Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er også veldig spent på fødselen. Men jeg skyver den fremfor meg enn så lenge. Jeg skal lage en tanker-rundt-en-fødsel-tråd her inne snart, men jeg drøyer til over jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på et annet gravidforum på nett, og der var det en fra februarklubben som hadde født nå. Så tanker rundt dette med fødsel har dukket opp hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk heldigvis ganske bra. Babyen va 1400g og 42cm lang. Trengte litt hjelp til å puste, men de trodde det kom til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var tidlig, kykkelikokos. Håper det går bra med den lille.

Nå vet jo vi hva vi går til med tanke på baby i huset, så her gleder vi oss alle tre. Må le litt når jeg leser om mennene deres for jeg tror nok det er ganske vanlig for menn å fokusere litt feil. Jeg husker ikke hvordan mannen min forkuserte da vi venta smurfen, men jeg kjøpte en fin bok til han:

Pappaboka

Han leste litt i den underveis i svangerskapet og jeg tror da han syntes den var ok. Etterpå fikk han boka:

Stå på, pappa!

Den har ha ikke sett så mye i.

Julegavetips til deres kjære kanskje?

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igen fra ultralyd. Dette var den ordinære.

:legrine: I magen min bor en baby. (for det var bare 1).

Legen hadde med seg en medisinstudent, så han brukte god tid og forklarte alt veldig nøye. Jeg kunne jo ikke se meg mett på mitt lille gull. :hjerter:

Alt var som det skulle, en baby som var så aktiv at legen slet litt med å få alle mål han ville ha. Fikk målt dem omsider, og jeg fikk bekreftet at jeg nok en gang var rimelig sikker på befruktningsøyeblikket.

Mens-terminen var 30.april og ultralyd-terminen ble 30.april.

Morkaken lå fint plassert på venstre side denne gangen, så det var bra.

Det vil si at jeg fortsatt er 18+0 i dag!! Og jeg fikk forresten mye skryt for magen, legen mente den var perfekt til å vokse i for lille smule.

Kjønnet vet jeg ikke helt om han såg selv, men babyen var veldig aktiv og snodde seg rundt hele tiden. Så det får heller være en overraskelse til smule kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen gleder seg kanskje enda mer enn meg. Han sier stadig at han gleder seg sånn til å få hilse på den lille. Og planlegger langt fremover i tid. Gleder seg til første skoledag allerede ;) Jeg gleder meg mest til å få ungen i armene. Er spent på fødselen og sånn.

Sånn er det her også. Tror ikke jeg kommer til å få kontakt hverken med sambo eller babyen fra han kommer fra jobb til babyen skal legges :fnise: Men deilig med menn som gleder seg så mye da :) Jeg er nok dessverre litt mer kynisk, og tenker på de godene jeg må gi slipp på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på hvordan kroppen kommer til å se ut etterpå, jeg.. For jeg har begynt å merke forandringer på rumpe, lår, rygg og pupper. Har lagt på meg en smule her og der.. Er redd for at puppene skal bli som små rullegardiner. :ler: Menmen, det er ikke noe å få gjort med. Foreløpig ingen strekkmerker, men de kommer vel snart. Hvordan står det til med kroppene deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg lite for hvordan kroppen blir etterpå. Har ikke akkurat gått opp noe særlig. Nå vet jeg ikke helt hvordan badevekten min blir i forhold til den legen har...men da jeg gikk på min i dag, hadde jeg bare gått opp 1 kg...:klø: Kan jo ikke stemme... Får nok heller se når jeg skal til jordmor i morgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veid hos lege sist i uke 18, og da hadde jeg ikke gått opp noe som helst. Men frem til da hadde jeg jo sykt dårlig matlyst. Fikk ikke i meg så mye mat akkurat. Men etter det har jeg jo stort sett vært sykemeldt og kunnet spise når jeg vil/er sulten. Så syns jo det er rart hvis ikke jeg har gått opp mer enn en kg..:klø: Jaja, kommer sikkert. Er sikkert bare badevekta mi som er litt rar...

Jeg blir mindre og mindre, og magen blir større og større :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 4 kilo, det er greit nok det. Merker ikke mye på kroppen ennå, jeg er nok litt rundere enn jeg var før både her og der.

Strekkmerker? Snart? Kommer ikke de først på slutten? Uff, jeg lurer på om jeg får mange av de... gruer litt til det ja. Jeg klør på magen da, hele tida. Holder på å bli sprø. For ikke å snakke om kvisene, jeg er full av de. Ryggen min ser ut som et katastrofeområde, og jeg som aldri har hatt kviser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kviser har vi nok av både i ansiktet og på ryggen. Usj. Nei, jeg vet ikke når det er vanlig å få strekkmerker, jeg. Kanskje det ikke er vanlig før på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt jeg Monja. Har hørt om svangerskapskløe, men er ikke det over hele kroppen? Her er det stort sett bare på magen, og det går over når jeg smører, så jeg må vel bare være flink på akkurat det, så går det vel over det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen strekkmerker med førstemann og håper jeg er så heldig at jeg slipper det med nestemann også.

Men den hårete magen er tilbake! :overrasket:

Har vanligvis ikke lodden mage, men med førstemann observerte jeg at håret på hodet, leggene, under armene og bikinilinja nesten ikke vokste, mens magen fikk et lyst, tynt hårlag.

Og nå er jammen det håret tilbake... Syns ikke det var stas med førstemann og syns heller ikke det er særlig stas nå.

Brette ned buksa hos jordmor/ lege og blotte en dunete mage er liksom ikke dagens højdare men men...

Var hos jordmor i begynnelsen av måneden og da hadde jeg ikke gått opp noe. Ser at armene mine og beina er blitt noe tynnere, har ikke den helt store matlysten i dette svangerskapet her. Nå skal jeg ikke til legen før enn rett før jul, så det blir spennende å se hva vekta viser da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på hvordan kroppen kommer til å se ut etterpå, jeg.. For jeg har begynt å merke forandringer på rumpe, lår, rygg og pupper. Har lagt på meg en smule her og der.. Er redd for at puppene skal bli som små rullegardiner. :ler: Menmen, det er ikke noe å få gjort med. Foreløpig ingen strekkmerker, men de kommer vel snart. Hvordan står det til med kroppene deres da?

Jeg fikk større pupper da jeg gikk gravid, og de ble bare flottere etter amming også. Nå ammet jeg 17 mnd med lillemor og 13 mnd med pondus, og puppene er mye flottere nå enn før jeg ble gravid!

Strekkmerker ja. Jeg fikk et lite nederst på magen 2 uker før lillemor ble født, og fikk ingen på magen da jeg gikk med pondus. Dette lille, hvite streken er nesten som en minnetatovering over de hjertebarna jeg har båret frem til verden.

Men strekkmerker på rumpa, lårene og puppene har jeg nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke nødvendigvis blir rullegardinpupper etter fødsel ;)

Strekkmerker på rumpen og lårene har jeg fra før, så det spiller vel ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...