Kykkelikokos Skrevet 30. september 2008 #6801 Del Skrevet 30. september 2008 Så herlig bilde, Grace To fulle porsjoner grøt. Må man det altså? Jeg hadde ikke det til storebror heller jeg. Ett måltid med skive, ett med frukt og ett med grøt. Nå er det foreløpig melk, melk og frukt, melk og melk og grøt. Man trenger ikke gi grøt i heletatt, såvidt meg bekjent. Hvis ungene heller ønsker å spise brødskive så kan de spise det (med et jernrikt pålegg). Har bare prøvd maisgrøt, ikke noe fruktmos eller noe. Har tenkt å prøve med banan i morgen, det har vi i huset... Ellers så får vi prøve en annen type grøt... Er litt redd for å prøve brødskive. Kan jo hende han bare trenger litt tid på å bli vant til dette nye greine også. For meg høres det ut som om han ikke har helt kontroll på svelgingen enda (mener å huske at du skrev at han rotet med tungen). Men har du prøvd fruktmos? Da ser du jo fort om han det er fordi han ikke liker grøten eller om det er fordi han ikke skjønner hvordan han skal svelge. De fleste liker fruktmos av et eller annet slag i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. september 2008 #6802 Del Skrevet 30. september 2008 Man trenger ikke gi grøt i heletatt, såvidt meg bekjent. Hvis ungene heller ønsker å spise brødskive så kan de spise det (med et jernrikt pålegg). For meg høres det ut som om han ikke har helt kontroll på svelgingen enda (mener å huske at du skrev at han rotet med tungen). Men har du prøvd fruktmos? Da ser du jo fort om han det er fordi han ikke liker grøten eller om det er fordi han ikke skjønner hvordan han skal svelge. De fleste liker fruktmos av et eller annet slag i hvert fall. Jeg synes det virker som om han ikke har helt kontroll på svelginga ja. Så jeg lurer på om resultatet hadde vært det samme uansett hva jeg hadde gitt ham... Har bare prøvd ren maisgrøt. Skal prøve banan i morra, og fruktmos etter neste gang jeg er i butikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 30. september 2008 #6803 Del Skrevet 30. september 2008 Så herlig bilde, Grace To fulle porsjoner grøt. Må man det altså? Jeg hadde ikke det til storebror heller jeg. Ett måltid med skive, ett med frukt og ett med grøt. Nå er det foreløpig melk, melk og frukt, melk og melk og grøt. Nei, man trenger nok ikke å gi to fulle porsjoner med grøt. Men jeg er litt pinglete og tør ikke introdusere brød enda, så jeg kommer nok til å gi grøt både formiddag og kveld en stund fremover. Det vil bli to forskjellige grøter da, sånn at han ikke skal bli helt lei. Henger meg på de andre her og skryter av bildet til Grace. Det var kjempeflott! Og for en sprek gutt du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 30. september 2008 #6804 Del Skrevet 30. september 2008 Prøv fruktmos med en gang, imli. Det er mye lettere å spise enn banan. Og en annen type grøt er også lurt å prøve, maisgrøt er den typen lillemann likte dårligst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. september 2008 #6805 Del Skrevet 30. september 2008 Man kan jo mose bananen også da. Banan med litt mm kanskje? Vi har prøvd hjemmelaget havregrøt med MM i dag. Det ble en real suppe. Neste gang skal jeg prøve med mer havregryn. Og så har vi prøvd med fullkornskavring. Live synes den var digg å gnafse på en liten stund i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 1. oktober 2008 #6806 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vi har hatt en god natt! Junior la seg som vanlig kl syv, og sovnet relativt raskt. Han våknet et par ganger før jeg la meg, men han trengte bare smokken for å sovne igjen. Ellers våknet han i tillegg et par ganger i løpet av natta, men smokken var nok da også. Han våknet kl fem for mat, og sov ved siden av meg helt til kl halv åtte etterpå! Jeg, mannen og Junior skal på vift i ettermiddag. Jeg tror ikke vi kommer hjem tidsnok til vanlig leggetid, men en gang i blant gjør vel ikke det noe? Jeg lurer litt på det med den grøten også. Vi har jo fått en så fin rutine på kveldstid nå, med grøt og fruktmos kl fem, så rett i kveldsstell og på med pysjen, amming kl seks og natta kl syv. Det skulle vel gå greit å gjøre om på det i dag? Slik at jeg gir grøt sånn i ett-tida i dag, og heller tar med meg et glass med fruktmos som han kan få på kvelden? Leggetida blir nok også litt forskjøvet. Men rutinene blir vel ikke ødelagt av en gang, vel? Vi kommer jo inni rutinen igjen i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. oktober 2008 #6807 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er jo de generelle rutinene som gjelder, så om dere har et avvik en dag gjør det vel ingenting. Jeg ville dratt ut og kost meg ihvertfall Her sitter flinkisen min og spiser brødskive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 1. oktober 2008 #6808 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk, men kose meg skal jeg vel egentlig ikke.. Det er ikke noe veldig lystbetont vi skal, heller noe vi MÅ. Men men, sånn er det bare av og til. Så spennende med brødskive! Hvordan reagerte han på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. oktober 2008 #6809 Del Skrevet 1. oktober 2008 Åja, sånn å forstå. Jaja, la være å kose dere da Joda, han gaper, skjærer grimaser, rekker tunge, småbrekker seg litt, ser veldig ettertenksom ut, smatter og svelger. Og gaper etter mer. Lille raringen. Han har fått morgengrøt nå også, så nå er det snart på tide for første lur i vogna. Skal få unna noe husarbeid mens han sover, og så skal vi til byen etterpå. Må kjøpe strømpebukser, jeg har lagt vekk fire stykker nå helt plutselig. Fikk de ikke over rumpa hans... Jeg trodde jo jeg var helgardert, jeg har nemlig bestilt strømpebukser fra Tom og Trine på sparkjøp. Flere venninner skryter sånn av de, og jeg liker bodyene. Bestilte noen bodyer i str 80, siden han nå er 72 cm, og de sitter som støpt. Bestilte et par strømpebukser i 80, og de er 15 cm for lange på hver fot...!! :klø: Now what's up with that...? Har noen av dere bestilt Tom og Trine-ullklær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. oktober 2008 #6810 Del Skrevet 1. oktober 2008 Skal prøve med mosa banan etterpå. Og se hva som skjer... Er jo over en uke siden grøt ble introdusert, og han er like skeptisk ennå. Hadde vært greit med litt fremgang... Ang annen type grøt, så har jeg hørt at risgrøt smaker enda verre Men nå er det jo bare en ukes tid til han er et halvt år, så da kan vi prøve noen andre typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. oktober 2008 #6811 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det finnes havregrøt i 4mndutgave! Det var den vi brukte mest, også etter han fylte 6 mnd. Du finner den på butikker med godt utvalg, som Mega, Eurospar og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. oktober 2008 #6812 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ullklær fra Sparkjøp er skikkelig små i størrelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. oktober 2008 #6813 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor gamle var deres små når dere begynte å legge dem våkne om kvelden? Og om dagen forøvrig? Lillemann får siste kveldspupp mellom syv og halv åtte på kvelden, sovner på puppen og bæres i seng. Da sover han til ca kl 1, får pupp og sover til ca kl 5, får pupp og sover til kl 7. Han har også første dupp ca kl 9, da får han pupp i stuen, sovner og blir bært i seng. Sover alt fra 45min til 2 timer da. Mener å huske at lillemor og pondus var rundt 5 mnd da de sluttet å sovne på puppen og vi la dem våkne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. oktober 2008 #6814 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ullklær fra Sparkjøp er skikkelig små i størrelsene. Stort sett alle klærne fra Sparkjøp er små i str. Tror det er fordi de opererer med helstørrelser i mye, eks. 50,60,70,80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. oktober 2008 #6815 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vel - ullstrømpebuksene jeg har kjøpt fra Sparkjøp er jo ikke akkurat små i størrelsene. De er i str 80 - samme som bodyene - og med litt vilje kunne jeg fått de på meg selv... Kjempestore. Lengre enn hele babyen jo. Så de er ikke akkurat små nei. Lillemann har aldri sovna ved puppen om kvelden. Det hender at han gjør det innimellom, men som regel legges han våken. Det er kun de siste ukene at han ikke har holdt et skikkelig leven om kvelden, han har visst innsett at han skal sove når han kommer i senga. Men om dagen nekter han å sove der, så jeg er ute og triller flere ganger daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. oktober 2008 #6816 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vi har alltid lagt lillemann våken. Iallefall de siste 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 1. oktober 2008 #6817 Del Skrevet 1. oktober 2008 De fleste liker fruktmos av et eller annet slag i hvert fall. Veslegutt liker ikke fruktmos. Bare grøsser og brekker seg og skjærer de festligste grimaser! Imli: Mange barn får magevondt og forstoppelse av banan, men for mange kan den også virke mot forstoppelse. Frøkna ble forstoppet av banan, mens gutten til venninna mi fikk skikkelig fart på systemet av det. Det kan være at han ikke liker maisgrøt rett og slett. Både frøkna og veslegutt hatet den. Mens risgrøten og havre har gått ned på høykant. Prøv litt forskjellige grøter- du kan jo også teste ut smaksporsjoner av 6 måneders grøtene. I dag har jeg og mannen vært gift i 3 år! Skjønte ingenting jeg når han gratulerte meg i dag, så her i huset er det ikke mannen som glemmer betydningsfulle datoer. Det er nok meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 1. oktober 2008 #6818 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er så irritert på mannen i dag. Han bruker vanligvis å ringe meg et par ganger i løpet av dagen, men i dag tør han visst ikke Han skulle gi mat i går, men ga seg etter en halv porsjon. Resultatet: stadig våkning i natt, og hun var lys våken fra 5:45. Når jeg endelig fikk roet henne ned, og lagt henne ned igjen, trasker han inn på rommet hennes og slår på lyset!! Jada, litt trøtt nå... Jeg startet også med fruktmos, og tror at det gjorde det lettere å spise grøten. Men det er MYE fruktmos i begerne, så vesla spiser fortsatt ikke opp alt på en gang. Men nå for jeg heldigvis brukt alle plastboksene mine fra IKEA Vi har alltid lagt vesla våken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. oktober 2008 #6819 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja, i dag er altså Christian blitt 6 måneder!! Jeg kan bare ikke fatte hvor tiden blir av. Jeg syns det går mye fortere nå, enn med Victoria. Vi har vært på helsestasjon i dag og dagens tallrekke var: 7.820gr, 66,5cm og HO 44,5cm. Når går stortsett grøtspisingen greit, han får i allefall i seg litt. Har ikke prøvd noe spesielt mer med frukt, men kunne sikkert trappet opp litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 1. oktober 2008 #6820 Del Skrevet 1. oktober 2008 Gratulerer med dagen til Christian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå