Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Jupp, stemmer det.

Er vanskelig å legge lillejenta for tia, hysterisk skriking av og på hele tiden. Mistenker magevondt etter at hun har begynt å få litt middagsmat (kokt potet). Men vet jo ikke helt sikkert da. Gleder meg til hun blir så stor at hun kan si selv hva som plager henne. Blir jo gjetteleken nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme fra besøk. Lillebror legger seg uten protester og sovner omtrent med en gang. Han var sliten idag stakkars. Håper han sover til 6 i morgen. Som regel gjøre han det og det er jo herlig.

Nå har han begynt å spise mer fast føde. Selv jeg har jo greid å gi han grøt en gang denne uka :ler: Men fruktmos får han hver dag da. Favoritten er eple/blåbær og eple/mango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke blande i fruktmos i heletatt hvis man ikke vil. Vi varierer litt. Vet at mange blander fruktmos i grøtene som er "naturell", fordi de smaker lite. Andre grøter er jo gjerne allerede tilsatt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo lurt monja, har ikke tenkt på det jeg :fnise:

Lillejenta sliter litt med magen sin så kanskje det kan hjelpe henne.

Gir dere grøt 1 eller 2 ganger til dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir grøt bare en gang om dagen vi også - på kvelden:)

Har både blandet litt fruktmos i grøten og ikke gjort det. Lillegutt har vært litt standhaftig noen ganger og bare snurpet munnen igjen når vi kommer med skjea, men både idag og igår har han spist hele grøtporsjonen uten problemer. Men det har vært slik at de fire-fem siste skjeene har blitt gitt med litt fruktmos på tuppen :lur:

Som dessert får han litt ren fruktmos - noen ganger sviskemos da, bare for magens del:)

Legging går det greit med nå. Har holdt på siden lørdag med å introdusere ny leggerutine, og igår var første dagen uten skriking :enig: Hurra for at det virker enn så lenge:)

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løper for å bestille kalender*

Her går sovinga litt bedre *bank i bordet* men hun trenger nok mer mat på dagen nå. Spiser en porsjon grøt før hun legger seg + pupp etterpå, men kun pupp på dagen.

Sitter disse barna deres nå? Her sittes det i fanget, og i vippestol (som vi kan regulere opp ryggen på) når hun spiser. Prøvde å sette henne i høystol i dag, men der har hun ikke sjangs uten å bli inntullet i tepper. En kompis av mannen lurte fælt på om hun satt, men jeg trodde det var litt tidlig. Har liksom ikke trent på det heller... (trodde ikke man skulle det...) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag og hørte fosterlyden for første gang, det var kjempegøy! Første tegn på at det virkelig er liv der inne :) Hurra!

Alle prøver var fine, fortsatt litt lavt blodtrykk (sviiiimmel) men kvalmen og trøttheten er mye bedre, så nå begynner endelig graviditeten å bli litt koselig...

Kiloene sniker seg jammen på da men, har gått opp 2,5-3 kilo siden før jeg ble gravid allerede. Buksene er blitt trange i livet også, helt tydelig større mage nå! Det er jo bare koselig da, men dessverre veier ikke barnet eller livmoren så mye som 3 kilo enda... :sjenert:

Og jeg som sleper meg avgårde og trener aerobic/step minst 3-4 ganger i uken da... Ikke spiser jeg noe særlig mer enn vanlig heller. Begynner å få litt panikk for hvor mye jeg kommer til å gå opp ja... Huff!

Har dere andre gått opp noe i vekt enda?

Så moro å høre hjertelyd!

Jeg vet ikke om jeg har lagt på meg noe enda, jeg har desverre ikke vekt hjemme. Men jeg har nok det :) Magen har blitt synlig større.

Jeg regner med jeg har gått opp et par kilo, men det får jeg aldri vite. På første kontroll spurte legen hva som er min matchvekt, og bare noterte det opp. Han veide meg altså ikke. Regner med jeg veide mer enn det i utgangspunktet - har vært sløv i sommer - så jeg får ikke vite hvor mye jeg egentlig går opp i løpet av svangerskapet. Litt dumt, men så lenge jeg har et normalt svangerskap bryr jeg meg ikke så alt for mye om akkurat vekta.

Samme her... Bare sa hva jeg pleide å veie, men tror det var litt feil. Ja, ja.

Litt action i monja heimen den siste tiden. Var til legen igjen idag pga en del smerter i magen og lav hcg verdi på blodprøve. Fikk en ny UL, og det legen mente kunne være en MA viste seg å være et sterkt og fint foster (legen insisterte på å kalle det en baby og ikke et foster) på 1,5 cm. Det var tydelig med armer og bein og et sterkt fint hjerte.

Men det var og en tom fostersekk. Usikkert om det har vært noen utvikling i den, eller om det har vært tom hele tiden. Uansett var den tom nå og det er bare en baby der inne.

Og i morgen er jeg 9+0 allerede. Inne i min 10. uke :hjerte:

Så bra da, Monja, at du har en sprell levende liten en i magen! Ingen vits i å tenke på det som eventuelt kanskje har vært. Jeg vet så alt for godt hvordan det er å ha en lege som sier kanskje MA pga smerter og lav HCGstigning. Har vært der selv.

Snart er du over de 12, det er jo en lettelse det også :)

Du sitter i en vanlig GU stol og legen fører en tynn stav inn i skjeden din for å komme helt inntil livmorhalsen. Det er ikke vondt eller ubehagelig og det tar ikke lang tid.

Nå begynner det å bli noen år siden jeg har vist "afrika" for andre enn samboeren min.. Så det kommer til å bli litt rart igjen. Når jeg tok undersøkelser før, og ikke var i fast forhold så var det liksom ikke noe wow! :fnise:

Haha. Afrika, den var ny.

