Frøken Spjåk Skrevet 1. august 2007 #1 Del Skrevet 1. august 2007 Trenger tips til gode, enkle nistepakker. Begynner å bli rimelig lei hvitost, trønderfår og sånne ting. Vil gjerne eksperimentere med litt spensitigere mat til niste Hva bruker du å ha med deg på jobb eller på skole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 1. august 2007 #2 Del Skrevet 1. august 2007 Når jeg har med har jeg ofte bare baguetter som jeg steker med pålegg, og kjeks av noe slag. Ellers så lager jeg det jeg får lyst på av det vi har på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. august 2007 #3 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg tar ofte med rester fra gårsdagens middag, det være seg wok, pizzaboller, kyllingfilet eller suppe. Brød er ganske kjedelig niste, men jeg har alltid litt pålegg i kjøleskapet på jobb, det kan være smøreost eller makrell i tomat så jeg kan ta et knekkebrød eller noe om det ikke var noen rester den dagen. Salater av forskjellig slag er også godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. august 2007 #4 Del Skrevet 1. august 2007 Her er noe av det jeg pleide å lage til mannen min da jeg laget lunsj til ham. - Salat (jeg bruker alltid enten pasta, ris, byggryn eller linser og skinke, kylling eller tunfisk som basis og ellers har jeg i f.eks. salat, tomater, paprika, agurk, fetaost/osteterninger, maiskorn, ananas, champignon, eggebåter, krutonger, oliven, nøtter/pinjekjerner, løk, sukkererter ++) så har jeg en passende dressing i en liten boks samt rundstykker e.l. ved siden av - Omelett (med forskjellige grønnsaker, løk, hvitløk, evt kjøttrester fra en middag eller kanskje bacon eller skinke), med brød/rundstykke til - Middagsrester som han kan varme i mikrobølgeovn (gryterett, lasagne, gratenger osv) - Wraps eller pitabrød med fyll (gjerne middagsrester) - Kald, grillet kylling med f.eks. pastasalat eller couscoussalat - Hjemmebakte pizzasnurrer, ost/skinke-boller e.l. Når jeg lager brødmat prøver jeg å vareriere den, ikke bare bruke brødskiver, men også scones, rundstykker, tebriks, baguetter, maistriangler, tortilla, pitabrød osv Noe forslag til pålegg/fyll på ovennevnte brødmat (har alltid salat under og bruker mye grønnsaker oppå): * hardkokt egg og salami * hjemmelagede påleggsalater (ofte majonesbaserte, med f.eks. skinke, tunfisk, kylling eller egg) * rødbetesalat og små stekte kjøttboller * karbonade med stekt løk og sylteagurk * skinke, tomat og avocado * ovnsbakt postei med stekt bacon og champignon * omelett * brie og spekeskinke i tillegg til all slags annet vanlig (og uvanlig) pålegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 1. august 2007 #5 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har soyamelk i kjøleskapet på jobben, og frokostblanding i skapet. Det er ganske greit, slipper å smøre matpakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har soyamelk i kjøleskapet på jobben, og frokostblanding i skapet. Det er ganske greit, slipper å smøre matpakke. ..det var da en puslete frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. august 2007 #7 Del Skrevet 2. august 2007 ..det var da en puslete frokost. Nei, lønsj. Men jeg liker det, så det er ikke synd på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 3. august 2007 #8 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg syns det er godt og lage en enkel omelett og ha litt frisk salat, eller spice opp ost og skinke med litt pesto i bunn, ellers er jeg glad i brie.. Ellers blir jeg fort lei av brødmat over lengere tid jeg også og lager litt ekstra middag om det er noe som er greit og ha til lunsj dagen etter (gjorde dette hvertfall når jeg måtte ha lunsj hver da..) ... Nå trenger jeg sjeldent matpakke til jobb og i hverdagen, men de ukene jeg er på skolen må det jo til litt lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 3. august 2007 #9 Del Skrevet 3. august 2007 + frukt er et must syns jeg da!! Det skal ikke alltid så mye til før lunsjen ikke blir sååååååååå kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lola83 Skrevet 3. august 2007 #10 Del Skrevet 3. august 2007 Her er noe av det jeg pleide å lage til mannen min da jeg laget lunsj til ham. - Salat (jeg bruker alltid enten pasta, ris, byggryn eller linser og skinke, kylling eller tunfisk som basis og ellers har jeg i f.eks. salat, tomater, paprika, agurk, fetaost/osteterninger, maiskorn, ananas, champignon, eggebåter, krutonger, oliven, nøtter/pinjekjerner, løk, sukkererter ++) så har jeg en passende dressing i en liten boks samt rundstykker e.l. ved siden av - Omelett (med forskjellige grønnsaker, løk, hvitløk, evt kjøttrester fra en middag eller kanskje bacon eller skinke), med brød/rundstykke til - Middagsrester som han kan varme i mikrobølgeovn (gryterett, lasagne, gratenger osv) - Wraps eller pitabrød med fyll (gjerne middagsrester) - Kald, grillet kylling med f.eks. pastasalat eller couscoussalat - Hjemmebakte pizzasnurrer, ost/skinke-boller e.l. Når jeg lager brødmat prøver jeg å vareriere den, ikke bare bruke brødskiver, men også scones, rundstykker, tebriks, baguetter, maistriangler, tortilla, pitabrød osv Noe forslag til pålegg/fyll på ovennevnte brødmat (har alltid salat under og bruker mye grønnsaker oppå): * hardkokt egg og salami * hjemmelagede påleggsalater (ofte majonesbaserte, med f.eks. skinke, tunfisk, kylling eller egg) * rødbetesalat og små stekte kjøttboller * karbonade med stekt løk og sylteagurk * skinke, tomat og avocado * ovnsbakt postei med stekt bacon og champignon * omelett * brie og spekeskinke i tillegg til all slags annet vanlig (og uvanlig) pålegg Heldig han mannen din, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. august 2007 #11 Del Skrevet 3. august 2007 Heldig han mannen din, hehe Ja, han høstet beundrende blikk i lunsjen på jobben hver dag. Og da det en gang var sammenkomst for alle på prosjektet inkludert partnere husket alle meg som "den som lager de gode lunsjene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 3. august 2007 #12 Del Skrevet 3. august 2007 Du får neppe noen gode tips av meg, dessverre. Jeg pleier vanligvis ha nokså kjedelige nister. Som oftest knekkebrød m/smørost eller salater. Gjerne en yoghurt, rislunch eller en frukt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 4. august 2007 #13 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg lager sandwich, ofte av hjemmebakte spelt- og havrescones, som er ganske grove. Da får jeg plass til mye pålegg. Har alltid en god haug med grønn salat, og feks - spekeskinke, avokado og soltørkede tomater - Snøfrisk naturell, røkelaks og vårløk - roastbeef, rødbeter og saus av rømme og pepperrot fra tube - avokado, tomater og rødløk/vårløk - omelett med feta og grønnsaker og tomatskiver (middagsrest) - egg og kaviar - brie og soltørkede tomater. Og alltid frukt til "dessert". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Spjåk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 6. august 2007 Ååååh, så masse godt dere lager dere! Takk for mange supre tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå