Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst ikke at min skal komme før i midten av mars ;) Selv om det står på babyverden at ni av ti barn overlever om de blir født nå 31.12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er den magiske grensa nå på torsdag..:overrasket:

Men tror ikke vi skal satse på at Prikken kommer på bursdagen til pappaen sin av den grunn da.. :ler:

Har gitt Prikken grei beskjed om å holde seg der inne lenge enda. Ihvertfall til et godt stykke uti februar. Ellers kommer jeg jo ikke til å bli ferdig med alt jeg skal gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par uker før synes jeg er greit, spørs jo på formen og alt. Heller to uker før enn to uker etter, jeg har litt noia for å gå på overtid - og ulterminen min er 14 dager etter menstermin.

Meeen om småtten likner sin mor kommer h*n nok i begynnelsen av april ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "magiske" grense er 16 januar i henhold til babyverden, men det er ikke snakk om at veslegutt får komme da. Han har "husarrest" hvertfall frem til mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk visst bra med den lille som kom til verden så tidlig. Hun veide nesten 1000g. Mor hadde ligget i ro på sykehus siden uke 15 eller noe, så de var godt forberedt på at den lille kunne komme for tidlig. Det var pga for kort livmorshals eller noe. Det hadde blitt satt lungemodningssprøyter og alt på forhånd, så jeg tror det kommer til å gå bra.

I følge babyverden er det 18. desember som er datoen for når jeg kan være litt mer sikker, men jeg synes også at det godt kan drøye til mars før det skjer noe :) Jeg har termin 21. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg satser på noe nyttårsbarn, nei. Et par uker før er greit. Men har ikke lyst til å gå på overtid heller. Kanskje jeg får en aprilsnarr-unge ;) Så er det ingen som tror meg når jeg sier at babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. januar er min "sikre" dato.

Hmm...lillesøster kan jo komme litt tidligere om hun slekter på storebror og sin mamma. T kom på termin og veide 4.640g og jeg veide 4.8 kg da jeg ble født :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en blanding av vekt og lengde jeg. Da jeg ble født - en uke før termin - veide jeg 2880 gram og var 48 cm lang. Da mannen min ble født - 2 uker over termin - var han nesten 5 kilo og 57 cm lang. Smurfen vår - født 3 uker før termin - var 3630 gram og 51 cm. Akkurat passe....men tallene er jo ganske så åpne for nestemann :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom 3 dager over termin, veide 2,9 og var 48 cm lang. Mannen sine detaljer vet jeg ikke, da svigermor ikke noterte ned disse tingene for han. :overrasket:

Med frøkna var menstermin 7 april og UL termin 5 april. Hun ble født 4 april (er en viss mulighet for at ymse aktiviteter dagen før hadde en finger med i spillet... ;) ) Hun veide 3021 og var 47 cm lang. Regner med at veslegutt blir noe større, men håper ikke så veldig mye større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og broren min ble født 10 dager på overtid, derfor forbereder jeg meg på å gå over jeg også. Men jeg var en helt normal baby, 49 cm og 3600 gram. Og så var jeg utrolig snill, lå for meg selv og pludret de åtte første månedene og skrek så og si aldri. Håper den lille likner på meg altså.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 51 cm og akkurat 4 kg, forholdsvis stor altså. Iflg mamma var jeg en urolig unge som skreik hele natta! :ler: Så lillebaby får vær så god å ikke likne på meg ;)

Av oss søsknene var det bare lillesøsteren min som kom på overtid. Men det var 15 dager også, og fødselen måtte settes i gang med drypp... Håper virkelig jeg slipper det!

Synes vår lille kan komme til termin, +- et par dager :) Og være akkurat passe stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde snakket om navn i barnehagen i dag og på spørsmålet om hva faren hennes het, hadde frøkna opplyst de om at han het Tregball...

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde snakket om navn i barnehagen i dag og på spørsmålet om hva faren hennes het, hadde frøkna opplyst de om at han het Tregball...

:ler:

Tregball, faktisk...

Hva heter han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Samme som min sa en dag her det. Blir det en lillesøster skal hun heter Torålf og blir det en lillebror skal han hete Tåfis *sånn er det* :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Tregball, faktisk...

Hva heter han da?

Han har et helt vanlig standardnavn som han deler med 30191 andre i Norges land. ;)

Men han lider noe alvorlig av "Albert Åberg" syndromet. Han skal bare, med det resultatet at jeg og frøkna alltid må vente på han uansett hva det er vi skal, så det er vel delvis min feil at han nå heter Tregball- det er nemlig noe jeg sier til han ofte.

"Kom nå, Tregball". :fnise:

Tåfis og Torålf syns jeg var flotte navn. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...