April Skrevet 27. september 2008 #6761 Del Skrevet 27. september 2008 høres ut som slitsomme dager, April. Håper det blir bedre snart. Hvor ofte våkner han om natta da? Ja, det håper jeg også. Han våkner 5-6 ganger tenker jeg. Går som regel i underkant av 2 timer før han våkner igjen. I natt tok jeg han opp i senga mi og da føltes det som om han var våken enda oftere. Har blitt skikkelig sår på vortene. Når vi flytter skal han på eget rom og vennes av med nattamming ganske fort. Det er planen hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 27. september 2008 #6762 Del Skrevet 27. september 2008 Men nå har ikke jeg prøvd med skinnposen oppi, fikk den i dag. Regner med det skal gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. september 2008 #6763 Del Skrevet 27. september 2008 Høres trasig ut, April Håper det bedrer seg snart. Her sover lillegull og det har han gjort i en times tid alt. Håper han ikke våkner så mye i natt da. Synes to ganger er tungt nok jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. september 2008 #6764 Del Skrevet 28. september 2008 Lillemann er begynt å våkne oftere om natta igjen. Han ynker seg i søvne, klynker og kommer med små skrik... sovner med en gang jeg tar ham i armene, men våkner når jeg legger ham ned igjen. Stakkar liten, det er noe som ikke er helt som det skal være Har deres små begynt å bli redde for fremmede? Jeg har en blid gutt som smiler til alle han ser, men han er begynt å bli skeptisk til mannfolk. Han stortutet til broren min her om dagen, da var det et par uker siden sist han hadde sett ham. Håper det går fort over, det er synd om han skal gå fra å være glad i alle til å bli redd for alle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 28. september 2008 #6765 Del Skrevet 28. september 2008 Håper ting blir bedre snart April, høres forferdelig slitsomt ut Og samme til Trampe, selvfølgelig! Nå håper jeg snart dere får sove litt lenger altså... Her har nettene aldri vært så bra som de er nå, en ukes tid etter at vi startet med nattavvenning. Lillegutt sover MYE bedre nå som han har skjønt at det ikke er mat å få på natta lenger. Kan anbefales I natt sov han fra 19.00 til 06.45 uten EN oppvåkning (som vi hørte hvertfall), fikk smokken og sov videre til 07.45... LUKSUS!!!!! Det er den beste natta vi har hatt noengang Jeg er så innmari glad for at vi tok de to-tre litt slitsomme nettene i begynnelsen nå altså. Jammen rettet det seg fort! Han har forresten fått en ny favoritt: Hipp Nudler med grønnsaker og skinke. Spiste nesten et helt glass til lunsj i går! Jeg er forresten nå offisielt på slanker'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. september 2008 #6766 Del Skrevet 28. september 2008 Vi har også hatt en god natt. Lillebebis våkna kl 2 for mat, ellers sov han fra 20 til 7 uten å våkne Synes 1 amming er helt greit foreløpig, venter litt med avvenninga. Man skal vel ha innført minst ett måltid eller to med fast føde før man avvenner om natta, skal man ikke? :klø: Og her er jo grøtspisinga bare i startfasen... Men det høres superdeilig ut å slippe da! Får tenke på det som en "gulrot" litt inn i fremtiden Her har bebisen vært skeptisk til fremmede/folk han ikke har sett på en stund ganske lenge. Kommer en fremmed for nær, hender det at det kommer den geipen, så da må mor være kjapt ute før vrælet kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sønnavind Skrevet 28. september 2008 #6767 Del Skrevet 28. september 2008 Vi har Emmaljunga Twin Kangaroo (eller hva det nå er den heter for noe). Bruker fremdeles bag'ene, men vet ikke hvor lenge vi kan gjøre det. Storesøster reiste seg nemlig opp i senga si i går, så nå begynner hun virkelig å bli skummel. De sover ikke uten at vi triller da, så det er ingen fare for at hun krabber ut etter duppen. Men vi har pleid å legge dem på magen slik at de kan se ut foran når de er våkne, og det kan vi nesten ikke gjøre med henne mer. Så da blir det vel sportsvogn for å stille nysgjerrigheten hennes. Ellers har de egentlig ganske god plass i bag'en enda. De er rett i underkant av sju kilo, og selv om de er ganske lange, gjør det ingenting om de ligger med litt bøyde bein. De trives i hvert fall veldig godt i bag'ene sine. Ellers lurer jeg også mye på det med gulping om dagen. Storesøster virker det definitivt som begynner å vokse det av seg. Hun gulpet desidert mest før, men nå synes jeg nesten ikke hun gulper i det hele tatt. Men lillesøster synes jeg derimot at har blitt verre. Jeg har også en liten mistanke om at magen hennes ikke tåler frukt spesielt godt. Vi var hos fastlegen, det eneste hun gjorde var å henvise oss til Ullevål. Det ble plutselig veldig alvorlig når vi skal på sykehuset, men det er jo bra å få sjekket ordentlig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. september 2008 #6768 Del Skrevet 28. september 2008 En gang har lillemann vært skeptisk til fremmede. Smurfen hylte til mannfolk en periode rundt 7 mnd alderen, men det varte ikke så lenge. En mnd eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 28. september 2008 #6769 Del Skrevet 28. september 2008 Vi har også hatt en god natt. Lillebebis våkna kl 2 for mat, ellers sov han fra 20 til 7 uten å våkne Synes 1 amming er helt greit foreløpig, venter litt med avvenninga. Man skal vel ha innført minst ett måltid eller to med fast føde før man avvenner om natta, skal man ikke? :klø: Og her er jo grøtspisinga bare i startfasen... Men det høres superdeilig ut å slippe da! Får tenke på det som en "gulrot" litt inn i fremtiden Her har bebisen vært skeptisk til fremmede/folk han ikke har sett på en stund ganske lenge. Kommer en fremmed for nær, hender det at det kommer den geipen, så da må mor være kjapt ute før vrælet kommer Man skal vel ha innført to fulle måltider før man kan avvenne dem om natten. Snuppa har også blitt mer skeptisk til "fremmede". Men hun hyler ikke da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 28. september 2008 #6770 Del Skrevet 28. september 2008 Jenta her har reagert med skeptis mot noen folk, ikke no hyling eller bare litt småsutring. Akkuratt nå er det nydelig vær her, vi har vært på plantasjen en tur og handlet litt planter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. september 2008 #6771 Del Skrevet 29. september 2008 Her er hun også skeptisk, men ikke sånn at hun gråter. Bare at hun venter en stund med å smile, må titte litt på dem først. Men noen smiler hun til med en gang. Hun er forresten ekstra glad i mannfolk Er litt opp og ned med sovingen, men den siste tiden har hun sovet 7-8 timer første økt, også 3-4 timer til. Altså 1 amming ca kl 3/4 tiden. Er fornøyd med det. Favorittgrøten er Hipp med eple og pære, men nå finner jeg ikke i noen butikker? Nestlegrøtene er uansett det hun får oftest, siden det er billigst Men Småfolks "godnatt" glass med kalkun og pasta var en kjempefavoritt I dag er det babysvømming igjen, og ikveld skal vi dykke under!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2008 #6772 Del Skrevet 29. september 2008 Null progresjon på grøtspisinga her. Har holdt på en uke nå, og prøvd forskjellige konsistenser på grøten også, men han er ikke imponert. Vil helst ikke ha. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg? :klø: Fortsette å prøve å få i ham et par skjeer, eller vente noen dager før jeg prøver igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. september 2008 #6773 Del Skrevet 29. september 2008 Du har prøvd mange forskjellige typer, imli? Det er jo ikke så lett når de bare spytter ut og ikke vil ha... Mamma likte ikke grøt da hun var liten. Mormor mista melka tidlig og ga derfor velling fra hun var bare et par måneder. Men da hun var fem måneder eller så ga mormor opp, og begynte med brødskive i stedet. Det gikk bedre. Ei i barselgruppa mi har ikke fått ungen til å spise grøt, det kommer bare i retur. Så hun har fullammet og gitt fruktmos og banan i tillegg, og begynte med brødskive da sønnen var 6 mnd. Alle må jo ikke ha grøt, liker de det ikke så liker de det ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. september 2008 #6774 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg ble oppringt nå av ei på helsestasjonen, om parkurs for foreldre. Jeg har jo meldt oss på, og det er visst milevis med venteliste. Men tidspunktet er 18-21. Hallo...?? Det er jo hele leggetida??? De tilbyr dette til nybakte foreldre, de burde jo vite at i akkurat det tidsrommet der er man rimelig opptatt...? Vi har hatt andre til å legge ham før, men det har mildt sagt gått rett til helvete. Og med det humøret som er på ham for tida kommer det aldri til å gå bra. Jeg vil ikke utsette gudmora hans, som ikke er vant til barn, for dette. Eneste håpet er svigerinna mi, hun har ei datter selv og er vant til unger som ikke vil legge seg. Men hun jobber skift og det skal godt gjøres at hun for det første har fri, og for det andre vil bruke frikveldene sine på oss... Uff, jeg er sur i dag. Har vært våken ørten ganger i natt, med våken og skrikende unge. Om han ikke får tennene snart, for jeg er rimelig sikker på at det er tenner, kommer jeg til å gå på veggen. Tre døgn med forferdelig lite søvn er tungt. Ikke sover han på dagtid heller, så jeg får jo ikke sovet noe som helst. Og når man har vært våken med baby halve natta har man jo så innmari lyst til å underholde sur baby hele dagen også...! Blææææh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 29. september 2008 #6775 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg er forresten nå offisielt på slanker'n Me too. Enda så sunt jeg spiser fra før, så det er ikke store kostholdsendringene her. Det jeg derimot må gjøre mer av, er trening. Urk. Gleder meg til gubben er hjemme på kveldene så jeg får kommet meg ut uten barn og trene litt. Her har vi trådd til med 6 måneders havregrøt med banan og aprikos og den går ned på høykant. Han tåler grøten kjempefint og er ikke lenger så kavete og urolig, syns jeg. Nå er vi oppe i to porsjoner om dagen de fleste dager. Noen dager vil han ha en hel porsjon, andre dager er han ikke så interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 29. september 2008 #6776 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har fått brev fra statoil hvor de informerer meg om vi har et tilgodehavende beløp. Ved nærmere ettersyn, har jeg betalt regningen for august to ganger. Jeg må rett og slett ha for mye penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. september 2008 #6777 Del Skrevet 29. september 2008 For et luksusproblem, Nicky! Men vi har faktisk også et tilgodehavende beløp hos Shell. Vi har sånn varmekonto (fyrer med parafin) der vi betaler inn et beløp pr måned. Og vi har faktisk betalt for høyt beløp i en god stund nå. Så dersom vi kommer i skikkelig knipe en gang, vet vi at vi har noe stående der. Blir vel ikke noe renter der, men likevel. Kjekt å ha litt penger her og litt penger der.. Her har vi hatt den store bæsjedagen i dag! Det har vært bæsj ved hvert eneste bleieskift. Det var til og med noe i bleia da vi stod opp, og det pleier det ikke. Det virker som om den grøten gjør det den skal ja.. Vi prøvde forresten risgrøt i går, kanskje det var det som gjorde det? Skepsis til fremmede har vi slitt med lenge. Tror han begynte med det før han fylte 3 mnd. Men han har faktisk vært modig den siste tida, så jeg håper på at det verste er over. *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. september 2008 #6778 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg var på shopping på lørdag og skulle handle ullbody fra Janus. Har jo hørt så mye bra om det merket. Endte opp med å kjøpe både body, sokker og stilongs i ull og var veldig fornøyd med innkjøpet. Helt til jeg kom hjem og pakket ut bodyen, for da så jeg at jeg hadde kjøpt feil. For ut av pakken dro jeg en feminin body med sløyfe i halsen og store blonder på armene... Tror jeg må prøve å få byttet den, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2008 #6779 Del Skrevet 29. september 2008 Du har prøvd mange forskjellige typer, imli? Det er jo ikke så lett når de bare spytter ut og ikke vil ha... Mamma likte ikke grøt da hun var liten. Mormor mista melka tidlig og ga derfor velling fra hun var bare et par måneder. Men da hun var fem måneder eller så ga mormor opp, og begynte med brødskive i stedet. Det gikk bedre. Ei i barselgruppa mi har ikke fått ungen til å spise grøt, det kommer bare i retur. Så hun har fullammet og gitt fruktmos og banan i tillegg, og begynte med brødskive da sønnen var 6 mnd. Alle må jo ikke ha grøt, liker de det ikke så liker de det ikke... Har bare prøvd en type grøt. Men laga forskjellige konsistenser, alt fra velling til tjukk grøt. Han får da noe i seg, men svelgeteknikken er ikke på topp. Får vel bare fortsette å prøve... Og heller prøve banan eller noe i tillegg. Enten så liker han ikke grøt, eller så liker han ikke mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2008 #6780 Del Skrevet 29. september 2008 Lillebebisen min får sin første tann! :oppe: Kjente det akkurat nå i munnen hans. En liten "skarp kant" i undermunnen. Så da får vi se når den dukker opp! Hvor lang tid tok det for dere som har bebiser med tenner, fra dere kjente "riskornet" til tanna var fremme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå