Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Høres ut som helt normale kynnere, Kykkelikokos. Kynnere skal ikke være vonde eller regelmessige, men magen blir skikkelig hard og av og til må jeg nesten puste meg gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg har hatt kynnere innimellom ja, det gjør ikke vondt eller noe og går over med en gang, men magen blir helt hard og jeg får trang til å røre på meg. Så forsvinner de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også en del kynnere, de er ikke vonde, men jeg kjenner at magen knyter seg. Det merkelige er at jeg trodde det kom av stress og overbelastning, men kan like gjerne oppstå når jeg slapper av... :klø:

Har noen av dere forresten begynt å tenke på permisjon og søknader/skjemaer som skal sendes NAV? Jeg er helt grønn på det feltet og tar gjerne imot råd og tips. Er det noen "innsendingsfrist"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,d et er innsendingsfrist. Tror du IKKE kan sende det inn før det er 2 mnd til termin. Ikke helts sikker på om det er 2 mnd, men det er den veien det er frist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men permisjonskabalen er klar: Jeg skal være hjemme 100% til og med 10. august. Så deler vi 50/50 sånn at jeg er hjemme partallsuker og mannen er hjemme oddetallsuker ut året. Ble 11 uker på oss hver tror jeg. Så tar mannen 100% permisjon fra 1. januar 2009 og ut permisjonstiden *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,d et er innsendingsfrist. Tror du IKKE kan sende det inn før det er 2 mnd til termin. Ikke helts sikker på om det er 2 mnd, men det er den veien det er frist...

Åh? Tror ikke det stemmer helt, med tanke på at de som får bare engangsstønad får pengene ganske lenge på forhånd. Står sikkert på NAV sine sider, men jeg gidder ikke leite det opp. Tenkte jeg skulle ta det etter nyttår en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en del kynnere, de er ikke vonde, men jeg kjenner at magen knyter seg. Det merkelige er at jeg trodde det kom av stress og overbelastning, men kan like gjerne oppstå når jeg slapper av... :klø:

Vanlige kynnere er vel sånt som kommer uavhengig av om man stresser eller ikke. Det er livmoren som forbereder seg på fødselen og riene. Men man kan kjenne kynnerne ekstra godt hvis man er fysisk aktiv/stresser. Da kan de bli litt mer ubehagelige.

Mener det var det jeg leste, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige kynnere er vel sånt som kommer uavhengig av om man stresser eller ikke. Det er livmoren som forbereder seg på fødselen og riene. Men man kan kjenne kynnerne ekstra godt hvis man er fysisk aktiv/stresser. Da kan de bli litt mer ubehagelige.

Mener det var det jeg leste, men er ikke 100% sikker.

Det er helt riktig. Kynnere trener livmora til fødsel og de kommer uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, da ble jeg litt klokere på kynnere i alle fall :)

Men søknadsfrist 3 mnd før termin :overrasket: Det er jo nå i romjula det for meg... Og vi har ikke helt landet fordelingen enda, for sambo er i jobbskifte. Men må de vite det eksakt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sett på permisjonsfordelinga ennå... må vite litt om hva som regnes. Jeg har jo en del ferie midt i alt dette, og jeg aner ikke hva jeg får og hva jeg ikke får. Regnes påske og juleferien også? Jeg får jo de i min permisjon. Må regne på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da ble jeg litt klokere på kynnere i alle fall :)

Men søknadsfrist 3 mnd før termin :overrasket: Det er jo nå i romjula det for meg... Og vi har ikke helt landet fordelingen enda, for sambo er i jobbskifte. Men må de vite det eksakt med en gang?

Kommer helt an på behandlingsfristen hos ditt nav kontor. Du kan jo ta en telefon å høre over helga. Men du trenger ikke å vite fordelinga før du sender søknaden. Permisjonen kan forandres underveis hele tiden. Det er kun dekningsprosenten på 80% eller 100% som står fast hele tiden.

Men spør for sikkerhets skyld.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel ikke det? Da hadde vi fått beskjed om det fra jordmor tror jeg. Hvis det var senest tre måneder før ville nok mange ha glemt det, ihvertfall uvitende førstegangsgravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...