Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gir tran. Hun har aldri likt det, stakkar.. men det glir da ned. Gir det med teskje, når hun ligger i vippestolen. Legger skjeen på tunga og vipper den opp. Hemmeligheten er å få det langt nok ned, så hun ikke klarer å spytte det ut igjen. Glemmer å gi det jeg også. Men hun får det da noen ganger i uka ihvertfall, og det er bedre enn ingenting.

Fantastisk flott uttrykk på junior monja :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg har pleid å gi tranen på stellebordet jeg. Kanskje jeg skulle forflytte det over i vippestolen jeg også. Mulig det er enklere å gi ham den da. *skal prøves* :-D

Skrevet

Nyydelig liten skeptiker!

Her var det jeg som la begge ungene i dag og begge har sovnet med en gang. Snuppa har fått smokk en gan da, mens storebror som har holdt på en times tid etter leggetid i det siste sluknet momentant. Samme gjorde han søndag, fellesnevneren er at mor var alene om leggingen begge gangene ;)

Way to go trampe! I dag har jeg spisedag :rodme:. Har akkurat proppa i meg en masse melkesjokolade og nå skal isen til pers :rodme:

Skrevet

300 sider jo! Skal vi ikke ha fest jenter?

Se, her er påde :perebrus: og :vin: og :ol: og :sjokolade: !

:juhu:

------------------------------------------------------------------------------

Vi gir tran, men jeg glemmer den veldig ofte... Så det blir nok ikke mer en et par ganger i uka her med tran :sjenert: Husker den mellom måltidene til T, men den skal vel helst gis før måltid så de slipper transmaken i munnen, og da har jeg glemt det igjen. Ja, ja.

I går kveld sovna T av seg selv! :hoppe:

Kanskje det fortsetter?

Skrevet

wohoo, party :popcorn::danse::perebrus::danser:

Så bra da imli at det gikk fint med leggingen, håper det fortsetter slik ja :tommelopp:

Her gir vi også tran, noe som er veldog upopulært. Hun vrir og vender på seg og mya av det kommer ut igjen. Men det går på et vis. Å gi tran er en del av morgenrutinen her så har ikke glemt det så veldig ofte.

Skrevet

Blærk, tran, det slipper heldigvis lillemann unna. Jeg greier det ikke, og han gulper, så jeg gidder ikke å få alle klærne ødelagt. Jeg gir D-vitamindråper jeg, men glemmer de støtt og stadig. Heldigvis tar jeg vitaminer selv, så han får jo i seg noe gjennom meg...

Her er vi fremdeles snørrete, men merkelig nok i godt humør allikevel. Lillemann er blitt svært så mobil og kommer seg fra den ene enden i stua til den andre på et par minutter. I går rulla han seg bort til forsterkeren og begynte å trykke på den... så nå må han passes konstant. Trodde liksom ikke de begynte å utforske skikkelig før de begynte å krabbe, men der tok jeg feil ja :ler:

Skrevet

Hurra for 300 sider!!! :danser:

KG har vel knapt nok sett slike skravlekjerringer noen gang ;)

Her må jeg jo egentlig si at legging og soving går som en drøm da, selv om det er mating én gang per natt, sånn i 4-tiden. Sovner alltid ca 19.30 og det er sjelden morgen før 07.30-08.00. De siste dagene har han sovnet av seg selv med en gang vi har lagt han, har ikke trengt å putte i sutten igjen en gang. Veldig deilig. De timene på kvelden etter at han har lagt seg er hellige altså, utrolig verdifull alenetid for mamma og pappa :)

På dagen sover han 3-4 lurer med varighet fra 30 min til halvannen time. Oftest rundt 45 min, men gjerne med en lenger en på morgenen eller midt på dagen. Det er ikke like lett å få han til å sove på dagen, men med litt synging og kosing og evt. en liten melkeskvett roer han seg som regel fint.

Kroppen min er heller ikke akkurat skjønn for tiden, med mine 170 cm og 72 kg. Det er ca 7 kg over trivselsvekta, men bare 2-3 kg over det jeg var når jeg ble gravid. Men nå er kostholdet på plass igjen (er superflink om dagen :Nikke:) og treningen er påbegynt, så de kiloene håper jeg går av ganske greit utover høsten. Har 3 timer i uken selv pluss at jeg skal gå på et par andre timer også, så da skal det vel bli en årnings. Stresser ikke altfor mye egentlig... Selv om jeg ikke kan fordra kroppen min slik den er nå ;)

Men i går fikk jeg endelig fint på meg en av de gamle olabuksene, så da går det riktig vei!!!

Huff, tran og D-dråper... Min dårlige samvittighet for tiden :roll: Fikk skrekken da han ikke tålte dem tidligere, så jeg kvier meg liksom litt for å begynne med dem igjen. Men det ser ut som om han tåler D-dråpene nå da, så det er bare en dårlig unnskyldning fra min side. Skjerpe seg!

Skrevet

Slenger meg med på 300 siders fest!! :danse::digge::perebrus::danser::skaal:

I dag er det planleggingsdag i barnehagen så blir ikke mye tid til skravling da.

Her har veslegutt har fått D- dråper et par ganger, tran kan jeg bare glemme pga refluksen. Men han får MME i tillegg til pupp og i MME'n e det jo endel vitaminer så jeg har ikke vært like streng på D dråper til han som jeg var med frøkna.

Skrevet
Her har veslegutt har fått D- dråper et par ganger, tran kan jeg bare glemme pga refluksen. Men han får MME i tillegg til pupp og i MME'n e det jo endel vitaminer så jeg har ikke vært like streng på D dråper til han som jeg var med frøkna.

Ja det har vært min trøst også. I 100 ml Hipp er det 0,9 mikrogram (?) D-vitamin, og anbefalingen er 10 om dagen. Han drikker vel ca 600-700 ml om dagen, så da er han jo over halvveis hvertfall...

Skrevet
Ja det har vært min trøst også. I 100 ml Hipp er det 0,9 mikrogram (?) D-vitamin, og anbefalingen er 10 om dagen. Han drikker vel ca 600-700 ml om dagen, så da er han jo over halvveis hvertfall...

Vi bruker Prosobee og i den er det 1,02 mikrogram D vitamin pr. 100 ml, så han får da i seg noe. Litt vanskelig å måle nøyektig hvor mye han får i seg, for det er ikke alltid han får MME etter pupp. Men sånn ca får han kanskje 6-700 ml på det meste?

Nå står det ei strømpetrøtt frøken ved siden av meg og mener hun ikke har sovet på flere uker. Det er heeeeelt sant, mamma.

:fnise:

Skrevet
Nå står det ei strømpetrøtt frøken ved siden av meg og mener hun ikke har sovet på flere uker. Det er heeeeelt sant, mamma.

:fnise:

Hehehe... Så søt da :)

Skrevet

Lillemann har fått drikke av tutekoppen sin for første gang i dag. Eplesaft fra HIPP oppi, og det var en slager :ler: Sutte-smatte-sikle. Tutekopp fra AVENT, den funka bra den. Tåler å bli snudd opp-ned, det er et must.

Lillegutt begynner å bli så stor, mamma rekker knapt å henge med i svingene.. :sjenert:

Skrevet

Det er så moro når de ruller alle veier :-D

I dag reiser vi på overraskelsesbesøk til mormor. Gjett om hun kommer til å bli glad :)

Skrevet

Hadde min andre dag hjemme med to barn på under to år - supert! Likevel er jeg glad de nå er i seng da jeg ikke har hatt et sekund for meg selv i hele dag :fnise:.

Hadde to av jentene fra barselsgruppa mi på lunsj, pita med kjøttdeig og masse deilig tilbehør :Nikke:.

Har fått prøvd meg som trebarnsmor da vi passet nabogutten (en dag eldre enn storebror) mens mamman var hos tannlegen. Koselig! Godt for bror å ha noen jevngamle å bryne seg på :)

Nå skal mannen ha hjemmelaget pizza, jeg orker ikke noe...

Skrevet

Så koselig med overraskelsesbesøk Trampe. Vi har vært på kulturmartna idag. Smurfen har fått hoppe i høyet, kose med geiter og sett på hestene. De var store og han turte ikke å gå nær dem. Lillemann oppførte seg eksemplarisk, men så ble han akutt sulten da. Fant meg en krok i et partytelt som var satt opp for anledningen og det gikk veldig bra. Det er ganske så deilig å få mer selvtillit i forhold til ammingen, nå er det liksom ikke så skummelt å amme i offentlighet - selv om jeg velger f.eks steder jeg setter meg på cafe med omhu.

Skrevet

:duskedame: Jeg vil også være med på 300 siders festen!!!! :duskedame:

PARTY!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet (endret)

...6000 innleggsfest??? :hoppe:

Endret av Murmelmy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...