Gå til innhold

Enkelt bryllup - uformell vennefest..

Anbefalte innlegg

Gjest Gifteklar
Skrevet

Min kjære og jeg snakker om bryllup.

Tidligere denne uka snakket vi om et enkelt bryllup. Jeg ønsker meg en enkel vielse, helst ikke i kirken, enkel middag med foreldrene våre og barna, og så en heidundrende fest for venner og øvrig familie. Jeg vil ikke ha hvit brudekjole, har aldri ønsket meg tradisjonelt bryllup.

Men så sier min kjære at han tror at de som velger enkle bryllup angrer etterpå?

Jeg tror ikke det, men kan noen kanskje gi meg litt kjøtt på beinet?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og min bestevenninne har valgt løsninger som ligner på den du beskriver.

Og ingen av oss angrer det spor i ettertid (nå snart tre år etterpå for min del)

Personlig syntes jeg det var deilig å ha få mennesker tilstede under selve vielsen. Jeg har aldri likt å være sentrum for oppmerksomhet og det var godt å kunne konsentrer seg om begiventheten. Intimt, personlig og privat.

Fest etterpå kan gjøres på så mange måter. Stor eller liten, formell eller uformell. Da kan man konsentrer seg om å snakke med gjestene og more seg.

En super løsning som blir stadig mer populær. Nettopp fordi det er en så bra ide :)

Gjest Gifteklar
Skrevet

Tusen takk for kjapt svar! Jeg er også av din oppfatning, jeg tror det er en god løsning.

Jeg ønsker heller ikke å være festens midtpunkt sånn som tradisjonene tilsier. Jeg vil bare feire en hyggelig anledning i livet vårt.

Jeg får lett panikk når jeg tenker på et byllupslokale og sittearrangement i hestesko, treretters med oksestek og karamellpudding - brudevals og høytidelige taler.. nei, jeg vil ha det gøy, jeg vil le og skravle og more meg.

Har vært i mange bryllup, og 4-5 timer ved bordet er ikke uvanlig - det ønsker jeg for all del ikke. I ett av byllupene var jeg sigel, som den ENESTE, og ble sittende sammen med folk jeg ikke kjente og som egentlig ikke var så interessert i å snakke med meg heller. Bruden var en veldig nær venninne, men formen gjorde at det tok 5 timer før jeg kunne slappe av og kose meg skikkelig. Sånn ønsker jeg ikke at mine gjester skal ha det.

Kanskje jeg rett og slett er bryllupstraumatisert... :fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at man angrer fordi man ønsker seg et enkelt bryllup. Du får spørre din tilkommende hvorfor han sier det? Kanksje han egentlig ønsker seg et stort et men ikke tør si det?

Skrevet

Da vi spiste middag etter vielsen (med foreldre og søsken) satt vi nok våre 4 timer til bords vi også.. ;) Men vi var da en liten gruppe på 9 personer, alle deltok i felle samtale og vi hadde det superhyggelig. Jeg og min nye mann brøt opp først og tok taxi vekk.

På vennefesten vår to ukers senere (etter byllupsreisen.. ah!) hadde vi ikke noen "sitt ned middag" i det hele tatt. (men mye tapas, fingermat, kaker osv som stod framme.. så ingen sultet ;) )

Skrevet
Jeg har aldri hørt om at man angrer fordi man ønsker seg et enkelt bryllup. Du får spørre din tilkommende hvorfor han sier det? Kanksje han egentlig ønsker seg et stort et men ikke tør si det?

Ikke jeg heller.. :)

(jeg har derimot hørt folk angre på brylluper som har "tatt litt av" og blitt større enn de hadde lyst på.. og dyrere.. men det er en annen sak)

Gjest Gifteklar
Skrevet
(jeg har derimot hørt folk angre på brylluper som har "tatt litt av" og blitt større enn de hadde lyst på.. og dyrere.. men det er en annen sak)

Ahhh.. det var et godt argument.

Jeg begynner også å lure på om min kjære ønsker et stort bryllup. Hmm.. Har spurt ham sikkert 10 ganger, men egentlig når jeg tenker på det, så vrir han seg unna et skikkelig svar. OK, i kveld MÅ han svare.. Nå gir jeg meg ikke.

Nei, jeg har nemlig heller ikke hørt om folk som angrer på små bryllup. Og jeg skal gladelig sitte tilbords i 5 timer med de nærmeste og prate og ha det hyggelig - men at 60 mennesker skal... og jeg får ikke pratet med alle før etter 5 timer. Nope - det blir jeg ikke med på!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis du aldri har ønsket det, ser jeg ikke for meg at du kommer til å angre. Hadde du derimot gått med på en uformell fest mens du egentlig hadde hatt lyst på en stor, er det en annen sak.

Jeg tror som de andre at mannen din egentlig har lyst på en stor fest, og at han er redd han skal angre.

Skrevet

Jeg var på en slik vennefest tidligere i sommer, og det er noe av det gøyeste jeg har vært med på! Brudeparet giftet seg to-tre måneder før, helt enkelt (uten at vi visste det engang :fnise: ). Vennefesten var uformell, folk kunne komme kledd i det de ville. Vi fikk grillmat og kaker, satt utendørs mens sola var oppe, drakk øl og vin og bare koste oss.

Skulle jeg giftet meg om igjen ville jeg vurdert denne varianten sterkt (og vi hadde et tradisjonelt bryllup med hvit brudekjole, masse gjester og hesteskobord...)

Skrevet (endret)
Jeg var på en slik vennefest tidligere i sommer, og det er noe av det gøyeste jeg har vært med på! Brudeparet giftet seg to-tre måneder før, helt enkelt (uten at vi visste det engang :fnise: ). Vennefesten var uformell, folk kunne komme kledd i det de ville. Vi fikk grillmat og kaker, satt utendørs mens sola var oppe, drakk øl og vin og bare koste oss.

Skulle jeg giftet meg om igjen ville jeg vurdert denne varianten sterkt (og vi hadde et tradisjonelt bryllup med hvit brudekjole, masse gjester og hesteskobord...)

Å ja, jeg vil også ha stor fest og stille bryllup.

Hihi..hesteskobord. Har aldri tenkt på det som noen greie gitt!

Endret av ThirtySomething
Gjest Gjest_pippen_*
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for utformell variant hvis jeg skulle ha valgt på nytt. Hadde et veldig tradisjonelt bryllup med hesteskobord, treetasjers kake med svor og hele pakka. Var bra det altså, og jeg tror folk kosa seg... Men det blir så himla likt det alle andre gjør! Hadde jeg kunnet gjort det om igjen, så hadde det nok blitt annerledes. men nå er jeg godt gift og lykkelig likevel :-) Syns igrunnen det er dumt å bruke så forferdelig mye penger på å gifte seg...

Gjest Bare gjest
Skrevet
Jeg har aldri hørt om at man angrer fordi man ønsker seg et enkelt bryllup.

Det har faktisk jeg. Har hørt om flere som valgte et enkelt bryllup med få gjester, men som syntes dagen var så flott at de gjerne skulle ha delt den med mange flere. Har også snakket med et par stykker som reiste til utlandet, men som i dag (mange år etter) angrer litt - de skulle gjerne delt dagen med så mange som mulig.

Men liker man ikke å være i sentrum, bør jo valget være ganske enkelt. Man skal jo føle seg komfortabel på sin egen bryllupsdag, da. Det er jo dét som er det viktigste!

Håper dere får til en løsning dere begge blir fornøyde med! Lykke til :sol:

Skrevet
Min kjære og jeg snakker om bryllup.

Tidligere denne uka snakket vi om et enkelt bryllup. Jeg ønsker meg en enkel vielse, helst ikke i kirken, enkel middag med foreldrene våre og barna, og så en heidundrende fest for venner og øvrig familie. Jeg vil ikke ha hvit brudekjole, har aldri ønsket meg tradisjonelt bryllup.

Men så sier min kjære at han tror at de som velger enkle bryllup angrer etterpå?

Jeg tror ikke det, men kan noen kanskje gi meg litt kjøtt på beinet?

:-)

Uansett hva slags bryllup man velger seg er det sikkert noen som angrer og like sikkert noen som ikke gjør det.

Gjør det dere har lyst til.

Gjest vimselot
Skrevet

Var også på et s.k. uformelt bryllup eller feiring, dvs etter at middagen var sammen med familie (samme dag), og det gikk over alle forventninger, jeg hjalp litt til bak bardisken og på kjøkkenet, men vi byttet på det. Maten var god (gode kokker) men enkel...

Jeg var ikke kokke der, hjalp bare litt til.

Men var gjest.

Musikken var bra, dvs. de kjente musikere så trengte ikke leie inn en dj eller lign.

Det var avslappende og hyggelig, og selv vi som hjalp litt til, koset oss ( i alle fall jeg, for jeg klarte å havne i køya til brudens bror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...