Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Her ble bebisen 9,4 kg på bare morsmelk :ler: Så det er ikke noe skummamelk som serveres her nei. Jeg merker ikke noe nedgang i melkemengden i grunn. Men jeg ammer jo stort sett to ganger hver natt da, og 2. hver time om dagen. Vi har med andre ord hatt konstant økedøgn i 5,5 mnd ;) Nå har han fått grøt to dager på rad - en teskje grøtpulver bare, sammen med oppvarma et par isterninger morsmelk. Noe tynne greier ;) T er ikke overbegeistra - tunga er jo innstilt på å suge, så han dytter det meste ut igjen - får ikke veldig mye i seg :ler: Så jeg tror vi trapper sakte opp her :)

God bedring til alle med syke bebiser :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer jo ingenting i forhold til dere....Superflinke er dere.

Når jeg er i jobbuke pumper jeg klokka 4 på morgenen, og innimellom ammer jeg fra en side i 8 tiden (om mannen kommer til byen til frokostpausen min). Men som regel går jeg fra 4 - 16 før jeg får ammet igjen (og pumpet andre siden). Så ammer jeg i 18.30 tiden og pumper i 22 tiden.

Når jeg er hjemme i permisjonsukene ammer jeg klokka 8, klokka 12, klokka 15 og klokka 18. På natta sover han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nicky: takk for PM! Jeg får lest på pc'en min, men blir kastet ut hver gang jeg prøver å svare...derfor jeg ikke har vært så aktiv. Skjønner ikke hvorfor :klø:

Fikk meitaien og brukte den til snuppa samme dag den kom da jeg skulle hente storebror. Endte med å bli nedbajset og måtte en ny tur i vasken :ler:.

Håper det går bra med dere!

Her er maisen blitt 7.2 kg og 64 cm lang. Hun fullammes fremdeles (5 mnd 3 dager i dag) men er interessert i alt jeg putter i munnen (som forsåvidt er endel :fnise:).

Vi har vært syke alle mann her. Snuppa og jeg med foskjølelse og en helt forferdelig hoste. Storebror med munn, hånd og fotsyke. Alle er mer eller mindre friske nå og vi drar på hytta med svoger og sambo i morgen.

Det ammes maaaaaange ganger om natten for tiden og jeg går rundt og er konstant trøtt :Gjesp:. Likevel har jeg ikkes tort å klage over, min egen feil at jeg ikke kommer meg tidlig nok i seng. Aprpos sengen....adios og natta!

God helg alle sammen, jeg kommer sterkere tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da har lillegull fåt den 4. barnesykdomen..... :sukk:

Det er ikke gøy altså, tre dager med feber, nå er det utslett over hele kroppen, forstoppelse og total puppe nekt. Vil bare ha grøt, ikke vann.

Har beg med laktulose, det hjalp litt, vann med eplejuice i, og litt grøt. Vil jo ikke gi han for mye mat når det ikke kommer ut igjen....

Ellers går det riktig så greit, merker at jeg har litt for mye å henge fingrene i, må kutte ned litt tror jeg. Ønsker bare å gjøre kose ting, ikke trening og slikt....

Skal i åpen bhg i morgen hvis poden er up for it! Det gleder jeg meg til, møte jentene fra barselgruppa. De er helt fantastiske!!!!

Nå er det natta for min del, har jo vært oppe en stund.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, barnesykdommer så tidlig? Er det vanlig det da? Stakkars lillegull... håper det går over fort nå! Det hørtes ikke noe særlig ut..! Jaja, har du sovet fra 23 til 6 er det ikke ille? Det har jeg aldri opplevd..

Her har vi hatt ei slitsom natt. Vet ikke helt hva som har vært galt, men han har ikke villet noe som helst. Bare sliter og biter i puppen, gråter og kaster seg frem og tilbake. Var våken første gang 00:30, så 03:00 og 04:00. Da tok jeg ham med i senga vår og prøvde å roe ham der, men han ville ikke. Vogna står på rommet vårt, så jeg fikk trilla ham i søvn der inne. Han var våken 05 og 06 også, men da vugga jeg ham i søvn i vogna. Så sto mannen opp med ham 06:30.

Trøtt...! :Gjesp:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, lillebebisen din spiser jo skjeldnere enn meg, Monja :fnise: Men han får vel grøt i tillegg ;)

God bedring til bebisen til Ea! Det hørtes ikke moro ut. Hvordan kan han ha fått barnesykdom allerede da tro? Her har ikke bebisen vært syk i det hele tatt. Ikke en snørrdråpe engang ;)

Nå ligger han på gulvet på magen med mange leker foran seg, og kaster dem fra seg, og så griner han når alle er borte :fnise: Da kommer service-mamma og legger dem tilbake ;)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

service-mamman her lurer mat i en pjuskete gutt ved å la han tro han får smokken for så å dytte inn en stor skje med grøt med laktulose....

tror det er jeg som er sprøyte gal her!!!!!!!!!!!!!! :eeeh:

:sprettoy:

hmmmmm........... føler meg litt slem........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger han på gulvet på magen med mange leker foran seg, og kaster dem fra seg, og så griner han når alle er borte :fnise: Da kommer service-mamma og legger dem tilbake ;)

Sånn er det her også. Men det er ikke alltid det er tilstrekkelig for ham at lekene kommer tilbake. Mange ganger blir han ikke fornøyd før han blir tatt opp. Jeg prøver å la ham ligge og klage litt før jeg gjør det da, for at han ikke skal bli totalt bortskjemt. Men det er ikke alltid like lett, særlig ikke når mamma'n også har lyst på herlig babykos.. :sjenert:

Huff -Ea-, så leit med barnesykdom allerede! Håper det går bra med ham. De blir liksom så ekstra pjuskete når de er så små, og det er så synd på dem.

Skjønner at du føler deg slem som lurer ham sånn, men det er jo til hans eget beste. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som en febersyk 3 åring med oppkastsyken når det gjelder å gjøre natta og hverdagen hakket mer interessant.

:sukk:

Trampe: Du har en smily??!! :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor :klemmer: til dere som har syke barn, og gooood bedring til barna deres!

Her har vi bare hatt en liten 2-dagers forkjølelse, men var slitsom t nok det når det sto på. Så da kan jeg bare tenke meg hvordan det er når de er enda sykere... Huff :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! :hallo:

Tenkte d var på tide å skrive litt her inne. Får liksom ikke tid å skrive hver dag, men får lest litt innimellom.

Først: God bedring til alle syke, både store og små! :blomst:

I dag er lillegutt 5 mnd. :duskedame: Har sagt d før, men: Fy, så fort tida går!! :dåne: Hvor ble d av d lille nurket som var her for kort tid siden??

Hehe, må le av meg selv. Trodde Mzs var gravid igjen, jeg. Var d Ea som hadde limt inn klipp fra i fjor? Så ikke på datoen først og trodde det var et nytt innlegg. Skjønte at jeg bomma litt da jeg leste alle og samtlige hadde graviditetssymptomer. Hoho! Synes d var litt tidlig...

Her har lillegutt spist en full posjon m kveldsgrøt i ca 14 dager. Han griner på nesa og vil ikke svelge, hvis d ikke er blandet inn noe frukt, så han får svisker i. Har også prøv å gi han kokt eple, men d var ingen hit. Så får han flaske på sengekanten. Har slutta m kveldspupp. Er jo veldig koselig da, men vil at han skal klare seg uten den i tilfelle jeg skal bort en kveld.

Når d gjelder soving, så er d fortsatt litt bingo, men har sluttet m å våkne annenhver time. Han legger seg 19.30-20 og sover til 5.30. I mellom der er han våken 1-2 ganger og får pupp. Etter 5.30 sover vi sammen i senga vår. Det blir sove-våkne-pupp-sove-våkne-pupp til jeg orker å stå opp, som regel 9.30.

Han rulla for en stund tilbake, men så tror jeg nesten han glemte hvordan d var, for han holdt opp en god stund. Men i går rulla han flere ganger igjen, så mulig vi er back on track igjen. Skulle skryte og vise frem til mormor, morfar og oldemor i helgen, men da bare lå han på ryggen hele tiden uten å gjøre forsøk på å rulle en eneste gang.... (Det rulles bare mot høyre og bare fra rygg til mage)

Ellers har han begynt å leke "borte-Bø!" (eller hva d kalles..). Han legger kluten over ansiktet, jeg sier "borte", han tar vekk kluten, og jeg sier "Bø". Trodde først d bare var tilfeldig, men d er nå blitt den nye aktiviteten på stellebordet. Kjempegøy!

Oi! Ble litt langt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha... Å nei du, ingen ny bolle i den ovnen her enda nei ;) Får da være måte på!

Men koselig å lese og mimre litt fra i fjor. Takk Ea! Tenk at det er et år siden alt at vi hadde små kuler på magen alle sammen :)

Egen smily? Heh... Hvordan får man til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være modde :sjarmor:

Vi er reist til mamma. Det er meldt dårlig vær hos oss, så da fant jeg ut at jeg skulle reise bort litt. Bedre det enn å sitte inne hjemme på grunn av sterk vind...

Lillemann sitter i stolen vi har fått låne av ei venninne av mamma. Det er sånn stol som kan slås ned til liten stol med bord, og han sitter nå og prøver å få tak i risnøttene jeg har lagt på bordet. Så her øves pinsettgrepet, han begynner faktisk å skjønne poenget ;) Men det er jo kjempemoro å bare sitte og slå i bordplata også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...