Gå til innhold

Slik ser 120 kalorier ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kan vel smelle inn at jeg er glad jeg ikke er overvektig, eller kommer til å bli det. Fordi jeg har øynene åpne når jeg kjøper mat

For the record: jeg teller ikke kcal, jeg fnyser ikke av 4 flak chips, jeg har nettopp spist en sjokolade.

Endret av Supraspinatus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det blir jo littegranne feil her da, for selvom det er 120 kalorier i 21gr solsikke frø og 25gr "milk chocolate" (ganske lik vekt) er jo solsikkefrø mye sunnere. Man kan jo ikke bare gå etter kaloriene.

Skrevet
Men det blir jo littegranne feil her da, for selvom det er 120 kalorier i 21gr solsikke frø og 25gr "milk chocolate" (ganske lik vekt) er jo solsikkefrø mye sunnere. Man kan jo ikke bare gå etter kaloriene.

Det er overhodet ikke feil. Dette er ikke en oversikt over hva som er sunnest, men derimot en oversikt over hvor energirike enkelte matvarer er i forhold til andre.

Skrevet
Det er overhodet ikke feil. Dette er ikke en oversikt over hva som er sunnest, men derimot en oversikt over hvor energirike enkelte matvarer er i forhold til andre.

Men fortsatt vil de fleste missforstå det, bare fordi de tror at lite kalorier = bra.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Kan vel smelle inn at jeg er glad jeg ikke er overvektig, eller kommer til å bli det. Fordi jeg har øynene åpne når jeg kjøper mat

Jeg blåser i hva jeg kjøper og er ikke overvektig jeg heller :)

Skrevet

Noen av de bildene stemte bare ikke.

-Det bildet med Edamer ost var mye mer enn 35g ost.

-På bildet med pølsene stod det at EN pølse var 120kcal, selv om det var to stk som var avbildet.

-Jam doughnut, 37g: på bildet er en hel berlinerbolle = mer enn 37g

-Peanuts and raisins, 30g: på dette bildet var det langt over 120kcal. Mandler, peanøtter, rosiner og valnøtter i en mye større mengde enn hva 120kcal ville ha vært.

Det er flere bilder som gir et lite realistisk bilde på den faktiske mengden man liksom "må" forholde seg til. Hva skal man med 120 kcal anyway? Det er for lite til å være et måltid som bringer opp forbrenningen og gir en metthetsfølelse. Det er et antall kcal som ville egnet seg til en toåring som mellommåltid, for fucks sake!

Tulleside!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...