Trampe Skrevet 30. oktober 2008 #7241 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har fått tips om å klype ham i hælen når han biter. Gjør man det nok ganger kan han forbinde smerten i hælen med et bitt. Men da må man sitte klar. Han kan godt ligge og suge ganske lenge før han plutselig biter til, så jeg hyler jo ut og skremmer vettet av ham i stedet... Det nytter jo ikke å først hyle, ungen slipper puppen, så redder man puppen, gnir litt der han har bitt og så plutselig komme på at man skal klype...
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2008 #7242 Skrevet 30. oktober 2008 Haha, ser det for meg... Nei, satser på at min har lært *naiv*
Kykkelikokos Skrevet 30. oktober 2008 #7243 Skrevet 30. oktober 2008 Når er farsdag forresten? Glemmer alltid sånt jeg... Er det ikke 9. november?
Nicky B Skrevet 30. oktober 2008 #7244 Skrevet 30. oktober 2008 Er det ikke 9. november? Jo! Her slår vi farsdagen sammen med bursdagsfeiringa mi som er et par dager etter farsdag.
MzS Skrevet 31. oktober 2008 #7245 Skrevet 31. oktober 2008 Oi, farsdag snart ja...! *tenke* Hva med en gave-forslag-brainstorming, jenter?
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2008 #7246 Skrevet 31. oktober 2008 Flinke bebisen vår sov kjempebra i natt også Fra 19.30 til 06, så fikk han mat, og sov videre til 8. Dermed fikk jeg masse søvn i natt også. Tror faktisk jeg har slutta å våkne for å høre om bebisen lever... Før våkna jeg ofte omtrent annenhver time, og måtte høre eller kjenne om ungen pusta før jeg kunne legge meg igjen. Nå begynner jeg å bli vant til at han sover bra, og våkner nesten ikke om nettene. Så sover jeg mye bedre også. Deilig! Nå skal vi snart ut og gå formiddagsturen vår. Ser en smule glatt ut ute, kuldegrader i natt og til morgen i dag, og isete veier. Farsdag ja. Aner ikke hva jeg skal finne på... Han får få frokost på senga, og så må jeg tenke ut en liten ting som skal være fra bebisen.
Trampe Skrevet 31. oktober 2008 #7247 Skrevet 31. oktober 2008 Min får kake på senga og ei CDplate fra lillemann. Kaka er fra tradisjonen vi hadde da jeg var lita jente. Hver farsdag og morsdag samlet vi oss i dobbeltsenga og spiste kake i senga. Det er noe jeg husker som koselig og positivt fra jeg var lita, og det kommer jeg til å fortsette med Gleder meg til mannen skal bake kake til morsdagen
Trampe Skrevet 31. oktober 2008 #7248 Skrevet 31. oktober 2008 Hva ER det den heter den derre Musketinggreia de roper på??? Dugluggen?!? :klø:
Nicky B Skrevet 31. oktober 2008 #7249 Skrevet 31. oktober 2008 Hva ER det den heter den derre Musketinggreia de roper på??? Dugluggen?!? :klø: Den heter Gluggen, så de roper: "Du, gluggen! " Alt man vet...
Trampe Skrevet 31. oktober 2008 #7250 Skrevet 31. oktober 2008 Det var du gluggen ja Hvorfor i all verden heter den gluggen?!?! Vi har vært hos fotografen for andre gang. Denne gang var det ei ung jente som fotograferte lillemann, og jeg er strålende fornøyd. Hun brukte lang tid, tok bilder fra mange vinkler, lo og fikk lillemann i strålende humør. Hun var kjempeflink, og jeg satt bare der og så på. Han var helt vill, lo og herjet, fektet og sparket og nektet å ligge i ro. Jeg er kjempespent på bildene, det er ihvertfall sikkert!!! Nå bæsjer han igjen. Etter vi begynte med fullkornsgrøt har det vært fart i bæsjinga, må jeg si I går satt han og lekte på matta si, jeg satt her, og plutselig kom det ei mistenkelig duft snikende... Da hadde han bæsj helt opp til ørene, så jeg måtte bare få av ham klærne og sette ham i dusjen. Heldigvis er han ikke redd for dusjen, han bruker å være med meg når jeg dusjer... Nå ligger han, så jeg håper bleien holder denne gangen
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2008 #7251 Skrevet 31. oktober 2008 Så godt dere fikk tatt nye bilder da Trampe! Hva slags grøt er den fullkornsgrøten? Når kan de begynne med den? T har fått tann nummer 3! Oppdaga det i stad da jeg skulle bade ham. Han har vært litt sutrete i ettermiddag, og sov lite på de to lurene sine. Er nok derfor. For den tanna har kommet i dag, var ikke noe der til morgenen. Men det som er rart, er at det ikke er en av de forreste fortennene, på midten(hva kaller man dem egentlig?), men en av fortennene på sida. Trodde de fikk de to forrerste først? :klø: Er jo de to midt på han fikk først, nede. Men ikke oppe, tydeligvis Så han kommer nok til å se smart ut etterhvert, tenker jeg Lillebebis fikk også grøt ala ho mor i formiddag Oppdaga at melka jeg hadde tatt opp fra fryseren ikke smakte helt bra, så da var gode råd dyre. Sulten unge krevde mat NÅ, så da måtte jeg lage noe på vann. Laga grøt av havremel, og spedde ut med en isbit morsmelk. Var visst en ny smak ja! For det var litt av noen grimaser på guttungen. Og han skulle absolutt ta skjeen i egen hånd, bokstavelig talt, og grisa havremelsgrøt over hele seg. Når jeg har gitt ham den hirsegrøten, er han så ivrig at han ikke har tid til sånt tull Men, men, han fikk da i seg noe, og det gikk bedre etterhvert, når han ble litt mer vant til smaken. Tror også det er litt lurt å venne ham til nye smaker... Så ikke han blir helt sær i matveien Så nå får han kose seg med havremelsgrøt et par dager fremover
Trampe Skrevet 31. oktober 2008 #7252 Skrevet 31. oktober 2008 Fullkornsgrøt er fra 8 mnd, det står på pakken at man skal gi når de begynner å få tenner. Tanna dukka opp et par dager etter vi begynte tilvenninga Det er fiber i grøten, så man skal bruke litt tid på tilvenning. Så jeg har blandet litt fullkornsgrøtpulver i morgengrøten denne uka. Nå er vi vel oppe i halvt om halvt, og magen har det fint. Jeg spurte helsesøster, hun sa at man trygt kan gå over på 6mndgrøt når de er 5,5 mnd og 8mndgrøt når de er 7 mnd. Lillemannen min spiser jo brødskive om morgenen, så fullkornsgrøten bør ikke by på noen problemer Det er en del korn i brødene mine, så..
Kykkelikokos Skrevet 31. oktober 2008 #7253 Skrevet 31. oktober 2008 Er det grove korn i fullkornsgrøten?
linky Skrevet 31. oktober 2008 #7254 Skrevet 31. oktober 2008 Det var litt interresant ang. den fullkornsgrøten, så man kan ikke gå over på den og gi full porsjon med en gang altså? (var ikke klar over det jeg). Lillejenta her får havregrøt nå, så da kan jeg bare blande litt pulver fra den 8 måneders grøten i den vi bruker nå fo å venne magen hennes til det? ellers kan man kanskje først gi den vi pleier og så bare et par teskjeer med 8 mnd grøt? Ble mange spm fra meg nå Mannen var innom matbutikken etter jobb idag og kjøpte masse gotteri sånn itilfelle hvis det kom unger på døra, emn det har det ikke gjort heldigvis. Mer snop på meg
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2008 #7255 Skrevet 31. oktober 2008 Det visste ikke jeg heller ang fullkornsgrøt. Takk for tips Venter litt med den her da, vi er så i startgropa med fast føde her, fullammer jo nesten ennå. Gir nesten full porsjon nå, men han spiser ikke alt. Småspist unge. Han vil ha lite mat, ofte. Slekter på meg.. Men vil jo gjerne variere grøtene litt også, uten å gi ungen smakssjokk. Greit å venne dem til ulike smaker.
Kykkelikokos Skrevet 31. oktober 2008 #7256 Skrevet 31. oktober 2008 Live fikk kjøttkaker i brun saus og potet i dag.
Gjest imli Skrevet 1. november 2008 #7257 Skrevet 1. november 2008 I natt sov T fra 19.30 til 07! Herlighet så flink han har blitt mtp sovinga. Plutselig sover han hele natta. Utrolig deilig, kjenner jeg kan bli vant til dette, gitt... Nå ligger han på gulvet og leker her. Snart klar for formiddagstur, i grunn. Han åler seg både fremover og bakover, og setter stadig beina innunder seg i forsøk på å krabbe. Har kommet seg opp i krabbestilling et par ganger, faktisk! Så kanskje han krabber snart? Synes han er blitt så "voksen" plutselig... Ser ikke så babyaktig ut lengre! Og så har han blitt slankere, tror jeg. Hjelper nok på med litt aktivitet Han lider ikke noen nød, så jeg tror ikke det gjør noe om han ikke har lagt på seg noe særlig i det siste.
Trampe Skrevet 1. november 2008 #7258 Skrevet 1. november 2008 Hordan gikk det med kjøttkakene da, Kykkelikokos? Jeg blander fullkornsgrøten i den andre grøten jeg. Men det er ikke grove korn i den nei, ikke som jeg har funnet ihvertfall. Det er fiber i den, den er litt mørkere enn de andre grøtene. Vi skal reise til svigers i dag og bli til i morgen. Lillemann må jo vise frem alle kunstene sine Nå kommer han kravlende mot meg når jeg setter meg på gulvet og rekker hendene mot ham
Gjest imli Skrevet 1. november 2008 #7259 Skrevet 1. november 2008 Så flink lillemannen har blitt da Trampe! Huff, føler vi er skikkelig trege ift dette med fast føde. Vi har liksom akkurat begynt med full porsjon formiddagsgrøt.... Han har aldri fått middag, og har bare smakt litt banan og fruktmos (som han ikke likte noe særlig). Håper ikke jeg får en kresen unge... Hvilket måltid innførte dere som nr 2? Jeg tenker på å innføre kveldsgrøt nå, eller bør jeg heller innføre middag? :klø:
Kykkelikokos Skrevet 1. november 2008 #7260 Skrevet 1. november 2008 Høres greit ut med kveldsgrøt, imli. Så flink han har blitt, trampe! Det gikk greit med kjøttkakene. Hun var litt skeptisk i starten. Men hun spiste ikke så veeeldig mye da. Tror ikke hun likte selve kjøttkakene så godt Kanskje hun ikke er fornøyd med mammas kokkekunster?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå