Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Her går ikke leggingen som en drøm. Tok 2 timer å legge henne. Halsbetennelse, sa legen. I tillegg så oppdaget vi en tann nede som har brutt gjennom. Er nok bare en del av moroa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten vært på kontroll idag:)

Lillegutt vokser nå mer jevnt og trutt enn tidligere, altså det har begynt å stabilisere seg...

Han veier nå 8950gr - 45,5 rundt hodet - 73 cm lang :hjerte:

Han var helt eksemplarisk da på kontrollen, og det rett etter tre kvarter med babysvømming og at jeg måtte vekke han etter 20 min med søvn. Men like blid når HS tittet oppi vogna:)

Vi hadde ikke vaksine idag da selv om det var 5 mnd kontroll - vi ligger en mnd etter med vaksine siden ferien i sommer. Så nå er det 3,5 uker til vaksine:)

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er grøt-debuten her i huset :)

Kom til å tenke på: Dere som driver å avvenner ungen med mat om natta, feks MzS: Dere avvenner dem på en måte med å stå opp og gi smokken når ungen ikke roer seg. Men hva gjør man når ungen ikke bruker smokk da? Her vil jo ikke bebisen ha smokk. Vil det gjøre avvenninga vanskeligere tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når avvenninga skal igang her er det pappaen som skal trå til. Når lillemann våkner blir han tilbudt vann, i tilfelle han er tørst. Så får han bare skrike til han sovner igjen. Pappaen skal selvsagt være inne hos ham hele tida. Men jeg regner med litt lyd ja.... Skal kjøpe meg ørepropper jeg :ler:

Lillemann bruker jo ikke smokk han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når avvenninga skal igang her er det pappaen som skal trå til. Når lillemann våkner blir han tilbudt vann, i tilfelle han er tørst. Så får han bare skrike til han sovner igjen. Pappaen skal selvsagt være inne hos ham hele tida. Men jeg regner med litt lyd ja.... Skal kjøpe meg ørepropper jeg :ler:

Lillemann bruker jo ikke smokk han heller.

Nei, det er ikke så greit da... Får prøve å gjøre som dere, bortsett fra at bebisen her ikke vil ha vann da. Vrang unge! :ler: Får se om ikke han far kan trå til litt da. Det er jammen bare rett og rimelig :jepp: Men regner ikke med det blir avvenning av nattamminga her før om i alle fall 1 mnd, sikkert ikke før om 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har T fått grøt! :hoppe:

Han sov 2,5 time formiddagslur i dag da, rare ungen, så det ble vel mer ettermiddagsgrøt. Men, men. Laga maisgrøt på morsmelk, noe tynne, smakløse greier. T var skeptisk :fnise: Det meste rant vel ut igjen, men litt fikk han nok i seg :) Blir gøy å se hvordan han reagerer i morra.

Har deres babyer begynt med sånnfæl hvining/hyling? Det er den store hiten for å få oppmerksomhet her for tida, det og en slags rar hosting/kremting :ler: De vet hvordan de skal få oppmerksomhet ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, hyling og hostelyder er det helt store for tida... og jeg er ikke så veldig begeistra for det. Menmen.

Her har ikke lillemann sovet noe særlig i dag. Han var våken halv sju, og da er han som oftest klar for senga senest åtte. Men han nekta å sove, bare tullet og herjet og lo, så jeg sto opp med ham igjen... og han la seg ikke ned før klokka ti. To timer på overtid :overrasket: Sov til halv tolv, og bruker da å være trøtt igjen rundt to timer senere. Men han er her enda. Han har kommet seg under matta til babygymmen (vi har sånn babygym med matte som sitter fast) og herjer under der. Det gjør ikke saken bedre at den svære pilatesballen min ligger på matta. Så i bunn og grunn ligger ungen under ballen og sparker.

:ler:

Jeg har fått voksiposen i dag, og prøver meg på knyting. Det er ikke helt enkelt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov bebisen 2,5 time, og er trøtt igjen ;) Så vi må ut og gå tur.

Pleier bebisen din å sovne i vogn eller trampe? Hvis han blir skikkelig trøtt men ikke vil sove er jo det en ide...

Her er vogna et must, så det blir en del gåturer på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en del gåturer her og! Det er så deilig og fint nå mot høsten! Anbefaler digibok på tur, så behagelig. Jeg leier hos biblioteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover alltid i vogn, så det blir en del gåing her også. Men det har pissregna de siste dagene, og blåst noe helt grusomt, så da gidder jeg ikke å gå ute. Triller heller inne, og setter vogna på et kjølig soverom etterpå. Jeg har heldigvis stor gang og mye plass + et par dørstokker å trille over.

Nå er han så innmari trøtt helt plutselig, men sove? Niks. Han bare vræler og vræler og vræler. Jeg måtte gå ut litt, få meg en pause fra all den vrælinga. Fatter ikke hvor den kom fra, han som var i så godt humør... Jaja. Han gir seg vel snart når han skjønner at han ikke får komme opp.

Han er virkelig begynt å vise viljestyrke nå etter han runda 6 mnd. Kan ligge på gulvet, plutselig hoppe rundt og se på meg med et bebreidende blikk mens han hyyyyler så tårene spruter. Hvis jeg da tar han opp er han perleblid igjen. Utspekulert liten tass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil det bare soves i vogn så blir en del trilling her også. Kom nettopp hjem fra en tur nå og snuppa sover fremdeles. Det er så nydelig vær her i dag, fikk litt sommerfølelse :sol:

Ga henne vann til grøten i dag på tutekopp, men det var vist ikke noe særlig :fnise: Hun tok den i munnen og begynte å grine da det kom vann ut, he he. Hun er jo så vant med flaska. Får nok bare øve mer.

Nå er snart pakken med maisgrøt tom så da får hun prøve litt risgrøt (har det ståendes i skapet) så går vi over på 6 mnd grøt med banan og aprikos tror jeg det var etterpå. Spent på om hun liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er hverken risgrøt eller maisgrøt noe særlig stas, i følge snuppa. Men siden jeg vil bruke MM å blande med, så har vi ikke så mange grøter å velge mellom. Hørte at det var en annen grøt fra Småfolk, men den har de ikke i de butikkene jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Laga maisgrøt på morsmelk, noe tynne, smakløse greier. T var skeptisk :fnise: Det meste rant vel ut igjen, men litt fikk han nok i seg :) Blir gøy å se hvordan han reagerer i morra.

Har deres babyer begynt med sånnfæl hvining/hyling? Det er den store hiten for å få oppmerksomhet her for tida, det og en slags rar hosting/kremting :ler: De vet hvordan de skal få oppmerksomhet ja ;)

Så morro med grøt da, Imli! Det er liksom en milepæl det der med grøten, og da er plutselig babyene våre ikke fullt så små lengre..

Jeg ga også veldig tynn grøt/velling første dagen. Dagen etter ga jeg vanlig konsistens, og det falt mye bedre i smak. Da glufsa han i seg alt sammen.

Hvining, hyling og "hosting" ja? Det skal være sikkert og visst! Jeg liker ikke den liksom-hostinga jeg da, for jeg blir lurt hver gang. Må sjekke ham for hver gang, men det er vel kanskje det han har skjønt? Luringen.. :ler:

Jeg har fått voksiposen i dag, og prøver meg på knyting. Det er ikke helt enkelt...?

Nei, det synes ikke jeg heller. De har en film på ullkorga som viser fremgangsmåten til nyfødt og treåring, men jeg synes liksom det mangler en film for oss som har barn midt i mellom. Kanskje vi fortsatt kan bruke den for nyfødt?

Jaja, jeg skjønner det vel til slutt. Jeg har i grunnen ikke prøvd å sette meg så veldig inn i det enda heller. Men det nærmer seg jo tiden for at jeg burde gjøre det snart. Vinteren er jo ikke så langt unna. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk forresten den første "grøtbleia" her i kveld. Da hadde han ikke gått på do på to dager, og det er første gangen det har skjedd. Kjente det på lukta ja, at det var noe mer enn bare morsmelk oppi der.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det hørtes fryktelig skummelt ut!

De vet sannelig hva som skal til for å få oppmerksomhet disse små.

Er det forresten vanlig at babyer har mye slim i halsen? Junior får det opptil flere ganger om dagen, og det lager skikkelig ekkel lyd. Det var en person her om dagen som nevnte noe om at sånn hadde sønnen hans også hatt, og det hadde endt med at han fikk astmadiagnose.

Veldig beroligende for meg.. :forvirret:

Men jeg vil nesten tro at det er vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slim her også...!!

Jeg brukte også MM (eller, MME da) til grøten først, men han liker den som skal blandes med vann så mye bedre. Maisgrøten var liksom OK, og den fra småfolk var helt grusom. Han spiste den, men den både smakte og luktet vått papir. Æsj æsj æsj. Kommer aldri til å bruke mat fra småfolk mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har "slimete" babyer. Jeg regnet med det var vanlig, men det er godt å få bekreftelse likevel. Ikke bare-bare med de som skal "skremme" meg med sånne unødvendige ting.

Godt du sier det om Småfolk. Da skal ikke jeg heller kjøpe grøt derfra. Jeg har imidlertid allerede prøvd fruktpuréen deres med eple og blåbær. Junior spiser den, men jeg kan se at han ikke synes den er så veldig god. Han lager en del grimaser og jeg tror han synes den er veldig sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen brukte en grøt fra Hipp idag. Risgrøt med banan og fersken. Skulle blandes med vann, men smartingen av en gubbe blanda den med morsmelk *oppgitt* Og ga lillemann 200 ml melk på flaske etter grøtmåltidet :dåne: Forundres over at lillemann i det hele tatt klarte å spise alt det der. Kjemper seg opp mot 7 kg den lille karen der. Men han har fått beskjed om at melk i grøt som skal blandes med vann ikke skal forekomme.

Ellers jobber jeg denne uka og er rimelig sliten :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kasta fruktpureen jeg kjøpte fra Småfolk. Det er det eneste jeg faktisk har kasta, bortsett fra grøten deres, da. Lillemann liker stort sett alt, men det der har han ikke likt.

Jeg har også prøvd grøten fra Hipp, men den luktet så søtlig og ekkelt... og så er den jo svindyr!! Her er det Nestlegrøt som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...