linky Skrevet 15. oktober 2008 #7001 Skrevet 15. oktober 2008 Her fikk snuppa vår sine første 2 tenner når hun var rundt 4 mnd. Gir dere vann som tørstedrikk til hvert grøtmåltid eller gir dere melk? Syns helsesøster sa vi skulle gi vann her, så bare lurer. Koker dere vannet eller gir dere rett fra springen? Her sa hun at vi fint kunne gi fra springen, men at vannet ikke burde være for kaldt, det burde stå litt isåfall før man ga det.
sønnavind Skrevet 15. oktober 2008 #7002 Skrevet 15. oktober 2008 Uff ja, amming og tenner er vondt. Selv om mine heldigvis biter sjelden.
Catus Skrevet 15. oktober 2008 #7003 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Linky: Jeg gir vann til grøten ja. Men jeg pleier å amme etterpå, så han får jo i både pose og sekk. Ellers har jeg tutekoppen stående med kokt vann i hele dagen og tilbyr ham med jevne mellomrom. Han er veldig glad i vann og er ivrig etter å drikke. Han får i seg ca 50 ml i løpet av en dag. Synes det er bra jeg. Jeg er glad for at han liker vann så godt. Da sliper vi kanskje unna saft-trollet så lenge som mulig. Endret 15. oktober 2008 av Bippe
linky Skrevet 15. oktober 2008 #7004 Skrevet 15. oktober 2008 Ok Men dere koker altså vannet enda? syns det er litt "skummelt" å skulle begynne å gi vann fra springen jeg, er jo så vant med å koke alt mulig Men kokt vann på tutekopp/flaske kan stå i romtemperatur hele dagen? det kan ikke bli noe dårlig liksom? Førstegangsmor ja
Catus Skrevet 15. oktober 2008 #7005 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tror ikke vi trenger å koke det lenger, men jeg gjør det likevel jeg. Vannkokeren står klar på benken om morgenen, så det koster meg ikke mange kaloriene å sette på en liten kanne. Jeg tror heller ikke det gjør noe å la tutekoppen stå hele dagen. Vannet blir jo ikke dårlig av det. Det ville sikkert vært lurere å bytte det ut en gang i løpet av dagen altså, men det gidder ikke jeg..
~Capricorn~ Skrevet 15. oktober 2008 #7006 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om at når de runder 6 mnd er det helt greit å gi vann rett fra springen. Så det får snuppa her. Og tenner og amming er ikke morro nei. Hun er egentlig veldig snill med meg. Men i helgen tygde hun skikkelig til...så hun fikk nok en dråpe blod på kjolen sin ja...
Trampe Skrevet 15. oktober 2008 #7007 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er glad for at lillemann ikke har tenner enda Her gir jeg vann rett fra springen. Alt går ned - varmt, kaldt eller lunkent. Han får fruktmos rett fra kjøleskapet også.
~Capricorn~ Skrevet 15. oktober 2008 #7008 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, morro når det er fult av merker etter tennen hennes når hun slipper taket.. Blir bare sittende og håpe hun ikke skal bli skremt av noe og dermed tygge til før hun rykker hodet bakover..
Catus Skrevet 15. oktober 2008 #7009 Skrevet 15. oktober 2008 HUff, jeg gleder meg ikke til Juniors tenner kommer langt nok ut til at han kan sette dem i meg.. Men mens det er snakk om merker.. Er det flere som går rundt med kloremerker overalt for tida? Junior tar tak med fingrene (og for en styrke det er i de små hendene!) og skarpe negler overalt hvor han kan gripe tak. Og det blir som oftest i ansiktet mitt, armene mine og brystet mitt. Jeg ser veldig fin ut til tider..
Nicky B Skrevet 15. oktober 2008 #7010 Skrevet 15. oktober 2008 Jepp- favorittaktiviteten er å ta godt tak i huden rundt øyne, nesa, haka, kinn og dra til, samt å bore neglene nedi. Har et langt kloremerke på nesa i dag- fikk det i går. Ellers er han riktig så flink til å gomme puppen. Amming er ikke noe kos lengre. Gruer meg virkelig til tennene kommer. Frøkna fikk ikke tenner før enn hun var 11 måneder, men da poppet de frem også, så jeg er spent på når veslegutt sine kommer.
linky Skrevet 15. oktober 2008 #7011 Skrevet 15. oktober 2008 Ha ha, slik er det her også, for en kraft dete r i de små hendene Har fått et lite blåmerke på armen jeg. Kanskje hun får for mye møllers tran
pondusa Skrevet 15. oktober 2008 #7012 Skrevet 15. oktober 2008 Tenner ja. Lillemor fikk sine første da hun var 11 mnd, pondus fikk da han var 5,5 mnd og lillebror har foreløbig ingen. Men han gnager og gnager på hendene sine og gommer skikkelig til når han ammer.
Murmelmy Skrevet 15. oktober 2008 #7013 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg lurte en dag på hvorfor jeg var så øm og sår inni høyre armhule...jo visst, det er der snuppa liker å ta tak . Så lenge jeg er flink til å klippe neglene (dvs to ganger i uken) så blir jeg bare kløpet, ikke kloret. Heldigvis er snuppa mest glad i å stryke meg på armen eller på brystkassen når hun dier Nå sover hun dagens siste dupp før natten. Har spist hele porsjonen (dog veldig liten) med gulrot/potet/MM samt mm utenom. Jaggu kom ingenting ut igjen. Kanskje hun begynner å skjønne dette med mat . Håper hun tar flasken snart også, vil nemlig feste den 1. november. Reunion med vgs. Var en tur på HS i går ettersom hun ikke hadde fylt en eneste bleie med bajs på nesten to uker + at jeg trengte det der matheftet fra helsedirektoratet. Hun veier nå drøye 7.5 kg og er i godt hold . Bajsbleie kom forøvrig til middag i går ettermiddat . Har kokt grøt på sammalt hvete (fin) for første gang og skal teste det ut i kveld. Tok ut litt eple/pæremos som jeg har laget tidligere fra frysen og tenker jeg blander ut litt av det i grøten. Tenk, snuppa er i gang med fast føde...hun begynner å bli stor! Forresten, er det flere som er i full sving med trening? Det er jeg, og det er deeeeilig!!!
LaraCroft Skrevet 15. oktober 2008 #7014 Skrevet 15. oktober 2008 Her fikk lillegutt tenner rundt 4 mnd`rs alderen han også...og var veldig flink til å bite litt...nå her det heldigvis roet seg, men som flere barn her elsker han å ta et godt tak i det han legger hånden på, så en del kloremerker er det her i gården også Var på 6 mnd`rs kontroll idag, og lillegutt vokser jevnt og trutt. Helsesøster sa han hadde en perfekt kurve Han veier nå 9340gr - er 74,5 cm lang - 46 rundt hodet Her har vi gått igang med to grøtmåltider om dagen, og litt fruktpure til lunsj, dog ved siden av en del pupper da;) Fikk beskjed fra HS at vi også kunne introdusere lillegutt for middag - ja det er rart og gå igang med fast føde på disse små søte Skal også kutte ned en amming på natten...eller lillegutt har lagt til en pupp kl ti hver kveld, det er denne vi skal stoppe først...etter en stund skal vi gå igang med enda en liten ammeslutt (har totalt tre med den kl ti på kvelden), og når vi har kun en pupp om natten skal vi legge lillegutt på eget rom. Her skal jeg også gå igang med litt flasketilvenning da jeg har planer om å komme meg på julebord i slutten av november. Lillegutt tar vann på tutkopp da:) Ble litt langt innlegg dette...
Nicky B Skrevet 16. oktober 2008 #7015 Skrevet 16. oktober 2008 Kanskje hun får for mye møllers tran Her går det i grøt, for det meste to ganger om dagen. Han spiser sjelden en hel porsjon og det er ikke hver dag han vil ha to porsjoner en gang. Har testet ut litt forskjellig middag og fruktmos, og han brekker seg og skrukker sammen hele ansiktet. Banan og grøt er de tingene som glir ned uten grimaser og grin. Men vi gir oss ikke. Forresten, er det flere som er i full sving med trening? Det er jeg, og det er deeeeilig!!! Full og full- er da litt i sving. Har mor og barn trening på tirsdager. Bruker leg magic'en min med jevne mellomrom, har kjøpt meg en rockering på 1,7 kilo- super magetrim! Trener pilates to til tre ganger i uka, samt 50 minutter powersculpt eller fatburn en gang i uka. (dette gjør jeg hjemme med trenings dvd'ene mine) Bare mannen jobber litt mindre sene kvelder, skal jeg trene mer på Puls.
LaraCroft Skrevet 16. oktober 2008 #7016 Skrevet 16. oktober 2008 Idag er lillegutt 6 mnd - store lille gutten min Han feirer dagen med feber etter vaksinene igår - stakkar... Forresten, er det flere som er i full sving med trening? Det er jeg, og det er deeeeilig!!! Her er jeg startet såvidt med trening, tre ganger i uken på treningssenteret. Går turer til babysvømminga hver gang - bare stigning i 20 min! Men i aug/sept holdt jeg på med trening hjemme ved hjelp av treningsdvd`er... Nå er det senteret for alle penga;)
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2008 #7017 Skrevet 16. oktober 2008 Her tror jeg tennene oppe er på gang. Aldri fred å få Vi har ikke gitt noe å drikke til grøten. Gir foreløpig bare formiddagsgrøt, er vel oppe i halv porsjon nå tenker jeg. Har begynt å gi hirsegrøt, og det likte han mye bedre enn maisgrøt. Nå gaper han og greier Har også begynt å amme etter grøten. Matlysten er mye bedre da. Han er jo over 6 mnd nå, så greit å få til en hel porsjon snart. Og det er ikke så lett å få i ham om han har spist masse melk først. Så da blir det motsatt rekkefølge. Hvordan gjør dere det? I går drakk han faktisk vann av tutekopp for første gang. Ikke dårlig. Han er jo flaskenekter, så hadde vært greit om han ville ha tutekoppen. Å klype mamma er en favorittbeskjeftigelse her også. Tar et godt tak rundt nesa mi eller kinnene, drar meg i leppa osv. Sjarmerende foreløpig Her blir det ikke noe trening-trening, kun gåturer. Han sover kun i vogn på dagtid, så det blir to-tre turer hver dag.
LaraCroft Skrevet 16. oktober 2008 #7018 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Her tar jeg puppen en halvtime/tre kvarter før grøt, eller så er det som du sier Imli vanskelig å få i noe grøt på full mage:) Jeg gir vann ved siden av grøten - hørt at det er lurt...fra tutkopp. Her er vi fortsatt i starten når det gjelder formiddagsgrøt, så det er ikke alltid hele porsjonen går ned. Kveldsgrøten går fint - der kan vi starte å øke porsjonen. Og så er det litt frukt til lunsj, som glir ned som bare det Nå skal vi introdusere så vidt det er litt middagsmat også - det blir spennende å se hvilke grimaser som kommer da må bare passe på å få det på film Endret 16. oktober 2008 av LaraCroft
Catus Skrevet 16. oktober 2008 #7019 Skrevet 16. oktober 2008 Trening? Hva er det?? Nei, her blir det ikke noe mer enn trilleturer. Men jeg har ikke lappen, så jeg er tvunget til å spasere en del. Og det er den eneste fordelen med det; gratis trim når jeg skal noe. Men nå har det ikke blitt noen trilleturer på en hel uke. Først var det navnefesten som tok all tiden, så ble jeg syk og er det fortsatt. Men i morgen skal vi til fotograf, og dersom mannen ikke blir med må jo jeg og Junior spasere da. Men jeg regner med at formen min er noe bedre til i morgen. Håper det iallfall. Har også begynt å amme etter grøten. Matlysten er mye bedre da. Han er jo over 6 mnd nå, så greit å få til en hel porsjon snart. Og det er ikke så lett å få i ham om han har spist masse melk først. Så da blir det motsatt rekkefølge. Hvordan gjør dere det? Vi gjør det på samme måte som deg. Har alltid ammet etter grøten, ellers ser jeg for meg at han ikke vil klare å spise så mye grøt. Noen sier jo at det skal gjøres i motsatt rekefølge for å opprettholde produksjonen, men forløpig pumper jeg jo hver kveld for å ha melk til kveldsgrøten. Det er nok til å opprettholde hos meg iallfall. Men jeg synes det er litt tiltak da, så jeg gleder meg til å starte på grøt med vann til begge måltider. Strengt tatt kunne jeg sikkert gjort det for lenge siden, men jeg føler liksom at han "trenger" den skvetten med melk i grøten..
Trampe Skrevet 16. oktober 2008 #7020 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg trener heller ikke. Er nede på vekta jeg var før jeg ble gravid, og trener akkurat like mye som jeg gjorde da Hater å trene, det har jeg alltid gjort, så jeg orker ikke å kaste bort så mye tid på noe jeg ikke liker å gjøre. Enkelt og greit. Det blir noen turer og noen situps/pilatesballøvelser foran TVn om kvelden, og ferdig med det. Jeg ammer og gir grøt uavhengig av hverandre jeg da. Nå som han har sovet gjennom natta med bare ett nattmåltid tre netter på rad (kryss i taket!!!!) ammer jeg om morgenen, gir grøt etter en og en halv-to timer, ammer igjen etter første lur, gir middag rundt 1430-15, ammer igjen rundt 16, kveldsgrøt 18 og kveldspupp 19. Han får alltid vann til grøten. Det varierer veldig om han vil ha pupp eller ikke, men nå når han ikke spiser noe særlig om natta vil han ofte ha pupp om dagen. Stort fremskritt!!! Jeg er begynt å tenke på jobben. Jeg begynner 1. desember, og det er ikke lenge til!!! Endret 16. oktober 2008 av Trampe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå