Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Lillemannen min hopper fremover på rumpa!! :ler: Han ser helt komisk ut! :ler:

Høres ut som litt av et syn! Har du fått filmet eller tatt bilde av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trampe: fra nå av kan du kalle han for Tigergutt. :fnise:

Er det bare vi som ikke har noen rutiner for mat/søvn? Eller dvs han får kveldsgrøten sin til samme tid hver dag. Er visst dårlig mor, jeg.... :sjenert:

---------------------------------------

Her er d sånn ca sånn:

05.00-05.30: Pupp

SOVING

07.30-08.00: Stå opp

LEKE (Jeg spiser frokost)

09.30-10.00: Pupp

SOVING (ca. 30 min)

ca. 12.00: Pupp

SOVING (1-2 timer)

14.30-15.30: Pupp + et eller annet (banan, fruktpurè, grøt el.)

Etter dette sover han en dupp på ca. 30-45 min.

18.00-18.30: Kveldsgrøt + banan/svisker + vann

KVELDSSTELL

19.00: Flaske m MM (stort sett) eller pupp

ca. 24.00-01.00: Pupp

Noen ganger er han opp flere ganger om natta. Spørs når han våkner første gang.

---------------------------------------

Hm... kanskje vi har noe som ligner på rutiner vi også.... :lol: Det kommer litt an på hva vi gjør iløpet av dagen.

Hva synes dere burde være neste steg i innføring av mat? Kjenner at jeg føler meg som skikkelig uvitende førstegangsmor... :sjenert:

Forresten: Jeg har ikke fått mensen enda... Flere?

Og: Synes ikke underetasjen er helt tilbake til normalen enda... Burde det ikke ramle på plass snart? Får liksom ikke helt sving på :sengekos: enda....

Beklager intime spørsmål, men gidder ikke ringe mamma om dette, altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lara; godt å se det er flere enn snuppa mi som våkner grytidlig :Gjesp:

Ja, ikke alltid like festlig det nei... Men jeg har en kjempesnill mann som tar lillegutt når han våkner kl halv seks, slik at jeg får sove frem til 0700. Da stikker mannen på jobb :hjerter:

Elle_liten: HS sa til meg at formiddagsgrøt var det neste på startlisten av nye ting å putte i munnen på lillegutt. (jeg startet med kveldsgrøt som det aller første). Og etter dette var det middag for tur. Så var det bare å la dem få smake på alt som er mulig da, unntatt det HS fraråder oss til, som honning, meieriprodukter m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør, det snør.... :hoppe:

Jeg elsker vinteren, så jeg ble veldig glad da jeg våknet til morgen i dag ;)

T sover ennå :overrasket: Jeg våkna kl 6 av vekkerklokka til kjære, og fikk ikke sove mer. La meg tidlig i går, så tror jeg er ganske uthvilt likevel. Sovner jeg sånn om morgenen når jeg egentlig kunne stått opp, er jeg alltid kjempetrøtt når jeg våkner... Så like greit å stå opp. Måtte pumpe meg likevel :fnise: T la seg rundt 19.30 i går kveld, våkna ca halvtime-time senere og gråt, men mannen fikk roa ham. Og siden det har han sovet! :hoppe:

Har vært og sjekka ham et par ganger, må jeg inrømme... Er jo nesten skummelt når de sover så mye! Men veldig deilig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle_liten: Jeg har heller ikke fått tilbake mensen, og synes heller ikke underetasjen fungerer som før :ler:

Vanskelig å forklare... Ikke direkte vondt, men mannen har definitivt mer glede av sengekosen enn jeg... :sjenert: Kjenner nesten ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snør, det snør her også :hoppe: koselig.

Vi er på bedringens vei her, det er deilig. Neste helg er det masse som skjer, så greit å bli kvitt denne forkjølelsen da:)

Var på 6 mnd kontroll i går, gikk veldig bra. Alt var tipp topp med jenta vår. Hun er nå 68 cm, 9155 gram og en hodeomkrets på 45. Ble sjekket av legen også. Ser det er leenge til neste gang vi skal ha barselgruppe, ikke før i slutten på januar, da er hun over 9 mnd.

Jeg skal til tannlegen en tur i dag *grøss* hater tannleger. Men vil få sjekka opp dette, har vondt i en tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbaska møkkavær!! :sur:

Jeg og Junior skulle egentlig på besøk til bestevenninne med baby i dag, men snøen hindrer oss i det (vi skulle ta bussen til nabobyen). Jeg tør rett og slett ikke gå ut med vogna sånn som det er her nå (bor på en topp med mange bratte bakker). Dessuten er det kaos på veien, med biler og busser som ikke har vinterdekk på. Tror noen busser står også, så da er vi like langt.

Og vi som hadde gledet oss til dagen i dag! Vi skulle til og med kjøpe Beco bæresele i dag. Den hadde vært grei å ha allerede, for da hadde jeg nok tort å gå ut en tur med Junior i dag. Føler meg tryggere uten vogn.

Jeg holdt nemlig på å tryne skikkelig med vogna i forgårs. Skled på et blad midt i den bratte bakken vår og holdt på å miste vogna utfor. Hjertet mitt slo kjempehardt lenge etterå, og jeg så for meg hvordan det kunne gått. Jeg ble skikkelig redd! Huff!!

Jaja, vi får gjøre det beste ut av dagen i dag da og heller prøve å finne på noe gøy inne. Heldigvis er ikke Junior så vanskelig å underholde enda. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rutiner ja..

Her ser det sånn noenlunde slik ut:

05:00 = pupp

05:30-07:00 = soving

07:00-08:00 = morgenstell og lek

08:00 = pupp

08:45-09:30 = soving etterfulgt av litt lek

10:00 = vann, havregrøt og fruktmos, etterfulgt av stell på badet

10:20-11:15 = lek

11:15-12:00 = soving

12:00 = pupp etterfulgt av lek

13:45-14:30 = soving

14:30-16:00 = pupp og lek

16:15-17:00 = soving

17:00 = maisgrøt og fruktmos eller sviskepuré, vann til maten

17:30 = kveldstell på badet, på med pysjen

17:30-19:00: lek og kos, litt pupp dersom han vil ha

19:00 = synge god natt sanger, og soving

Dette er bare sånn ca. Det varierer noe med tidspunktene fra dag til dag, og noen ganger går vi jo på trilletur i stedet for lek eller soving. Ingen dager er like! :)

Dessuten skal jeg introdusere middag snart. Tror nok han er mer enn klar for det, som det matvraket han er! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle_liten: HS sa til meg at formiddagsgrøt var det neste på startlisten av nye ting å putte i munnen på lillegutt. (jeg startet med kveldsgrøt som det aller første). Og etter dette var det middag for tur. Så var det bare å la dem få smake på alt som er mulig da, unntatt det HS fraråder oss til, som honning, meieriprodukter m.m

D er vel formiddagsgrøt jeg har tenkt på også. Synes d er litt tungvindt siden vi stort sett er på farten på formiddagen. Er jo så enkelt m den puppen da. :jepp:

Men skjønner jo at lillemann må få mat da. Kan jo ikke akkurat unnskylde meg m at: "Du skjønner d er så lettvindt i steden for den matpakkesmøringen" når gutten begynner i barnehagen. Synes jeg ser meg selv valsende inn viftende m puppen. :ler:

Lurer på om jeg skal starte m morgengrøt og så kanskje frukt eller no' på formiddagen.... Hva synes dere?

Elle_liten: Jeg har heller ikke fått tilbake mensen, og synes heller ikke underetasjen fungerer som før :ler:

Vanskelig å forklare... Ikke direkte vondt, men mannen har definitivt mer glede av sengekosen enn jeg... :sjenert: Kjenner nesten ingenting...

Men du, Imli, du driver jo m risikosport. Kan jo hende at spiren sitter allerede. :fnise: Liker jo ikke å sammenligne meg m deg akkurat nå, for jeg har ikke tenkt å få flere barn m d samme.(Ikke vondt ment altså!)

Jeg har vondt, når vi :sengekos: , men ikke der jeg ble sydd. Jeg trodde d var d jeg skulle bli plaget m, men nei. Er jo ikke bare auauau-vondt da, men trodde jeg skulle være fin nå 6 mnd etterpå. Kanskje vi må gjøre d oftere.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også snøen kommet, men d er bare bra for da slipper jeg å se på ugresset jeg burde ha luket.

Huff, merker at rettskrivingen min har gått rett vest de siste dagene. Snart kommer vel Trampe m rød-penna... :erter:

Endret av Elle_liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her kan det være bebis allerede :fnise: Men tror ikke det da, siden jeg ikke har fått mensen tilbake og spiralen ikke har vært ute to uker en gang... Men hvem vet? ;)

Jeg har heller ikke vondt der jeg ble sydd, det har jeg ikke hatt siden like etter fødsel. Er mer sånn at jeg føler jeg er mindre følsom enn før, pluss at jeg får vondt i magen/underlivet når han kommer for dypt inn *detaljer* Sånn var det aldri før.... Vi har ofte sex da, så det kan ikke komme av at det er for skjelden heller :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det like tørt som i Sahara, så det blir lite med sengekos her i gården :fnise:

Får satse på at det blir bra når jeg slutter med ammingen. Tror det er den som er årsaken til sengeproblemene :sjenert:

Elle: Det går fint an å gi frokostgrøt og frukt om formiddagen. Det gjør vi.

Ca 5-6-7: Pupp i sengen

Kl 9: Pupp, Grøt

Kl 12: Pupp, frukt

Kl 15: Pupp, middag

Ca 17-17:30: Grøt

Kl 18: Bade eller bare kveldstell

Ca 18:15: Pupp i sengen

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her kan det være bebis allerede :fnise: Men tror ikke det da, siden jeg ikke har fått mensen tilbake og spiralen ikke har vært ute to uker en gang... Men hvem vet? ;)

Jeg har heller ikke vondt der jeg ble sydd, det har jeg ikke hatt siden like etter fødsel. Er mer sånn at jeg føler jeg er mindre følsom enn før, pluss at jeg får vondt i magen/underlivet når han kommer for dypt inn *detaljer* Sånn var det aldri før.... Vi har ofte sex da, så det kan ikke komme av at det er for skjelden heller :klø:

Jeg er kanskje mer følsom enn før (litt sånn vondt-godt). Lurer på om lillegutt skrapa meg skikkelig opp på skambeinet (huff, for et navn! Er d d d heter?), for d er der jeg har vondt for d meste.

Vel, her er det like tørt som i Sahara, så det blir lite med sengekos her i gården :fnise:

Får satse på at det blir bra når jeg slutter med ammingen. Tror det er den som er årsaken til sengeproblemene :sjenert:

Elle: Det går fint an å gi frokostgrøt og frukt om formiddagen. Det gjør vi.

Ca 5-6-7: Pupp i sengen

Kl 9: Pupp, Grøt

Kl 12: Pupp, frukt

Kl 15: Pupp, middag

Ca 17-17:30: Grøt

Kl 18: Bade eller bare kveldstell

Ca 18:15: Pupp i sengen

Natta

Sliter ikke m ørken her i gården. :fnise: Men d får man jo kjøpt noe for da, kykkeli.

Hm... Lurer på om d blir grøt til frokost, jeg. Så kan jeg ta m noe formiddagsmat ut på tur. Og så innføre middag om litt.

Lillemann er skikkelig glad i banan. Tør ikke gi han så mye, så legger den vekk før han er fornøyd. Guuu, så sur han blir da. Skikkelig fornærma. Lille søtingen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørken og veldig veldig vondt her også... og jeg tok jo KS, så jeg kan ikke skylde på rifter eller sying eller noe jeg. Så jeg tror jeg kan telle på ei og ei halv hånd antall ganger vi har prøvd oss på snart 8 mnd, og det er helt utrolig at det går an egentlig... :overrasket: All verdens hjelpemidler hjelper ikke, det er nok hormoner som gjør at det er vondt. Fingre og tamponger er vondt det også. Men mannen er ikke så ivrig han heller for tida, så det går egentlig ganske greit. Håper vi får tilbake gløden vår, for jeg synes kjæresteforholdet lider veldig når man ikke har sex. Det går greit så lenge jeg ikke tenker eller fokuserer på det, da.

Lillemann var våken 2230 i går, og da bestemte jeg meg for at jeg nekter å gi ham puppen igjen. Han har jo vært våken annenhver time hele natta i ei uke nå. Så mannen gikk inn, tilbød ham vann, og brukte over en time på å roe ham ned. :sukk: Ikke spesielt moro å høre på, når jeg vet at alt som trengs er litt pupp, men han kan jo ikke holde på sånn. Vi kan jo aldri dra noen steder etter han er sovnet, kan aldri ha barnevakt, fordi han våkner og kun skal ha pupp... Da han sovna igjen rundt 2345 sov han faktisk til 0400 og så til 0630. Fremgang. Så er jeg spent på når han våkner i kveld..

Jeg skal la rødpenna ligge jeg, Elle_liten :lol: Gidder ikke vifte med den over alt :lol:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg prøver å filme når han hopper sånn, men med en gang kameraet kommer frem stopper han og bare sitter og kikker. Jeg har til og med prøvd å stille meg bak et hjørne, men han stopper alltid da... jeg skal vel få det til en gang. Men det er typisk om jeg ikke får det til, for utviklinga går så utrolig fort. Han står nå på alle fire og svaier frem og tilbake, og prøver å gjøre små hopp på knærne mens hendene er godt planta i bakken. Plutselig knekker han koden, og da gjør han jo ikke det lenger. Så her er både fotoapparat og videokamera alltid innen rekkevidde, hvis han gjør noe må vi være kjappe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært moro å se lillemannen din Trampe :ler:

Kanskje sex-problemene dine kommer av amminga? :klø:

Jeg synes nesten du er "heldig" som har en lite ivrig mann, min er jo kåt som en tenåringsgutt :fnise: Litt slitsomt det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han mat kl 4 da, Trampe?

Har har lillemann vært våken

kl 21.30 (gråt, ble tatt opp og sovna på armen)

kl 23 (hadde bæsja, og bæsja igjen da han fikk rein bleie :sukk:+at han bæsja på stellebordet mens jeg skifta på ham.)

Så fikk han mat og sovna kanskje 24-00.30.

Mat igjen kl 2, kl 5 og kl 7.30.

Han hadde nok litt å ta igjen etter å nesten ikke ha spist på et døgn.

Nå er han feberfri og har sovet i vugga siden kl 10. Tror jeg skal koke vann og gi han grøt, sånn at han får ordentlig m mat i magen.

Her er ikke kjærlighetslivet på topp heller. Føler at jeg bruker opp alt på lillegutt, og at jeg irriterer meg over mannen - bare småting. Skikkelig teit, er klar over d. Har vært sånn siden jeg ble gravid. Prøver å tøyle d så godt jeg kan. Stakkars mannen. Han er bra tålmodig. Heldig jeg! Er det dette som kalles spaltet personlighet? Bipolar lidelse?

Venter forresten på å få en Patapum i posten! Gleder meg sånn til å teste ut. :hoppe:

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_...ath=126_320_251

Ønsker meg egentlig en Manduca, men den er litt dyrere. Må teste ut Patapum først.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_...roducts_id=1652

Litt dårlig på sånn "klipp ut og lim". Håper dette funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir Junior fornærma dersom grøten ikke kommer fort nok. Sitter og klager dersom jeg er litt for sen. Han ser jo at den står der, og vil helst ha den NÅ! :ler:

Jeg har også tenkt på det der med formiddagsgrøt. Nå får han den jo sånn i 10-tida, og dersom vi skal noe spesielt en dag har vi gjerne reist innen den tida. Det blir tungvint å dra med seg grøtpulver, skål og varmt vann. Jeg må vel også begynne med grøten litt tidligere, for så å ha med et beger med frukt eller et glass med middag når den tid kommer. Det blir tross alt litt enklere. :)

Ørken her også, gitt.. Dessuten er lysten så og si ikke-eksisterende..:sukk:

Håper du har rett i det med amminga, Kykkeli. Kanskje det er det som er grunnen her også. *håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som har tatt lysten hans, men jeg tror det er cerazette som tok lysten min. Så lenge vi begge er fri er det jo greit :lol: Det er ikke noe særlig å være fri fordi partneren ikke vil... i svangerskapet var jeg jo helt gal :sjenert: og mannen var ikke helt på topp. Noe som er veldig normalt. Menmen, jeg satser på at det ordner seg når jeg får kroppen min helt for meg selv igjen, at jeg slutter å amme og vi slipper å være redde for at lillemann skal våkne hele tida.

Ja, han fikk pupp klokka fire. Det er helt ok for meg å gi ham pupp en gang om natta, to ganger er forsåvidt ok det også, men annenhver time er ikke aktuelt. Jeg skal begynne å jobbe om en måned, og da må jeg sove mer om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...