Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Prøver her inne selv om jeg ikke er prøver ennå (starter i september):

Jeg sluttet med p-pillene i mai, og fikk forventet blødning ("juksemens"). Deretter fikk jeg mensen til forventet tid ca 28 dager etterpå, varte 5-6 dager.

Ca 28 dager etter 1. dag av siste mens kom mensmurringer og mørkebrun utflod (ikke rødt blod) som varte i ca 1 uke. For noen dager siden, da jeg teoretisk sett skulle hatt mensen igjen (på dagen 28 dager etter forrige "mens" eller hva jeg skal kalle det, siden det aldri kom ordentlig blod...), kom det rødlig/rosa utflod... Og dagen etter bittelitt rødlig/rosa utflod. Deretter ingenting.

Nå, 4 dager etter første utflod (søndag), har jeg fremdeles litt mensmurringer av og til, men ingen utflod eller blødning. Tok en graviditetstest mandag på morgenurin (QR), den var negativ. Vi har hatt ubeskyttet sex, i det vi trodde var sikre perioder, men vanskelig å vite nå!

Skjønner ingenting av dette! Noen som har noen meninger/tips/råd?? Føler jeg trenger det nå! Er syklusen min helt forstyrret...? Trodde den hadde kommet i gang når første ordentlige mens kom til rett tid.. Og jeg har jo mensmurringer og farget utflod når jeg egentlig skal ha mensen, så noe skjer jo inni meg. Er det normalt å oppleve dette i forbindelse med p-pilleslutt? (Hadde normale sykluser før pillestart i -01). Eller er det noe annet?

Beklager at det ble rotete! Håper noen har noen råd til meg :)

Endret av Ella*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen råd eller tips til deg, annet enn at det er helt normalt at mensen er surrete etter pilleslutt. Har hørt om tilfeller der det går lang tid før man får stabil syklus igjen. Veldig kjedelig så klart, men den kommer nok tilbake til normalen etter ei stund :)

Skrevet

Det er helt normalt med tull og rot i både dager, mengde og farve etter pilleslutt. Og om du jobber tett med, bor med eller omgås dine venninner ofte kan du regne med rot en god stund. Jenter som er mye sammen tilpasser syklusen etter hverandre. Flyttet en gang inn i kollektiv med to andre jenter, og det endte med at jeg hadde mens i tide og utide til jeg fikk tilpasset meg de andre. Mine hormoner ble "styrt" av de andres. Og når du slutter med p-piller (som er fulle av hormoner) blir du lett påviket av de rundt deg. Håper det roer seg fort for deg da :popcorn:

Skrevet

Ja, det er veldig kjedelig, siden vi tenkte å begynne prøvingen i september... Vil gjerne være "stabil" til da :)

Har et lite håp med tanke på at det har skjedd ting til rett tid med tanke på syklus, selv om det ikke har vært mens... Så kryss fingrene for meg ;)

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

Hei!

Jeg har også mye mindre blødining nå, etter pilleslutt, enn da jeg gikk på pillen. Omtrent bare blodig utflod/spotting. Og varierende fra dag til dag i mens-uka også. Og lysere enn vanlig. Nesten så jeg lurer på om det er mensen eller bare en liten rift.. I tillegg er syklusene varierende lange.

Men vi får bare ha litt tolmodighet. Regner med at det går seg til etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...