Kykkelikokos Skrevet 16. oktober 2008 #7021 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du trener jo hvis du tar situps, Trampe. Jeg trener ikke i heletatt. - Jeg ammer før grøt til alle måltider, utenom kvelds. Da gir vi nemlig grøt først, og så ammer jeg i sengen. Fokuserer på at melk fremdeles skal være hovednæringen, og grøt skal gi henne resten av enerigen. Det tok lang tid før hun begynte å spise fulle porsjoner. Nå tror jeg kanskje det har løsnet, for hun har spist full porsjon i går og i dag. Nå er hun 7mnd, så det har tatt over en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. oktober 2008 #7022 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg tar situps ja, sånn annenhvert skuddår eller så I forhold til resten av gjengen her, "er såvidt begynt å trene, drar tre ganger i uka" så har jeg null og niks å skryte av nei Flinke er dere!! Fatter ikke hvordan dere har tid. Her tar husarbeid og baby veldig mye av tida, og når klokka bikker 19 og han er lagt gidder ikke jeg å fly ut av huset på trening ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 16. oktober 2008 #7023 Del Skrevet 16. oktober 2008 Flinke er dere!! Fatter ikke hvordan dere har tid. Her tar husarbeid og baby veldig mye av tida, og når klokka bikker 19 og han er lagt gidder ikke jeg å fly ut av huset på trening ihvertfall. Jeg flyr ikke ut av huset enda da, trener hjemme foran tv'n med dvd'ene mine foreløpig. Mor og barn trimmen må jeg ut av huset for å være med på, men da er veslegutt med. Tror det blir en saga blott når han begynner å krabbe- nå syns han det er kjempegøy å ligge på teppet med lekene sine og se på alt som rører seg og å være vekta mi. I tillegg har jeg et snev av lakenskrekk- får sjeldent somlet meg i seng før midnatt/ 00.30 tida så jeg rekker det meste. Men jeg syns det er godt å komme meg ut av huset alene uten barn og bleiebag. Litt pusterom i hverdagen, da får jeg mer overskudd til mann og barn og. Inspirert av luksusfellen på TV3 i går, har jeg nå sittet og lagd en ukemeny! Vi har handlet mer eller mindre daglig og da forsvinner det en del penger på ting man strengt tatt ikke behøver, så nå skal vi teste noe nytt. Jeg kom faktisk opp med 18 middager som er gjengangere i heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2008 #7024 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har aldri satt mine bein på et treningssenter, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Å trille tur med bebis er trim nok for min del. Er ikke noe treningsglad jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 16. oktober 2008 #7025 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nicky_B: Feel free to share Jeg kom ikke opp med så mange middager som deg. Dette kom jeg på i farten som jeg hadde lyst på: Lapskaus Taco Hjemmelaget pizza Kylling og ris Stekt ris med kylling Kjøttkaker Løvbiff med pommesfrites Svin med fløtegratinerte poteter og blomkål Pølse og potetmos Wannabe kebab Kjøttboller og potetmos og brun saus Makaroni og kjøttdeig Kylling, pasta og brokkoli Makaronigrateng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. oktober 2008 #7026 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vi har tre faste middagsdager i uka vi. Fisk på mandager, kylling på torsdager og taco på fredager. Så bruker vi å variere litt mtp hva slags fisk og kylling vi spiser. Resten av dagene har vi alt mulig annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2008 #7027 Del Skrevet 16. oktober 2008 Her blir det litt for ofte "orker ikke lage middag i dag så vi tar brødskiver".... Må bli flinkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 16. oktober 2008 #7028 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ikke så mye trening her i gården heller, er ikke så fryktelig glad i å trimme må jeg innrømme Går en del turer da så litt trim får jeg jo uansett. (lillejenta sover best når jeg triller tur med henne) Men den rockeringen din Nicky B hørtes kjekk ut, kan jeg spørre om hvor du har kjøpt den og hvor mye den kostet? Magen min trenger absolutt litt trim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 16. oktober 2008 #7029 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Hei jenter, lenge siden sist. Her er det bissi i heimen for tiden Alt vel med mor og barn! Lille gull veier nå 10.2 kg og har strukket seg til 72 cm Store gode gutten min! Det hverken rulles eller kravles her, men det er mye latter og babling. Han spiser som en konteiner da, ALT går ned! Treningen er i gang uten at jeg ser et eneste resultat. Trener aerobic på treningsstudio tre til fire ganger i uken, samt lange gåturer hver dag nesten Har ikke mistet et gram, tvert i mot.. Har gått opp og ned to-tre kg siden fødselen. Har gitt opp helt jeg nå, får bare finne trivsel i den kroppen jeg har! Noe hår har jeg heller ikke mistet, går rundt med en løve manke av uregjerli' hår... Tørr jo ikke tynne det heller, kanskje jeg mister snart Har vært å kjøpt nissedress så julekort bildene kan taes! Veldig søt en på Kapahl. Endret 16. oktober 2008 av -Ea- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 16. oktober 2008 #7030 Del Skrevet 16. oktober 2008 Her har vi vært på kontroll i dag. Lille snuppa er blitt 68 cm lang og veier 7390 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 17. oktober 2008 #7031 Del Skrevet 17. oktober 2008 Argh, hvorfor måtte Junior bestemme seg for at kl fire er et fint tidspunkt å våkne på akkurat i dag? Synes det er en smule tidlig altså. Jeg har ikke sovet særlig godt i natt, så jeg er TRØTT! Jeg gadd ikke å ta morgenstellet på Junior da vi sto opp, jeg gjør det heller etter neste dupp. Heldigvis sover han jo ofte, så kl halv seks kan jeg legge ham igjen. Da skal jeg også legge meg, og forhåpentligvis sover Junior lenger enn sine vanlige 45 minutter. *krysse fingrene* Men jeg bare VET at det ikke blir min dag i dag. Junior har aldri hatt sovesveis før, men i dag som vi skal til fotografen har han selvsagt det (han har mye hår). Håret står opp i en bølge på toppen av hodet, og det ville jo vært litt søtt dersom vi ikke skulle noe da. Men i og med at han skal bli tatt bilde av må jeg nesten nødt til å gjøre håret hans vått akkurat der og forsøke å få det ned igjen. Krysser fingrene for at det også vil gå fint. Men dersom han har arvet håret til enten meg eller mannen spørs det om det fungerer særlig bra. Makan til egenrådig hår på oss begge skal man lete lenge etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 17. oktober 2008 #7032 Del Skrevet 17. oktober 2008 Bad ham, Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. oktober 2008 #7033 Del Skrevet 17. oktober 2008 I dag passa humøret til Bippe fint til avataren *fnise* Jeg sitter her og håper at øyekatarren skal gå over. Lillemann er frisk som en fisk, men det ene øyet mitt er rødsprengt og ekkelt. Så ille ble det aldri på ham, så jeg har visst fått det for oss begge to Det er jo bra at han slapp unna, jeg tar det gjerne sånn sett, men det hadde vært kjekt å bli kvitt det snart. Velvel, vi har ingen store planer i helga. Like greit å være inne når man ser ut som en narkoman. (kanskje dårlig betegnelse, men de kan jo være rødsprengte i øynene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2008 #7034 Del Skrevet 17. oktober 2008 Her liker bebisen å sove til halv 8-8 når for tida. Ikke meg imot Føler med deg som må stå opp kl 4, Bippe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 17. oktober 2008 #7035 Del Skrevet 17. oktober 2008 Her ble vi vekt 03:50 av veslegutt som "snakker løve" som frøkna kaller det, han lå i senga si og lagde prompe/durelyder så spyttet surklet og tok helt av. Jeg begynte å le, men mannen begravde seg under hodeputa for å stenge lyden ute.. Etter litt pupp og flaske roet han seg og sov videre til et mer akseptabelt tidspunkt: 08:10 Kykkeli: Du kom på 14 middager da, det er veldig bra! Her er våre 19 retter som går på repeat: Ovnsbakt eller grillet laks Fiskegrateng Wok av ymse slag Taco/wrap Kylling casserole Hjemmelaget pizza Ostepanetter Kalkun og kylling karbonader Lapskaus Løksuppe Grønnsaksuppe med klot Tomatsuppe og pannekaker Torsk av ymse slag Tagliatelle/spaghetti i ymse varianter Egenmekket kalkun dings i gryte Røkte kalkun og kylling pølser Omelett/frittata i ulike varianter Stek i schlemmertopf Kalkun/kylling ostepølser Linky: Jeg kjøpte rockeringen min på treningspartner.no, kom på rundt 570 kr med frakt. Kanskje litt dyrt, men for meg har det vært verdt det. Bruker den daglig mens jeg ser på Reba , da tar jeg 15 minutter ene veien og 15 minutter i andre retningen. Kjempegøy! Rockering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. oktober 2008 #7036 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvordan gjør dere det med julegaver til de små? :klø: Lillemann får jo alt han trenger og mer enn det i hverdagen... bestilte nettopp en haug bøker til ham fra bokklubben, måtte jo bruke opp et gavekort der Jeg synes det blir litt trasig om han ikke får julegave hos oss... jeg skriver jo opp og skal ha i album og greier, skal det da stå at han ikke fikk noe hos mamma og pappa da? Skal dere kjøpe julegave til barna? I så tilfelle, hva da? Jeg tenker på et akebrett med rygg, som han kan sitte i når det blir vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 17. oktober 2008 #7037 Del Skrevet 17. oktober 2008 Takk for link Nicky B Skal bestille meg en slik. Vi skal kjøpe cd spiller til jenta vår (mannens forslag) som hun kan ha på rommet sitt. Får nok mye glede av den vil jeg tro. Ellers hvis folk spør hva vi ønsker oss til henne vil vi si penger slik at vi kan kjøpe tripp trapp stol. Vet ikke når de begynner å bruke det, kanskje vi trenger før?!? Syns akebrett var en god ide jeg Vi hentet forresten bildene hos fotografen i går og de ble superfine. Var også på IKEA en tur i dag og fikk kjøpt sånn hvitt saueskinn som vi kan bruke til årets julekort, må finne en fin kjole til henne også. Men det haster jo ikke enda. God helg folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2008 #7038 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vet ikke helt hva vi kommer til å kjøpe i julegave til ungen jeg? Han trenger alltids klær og sånt, og kanskje noen leker for litt større bebiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 17. oktober 2008 #7039 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi kommer nok til å kjøpe et eller annet, men vet ikke hva. Blir nok ikke noe svære greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. oktober 2008 #7040 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg tror vi går for akebrett. Jeg må bare finne et som er god og stødig rygg på. Det hadde vært supert å kunne gå ut på søndagstur med akebrett nå i vinter, men da må det ikke være noen mulighet for at han kan falle bakover og få vondt i ryggen. Noen akebrett har jo sånne bittesmå rygger, så hvis ungen faller bakover får de ryggen rett over kanten på akebrettet... Utedress er også et alternativ. Han har ytterjakke nå, men ikke hel dress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå