Billeba Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Vi skal leie ut en hybel i underetasjen i huset vårt. Har fått mange henvendelser, men desverre er det få aktuelle...Den eneste vi faktisk kunne tenke oss bor langt unna og skal jobbe her i området i et år. Han flytter ikke hit før han har en leilighet. Ergo: vi må evt leie ut uten å ha sett ham først. Han har gode referanser og er en høyt utdannet mann med bra jobb. Vi kunne tenke oss å gå for ham, men er det litt skummelt i og med at vi ikke har sett ham live, bare kommunisert via mail og telefon.? Hvordan praktiserer vi dette med kontrakt? Kan vi vente med å skrive kontrakt til han kommer hit, eller tar vi det via post? Vi er så ferske som utleiere så dette er litt skummelt. Noen som vil gi oss noen råd på veien?
Moonspell Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hvis det er han dere vil ha så er det vel ikke så nøye om dere ikke har sett han. Dere prioterer vel ikkje pga utseende uansett. Er han den mest aktuelle så hadde jeg satset på han
Wildy Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Vi avslutter nå utleie av hybelleilighet, men har ganske mange år bak oss med å velge leietager. Noen ganger har jeg blemmet totalt, bla med ei som virket veldig hyggelig, men som forførte ONSène sine med tubaspill midt på natta (!), et par som ikke betalte husleie til rett tid og en som framsto som veldig ordentlig og hyggelig, men som var fyllstendig på kjøret. Men de aller , aller fleste har vært hyggelig og trivelig leietakere. Det er skummelt å leie ut til noen man ikke har truffet, men om han har gode referanser og virker som en alright kar er det vel bare å hoppe i det og ta sjanesn på at det går bra?Skriv kontrakt når han kommer, gå grundig gjennom leiligheten, skriv inventarliste om det er møblert og sørg for at også han godkjenner leieligheten før bruk.
Grissini Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor utseende har noe med saken å gjøre? Hvis vedkommende virker hyggelig, har gode referanser etc., så spiller det vel ingen rolle om han er liten, tykk, mørk osv.? Uansett så skjønner jeg du er nervøs. Men ut i fra de kvalitetene du nevner, så syntes jeg han virker som bra "leieboermateriale". Lykke til med valget!
(-:Domino:-) Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Hvordan han ser ut spiller vel liten rolle får vi håpe. Om referanser og eget inntrykk er positivt, risikerer dere ingenting annet enn med andre potensielle som dere har hilst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå