Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :hallo:

Lite skriving på meg for tiden (dårlig tid om dagen) men holder meg oppdatert da :)

Først en stooor klem til Marsy :hug:

Så flott at dere har fått så gode netter, Imli og Trampe! Det fortjente dere nå!

Her har det gått andre veien gitt... Han spiser ikke på natta lenger, men de siste nettene har han våknet mye. Nesten hver time. Vil bare ha sutten og litt kos på kinnet, men slitsomt likevel. Blir trøtt av det, særlig når man jobber fullt i tillegg! I tillegg er det trening 3-4 kvelder i uka, så dagene flyr kan man si.

-> Ea - du er ikke alene! Her spiser jeg kjempesunt og trener hardt 3-5 ganger i uken, men de 5 kiloene jeg mangler på startvekten SKAL visst bare ikke av! Nå gir jeg snart opp jeg også altså... Men det er litt slitsomt, hater virkelig kroppen min slik den er nå :(

Her er det heller ingen tenner enda, men de må da være rett rundt hjørnet sånn som han sutrer og gnager og sikler. Stakkar liten! Det er nok derfor han våkner så mye på natten nå også. Det hender iblant at han sover helt rundt da, men som oftest våkner han en eller to ganger i løpet av natten/morgenen for sutten. Det er helt greit det, men når det blir mer enn det er det litt slitsomt altså. Han er fantastisk god for tiden da, smiler og ler og tuller masse. Ruller begge veier når han gidder, men det er ikke ofte :fnise: Har lyst til å komme seg framover og blir frustrert fordi han ikke klarer det. Har definitivt IKKE knekt koden på å forflytte seg enda... Men det er kanskje like greit ;)

Han spiser nå 3 måltider om dagen; grøt til lunsj og kvelds og et halvt middagsglass til middag. Funker fint, han er så flink til å spise at. Selv om det ofte blir en del sutring når han spiser, skjønner ikke hvorfor altså. Han gaper jo som bare det... Merkelige greier.

Nå MÅ jeg bestille time hos fotografen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir jeg 23 år :bursdag:

Og lille T hadde en flott gave til mammaen sin: Nemlig at han sov hele natta igjennom! :hoppe: Han sov fra 20 til 6.30. Kjempedeilig!

Så får vi se hva dagen bringer :) Må nok snart ut å gå en tur med T, han begynner å bli trøtt. Kanskje blir det en liten bytur og få henta bildene av T. Og i kveld skal jeg og mannen ut å spise :hjerte: T skal til foreldrene mine. De elsker å passe ham heldigvis. Deilig med litt tid til bare oss to.

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen imli :bursdag: Så koselige planer dere har.

Her skal vi også ha litt barnevakt i dag, på dagtid. Farmoren og farfaren vil ha henne litt så får mor og far slappa litt av. Alltid deilig med litt avlastning :)

Skrevet

Takk takk :)

Blir deilig med et par bebis-frie timer. Litt godt å savne ham også, ikke så ofte det skjer når han stort sett henger på meg hele dagen :fnise:

Skrevet

Takk takk :)

Nå skal mannen og sønnen på trilletur - alenetid for ho mor :) Må vel få rydda og støvsuga litt...

Skrevet

Jeg har rydda i klesskapet til lillemann, og fjerna alt som er blitt for lite. Satt igjen med tre gensere og fire bukser, så jeg måtte ut på shopping :ler:

I dag har jeg kjøpt en joggedress, ei bukse, en tynn genser og en tykk strikkejakke. Og noen bodyer og sikletørkler. Alt er i str 80. Det meste passer perfekt, noe er litt stort. Store gutten min!!!

Skrevet

Vi lever, men har vært litt opptatt med juleforberedelser i det siste :fnise:

Skrevet
Vi lever, men har vært litt opptatt med juleforberedelser i det siste :fnise:

Juleforbredelser allerede???

Skrevet

Stakkar lillegutt - eller det er vel bare jeg som synes litt synd på han...

Lillegutt har i to uker ca, våknet kl halv ti hver kveld. Det har endt med at han har måttet få puppen før han sovnet igjen. Dette fordi det bare er jeg som har vært hjemme og prøvd og roe han ned igjen, siden pappaen har jobbet sent...

Nå som pappa da er hjemme igjen så er vi igang med avvenning av denne puppen da...og han gråter så sårt stakkar... Jeg har så lyst til bare å gå opp, legge han inntil meg og la han få puppen :hjerte:

Prøvde meg en gang, tittet forsiktig inn i gløtten på døren og pappa bare pekte på meg at "nå måtte jeg gå, dette går fint" :)

Skrevet

Har rydda vekk litt klær i det siste her også. Går stort sett i 74 nå.

Juleforberedelser allerede? :overrasket: Du er gæren :fnise:

Ang. julegaver så har vi tenkt på å kjøpe nytt bilsete til ungen. Sånn 9-36 kilo sete, så har han sete hele "setealderen". I alle fall en gave han trenger :) Mannen er mer på å kjøpe bilbane da :ler:

Skrevet

Jeg har overtalt mannen til å utsette bilbanen og fjernstyrtbilene noen år :ler:

Skrevet
Bad ham, Bippe ;)

Ja, det hadde jeg nok gjort dersom jeg ikke hadde fått til å dra håret ned med vann. Det gikk nemlig veldig greit. Selv om han har stritt hår er det så tynt enda, at det ikke var noe problem å få til. Så det ordnet seg! :smilorange:

I dag passa humøret til Bippe fint til avataren :lol: *fnise*

Ja, du sier noe.. :ler:

------

Det gikk veldig bra hos fotografen. Vi fikk det til å passe perfekt med både søvn og mat før vi dro, og det var det beste utgangspunktet vi kunne få.

Hos fotografen oppførte Junior seg ekseplarisk. Vi tok noen bilder med klær (sett med body og bukse i ull), noen i bare body, noen i bare bleia, og noen helt uten noe. Og han var så utrolig flink! Fotografen skrøt noe veldig av hvor skjønn hun syntes han var, og hun var helt i 100 over hvor fotogen han var. Han gjorde alt riktig og var blid som ei sol hele tida. Hun sa at dette var den mest fotogene babyen hun hadde fotografert på veldig lenge. Og gjett om det var to foreldre som var sprekkeferdige av stolthet da vi var ferdige! :rødme:

Etter fotografen dro vi og kjøpte spisestol til Junior. Han har blitt så stor nå at han kan sitte litt i den, godt støttet opp av sammenrullede håndklær/pledd. Men han kan jo ikke sitte selv enda, så han sitter kun den lille tida det tar å spise grøt. Virker som han er fornøyd med stolen selv også. Det var uansett på tide å flytte ut av vippestolen, syntes jeg. :)

Skrevet

Vi oppdaget forresten at vi har vannlekkasje i taket i går. Vi fikset taket for lekkasje for to år siden, men ikke på samme sted. Nå sier fagfolk at taket er så gammelt at det har gjort sitt, og at vi sannsynligvis må bytte ut hele dritten. Og det er jo ikke akkurat billig! :sur:

Så nå passer avataren til humøret mitt igjen! Jeg bare slenger på en sånn også: :grine:

Skrevet

T sov hele natta i natt også! :hoppe:

Han ville opp kl 6 da, men greit nok. Da ble det "formiddagstur" kl 8 ;) Han sover ennå. Fikk t.o.m sovet en halvtime selv :)

Så moro at det gikk så fint hos fotografen da Bippe! :tommelopp: Tenker det var stas å få så mye ros ja :)

Her kan bebisen faktisk sitte selv i veldig korte perioder. Prøvde på fredag, på gulvet, bare for å sjekke hvordan det lå an med "sitte-evnen" :ler: Og jaggu satt han ikke støtt og rett i ryggen noen sekunder! Er nok ikke lenge før han kan sitte ordentlig nå da. Skal prøve å ikke teste ut sitte-evnen hans for mye, det er jo ikke bra. Men det er så moro å se hvor flink han er, og hvor fort han lærer seg nye ting.

Skrevet
Vi oppdaget forresten at vi har vannlekkasje i taket i går. Vi fikset taket for lekkasje for to år siden, men ikke på samme sted. Nå sier fagfolk at taket er så gammelt at det har gjort sitt, og at vi sannsynligvis må bytte ut hele dritten. Og det er jo ikke akkurat billig! :sur:

Så nå passer avataren til humøret mitt igjen! Jeg bare slenger på en sånn også: :grine:

Nei! Så kjedelig da.... Huff, sånt er ikke moro. Får dere gjort det før vinteren da?

Skrevet

Sittinga er det lillemann har mest kontroll på. Han sitter og leker for seg selv, om han hadde fått lov hadde han kunnet sitte i timesvis. Vrir seg fra side til side, strekker seg etter leker og slenger seg ned på magen hvis det er noe han ikke når men vil ha tak i :)

Han er begynt å åle, han drar seg frem etter hendene og prøver å sparke fra med beina. Flinkis!

Skrevet

Ja, de lærer seg stadig mer og mer disse ungene. Her er bebisen best på rulling, det har han gjort i over to mnd. Og sittinga kommer jo også. Han får åla seg rundt på gulvet på et vis også da :ler:

I stad sov han i nesten 3 timer :overrasket:

Må ha vært sliten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...