:fnise: Bare et lite utdrag av hva som opptok oss på denne dag i fjor :fnise: Tenk, nå sitter vi her og snakker om vidundrene våre, hvordan de sover, spiser, ruller og bæsjer :fnise:

Sønner har begynt å lekke "borte-tittei" med kosekluten sin.... Helt alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var andre tider i fjor gitt ;)

Akkurat nå må jeg si jeg ønsker meg tilbake :ler:

Er utrolig sliten for tida, etter å ha vært "alenemor" en stund nå pga mannens helseproblemer (ikke at det er så veldig stor forskjell fra eller til :sukk: ), i tillegg til en unge som tuller veldig om natta. Drømmer om å sove en hel natt, det må være fantastisk. Noen ganger føler jeg at jeg hater dem som har menn som stiller opp og unger som sover hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også "alenemor" pga mannens helseproblemer og overdrivelse på jobb. Det er ikke noe morro..

Selv om jeg selvsagt mer enn elsker å være sammen med Junior, må jeg jo innrømme at det hadde vært herlig å kunne få litt avlastning av og til. Men nei.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også "alenemor" pga mannens helseproblemer og overdrivelse på jobb. Det er ikke noe morro..

Selv om jeg selvsagt mer enn elsker å være sammen med Junior, må jeg jo innrømme at det hadde vært herlig å kunne få litt avlastning av og til. Men nei.. :sukk:

Da er vi to i samme båt :klem:

Jeg elsker å være sammen med ungen min jeg også. Men når ungen er grinete og vrang, hadde det vært deilig å overlatt ham til noen andre en stund. Men nå går jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånda og melder meg inn i klubben*

Og en syk og potte tett unge gjør ikke saken noe bedre. Men lillemann har hatt det bedre i natt, han har ikke hatt noen lengre våkenperioder i natt ihvertfall. Men jeg har sovet sammen med ham noen timer...han roer seg bedre da. Og jeg er så desperat på søvn at jeg bryter alle prinsipper her nå...

De første tegnene på krabbing begynner å komme her. Han ligger på mage, lener seg over på sida og drar kneet opp under magen. Så legger han seg på andre sida og drar det andre kneet opp. Han har ikke skjønt hvordan han skal legge vekta på kneet for å komme seg frem, men det er vel bare et spørsmål om tid.

Her er det 11 grader i dag, og jeg fryser. Skal ut og trille snart, han er trøtt og gretten. Må nok finne frem hansker og skinnpose i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner dere ikke den situasjonen dere er i jenter, men det er godt å vite at vi er flere som har det på nesten samme måte.

Nå er vel jeg den heldige av oss, i og med at jeg har en veldig snill gutt. Han forårsaker ikke mange problemene, det er kun litt trøbling på natta. Han sover jo ofte (alene) på dagtid, og da får jo jeg litt tid til mine ting.

Men jeg kjenner at nattesøvnen min ikke er som før. Jeg må jo opp og gi gullet smokk flere ganger, samt at han alltid våkner senest kl fem for mat. Dersom han ikke får ligge ved siden av meg etter det, blir det ikke mer soving. Så du er ikke den eneste som bryter prinsipper, Trampe. Før var det ingen problemer med å legge ham tilbake i sin egen seng etter mat, men nå er ikke det mulig lenger. Da må jeg i tilfellet stå opp med ham kl fem.. :sukk:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset er vi syk alle mann. Lite morsomt i grunn. Har vært syk siden lørdag, og føler meg egentlig verre i dag.. Det har liksom avansert fra det ene til det andre. I starten var det feber, vondt i kroppen, hodet og halsen. Nå er jeg potte tett i nesen og hodet generelt sett, stiv i nakke og skuldre og føler meg elendig. Det har liksom gått greit frem til nå, men i dag har mannen også blitt syk, så nå synes vi grååådig synd på oss selv her vi sitter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det, Kykkelikokos. Vi hadde en runde for en måned siden. Først lillegull, så jeg og til slutt mannen. Nå er det på'an igjen... skulle tro jeg hadde barnehageunge. Heldigvis er lillegull bedre i dag, og han har jo sovet en del i natt. Jeg var helt elendig sist, skikkelig influensasyk. Nå tror jeg kanskje jeg slipper unna med en lettere forkjølelse...

Og jeg håper veldig at mannen ikke får det. Han var såååå syyyyyyk sist, stakkar, skikkelig mannesyk. Akk og uff og stakkars meg. :lol: Jeg gidder ikke klaginga hans en gang til...

Hvordan går det med Live nå da? Er hun også syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EA: Takk for at du gravde frem gamle innlegg, det var koselig mimring!

:klemmer: i bøtter og spann til dere jenter som ikke har det så gøy om dagen.

Dere må stramme opp de mennene deres.

Jeg skal i bunn og grunn ikke klage, min mann gjør jo sin pappabit når han kan, men nå koker det på jobb. Etter jul blir det roligere igjen.

Ikke trenger jeg så mye søvn heller, så avbrutt søvn på natta gjør meg ikke så mye. Ikke at lillemann er av de ivrigste nattevåkerne heller... :sjenert: Huff, Imli. Du hater meg sikkert nå.

Nå har veslegutt og frøkna badet, jeg har dusjet, fått stekt en stabel med vafler og ryddet vekk tre tørkestativ med klær. Nå skal veslegutt få mat og så skal vi gjøre litt ærender. Mannen slutter tidlig på jobb, :hoppe: så i dag blir det hårklipp på meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...