Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6861 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg og lillemann har nettopp tatt en lang dusj! Vi har stort kabinett med plass til oss begge to, og han var så fornøyd med å sitte i hjørnet og plaske og leke med ranglene sine mens jeg fikk dusja og til og med kura håret Deilig! Jeg blir i så godt humør etter en dusj! Nå sover han ute i vogna si, og jeg skal skrive handleliste. Det er slunkent i skapene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. oktober 2008 #6862 Del Skrevet 3. oktober 2008 Kan han sitte selv allerede, Trampe? Så flink han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6863 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, han sitter helt stødig, bøyer seg frem og slikker på gulvet/matta imellom beina sine, lener seg laaangt bak slik at han nesten mister balansen, og setter seg opp igjen selv. Og han bøyer seg til begge sidene om han hører lyder. Men jeg lar ham ikke sitte på hardt gulv, for han kan jo tippe over. Han har gjort det et par ganger, blir overivrig når han skal nå noe som er langt unna og så vipper rompa opp og nesa ned Men på den tykke matta går det bra uansett Han har hele tida villet opp og sitte, så jeg spurte helsesøster om det da vi var på 5mndkontroll. De skal jo ikke sitte så mye når de er små pga ryggen. Men hun sa at så lenge han har kontroll selv, vil opp og sitte og ikke sitter i timesvis hver dag skal vi bare la ham sitte. Så da gjør vi det Han ligger mye også, må jo trene krabbeteknikk. Men det går fremdeles i åling baklengs her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. oktober 2008 #6864 Del Skrevet 3. oktober 2008 Sturlason ved Rådhuset Har dere bestilt forstørrelser eller takkekort eller noe derfra? Lurer på priser på slikt.. Det så jo kjempe ut med det tilbudet til 200kr. Jepp, jeg og mannen sitter og legger slagplan her nå. Vi ga oss til slutt i kveld, han hylte så innmari. Guttungen er jo helt fortvilet, for han er vant til å få pupp og blir hysterisk når han ikke får det. Tre ting må være på plass først: Jeg og lillemann skal reise bort et par dager i neste uke uten mannen. Ingen vits i å avvenne før det. Venninna mi er høygravid, og når hun får baby skal vi på barselbesøk der hun bor uten mannen. Ingen vits i å avvenne før det. Og så skal jeg innføre middagsmåltid også. Han spiser nå grøt om morningen, pupp ca to ganger i løpet av dagen og så grøt på kvelden. Og pupp fire-fem ganger om natta, da. Så den første natta er han nok sulten, men vi er jo nødt... Jeg må bare iføre meg hørselvern og legge meg på gjesterommet. Trampe, uten å være for skråsikker så tror jeg faktisk at jeg ser hva som er problemet. MM eller MME skal fremdeles være hovednæringen ved 6mnds alder. Hvis du kun gir pupp 2 ganger om dagen, så vil han kanskje ta det igjen om natten? I følge spedbarnsmatboken jeg fikk på helsestasjonen så kan dagen f.eks se slik ut: Morgen: Pupp Frokost: Pupp og grøt Formiddagsmat: Morsmelk, grøt og ev. fruktmos Middag: Morsmelk og middag Kveldsmat: Morsmelk, grøt og tran Sen kveld: Morsmelk Jeg har ikke avvent henne nattpuppen enda og kommer nok ikke til å gjøre det på en stund, siden hun ikke får i seg fulle grøtporsjoner enda. Men slik ser i hvert fall våre dager sånn ca ut: Morgen: Pupp Ca kl 9: Pupp, så grøt Ca kl 12: Pupp, kanskje litt frukt Ca kl 15: Pupp, kanskje en kavring å gnafse på (her skal middagen inn tenkte jeg) Ca kl 17-17:30, Grøt Ca kl 18:15: Pupp på senga Så ammes hun ca 1-2 ganger om natten. Ikke noe fast tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6865 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Setter stor pris på input, Kykkelikokos. Men det er ikke med vilje at jeg ikke gir pupp flere ganger om dagen. Han vil ikke ha... Morgenpuppen er bare å glemme, jeg er helt fullstendig tom etter natta. Så han får ingenting før frokostgrøt. Jeg tilbød puppen før vi skulle på tur rundt 12 i dag, han ville ikke