skrevet 19. november 2008 Hva er lav til normal inntekt da? Man får jo barnetrygd for hver av ungene i tillegg til at man får skattelette? Tja, jeg har i alle fall ca 110.00 i året, og vil definitivt tjene på å ha ungene hjemme om det blir 3 eller flere... Joda, vi brukte dobbel pergo den mnd testen ble positiv. Hadde før det prøvd 6 mnd med enkel pergo som ikke funka. Har ikke brukt noe enda. Ammer fremdeles litt, og kan ikke bruke pergo mens man ammer. Men håper jeg får mer pergo etterhvert. For det ser ikke ut som vi får det til uten. Men må jo prøve likevel da.. Masse lykke til med prøvingen Aha, skjønner... Dere satser på pergo igjen når du er ferdig å amme da? Men skader jo ikke å prøve likevel nei Takk, i like måte, håper dere får det til snart
Elle_liten Skrevet 19. november 2008 #7540 Skrevet 19. november 2008 Vi prøvde mer eller mindre i tre år før vi fikk det til, så burde kanskje ikke vente for lenge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå