Gå til innhold

Slik ser 120 kalorier ut!

Champagnepiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Glad jeg gir beng i kalorier =D

Så slipper jeg å få noia av å spise mer enn 5 potetgullflak, tenk, jeg kan spise en HEL pose uten å føle meg skyldig. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så slipper jeg å få noia av å spise mer enn 5 potetgullflak, tenk, jeg kan spise en HEL pose uten å føle meg skyldig. Så det så.

Samme her. Mentalt tror jeg du (og jeg) har det bedre enn mange andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Mentalt tror jeg du (og jeg) har det bedre enn mange andre

Ja, dersom man vurderer mentalt velvære utifra om man teller kalorier eller ikke, så har du nok helt rett i det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom man vurderer mentalt velvære utifra om man teller kalorier eller ikke, så har du nok helt rett i det ja.

Problemet er at mange teller litt for mye. Altså lar det styre livet i for stor grad. Det går utover livskvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange teller litt for mye. Altså lar det styre livet i for stor grad. Det går utover livskvaliteten.

Vet du det av egen erfaring eller tror du det?

Jeg vil si altfor mange lever på karbohydrat/godtesug og DET går ut over livskvaliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du det av egen erfaring eller tror du det?

Jeg vil si altfor mange lever på karbohydrat/godtesug og DET går ut over livskvaliteten

Nå er vi litt ute av tråden her. Men de som spiser med god samvittighet tror jeg ikke har sånn sug etter "det forbudte" hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi litt ute av tråden her. Men de som spiser med god samvittighet tror jeg ikke har sånn sug etter "det forbudte" hele tiden.

Nemlig :Nikke:

Jeg har selv telt kalorier og veid maten og etter en stund, ble jeg helt gal.

Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert. Men, min livsregel er alt med måte. Begge veier. Har man et bilde inne i hodet som sier så og så mange potegullflak har det gått langt den ene veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ute av tråden ja. Men det godtesuget har man selv om man anser det som forbudt eller ikke. Det har ikke noe med forbudt å gjøre. Det har med at blodsukkeret stiger og synker fortere enn det ville gjort om det lille måltidet hadde bestått av mer fett, proteiner eller karbohydrater med lavere glykemisk indeks. Veldig mange nordmenn lever i dag med dette suget.

Har du aldri sittet på jobb å vært litt sulten, men det er ikke så lenge siden du spiste lunsj, den deilige donuten, som du unnet deg fordi du ikke teller kcal eller ikke får dårlig samvittighet for å spise?

men uansett, tilbake til tema. Fin side. Viser nok en gang at ostepop er ikke bare dårlig på smak og for ånden, men også for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er både enig og uenig med de som uttaler seg mot den siden det er lenket til.

Jeg er enig i at det ikke er bra å gå rundt og telle kalorier og være fiksert på sunnhet. Jeg er dessuten helt enig i at det å få dårlig samvittighet på grunn av det man spiser er veldig uheldig, og dessuten helt meningsløst. Det beste er å ha et sunt og balansert kosthold. Et slikt kosthold kan gjerne inneholde fløte, smør, kaker, hvitt brød og andre usunne matvarer, så lenge de totale bildet er bra, og så lenge man får i seg de næringsstoffene man trenger.

Men det er det forbløffende mange som ikke aner hva de spiser, og hva som er sunt for dem. Det kan man blant annet se av alle trådene som omhandler hvorvidt enkeltmatvarer er sunne eller hvor mange kalorier de inneholder. Derfor synes jeg det er positivt med sider som denne, hvor man får fremstilt dette på en veldig lettfattelig måte. Det å se at 1,8 kg. selleri tilsvarer et kyllinglår som igjen tilsvarer noen få ostepop, gjør at det blir lettere å ta gode valg mht. kosthold.

Jeg mener selvfølgelig ikke at "sunt" er det samme som "kalorifattig". Energiinntak er imidlertid ett av flere aspekter man må ta med i betraktning dersom man vil ha et sunt kosthold og holde seg slank. Tilsvarende sider som tok for seg matretters næringsinnhold ville derfor også være av det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare kan lære seg at kaloriene ikke har noe å si... Det er hva de kommer fra som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok vi ganske like :popcorn: Aner ikke hvordan man teller kalorier engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Nå blei jeg sulten!! Jeg må nok hive i meg smilen jeg har i kjøleskapet før vi skal ut å spise pizza. Kan jo da også legge til at jeg senere i kveld skal helle i meg hvertfall 2-3 flasker med vin og/eller helflasker smirnoff ice. MmMMMMmmMMm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...