ha. Han fikk litt etter dusjen nå rundt 14, men det var ikke stort. Skal tilby på nytt nå når han våkner og se om det blir bedre, men jeg regner med at han ikke vil ha da heller. Så det er ikke det at jeg ikke tilbyr ham puppen mer enn to ganger daglig, det er det at han ikke vil ha den... han trenger den vel ikke når han spiser så ofte om natta. Vår matrytme for tida: ca 05:00 siste nattpupp ca 0830 frokostgrøt og vann tilbyr pupp flere ganger i løpet av formiddagen, men vil ikke ha ca 1430 fruktmos og pupp - skal gå over på middag ca 1600 pupp 1800 kveldsgrøt, fruktmos og vann 1900 kveldspupp 2300 pupp 0100 pupp 0300 pupp De tidspunktene om natta er faktisk ganske faste. Skulle tro han hadde ei innebygget vekkerklokke... Endret 3. oktober 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. oktober 2008 #6866 Del Skrevet 3. oktober 2008 Gratulerer med halvårsdag, monja Kykkeli: Nei det har vi ikke . Har scannet de innhjemme og printet dem ut selv Pondusa, vi pupper fremdeles vi! Snuppa får tygge på litt eple og andre frukter, har smakt en teskje grøt og en teskje fruktpuré . Her skal introduksjonen gå svært sakte og renger ikke med at hun får et helt måltid før hun er rundet 6 mnd . Med andre ord, her fullammes det ennå med flere måltider pr natt. Her er forresten snuppa mi med hjemmesydd snekkerbukse og hjemmestrikket lue Ca 5 1/2 mnd Barna mine 1 Barna kveldskoser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. oktober 2008 #6867 Del Skrevet 3. oktober 2008 Fikk dere flere med dere hjem enn et da, murmel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. oktober 2008 #6868 Del Skrevet 3. oktober 2008 Så herlige barn, murmel 6 mnd kontroll idag. 7060 gram, 66,5 cm lang og 45 cm rundt hodet. Fikk masse skryt for hvor flink han var til å rulle, snu seg rundt sin egen akse, "snakke" og i det hele tatt *kry* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. oktober 2008 #6869 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå har jeg og fått lapp om pakken fra Rimi, spent på å hente den. Høres jo ut som bra innhold da. Christian liker grøt litt bedre nå, gidder hvertfall å gape når skjeen kommer. Og han smatter og spiser veldig. Verre med fruktmosen, den får han grøsninger av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. oktober 2008 #6870 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har ikke fått noe fra Rimi enda jeg *snurt* Nuvel, det kommer vel. Store forventninger til pakken siden den første var så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. oktober 2008 #6871 Del Skrevet 3. oktober 2008 Takk, monja Kykkelig: Du betaler 200 kr for fotografering + 1 bilde. De velger ut 4 bilder av alle som ble tatt og du velger altså 1 av dem - det er inkludert i de 200 kronene. Om du ønsker ytterligere bilder av de tre som er igjen betaler du 200 kr pr bilde. Jeg vet ikke hva det koster for flere kopier av de fire du kan velge mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sønnavind Skrevet 3. oktober 2008 #6872 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vi har fått en krabber i dag. Endelig knekte storesøster koden, og selv om det ikke går fort og selv om hun har smelt nesa i gulvet noen ganger går det framover. Nå står hun i senga si og nærmest sover, men har ikke tid til å ligge nede. Puh, det blir travle dager framover:). God helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. oktober 2008 #6873 Del Skrevet 3. oktober 2008 Så utrolig skjønne barn dere har, Monja og Murmel! Jeg har heller ikke fått Rimi-pakken enda. Egentlig skulle jeg vel fått den allerede i uke 37, så de er nok tomme her også. Håper bare ikke det tar så mye mer tid nå. *utålmodig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. oktober 2008 #6874 Del Skrevet 3. oktober 2008 Var inne og kikket på siden deres nå, og tror nok at vi kommer til å benytte oss av det tilbudet Tenker at vi bestiller alle 4 bildene hvis de er bra, og gir bort i julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 3. oktober 2008 #6875 Del Skrevet 3. oktober 2008 Skjønne barn du har murmel:) Her har vi mottatt Rimi pakken - veldig overrasket jeg over at utvalget var så bra, så fornøyd her ja Idag har lillegutt vært så som så med puppen, håper bare han ble ordentlig mett før han sovnet, slik at natte blir grei ifht søvn... Igår natt var han urolig. Her har vi pupp hele dagen, et grøtmåltid om kvelden, deretter pupp før seng. Så er det som regel to pupper om natten. Oftere hvis han er urolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6876 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg sitter her og lurer på om det er noen vits å legge seg. Han våkner jo omtrent når jeg sovner Mine pupper er jo totalt omvendt fra normalen, jeg begynner å få spreng nå. Slunkent om dagen, fullt når man nærmer seg 23, og så tømmes det igjen om natta. Fullstendig tilpasset den snodige rytmen til min lille sønn, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. oktober 2008 #6877 Del Skrevet 4. oktober 2008 Så livlig det har vært her idag da Nå er begge ungene i seng og vi slapper av litt. Lillemann har selvsagt fått masse rødt eksem på haka. Kommer nok av siklinga hans. Passer jo supert det siden han skal fotograferes på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 4. oktober 2008 #6878 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jepp - livlig her ja Natt til idag var den verste på så lenge jeg kan huske... Når jeg skulle legge meg igår, så våknet lillegutt. Dette fordi jeg snudde han over fra mageleie til ryggleie...har helt angst for at han skal sove på magen (tenker krybbedød med en gang jeg). Så lillegutt fant ut at han ville være våken frem til klokken 0200, da ble det en pupp (igjen - hadde prøvd en del underveis) og så sovnet han. Men han ville jo selvfølgelig ikke sove lenge da, kl 0430, var det en ny pupp på bestillingen :dåne: han lå å vrei seg som bare det - så jeg tenkte at det ville være bedre å ha han liggende ved siden av meg enn at han skulle våkne helt av at jeg løftet han over i egen seng...så lite søvn da...men klokken 0600 ville han ikke ha noe mer av natten og var klar for å stå opp...da tok heldigvis pappa lillegutt med ned i stua så jeg fikk meg en liten bikk på halvannen time før en ny pupp... slitsomt med slike netter altså... Håper virkelig det ikke blir slik i natt igjen... Har forresten lest inne på helsenett.no at det ikke er noe farlig at barna sover på magen når de selv er blitt så store at de snur seg...trøster meg mye med det...(men de skal ikke falle i søvn på magen da). Hvorfor er det ikke noen som forteller meg slikt slik at jeg kan slippe bekymringer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. oktober 2008 #6879 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Det stemmer det, LaraCroft, så du trenger ikke snu ham hvis han har snudd seg i søvne Vi har hatt ei tipptopp natt!!! La seg uten et pip 1900, var våken for pupp 0100 og 0430, og så var det morgen 0700. Supert!! Men jeg er trøtt allikevel jeg, vi hadde besøk i går, så jeg var ikke i seng før 0200... helt og fullstendig selvforskyldt det da Jeg lot mannen sove og sto opp selv nå, så kan jeg heller gå og legge meg om et par timer når lillemann er trøtt igjen. Hvis han ikke sovner sammen med meg tar mannen ham med ut på trilletur, så kan jeg sove et par timer. Jeg får til å sove når jeg legger meg igjen, mannen gjør det ikke, så da er det greit å gjøre det sånn. Endret 5. oktober 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6880 Del Skrevet 5. oktober 2008 Vi har og hatt en super natt. Mannen la han klokka 19 etter grøt og melk. Så sov han til klokka 4, fikk smokken og sov videre til halv 7. Da fikk han pupp og ny bleie og nå er han lagt igjen. Spent på om han har tenkt å sovne. Skulle tusla etter jeg og, men vi får se om jeg orker. Klarer aldri å sovne etter at jeg har vært oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå