Elle_liten Skrevet 27. oktober 2008 #7141 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da har jeg ringt legevakta. Lillegutt har 39 i feber, og har vært litt slapp. Han var ikke spesielt interessert i kveldsgrøten og kasta/gulpa opp to skikkelige fontener. Så fikk han litt pupp før han kapitulerte. Nå sover han i vugga si i stua. Skal vekke han om en drøy halvtime og måle feberen igjen, gi han noe og drikke og sjeke bleia for tiss. Huff, ikke noe morro når de er så små og ikke kan si hva som feiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2008 #7142 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da har jeg ringt legevakta. Lillegutt har 39 i feber, og har vært litt slapp. Han var ikke spesielt interessert i kveldsgrøten og kasta/gulpa opp to skikkelige fontener. Så fikk han litt pupp før han kapitulerte. Nå sover han i vugga si i stua. Skal vekke han om en drøy halvtime og måle feberen igjen, gi han noe og drikke og sjeke bleia for tiss. Huff, ikke noe morro når de er så små og ikke kan si hva som feiler. Lillegutt. Håper han blir fort frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2008 #7143 Del Skrevet 27. oktober 2008 T har lagt seg, og sover forhåpentlig. Hørte et par pratelyder fra ham i stad, men nå har det vært rolig en stund. Bada ham i dag, og har blitt så ivrig på å sitte når han bader! Har sånn vanlig plastbalje, og han vil hele tiden opp og sitte. Og så holder han seg fast i kantene med hendene og kunne sikkert sittet selv hele badet, men jeg vil ikke la ham gjøre det, det er jo ikke bra med så mye sitting før de kan sitte alene. Mens han tidligere plaska med beina, er det nå plasking med armene som gjelder Så skjønn atte. Glemte å pusse tennene hans i dag da *dårlig mor* Har liksom ikke blitt helt rutine ennå, så jeg glemmer det stadig. Men det er vel ikke så farlig når han bare har to "halve" tenner... Håper jeg... I dag har han forresten ikke bitt meg en eneste gang! Han har ellers bitt meg under hver amming. Ikke med en gang, når han er sulten, men når han begynner å bli ferdig å spise. Da er han ikke så ivrig lenger, og "leker" (les:biter) med mammas pupp... Au! Så i det siste har biting i puppen vært takk for maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 27. oktober 2008 #7144 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nei, det spørs jo hvor mange ganger man er nødt til å dra... Nå før jul har vi stramt budsjett, men jeg har gått og hatt vondt i ryggen i flere måneder, så jeg tør ikke gå lengre nå. Ringte legen og fikk time 7. november. Det er lang ventetid, men nå har jeg ihvertfall gjort det Godt at du fikk deg time da - håper du blir bedre av fysioterapien:) Det går fort til den 7 nov. "Du mamma, kan ikke du klø meg litt i rompa?" Flink du er med både invitasjo og kalender - her har jeg meldt meg på scrappekurs, så det skal bli festlig å se hva som kommer ut av det:) Da har jeg ringt legevakta. Lillegutt har 39 i feber, og har vært litt slapp. Han var ikke spesielt interessert i kveldsgrøten og kasta/gulpa opp to skikkelige fontener. Så fikk han litt pupp før han kapitulerte. Nå sover han i vugga si i stua. Skal vekke han om en drøy halvtime og måle feberen igjen, gi han noe og drikke og sjeke bleia for tiss. Huff, ikke noe morro når de er så små og ikke kan si hva som feiler. Stakkar lillegutt. Håper han blir bedre snart, ikke kult i det hele tatt når de er så syke, og så hjelpeløse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 27. oktober 2008 #7145 Del Skrevet 27. oktober 2008 Oppdatering: Lillegutt ble vekt og sjekka tempen på: 38,5. Ikke no' tiss i bleien. Så fikk han pupp og sovna igjen. Er glad for at tempen gikk ned. Håper den holder seg nede også. Nicky: Glemte å kommentere kommentaren ( ) til jenta di. Tror jeg hadde rødmet litt, hadde det vært meg, men guuu for en arti historie. Du får notere ned alle gullkornene, sånn at du kan dra frem boka i en passende anledning når hun blir stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. oktober 2008 #7146 Del Skrevet 28. oktober 2008 Nå har lillegutt falt tilbake til gamle synder, og er våken annenhver time hele natta. Resultat: trøtt unge som ikke vil spise om dagen. Her må det hestekur til, ja... da er det festlig at vi har ett eller annet som skal gjøres tre helger fremover. Håper lillegutt blir bedre, Elle_liten! Det er grusomt når de er syke, man aner ikke hva man skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2008 #7147 Del Skrevet 28. oktober 2008 Uff da, Trampe, så kjedelig! Vurderer dere en skrikekur eller? Tror nok jeg hadde gjort det om vi hadde det sånn. Er jo ikke bra for lillegutten å ikke få sove heller. Synes du har vært veldig tålmodig! T sov fint i natt, bortsett fra at han våkna kl 23... Da hadde vi typisk nok akkurat sovna. Ja, ja. Som regel når han våkner så tidlig, får han ikke mat, men blir bare tatt opp for kos. Og det har pleid og holde; da har han sovna igjen av seg selv etterpå. Men i går kveld nytta ikke det, og mor måtte frem med puppen Han spiste med god apetitt, så jeg lurer på om dette betyr at han trenger litt fast føde om kvelden? :klø: Ellers sov han til kl 7 etter å ha fått mat kl 23, så vi fikk nå sovet en del Jeg hadde heldigvis ingen soveproblemer i natt. Nå ligger lillebebis og sover formiddagslur i vogna si. Kaldt i dag, var et par minusgrader i morges. Ikke så lett å vite hva man skal kle på bebisen ute da, for det blir jo ofte varmt senere på dagen. Og han ligger jo i skinnpose... I dag har han på seg ullbody, sparkebukse, ullsokker, ulljakke og sånn lue med "hals". Votter er et stort problem, siden han sutter på tommelen... Han trenger den ofte i innsovningsfasen. Etterhvert på han jo bare ha på votter, selvfølgelig. Noen som har noen geniale ideer til "totte-vott"? Og god bedring til Elle_liten-bebisen - håper han er bedre i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #7148 Del Skrevet 28. oktober 2008 God bedringt til Babyen Elle liten, her er det akkurat det samme. Var på volvat med han i går. Er en infeksjon av noe slag. Han virket mye bedre i går kveld og i dag morges, men nå er han dårligere igjen. 39 i feber og helt slappfisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 28. oktober 2008 #7149 Del Skrevet 28. oktober 2008 God bedring til alle syke beibiser! Nå er navnefest overstått, og det var en suksess HEF seremoni kan absolutt anbefales, alle i vår familie var veldig imponert over hvor proft det var. Var på helsestasjonen i dag. Har fått egne vekstkurver for henne, og der ligger hun heldigvis litt over snittet for sin diagnose for lengde. Vi fyller ut papirer som skal sendes spesialister i morgen, så da får vi forhåpentligvis snart en time hos dem. Hun er heldigvis superblid og fornøyd hele tiden, og det varmer mammahjertet. I går tok vi vårt første sendedykk på babysvømming, og hun var eneste baby som ikke gråt (hun smilte faktisk), selv om jeg var suuuupernervøs... Så nå har vi meldt oss på videregående babysvømming. Venter også på svar fra drømmejobben. Var på andregangsintervju for 1 1/2 uker siden..... Ingen tenner, men hun har blitt litt mer "klumpete" i begge kjevene. I dag skal vi endelig hente ut gratispakken hos Rimi, og hamstre litt babymat på OBS (40% rabatt på all mat denne uken). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. oktober 2008 #7150 Del Skrevet 28. oktober 2008 Uff da, Trampe, så kjedelig! Vurderer dere en skrikekur eller? Tror nok jeg hadde gjort det om vi hadde det sånn. Er jo ikke bra for lillegutten å ikke få sove heller. Synes du har vært veldig tålmodig! Skrikekur nei, han sovner fint om kvelden. Men om han ikke gir seg av seg selv igjen må pappaen ta ham om natta. Så det blir nok litt skriking, men han får ikke lov til å gå tilbake til å spise om natta og ikke om dagen. Votter er et stort problem, siden han sutter på tommelen... Han trenger den ofte i innsovningsfasen. Etterhvert på han jo bare ha på votter, selvfølgelig. Noen som har noen geniale ideer til "totte-vott"? Og god bedring til Elle_liten-bebisen - håper han er bedre i dag. Jeg har lurt på det samme, har også en fingersuger. Han er god og varm uten votter enda, men det er vel bare et spørsmål om tid. Men du, gir du ikke fast føde enda? Vi har gitt fast føde om kvelden fra han var tre og en halv mnd... og nå får han fast føde tre ganger daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 28. oktober 2008 #7151 Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for omtanken, jenter! I går kveld vekket jeg lillegutt kl 24, for å gi han litt pupp. Ikke noe tiss i bleien da heller, men han tissa litt på meg på stellebordet. Jeg satte på vekkeklokka for å sjekke han kl 2 - kjentes ikke så varm ut. I morges hadde han en temp på 36,5 (kl 5). Tror jeg burd ha tatt dyna likevel. Hadde på han bare to tepper, for at han ikke skulle bli så varm. Stakkars liten... Så var d bæsjebleie kl 5. Etterpå fikk han mat, en sprengt pupp, som han kasta opp - to stk fontener, sånn at lakenet i senga vår og gutten måtte skiftes på.... Etter det turte jeg ikke gi han så masse mat, så han fikk litt pupp, før jeg la han igjen. Vi sto opp kl 8 og nå har vi begge sovet i 2,5 t. :søvn: Nå hører jeg har suller oppi vugga. Tipper at han er klar for mat nå! Trampe: Håper d ikke er tilbake i gammelt spor igjen. til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2008 #7152 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skrikekur nei, han sovner fint om kvelden. Men om han ikke gir seg av seg selv igjen må pappaen ta ham om natta. Så det blir nok litt skriking, men han får ikke lov til å gå tilbake til å spise om natta og ikke om dagen. Jeg har lurt på det samme, har også en fingersuger. Han er god og varm uten votter enda, men det er vel bare et spørsmål om tid. Men du, gir du ikke fast føde enda? Vi har gitt fast føde om kvelden fra han var tre og en halv mnd... og nå får han fast føde tre ganger daglig. Godt han sovner av seg selv da! Så du driver egentlig med en slags "natt-avvenning" da? Er vel greit det nå som han får såpass mye fast føde tenker jeg. Han vil nok ha pupp mest for kos da Vi gir formiddagsgrøt, men har ikke kommet opp i full porsjon ennå. *treig* HS sa det var best å øke til full porsjon med formiddagsgrøten før kveldsgrøt ble innført (evnt motsatt, men vi begynte jo med formiddagsgrøt). Tenker vi begynner på full porsjon formiddagsgrøt i morgen, så kan vi begynne med smaksprøver på kveldsgrøt i overimorgen eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2008 #7153 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvor ofte får deres bebiser mat forresten? Her er det amming ca 6 ganger i døgnet, en av dem med grøt i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. oktober 2008 #7154 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Her er det sånn ca pupp 0700 morgengrøt + vann 0800-0900 pupp 1100-1200 middag + vann 1400-1430 pupp 1600 kveldsgrøt + vann 1800-1830 kveldspupp 1900 + pupp et par-tre ganger på natta.. Ja, det er nattavvenning vi skal til med nå snart. Han kan jo ikke fortsette på denne måten. Men pappaen må være innstilt på det også, for er han sint og sur om natta får han ikke til å roe lillemann heller. Endret 28. oktober 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 28. oktober 2008 #7155 Del Skrevet 28. oktober 2008 08 - pupp soving 11 - pupp soving 14-15 - pupp + litt middag 16 - pupp 18 - grøt 18.30 - pupp + 2-3 amminger om natten Nå skal det sies at snuppa får ca halv porsjon grøt og litt hjemmelaget middag. Ingen fulle måltider utenom amming ennå. Likevel har hun gått opp en halvkilo på to uker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 28. oktober 2008 #7156 Del Skrevet 28. oktober 2008 Her er det sånn omtrent sånn: kl 08-09 morgenpupp (hun er sjelden sulten når hun våkner) kl 12-13 middagsglass eller fruktmos og vann/pupp kl 15-16 pupp kl 19 tran, grøt, frukt og vann + pupp ca kl 5 på natta Pupp innimellom på dagen hvis hun trenger det. En liten lur mellom hvert måltid. Minker på melka her, så de siste dagene har vi trent med flaske og MME for første gang faktisk. Hun skal være hos farmor på lørdag, og siden hun fortsatt våkner en gang på natta må hun nesten få flaske da. Jeg klarer ikke pumpe ut nok til ett måltid en gang. Litt teit å introdusere MME nå, men det får bare gå for den ene gangen. Neste gang hun skal ha barnevakt sover hun forhåpentligvis natten igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 28. oktober 2008 #7157 Del Skrevet 28. oktober 2008 Minker på melka her, så de siste dagene har vi trent med flaske og MME for første gang faktisk. Hun skal være hos farmor på lørdag, og siden hun fortsatt våkner en gang på natta må hun nesten få flaske da. Jeg klarer ikke pumpe ut nok til ett måltid en gang. Litt teit å introdusere MME nå, men det får bare gå for den ene gangen. Neste gang hun skal ha barnevakt sover hun forhåpentligvis natten igjennom. Har du prøvd sånn hormon-nesespray, for å få i gang utdrivingsrefleksen v pumping. Jeg er avhengig av d for å få ut noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 28. oktober 2008 #7158 Del Skrevet 28. oktober 2008 Her har vi det ca slik: Våkner kl 0530-0600 (vil ikke ha pupp) Kl 0700-0730 soving med pupp Kl 0930-1000 formiddagsgrøt, full porsjon, vann i tillegg Kl 1100-1130 soving med pupp Kl 1230-1300 fruktpuré, vann i tillegg Kl 1400-1430 soving med pupp (denne duppen er bare en halvtime) Kl 1430-1500 middag, har startet introduksjonen av dette, vann i tillegg Kl 1630-1700 pupp Kl 1730-1800 kveldsgrøt, økt full porsjon, med sviskemos til dessert Kl 1830-1900 pupp Så er det pupp to ganger om natten:) Ble en lang liste når jeg skrev det ned gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 28. oktober 2008 #7159 Del Skrevet 28. oktober 2008 Lara; godt å se det er flere enn snuppa mi som våkner grytidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. oktober 2008 #7160 Del Skrevet 28. oktober 2008 Lillemannen min hopper fremover på rumpa!! Han ser helt komisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå