Catus Skrevet 26. oktober 2007 #561 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg rakk ikke å ringe i dag. Ble travelt på jobb etter jeg skrev innlegget her. Men jeg skal ringe på mandag, for jeg er veldig nysgjerrig selv! Dessuten lurer jeg på hvilken av dagene jeg skal møte fastende. Gynekologen sa til meg at jeg skulle faste til UL og doppler. Men det virket som hun trodde at jeg kunne ta begge deler samme dagen.. Kjekt å vite om jeg må faste, særlig når UL'en ikke er før kl to. Blir lenge å gå uten mat, så jeg skal forsøke å endre tidspunktet dersom det viser seg at jeg må sulte meg. Med den appetitten jeg har, ser jeg ikke frem til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2007 #562 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hehe ble nesten litt nysgjerrig jeg og. Har ikke hørt om sånn undersøkelse, men er ikke du med på noe ekstra undersøkelser? Her har det vært dramatikk i dag... Lang historie, les mer i dagboka de som er intressert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. oktober 2007 #563 Del Skrevet 26. oktober 2007 *iler til dagboka* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. oktober 2007 #564 Del Skrevet 26. oktober 2007 *iler inn i Imlis dagbok* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. oktober 2007 #565 Del Skrevet 29. oktober 2007 Sakset fra dagboka mi: Usj, jeg ringte og snakket med sykehuset i dag. Jeg måtte jo ringe for å høre om hvorfor jeg hadde fått to innkallinger. Det viste seg at de hadde gjort to feil: 1. De hadde satt meg opp på UL på to forskjellige datoer. Og det var faktisk UL begge innkallingene gjaldt, selv om det sto noe helt annet på den første jeg fikk. 2. De hadde ikke sett at det sto i henvisningen at jeg skal ha fastende doppler-undersøkelse (selv om jeg gjorde dem oppmerksom på det sist jeg snakket med dem, for ca to uker siden). Og for å toppe det hele hadde de heller aldri hørt om det forskningsstudiet jeg er med på, og hun jeg snakket med var bare vikar og turte ikke sette meg opp på noe. Jeg må dermed ringe tilbake i morra, for å snakke med den legesekretæren som er mer erfaren. Helse-Norge på sitt beste, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2007 #566 Del Skrevet 29. oktober 2007 Dårlige greier... Virker som om det er mye tull innenfor helsesektoren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. oktober 2007 #567 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da får du ta to UL'er da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2007 #568 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har vært på UL i dag! Og blitt satt fram tre dager :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 30. oktober 2007 #569 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gratulerer så masse med vellykket UL, imli! ---- Jeg snakket med sykehuset igjen i dag. Det ser ut til at det har ordnet seg. Jeg fikk velge hvilken av UL-datoene jeg ville ha, og valgte den nærmeste. Det blir 16.november. Jeg fikk også ordnet med den doppler-undersøkelsen. Den blir samme dag som UL'en, men ikke før kl halv to på ettermiddagen. Og jeg som skal faste til den undersøkelsen. Jeg kommer til å bli SÅÅÅ sulten! Men men, såpass må man vel kunne ofre for lille baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. oktober 2007 #570 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har hatt en liten kontroll idag.....skrev om den i dagboka mi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 2. november 2007 #571 Del Skrevet 2. november 2007 I dag hadde jeg første kontrollen hos jordmor! Kjempekoselig dame som skravlet langt utover tida vi hadde. Ble glad for det, siden jeg har savnet min gamle jordmor litt. Min nye helsestasjon har masse trimgrupper for gravide og øvelser med fysioterapeut utover vinteren og våren. I tillegg har de mye opplegg for mødrene når barna er født, så det lover bra for barselperioden. Hun strevde med å finne hjerteslagene til å begynne med, men når hun kjente på magen og kjente at livmora lå mye høyere opp enn hun hadde trodd, fant hun de med en gang. Da ble jeg lettet. Jeg visste jo at h*n var der, kjenner jo det rører seg noe der men det er ekstra betryggende å høre hjerteslagene. :rødme: Grudde meg til veiing, men i følge vekta på helsestasjonen veier jeg det samme som før jeg ble gravid! (?) Matlysten har riktignok ikke vært på topp og jeg orker ikke så mye mat om gangen, men likevel. Spennende å se om kiloene plutselig bare hopper på da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. november 2007 #572 Del Skrevet 2. november 2007 Høres ut som en koselig time, Nicky. Jeg måtte på vekta jeg og, igår, og jammen er jeg en kilo lettere nå enn da jeg ble gravid. Kan jo ikke si meg annet enn fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 2. november 2007 #573 Del Skrevet 2. november 2007 Høres ut som en koselig time, Nicky. Jeg måtte på vekta jeg og, igår, og jammen er jeg en kilo lettere nå enn da jeg ble gravid. Kan jo ikke si meg annet enn fornøyd med det. Jeg hadde vært fornøyd med det jeg og. Har ingenting i mot å gå opp i vekt, det hører jo med til pakka av det å gå gravid. Men for min del er jeg glad hvis det ikke blir like mange kilo som sist. Det skal av igjen og. Er så glad for at jordmor var koselig og at de har bra opplegg for gravide/ barselperioden. Det siste året har vært et kjipt et med flytting, usikker jobb, dødsfall og å bygge seg opp et nytt nettverk, men nå begynner ting å falle litt på plass og det er så godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2007 #574 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har også fått time hos jordmor, 13.11. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. november 2007 #575 Del Skrevet 2. november 2007 Så bra at jordmoren din var så koselig! Det betyr veldig mye! Jeg venter fortsatt på svar i forhold til å bytte jordmor. Mor til ei venninne er jordmor, og hun skulle undersøke mulighetene for meg. Jeg var jo veldig misfornøyd med den eneste jordmoren som er i kommunen her. Håper hun snart finner ut av noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. november 2007 #576 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg er spent på den nye jordmoren jeg kommer til å få. Må jo bytte nå som jeg flytter.. har ikke vært i kontakt med kommunen enda. Må se å få gjort det snart, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 2. november 2007 #577 Del Skrevet 2. november 2007 Da får vi samme jordmor også da Kykkelikokos Har ikke vært i kontakt med de enda jeg heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. november 2007 #578 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, såvidt jeg så på kommunens sider så er det bare 50% jordmorstilling i kommunen, så det er nok store sjanser for det Har dere tenkt noe på sånn svangerskapskurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 5. november 2007 #579 Del Skrevet 5. november 2007 Gutt, gutt, GUTT!!!!!!!! Vi får en gutt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så gøy det var på UL i dag altså!!!! Han pekte nese og tissa, viste seg tydelig fram Måtte bare si det til noen liksom Skal på kurs ja.. Bare vet ikke helt hvor enda... Kan både gå i bosteds kommunen og i føde kommunen, ser ut som det beste kurset er i bosteds kom, men det er litt dyrere. Men hva har vel det å si............................... vi skal jo få en GUTT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. november 2007 #580 Del Skrevet 5. november 2007 Gratulerer med en liten gutt i magen! Det høres ut som en flott UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå